SKYFALL

01:23 4/11/2012 - Πηγή: Aixmi

Του Σαμ Μέντες. Με τους: Ντάνιελ Κρεγκ, Χαβιέ Μπαρδέμ, Τζούντι Ντεντς, Μπερενίς Μαρλό, Ρειφ Φάινς, Ναόμι Χάρις.

Είναι σίγουρα μια από τις πέντε καλύτερες ταινίες της ιστορίας του Τζέιμς Μποντ. Είναι μοντέρνα και διαφορετική – το κλασικό στιλ του 007, βέβαια, διατηρείται ανέπαφο. Έχει τις λιγότερες εκρήξεις, τις λιγότερες συγκρούσεις και τις λιγότερες υπερβολές και από τις 23 προηγούμενες ταινίες του και ούτε που το καταλαβαίνεις: το σασπένς και η δράση

χτυπάνε κόκκινο.

Ο Ντάνιελ Κρεγκ, στην τρίτη φορά που ενσαρκώνει τον 007, φτιάχνει έναν δικό του, καινούριο Μποντ, πολύ πιο απλό, πολύ πιο μοντέρνο, πολύ πιο σημερινό. Ξέρει ότι δεν μπορεί να φτάσει τον Σον Κόνερι (τον αξεπέραστο μέχρι στιγμής Μποντ) και έτσι τον αφήνει, χωρίς το παραμικρό κόμπλεξ, να είναι παρών μέσα στην ταινία. Να είναι ζωντανός αλλά και αόρατος. Να είναι εκεί με έναν τρόπο πατρικό, επιτρέποντας στον απόγονό του να υπάρχει με απώτερο σκοπό να τον ξεπεράσει.

Βασικό θέμα αυτής της ταινίας είναι η αντιπαράθεση του παρελθόντος με το παρόν. Με τον ίδιο τρόπο που ο Ντάνιελ Κρεγκ στέκεται απέναντι στον Σον Κόνερι. Η παλιά κλασική Aston Martin παίρνει τη θέση των υπερσύγχρονων αυτοκινήτων των τελευταίων ταινιών. Κρυμμένα μυστικά της παιδικής ηλικίας αποκαλύπτονται για πρώτη φορά. Και αυτό το παιχνίδι παρελθόντος και παρόντος συνεχίζεται μέχρι το τέλος σε μια από τις καλύτερες σκηνές της ιστορίας των ταινιών του Μποντ, στην οποία ο 007 στέκεται δίπλα στην Μ αποκαλύπτοντας απρόσμενες πτυχές του δικού του αλλά και του δικού της χαρακτήρα.

Η υπόθεση δεν έχει και τόση σημασία. Μια δισκέτα με τα ονόματα όλων των Βρετανών μυστικών πρακτόρων που έχουν τοποθετηθεί στις ανά τον κόσμο τρομοκρατικές οργανώσεις, χάνεται και ο Τζέιμς Μποντ πρέπει να την βρει. Όλοι φαντάζονται βέβαια τι θα γίνει στο τέλος. Στις ταινίες του Τζέιμς Μποντ, όμως, δεν μας ενδιαφέρει αν θα νικήσει, γιατί ξέρουμε ότι θα νικήσει. Μας ενδιαφέρει ο τρόπος με τον οποίο θα καταφέρει να νικήσει. Το στιλ του.

Έχοντας πίσω από την κάμερα τον καλύτερο μέχρι στιγμής σκηνοθέτη της σειράς, τον βραβευμένο με Όσκαρ («American Beauty») Σαμ Μέντες, το «Skyfall» περνάει αλώβητο από όλες τις παγίδες του αναγκαστικού εκσυγχρονισμού. Μην ξεχνάμε βέβαια ότι ο Τζέιμς Μποντ είναι γέννημα του Ψυχρού Πολέμου και για να επιβιώσει μέχρι σήμερα έπρεπε να εκσυγχρονίζεται συνεχώς. Μολονότι οι σκηνοθέτες έπαιζαν πάντα τον μικρότερο ρόλο σε μια ταινία Μποντ (αφού τα πάντα ήταν προκαθορισμένα από τους παντοδύναμους παραγωγούς) ο Σαμ Μέντες έδωσε ένα δικό του, σοφιστικέ άγγιγμα.

Καταπληκτική είναι επίσης και πολύ πιο καλλιτεχνική απ’ ό,τι έχουμε συνηθίσει η φωτογραφία του εννιά φορές υποψήφιου για Όσκαρ Ρότζερ Ντίκινς (του μόνιμου συνεργάτη των αδερφών Κοέν, με τους οποίους έχει γυρίσει 11 συνολικά ταινίες), ενώ ο Χαβιέ Μπαρδέμ φτιάχνει έναν από τους απολαυστικότερους κακούς όλων των ταινιών του Μποντ.

Η Τόνια Σωτηροπούλου, τέλος, η μόνη Ελληνίδα Μποντ γκερλ εμφανίζεται μεν ελάχιστα στην ταινία (για την ακρίβεια σ

Keywords
Τυχαία Θέματα