1.500 δωρεάν θέσεις για ανέργους στη γενική δοκιμή της «Κάρμεν», στο Ηρώδειο

10:55 20/7/2018 - Πηγή: ΕΡΤ

Η Εθνική Λυρική Σκηνή διαθέτει 1.500 δωρεάν θέσεις σε ανέργους, στη γενική δοκιμή της όπερας «Κάρμεν» του Ζορζ Μπιζέ, την Πέμπτη 26 Ιουλίου στις 21.00, στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού.

Με σκοπό να κάνει τη λυρική τέχνη προσβάσιμη σε όλους, η Εθνική Λυρική Σκηνή προσφέρει για έκτη συνεχή χρονιά τη δυνατότητα σε άνεργους συμπολίτες μας να παρακολουθήσουν δωρεάν μια μεγαλειώδη παραγωγή όπερας στο Ηρώδειο.

Η διανομή των δωρεάν εισιτηρίων για τη γενική δοκιμή της Κάρμεν –με την επίδειξη

δελτίου/βεβαίωσης ανεργίας και δελτίου ταυτότητας– θα γίνει στα ταμεία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (Λ. Συγγρού 364, Καλλιθέα, τηλ. κέντρο: 2130885700), τις εξής μέρες και ώρες:

Δευτέρα 23 Ιουλίου: 14.00 – 21.00 Τρίτη 24 Ιουλίου: 10.00 -15.00

Ο κάθε κάτοχος δελτίου/βεβαίωσης ανεργίας μπορεί να πάρει έως και δύο δωρεάν εισιτήρια.

Από τις πρόβες: Κάρμεν Ανίτα Ρατσβελισβίλι – Πάβελ Τσέρνοχ – Στίβεν Λάνγκριτζ (φωτ.: Α. Σιμόπουλος)

Η δημοφιλέστερη όπερα του γαλλικού ρεπερτορίου «Κάρμεν» -σύμβολο του έρωτα και της ελευθερίας- επιστρέφει στο Ηρώδειο από την Εθνική Λυρική Σκηνή στις 27, 28, 29 και 31 Ιουλίου 2018, σε μουσική διεύθυνση Λουκά Καρυτινού και σκηνοθεσία Στίβεν Λάνγκριτζ, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών.

Η Κάρμεν, σε σκηνοθεσία του διακεκριμένου Βρετανού σκηνοθέτη και καλλιτεχνικού διευθυντή της Όπερας του Γκέτεμποργκ, Στίβεν Λάνγκριτζ, η οποία πρωτοπαρουσιάστηκε στο Ηρώδειο το 2016 σημειώνοντας μεγάλη επιτυχία, είναι σύγχρονη, αιχμηρή, επίκαιρη, και τοποθετείται στην Ευρώπη των κλειστών συνόρων και της φτώχειας. Με συμμάχους τους Γιώργο Σουγλίδη στα εντυπωσιακά σκηνικά και κοστούμια, Τζουζέπε ντι Ιόριο στους απόκοσμους φωτισμούς και Τόμας Μπέργκμαν στις ατμοσφαιρικές προβολές, ο Λάνγκριτζ δημιουργεί ένα σύγχρονο, αλλά και διαχρονικό συνάμα, περιβάλλον για την ιστορία της Κάρμεν –«μια ιστορία για τα όρια και τη φτώχεια, την ελευθερία και τη σκλαβιά. Μια ιστορία για το σήμερα», όπως αναφέρει ο σκηνοθέτης.

Η Κάρμεν, μια από τις πλέον εμβληματικές όπερες, εξακολουθεί να προκαλεί σήμερα όπως και όταν πρωτοπαρουσιάστηκε, πριν από 143 χρόνια στο Παρίσι. Η Κάρμεν υπερασπίζεται την ελευθερία της και το δικαίωμα να επιλέγει η ίδια ερωτικούς συντρόφους, όχι να την επιλέγουν αυτοί. Αποτελεί απειλή για κοινωνίες ανδροκρατούμενες και πατριαρχικές. Οι επιλογές της απειλούν τα θεμέλιά τους. Μόνη λύση η εξόντωσή της. Την αναλαμβάνει ο ερωτευμένος και «προδομένος» Δον Χοσέ. Η αντισυμβατικότητα του χαρακτήρα της ηρωίδας του έργου υποστηρίχτηκε από τη μουσική. Ο Μπιζέ συνδύασε με εξαιρετική επιτυχία το «υψηλό» και το «λαϊκό», εντάσσοντας «λαϊκότροπους» σκοπούς σε ένα «σοβαρό» είδος. Όχι με διακοσμητικό τρόπο, όχι στο πλαίσιο της αισθητικής του οριενταλισμού, αλλά προκειμένου να υπηρετήσει τη δραματουργία του έργου.

«Η Ανδαλουσία του Μπιζέ έχει επινοηθεί, είναι υποθετική, ωστόσο αντανακλά τον κόσμο μας», σημειώνει ο σκηνοθέτης Στίβεν Λάνγκριτζ και συνεχίζει: «Η συντριπτική φτώχεια αποτελεί καθημερινότητα για πολλά εκατομμύρια ανθρώπων, στους οποίους η όπερα Κάρμεν δίνει φωνή. Αυτό υπήρξε ένα ριζοσπαστικό βήμα στην ιστορία της όπερας, αφού αυτή, παραδοσιακά, περιόριζε τους εργαζόμενους και τους φτωχούς σε κωμικούς ρόλους, ενώ κρατούσε τις τραγωδίες για τους θεούς και τους ευγενείς. Αυτό το στοιχείο της Κάρμεν παραμένει ριζοσπαστικό και σήμερα. Η Κάρμεν σέβεται την ανθρωπιά των φτωχών και τους προσφέρει μουσική γεμάτη πάθος, ωραία, ερωτική, εορταστική και τραγική. Υπάρχει θάνατος και απόγνωση, αλλά εξίσου υπάρχουν γιορτές, χοροί και κέφι: το πάθος και το χιούμορ δεν αποτελούν προνόμια των πλουσίων […] Αγαπούμε την Κάρμεν για τη ζωντάνια της, για το θάρρος της· για την άρνησή της να συμβιβαστεί με τη ζωή και τον έρωτα· πάνω απ’ όλα για την επιμονή της να διεκδικεί το δικαίωμά της στην απόλυτη προσωπική ελευθερία και για την αφοβία της μπροστά στον θάνατο».

Για τον εμβληματικό και ιδιαιτέρως απαιτητικό ρόλο της Κάρμεν έρχεται στην Ελλάδα για πρώτη φορά μια από τις κορυφαίες λυρικές πρωταγωνίστριες. Η Ανίτα Ρατσβελισβίλι, η σταρ της Σκάλας του Μιλάνου, της Μετροπόλιταν της Νέας Υόρκης και της Όπερας του Παρισιού, θεωρείται η πιο επιτυχημένη Κάρμεν της εποχής μας. Με μια μορφή επιβλητική, δυναμική, άγρια, με μια φωνή εντυπωσιακής ποιότητας και όγκου, η Ρατσβελισβίλι, που ξεκίνησε από τη Γεωργία και κατέκτησε τον κόσμο, μοιάζει να είναι η προσωπικότητα για την οποία γράφτηκε ο ρόλος αυτός.

Στη δεύτερη διανομή, τον ρόλο της Κάρμεν θα ερμηνεύσει η διακεκριμένη Αμερικανίδα Κέιτ Όλντριτς, η οποία έχει ερμηνεύσει τον ρόλο με μεγάλη επιτυχία σε Μόναχο, Βερολίνο, Μετροπόλιταν, Ζυρίχη, Λυόν, Βερόνα, Πεκίνο κ.α. Από το 2000, που ξεκίνησε την καριέρα της στην Αρένα της Βερόνας, έχει πρωταγωνιστήσει σε δεκάδες παραγωγές στα μεγαλύτερα λυρικά θέατρα του πλανήτη, έχει συνεργαστεί με σπουδαίους σκηνοθέτες, όπως οι Φράνκο Τζεφιρέλι, Ρόμπερτ Κάρσεν, Τζον Κόπλεϊ κ.ά., και με κορυφαίους μαέστρους, όπως οι Κίριλ Πετρένκο, Ζερεμί Ρορέρ, Πλάθιντο Ντομίνγκο, Σαρλ Ντιτουά κ.ά.

Στον ρόλο του Δον Χοσέ οι τενόροι Πάβελ Τσέρνοχ και Δημήτρης Πακσόγλου. Ο διακεκριμένος Τσέχος τενόρος Πάβελ Τσέρνοχ έχει πραγματοποιήσει μια εντυπωσιακή διαδρομή σε σπουδαία λυρικά θέατρα, όπως η Κρατική Όπερα της Βαυαρίας (Μόναχο), η Σκάλα του Μιλάνου, η Όπερα του Παρισιού, το Σαν Κάρλο της Νάπολης, η Γερμανική Όπερα του Βερολίνου, η Όπερα της Ζυρίχης, το Ρεάλ της Μαδρίτης, το Μπολσόι, το Φεστιβάλ του Μπρέγκεντς κ.ά. Οι συνεργασίες του με σπουδαίους μαέστρους και σκηνοθέτες της όπερας εντυπωσιάζουν -πρόσφατα συνεργάστηκε με τους Κριστόφ Βαρλικόφσκι και Νταμιάνο Μικελέτο σε Παρίσι και Ρώμη, ενώ αμέσως μετά το Ηρώδειο θα πρωταγωνιστήσει στη νέα παραγωγή της Γενούφας σε σκηνοθεσία Κέιτι Μίτσελ στο Άμστερνταμ και στη νέα Λαίδη Μάκβεθ του Μτσενσκ σε σκηνοθεσία Βαρλικόφσκι στο Παρίσι.

Ο τενόρος της ΕΛΣ Δημήτρης Πακσόγλου είχε εντυπωσιάσει με την ερμηνεία του στο πρώτο ανέβασμα της Κάρμεν το 2016, αλλά και με τις πρόσφατες εμφανίσεις του σε πολλές παραγωγές της ΕΛΣ όπως Τόσκα, Υπόθεση Μακρόπουλου κ.ά.

Τον Εσκαμίγιο θα ερμηνεύσουν δύο διακεκριμένοι βαρύτονοι της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, ο Διονύσης Σούρμπης και ο Δημήτρης Τηλιακός.

Στον ρόλο της Μικαέλας η Μαρία Μητσοπούλου και η Μυρσίνη Μαργαρίτη.

Μαζί τους οι Τάσος Αποστόλου, Πέτρος Μαγουλάς, Γιάννης Σελητσανιώτης, Νίκος Κοτενίδης, Χρύσα Μαλιαμάνη, Δανάη Κόντορα, Άρτεμις Μπόγρη, Χρυσάνθη Σπιτάδη, Χάρης Ανδριανός, Νίκος Στεφάνου και Χρήστος Κεχρής.

Συμμετέχει η Χορωδία της ΕΛΣ υπό τη διεύθυνση του Αγαθάγγελου Γεωργακάτου και η Παιδική Χορωδία της ΕΛΣ, στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής της αποστολής, υπό τη διεύθυνση της Κωνσταντίνας Πιτσιάκου.

Συμμετέχουν Χορευτές του Μπαλέτου της ΕΛΣ σε κινησιολογία Νταν Ο’Νίλ και Φώτη Νικολάου.

Την Ορχήστρα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής διευθύνει ο Λουκάς Καρυτινός.

Ζορζ Μπιζέ

Κάρμεν

Ωδείο Ηρώδου Αττικού
27, 28, 29, 31 Ιουλίου 2018

Στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών

Μουσική διεύθυνση: Λουκάς Καρυτινός
Σκηνοθεσία: Στίβεν Λάνγκριτζ
Σκηνικά-Κοστούμια: Γιώργος Σουγλίδης
Βίντεο-Σχεδιασμός βιντεοπροβολών: Silbersalz Film GmbH – Τόμας Μπέργκμαν
Φωτισμοί: Τζουζέππε ντι Ιόριο
Κινησιολογία: Nταν Ο’Νίλ – Φώτης Νικολάου
Διεύθυνση χορωδίας: Αγαθάγγελος Γεωργακάτος
Διεύθυνση παιδικής χορωδίας: Κωνσταντίνα Πιτσιάκου

Κάρμεν: Ανίτα Ρατσβελισβίλι (27, 29, 31/7) – Κέιτ Ώλντριτς (28/7)
Δον Χοσέ: Πάβελ Τσέρνοχ (27, 29, 31/7) – Δημήτρης Πακσόγλου (28/7)
Εσκαμίγιο: Διονύσης Σούρμπης (27, 29, 31/7) – Δημήτρης Τηλιακός (28/7)
Μικαέλα: Μαρία Μητσοπούλου (27, 29, 31/7) – Μυρσίνη Μαργαρίτη (28/7)
Θουνίγα: Τάσος Αποστόλου (27, 29, 31/7) – Πέτρος Μαγουλάς (28/7)
Μοράλες: Γιάννης Σελητσανιώτης (27, 28, 31/7) – Νίκος Κοτενίδης (29/7)
Φρασκίτα: Χρύσα Μαλιαμάνη (27, 29, 31/7) – Δανάη Κοντόρα (28/7)
Μερθέδες: Άρτεμις Μπόγρη (27, 29, 31/7) – Χρυσάνθη Σπιτάδη (28/7)
Ντανκάιρε: Χάρης Ανδριανός (27, 29, 31/7) – Νίκος Κοτενίδης (28/7)
Ρεμεντάδο: Νίκος Στεφάνου (27, 29, 31/7) – Χρήστος Κεχρής (28/7)

Συμμετέχουν η Ορχήστρα, η Χορωδία, το Μπαλέτο και η Παιδική Χορωδία της ΕΛΣ, στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής της αποστολής.

Στα γαλλικά, με ελληνικούς και αγγλικούς υπέρτιτλους

Τιμές εισιτηρίων: 25, 45, 55, 60, 85, 100 ευρώ

Φοιτητικό, παιδικό: 15 ευρώ

Προπώληση εισιτηρίων:

Εκδοτήρια Φεστιβάλ Αθηνών – Πανεπιστημίου 39, εντός Στοάς Πεσμαζόγλου (Δευτέρα-Παρασκευή 10:00-16:00, Σάββατο 10:00-15:00)

Τηλ. κέντρο Φεστιβάλ Αθηνών: 2103272000 (καθημερινά 09:00-21:00)

Ταμεία Εθνικής Λυρικής Σκηνής στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (καθημερινά 09.00-21.00) – Τηλ. κέντρο 2130885700

www.ert.gr

Keywords
ηρωδειο, δωρεαν, θεσεις, τηλ, εισιτήρια, αθηνα, λύση, ελλαδα, σταρ, νέα, ελσ, μπογρης, film, gmbh, ert, κινηση στους δρομους, Καλή Χρονιά, η ζωη ειναι ωραια, εθνικη λυρικη σκηνη, βερολινο, βημα, εθνικη, ζυριχη, θανατος, θαρρος, καριερα, λυρικη σκηνη, μουσικη, πλαισιο, ρεαλ, ρωμη, σταρ, φεστιβαλ αθηνων, φτωχεια, ωδειο ηρωδου αττικου, ανδριανος, αμστερνταμ, ανδαλουσια, αρτεμις, γαλλικα, γεωργια, γινει, δαναη, διευθυνση, δυνατοτητα, υπαρχει, εισιτήρια, ελευθερια, ελσ, επιτυχια, ερχεται, ευρωπη, τεχνη, ζωη, ιδια, ειδος, υποθεση, θεατρα, ιδρυμα, κειτ, κοστουμια, λύση, λυον, λυρικη, μοναχο, μορφη, μαρια, νιαρχος, οπερα, ορια, παθος, παρισι, πεκινο, πεμπτη, περιβαλλον, ρολο, σαββατο, σκηνοθετες, σκηνοθεσια, συγχρονο, τασος, τηλ, τριτη, συγγρου, φεστιβαλ, φωνη, φορα, χιουμορ, χρηστος, ωδειο, ωρες, δημητρης, δικαιωμα, εμφανισεις, film, gmbh, κωνσταντινα, μοιαζει, μπαλετο, μπροστα, ορχηστρα, σκηνη, σκηνικα, ξεκινησε, χοσε
Τυχαία Θέματα