Η «Αντιγόνη» του Σοφοκλή, με την Ομάδα Σημείο Μηδέν, περιοδεύει στην Ελλάδα
Μετά τρεις επιτυχημένους κύκλους (Μάιος-Ιούνιος 2019, χειμερινή σεζόν 2019-2020 και καλοκαιρινή περιοδεία 2019), η Ομάδα Σημείο Μηδέν παρουσιάζει εκ νέου, το καλοκαίρι του 2020, την παράσταση «Αντιγόνη» του Σοφοκλή, σε σκηνοθεσία Σάββα Στρούμπου, σε επιλεγμένους σταθμούς σε όλη την Ελλάδα.
Συγκεκριμένα, το πρόγραμμα της περιοδείας διαμορφώνεται ως εξής:
17/7 Δελφοί – «Αντιγόνη»Η παράσταση είναι το αποτέλεσμα πολύμηνου εργαστηρίου πάνω στην αρχαία τραγωδία, που ξεκίνησε τον Οκτώβρη του 2018 και ολοκληρώθηκε τον Μάιο του 2019, με την πρώτη παρουσίασή της στο «Θέατρο Άττις-Νέος Χώρος» στην Αθήνα. Για τις ανάγκες της ερευνητικής διαδικασίας και της παράστασης δημιουργήθηκε νέα μετάφραση του έργου από τον Δημήτρη Δημητριάδη.
Συντελεστές της παράστασης
Μετάφραση: Δημήτρης Δημητριάδης
Σκηνοθεσία, διαμόρφωση χώρου, επιμέλεια κοστουμιών: Σάββας Στρούμπος
Μουσική: Λεωνίδας Μαριδάκης
Φωτισμοί: Κώστας Μπεθάνης
Δραματολόγος: Μαρία Σικιτάνο
Photo credits: Αντωνία Κάντα
Δημιουργία αφίσας: Soul Design
Διανομή:
Αντιγόνη: Έβελυν Ασουάντ
Κρέων: Κωνσταντίνος Γώγουλος
Τειρεσίας – κορυφαία Χορού: Έλλη Ιγγλίζ
Ισμήνη – Αγγελιαφόρος: Άννα Μαρκά – Μπονισέλ
Αίμων: Γιάννης Γιαραμαζίδης
Ευρυδίκη – κορυφαία Χορού: Ρόζυ Μονάκη
Φύλακας – Εξάγγελος: Στέλιος Θεοδώρου – Γκλίναβος
Χορός: Η Ομάδα
Σκηνοθετικό σημείωμα
Το σκεπτικό της παράστασης
Βλέπουμε την «Αντιγόνη» ως Τραγωδία για τη Διεκδίκηση της Ζωής
Η ακατάβλητη επιθυμία της Αντιγόνης να θάψει τον νεκρό αδερφό της, παρά τις διαταγές του Κρέοντα, δεν τη συνδέει μονάχα με τον κόσμο των νεκρών της και της οικογένειάς της. Ξεκινώντας από τη διεκδίκηση της ταφής απέναντι στην κρατική εξουσία, οδηγείται στη διεκδίκηση νέων όρων για την επανεκκίνηση της Ζωής στην πόλη μετά τον πόλεμο. Η Αντιγόνη επιχειρεί να ενώσει Μνήμη και Πόλη, Ύπαρξη και Ιστορία, Εξέγερση και Κοινωνία.
Ο Κρέων φέρει το τρίπτυχο δύναμης της ανδρικής – κρατικής εξουσίας ως απόλυτη αρχή: πατριαρχία-στρατοκρατία-φαλλοκρατία. Όποιος δεν είναι μαζί του είναι εναντίον του. Κατά τη γνώμη του, όλοι και όλα τον απειλούν, όλοι χρηματίζονται για να υποσκάψουν την εξουσία του.
Η Αντιγόνη αντιτίθεται, αντιστέκεται. Η στάση της δεν αφορά μονάχα την οικογενειακή διάσταση του ζητήματος. Στον οίκο των Λαβδακιδών κάθε πράξη είναι άμεσα πολιτική, γιατί επηρεάζει άμεσα την πόλη. Ο κατ’ επιλογήν θάνατος της Αντιγόνης αποτελεί κραυγή Ζωής! Επιλέγει τον θάνατο, γιατί θέλει να ζήσει ασυμβίβαστα.
Η παράστασή μας παίζεται αμέσως μετά από έναν πόλεμο. Δεν βλέπουμε τον Μύθο στο βάθος του παρελθόντος, αλλά στο Μέλλον. Μπορεί η ζωή να επανεκκινήσει μετά τον πόλεμο; Μπορεί ο άνθρωπος να διεκδικήσει εκ νέου τους όρους της ζωής του; Ο πόλεμος αφορά την οικουμένη και δεν έχει χωρικό όριο. Το ίδιο και η τραγωδία. Μέσα από την οπτική του πολέμου συναντάμε την οντολογική και βιοπολιτική προσέγγιση του έργου ως αστερισμό τραγωδιών μέσα στην τραγωδία:
Η τραγωδία του εξεγερμένου Ανθρώπου: ΑντιγόνηΗ τραγωδία της Εξουσίας: ΚρέωνΗ τραγωδία του Συγκρουσιακού ανθρώπου: ΙσμήνηΗ τραγωδία του Λόγου: ΑίμωνΗ τραγωδία της Προφητείας: ΤειρεσίαςΗ τραγωδία του βραχυκυκλωμένου ανθρώπου: ΕυρυδίκηΗ τραγωδία της Υποτακτικότητας: ΦύλακαςΗ τραγωδία της Δημοκρατίας: ΧορόςΟ Χορός διαρκώς αναζητά το μέτρο. Θέτει ερωτήματα, αμφισβητεί και αυτό-αμφισβητείται, κρίνει και κρίνεται, αναιρεί και αυτό-αναιρείται. Προσπαθεί με μεγάλη αγωνία να ορίσει το δίκαιο και το άδικο, το σωστό και το λάθος, τον θύτη και το θύμα, χωρίς να υπάρχει καμία εξωκοσμική αρχή να δώσει σαφείς και οριστικές απαντήσεις. Πρόκειται για την Τραγωδία της Δημοκρατίας. Δεν μπορεί κανείς να είναι ήσυχος, αναθέτοντας την ευθύνη πολιτών και πόλης σε κάποιον θεό ή σωτήρα: «Ή θα είμαστε ήσυχοι ή θα είμαστε ελεύθεροι», έγραφε ο Θουκυδίδης.
Η Αρχαία Ελληνική Τραγωδία
Η αρχαία Τραγωδία είναι τελετουργικό θέατρο προς τιμήν του θεού Διόνυσου, θεού της γονιμότητας και της βίας, της μεταμόρφωσης και των ενστίκτων. Βγαίνει μέσα από το συλλογικό ασυνείδητο της κοινωνίας. Μελετάει τη Ζωή στα ακραία όρια της Φύσης, της Ύπαρξης και της Ιστορίας. Είναι ένα βιοπολιτικό θέατρο, που ασκεί δριμύτατη κριτική στο δημοκρατικό πολίτευμα που το γέννησε, με σκοπό το ίδιο αυτό πολίτευμα να βαθαίνει διαρκώς τα χειραφετητικά του χαρακτηριστικά.
Η Τραγωδία, παιδί και μήτρα της Φιλοσοφίας και της Δημοκρατίας, είναι θέατρο καθολικής αμφισβήτησης. Μας προσκαλεί σε μια ριζική επαναξιολόγηση όλων των αξιών της ζωής, με το βλέμμα στραμμένο στον ενεργό και χειραφετημένο πολίτη σε διαρκή εγρήγορση.
Σάββας Στρούμπος
17/7 Δελφοί | Θέατρο «Φρύνιχος» – σε συνεργασία με το Ευρωπαϊκό Κέντρο Δελφών
9/8 Κατερίνη | Αρχαίο Θέατρο Δίου – Φεστιβάλ Ολύμπου
13/8 Ίος | Θέατρο «Οδυσσέας Ελύτης» – σε συνεργασία με τον Δήμο Ίου
24/8 Πετρούπολη | Θέατρο «Μίνως Βολανάκης» – Φεστιβάλ Πέτρας
30/8 Ελευσίνα | Παλαιό Ελαιουργείο – «Αισχύλεια»
Η ηλεκτρονική προπώληση ξεκίνησε. Πληροφορίες στο τηλ.: 210-3225207
Τιμές εισιτηρίων: 10 ευρώ (γενική είσοδος)
[Πληροφορίες για την προπώληση της παράστασης στο Παλαιό Ελαιουργείο στην Ελευσίνα θα ανακοινωθούν από το Φεστιβάλ «Αισχύλεια»]
www.ert.gr
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ειδήσεις
- Νέα στοιχεία για τη σορό που βρέθηκε στην παραλία Βοτσαλάκια
- Αναφορές για αράχνη – σκορπιό σε Κορινθία και Αργολίδα
- Κατάλληλες τροφές για το ουρικό οξύ. Τι να αποφεύγετε στην υπερουριχαιμία. Ρόφημα σέλερι
- Θρίλερ στα Βοτσαλάκια στον Πειραιά: Βρέθηκε πτώμα με σακούλα στο κεφάλι
- Θάσος: Τουρίστες διαγνώστηκαν με κορωνοϊό
- Κοροναϊός : Πέντε αναπάντητα ερωτήματα έξι μήνες μετά το ξέσπασμα της πανδημίας
- Καρκίνος Παχέος Εντέρου: Τα πασίγνωστα χάπια που μειώνουν κατά 22% τον κίνδυνο
- «Παραλύει» το Δημόσιο την Τετάρτη: Στάση εργασίας από τις 11 το πρωί
- Διαδηλώσεις και επεισόδια στο Βελιγράδι για την απαγόρευση κυκλοφορίας
- Νέο κρούσμα κορονοϊού στην Περιφέρεια Πελοποννήσου – Καταχωρήθηκε στη Λακωνία
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις ΕΡΤ
- Αναφορές για αράχνη – σκορπιό σε Κορινθία και Αργολίδα
- Νέο κρούσμα κορονοϊού στην Περιφέρεια Πελοποννήσου – Καταχωρήθηκε στη Λακωνία
- Δύο θανατηφόρα τροχαία τον Ιούνιο στην Ήπειρο
- Πανελλαδική στάση εργασίας και συγκέντρωση της ΑΔΕΔΥ σήμερα
- Ο Συντονιστής του ΣΥΡΙΖΑ Ροδόπης για τον ένα χρόνο διακυβέρνησης της ΝΔ
- Ο Γ. Αμυράς ζητά παράρτημα ΕΚΑΒ στην Πράμαντα
- Πελοπόννησος: Σε «Αρίσταρχο» ή «Κρυονέρι» ο πρώτος επίγειος σταθμός του ESA
- Εντοπίστηκε πτώμα στην παραλία Βοτσαλάκια στον Πειραιά
- Κομοτηνή: 8-7-2020 ΕΡΤ Ειδήσεις
- Δράμα: Επίσκεψη του υφυπουργού Εσωτερικών Μακεδονίας-Θράκης

- Τελευταία Νέα ΕΡΤ
- Η «Αντιγόνη» του Σοφοκλή, με την Ομάδα Σημείο Μηδέν, περιοδεύει στην Ελλάδα
- Πελοπόννησος: Σε «Αρίσταρχο» ή «Κρυονέρι» ο πρώτος επίγειος σταθμός του ESA
- Η ΚΟΘ στο Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου
- Νέο κρούσμα κορονοϊού στην Περιφέρεια Πελοποννήσου – Καταχωρήθηκε στη Λακωνία
- Καβάλα: Διαμαρτυρία της ΑΔΕΔΥ για την απαγόρευση των διαδηλώσεων
- Αναφορές για αράχνη – σκορπιό σε Κορινθία και Αργολίδα
- Προγραμματική σύμβαση Δήμου Ιωαννιτών και Περιφέρειας για ενεργειακή αναβάθμιση
- Δράμα: Παράταση υποβολής αιτήσεων δηλώσεων ζημίας
- Έντονη κριτική από αντιπολίτευση για την απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής
- Ο Γ. Αμυράς ζητά παράρτημα ΕΚΑΒ στην Πράμαντα
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ειδήσεις
- Ο Τζέιμς Χέτφιλντ απέτισε φόρο τιμής στον Ένιο Μορικόνε
- To 2020 σε 40 δευτερόλεπτα
- Παίζει ρόλο η υδροξυχλωροκίνη στην αντιμετώπιση ασθενών με Covid-19 που χρειάζονται νοσηλεία;
- Πειραιάς: Εντοπίστηκε πτώμα με σακούλα στο κεφάλι στα Βοτσαλάκια
- Χαρ. Γώγος: Αν αυξηθεί η επιδημιολογική καμπύλη, να εξετάσουμε κλείσιμο χερσαίων συνόρων
- Σταϊκούρας στο MEGA: Το 2021 θα είναι μια χρονιά ανάκαμψης – Στόχος η ενίσχυση επιχειρήσεων και εργαζομένων
- 8 Ιουλίου 1999 : Η ημέρα όπου ο Τζιοβάνι ντύθηκε στα ερυθρόλευκα
- Τζόκερ: Προσπαθεί να το πιστέψει! Χρυσό καλοκαίρι με μόλις δύο ευρώ σε μια νύχτα μαγική και ονειρεμένη (Φωτό)
- Ενδείξεις ότι Βραζιλιάνος θεραπεύτηκε από τον ιό HIV μόνο με φάρμακα