«Μετά τα μεσάνυχτα» από την Κινηματογραφική Λέσχη των εργαζομένων της ΕΡΤ-3 και το ΚΕΜΕΣ
Η Κινηματογραφική Λέσχη των εργαζομένων της ΕΡΤ-3 και το ΚΕΜΕΣ παρουσιάζουν στα πλαίσια του αφιερώματός τους Το ζεύγος και η βία τη Δευτέρα 2 Ιανουαρίου 2017 στις 22:15 στην αίθουσα ΒΑΚΟΥΡΑ 1 (Ιωάννου Μιχαήλ 8, τηλ. 2310233665) το καθηλωτικό θρίλερ του Νίκολας Ρεγκ Μετά τα μεσάνυχτα (Βρετανία, 1973, έγχρωμη, 110′). Παίζουν: Τζούλι Κρίστι, Ντόναλντ Σάδερλαντ, Χίλαρι Μέισον. Από τις 21:05 ως τις 22:15 θα προηγηθεί μουσικός πρόλογος υπό την οργανωτική ευθύνη του Αλέξανδρου
Θα προλογίσει ο Αλέξης Ν. Δερμεντζόγλου, ενώ στους θεατές θα διανεμηθεί έντυπη ανάλυση του Γιώργου Παπαδημητρίου από το Μyfilm.gr. Στο τέλος της προβολής θα ακολουθήσει μακρά συζήτηση με το κοινό.
Το προς συζήτηση θέμα στο μάθημα για τον κινηματογράφο θα είναι: Ο εχθρικός κόσμος που μας περιβάλλει και το σινεμά στο δημιουργικό πνεύμα του Νίκολας Ρεγκ.
Ένας πατέρας διαισθάνεται μυστηριωδώς τον επικείμενο θάνατο της κόρης τους, δίχως να μπορέσει να τον αποτρέψει.
Η ανάλυση που θα διανεμηθεί είναι η ακόλουθη:
«Πολύ συχνά, η αίσθηση μίας διαρκούς, υποβόσκουσας και ανεξακρίβωτης απειλής, η οποία αιωρείται ως δαμόκλειος σπάθη πάνω από τους ήρωες, μπορεί να αποδειχθεί άκρως αποτελεσματικότερη σε παραγωγή τρόμου σε σύγκριση με μία εμφανή και συγκεκριμένη απεικόνισή του. Ο Νίκολας Ρεγκ μας χαρίζει ένα αριστουργηματικό αντιπροσωπευτικό παράδειγμα σπάνιας οπτικής ομορφιάς, με το Don’t Look Now, βασισμένο στο ομότιτλο διήγημα της Δάφνης Ντι Μοριέ.
Από τα πρώτα κιόλας λεπτά η αθωότητα και η γαλήνη εξαφανίζονται βίαια από τη ζωή της Λόρα (Τζούλι Κρίστι) και του συζύγου της Τζον (Ντόναλντ Σάδερλαντ), ο οποίος διαισθάνεται μυστηριωδώς τον επικείμενο θάνατο της κόρης τους, δίχως να μπορέσει να τον αποτρέψει. Προτού συνέλθουμε από την πρώτη δόση φρίκης και αναστάτωσης μεταφερόμαστε στη Βενετία, μία μετάβαση απότομη αλλά διόλου άγαρμπα αποτυπωμένη. Μέχρι τέλους εξάλλου, η εναλλαγή πλάνων, χώρων, διαθέσεων και ρυθμών, γίνεται μαεστρικά, αναγκάζοντάς μας ακόμη και σε στιγμές απόλυτης νηνεμίας να αναμένουμε την ένταση και ως εκ τούτου να εξαλείφεται κάθε έννοια εφησυχασμού. (Το αποκορύφωμα έξοχης χρήσης του μοντάζ εντοπίζεται στην ερωτική σκηνή, υψηλότατης αισθητικής, με το ζευγάρι και εκτός κινηματογραφικού πλατό Σάδερλαντ – Κρίστι να απογειώνει τον κινηματογραφικό ερωτισμό).
O λόγος και η πρόφαση αυτού του ταξιδιού με τη μάλλον προδιαγεγραμμένη πορεία είναι η αναστήλωση μίας εκκλησίας, όπως ακριβώς το ζεύγος προσπαθεί να αναστηλώσει τη, διαταραγμένη μετά την τραγωδία, σχέση του. Η Βενετία κατέχει ευθύς εξαρχής πρωταγωνιστικό ρόλο, καθώς αποκαλύπτεται σταδιακά ως τόπος συνεύρεσης ζωντανών και νεκρών, οι οποίοι περιπλανώνται όχι απαραίτητα για να στοιχειώσουν αλλά πιθανώς και για να προστατέψουν. Η υγρασία, η ομίχλη που καλύπτει τα πάντα και τα αναρίθμητα αδιέξοδα στενάκια της πόλης αναπαριστούν το λαβύρινθο που μεθοδικά χτίζεται στο ανθρώπινο μυαλό και σφραγίζει όλες τις πιθανές εξόδους. Σε αυτό το γκρίζο και συσκοτισμένο φόντο, το χρώμα αποκτά μία εξέχουσα συμβολική σημασία, φορέας και διαρκής υπενθύμιση της θλίψης, προάγγελος κακών μαντάτων, γέφυρα σύζευξης όσων έχουν χαθεί και όσων τους αναζητούν.
Η σκέψη της τραγικής απώλειας ουδέποτε απωθείται, είναι μονίμως και παρούσα σε δεύτερο πλάνο και επίπεδο και η ελπίδα συνεύρεσης αρχίζει ολοένα και πιο έντονα να ριζώνει στον τσακισμένο ψυχισμό. Αυτή η βασανιστική αγωνία, η αίσθηση ενός ανολοκλήρωτου τέλους όπου δεν έχει πει ακόμη ειπωθεί η τελευταία λέξη, αποτυπώνεται σε σκόρπια αντικείμενα, όπως στην τσάντα και τις μπότες της Λόρα ή ακόμη και στη ζυγαριά στο δωμάτιο του ξενοδοχείου, όλα κατακόκκινου χρώματος, όπως ακριβώς και το αδιάβροχο που φορούσε το μικρό κορίτσι τη μοιραία ημέρα. Η κυριότερη όμως εισβολή του κόκκινου χρώματος είναι μία φιγούρα μικρών διαστάσεων με ένα ανατριχιαστικά όμοιο αδιάβροχο, η οποία στέκει πάντα σε μακρινή απόσταση, για χρόνο αρκετό ώστε να γίνει αντιληπτή αλλά ελάχιστο για να καταστεί προσβάσιμη. Μία φευγαλέα λάμψη που ακροβατεί ανάμεσα στο φόβο της τρέλας και την πίστη σε ένα θαύμα, μία στιγμή που διαρκεί όσο μία αιωνιότητα, μία πρόσκληση απειλητική και καλοδεχούμενη, εν πάση περιπτώσει ένα αίνιγμα που κραυγάζει για αποκωδικοποίηση.
Η αλήθεια λοιπόν αποκαλύπτεται σταδιακά και για να κατακτηθεί, ο φέρων το χρίσμα πρέπει να συλλέξει κάθε φορά το ψήγμα της, το οποίο του φανερώνεται ευλαβικά και να το τοποθετήσει κατάλληλα, όπως ακριβώς στο ψηφιδωτό που αναστηλώνει. Στην πορεία αυτή καταργούνται όλοι οι ως τότε γνωστοί σύμμαχοι, αφού κανένα αξιακό σύστημα, ούτε αυτό της λογικής ούτε αυτό της θρησκείας, κρίνεται επαρκές, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι να μην αγνοηθούν τα προειδοποιητικά σήματα κινδύνου. Εν τέλει, αποδεικνύεται πως ο δίαυλος της επικοινωνίας που έχει προσφερθεί έχει διττή όψη. Μπορεί να αποδειχθεί εξίσου κατάρα, όσο και χάρισμα…»
Υ.Γ. Την επόμενη Δευτέρα 9 Ιανουαρίου η Κινηματογραφική Λέσχη των εργαζομένων της ΕΡΤ-3 και το ΚΕΜΕΣ παρουσιάζουν στα πλαίσια του ίδιου αφιερώματος το καθηλωτικό θρίλερ του Μπράιαν Ντε Πάλμα Ο δολοφόνος του μεσονυχτίου (1981).
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ειδήσεις
- Γιαγιούλα στη Θεσπρωτία, που ζει μόνη της, νίκησε τη μοναξιά της την περίοδο των εορτών!
- Το τελευταίο τηλεφώνημα του Έλληνα πρέσβη στη μητέρα του
- Ο καιρός τα Φώτα: Στα λευκά η Θεσσαλονίκη τα Θεοφάνεια - Χιόνια στο Σύνταγμα το Σαββατοκύριακο!
- Έρχεται νέο κύμα κακοκαιρίας: Με πολικό κρύο και χιόνια τα Φώτα
- Δημοσίευμα θρίλερ για την παιδοψυχίατρο που δολοφονήθηκε από οπαδό του Σώρρα
- Πάολα: Το ξέσπασμά της: Είναι ξεφτίλες
- Απόβλητη της εβραϊκής κοινότητας κινδυνεύει να θεωρηθεί μια 9χρονη επειδή έφαγε… McDonald’s
- Έρχονται νέες ρυθμίσεις στη ΔΕΗ
- Ο πιο μεγαλόσωμος σκύλος του πλανήτη!
- Ο Τρύφωνας Σαμαράς είχε κλείσει τραπέζι την Πρωτοχρονιά στο club που έγινε το μακελειό
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις ΕΡΤ
- Σέρρες: Υποβολή ενστάσεων
- Σέρρες: Γένους …αρσενικού το 2017
- Φέρες: Μόσχος 300 κιλών θα ψήνεται 24 ώρες στην κεντρική πλατεία
- Λέσβος: Πρωτοχρονιάτικη γιορτή και φαγητό για 120 άπορους καθημερινά από το δήμο
- Σέρρες: «Story Time» στη Δ.Κ.Β.Σ.
- Κομοτηνή: Ο κοινός αγώνας απάντηση στην Κρίση
- Δ. Τζανακόπουλος: «Δεν δικαιολογούνται καθυστερήσεις στο κλείσιμο της αξιολόγησης »
- Νέο κύμα κακοκαιρίας αναμένεται στον Έβρο ανήμερα Θεοφανείων
- Μεγάλη προσοχή απαιτεί η κίνηση των οχημάτων στον β. Έβρο
- Στη Μυτιλήνη ο Άι Βασίλης με πλωτό σκάφος του λιμενικού
- Τελευταία Νέα ΕΡΤ
- «Μετά τα μεσάνυχτα» από την Κινηματογραφική Λέσχη των εργαζομένων της ΕΡΤ-3 και το ΚΕΜΕΣ
- Εγκρίθηκε η ΣΜΠΕ για το σχέδιο διαχείρισης στερεών αποβλήτων Πελοποννήσου
- Κέρκυρα: Σώοι οι 250 μετανάστες
- Κέρκυρα: Επίσκεψη ΝΟΔΕ της ΝΔ στην Αστυνομική διεύθυνση
- Η τεχνολογία των αρχαίων Ελλήνων «ταξιδεύει» στη Ν. Κορέα (video)
- Κέρκυρα: «Ένα Σάββατο, ένα παραμύθι» τον Ιανουάριο
- Παράταση παραστάσεων για την «Ειρήνη» του Αριστοφάνη στο θέατρο Αυλαία
- Οικογένεια προσφέρει αναπηρικό αμαξίδιο σε άτομο με κινητικά προβλήματα
- Πολιτιστική Ατζέντα της εκπομπής «Καθημερινά και Απλά» (video)
- Φέρες: Μόσχος 300 κιλών θα ψήνεται 24 ώρες στην κεντρική πλατεία
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ειδήσεις
- Ο Τσίπρας καλεί πολιτικούς αρχηγούς
- Οι «χρυσές» ευχές του ζεύγους Πατούλη για τις γιορτές
- Στα ηνία του ΟΗΕ ο Αντόνιο Γκουτέρες
- Ισλανδία: Επιστρέφει η ιδέα δημοψηφίσματος για την ένταξη στην Ε.Ε.
- Με μήνυμα ενότητας ανέλαβε καθήκοντα ο Παπαχαραλάμπους
- "Ακούγονται διάφορα, κανένα όμως επίσημο ενδιαφέρον"
- Σίγουρο sold out στο ντέρμπι Ολυμπιακού-Παναθηναϊκού για την Euroleague
- Αυτές είναι οι κορυφαίες εφαρμογές του 2016-Ποια απουσιάζει;
- Καταδικάζει η Ένωση Κεντρώων την επίθεση στην Κωνσταντινούπολη
- Δ. ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Η ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΟΥ «ΚΟΦΤΗ» ΔΕΝ ΣΥΝΕΠΑΓΕΤΑΙ ΚΑΙ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΟΥ ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ