Το MIRfestival 2018, από 22 έως 30 Νοεμβρίου, στην Αθήνα
Tο MIRfestival προσγειώνεται, για έκτη φορά, στην Αθήνα μ’ ένα συναρπαστικό πρόγραμμα με δεκατέσσερα έργα, από 22 Νοεμβρίου έως 30 Νοεμβρίου.
Το 6ο MIRfestival προσκαλεί το κοινό της Αθήνας σε ασυνήθιστους αλλά και σε ιστορικούς χώρους, να ανακαλύψει την πιο σύγχρονη πλευρά του ζωντανού θεάματος, να συναντήσει καλλιτέχνες με όραμα και με προτάσεις, να δει, να ακούσει, να σκεφτεί και κυρίως να συμμετάσχει στη γιορτή.
To MIRfestival το υποστηρίζουν και το φιλοξενούν στους χώρους τους:
Πάλας, Υμηττού 109, Παγκράτι
Rabbithole Art & Performance Space, Γερμανικού 20, Μεταξουργείο
Κέντρο Μελέτης Χορού Ντάνκαν, Χρυσάφης 34, Βύρωνας
Χώρος Εταιρίας Θεάτρου Χώρος , Πραβίου 6 και Ορφέως, Βοτανικός
TRES ,Ζωοδόχου Πηγής 3, Εξάρχεια
Απαράμιλλο , Παράσχου 87, Γκύζη
Project 8, Βουτσαρά 8, Βοτανικός
Σε ένα λεωφορείο και σε φανταστικές διαδρομές μέσα στην πόλη
Όπως και στις προηγούμενες διοργανώσεις του, έτσι και στη φετινή, το MIRfestival προσκαλεί Έλληνες και ξένους καλλιτέχνες με όραμα και άποψη, να δουν και να φωτίσουν τη ζωή μας με τον δικό τους τρόπο, αποδεικνύοντας ότι η σύγχρονη τέχνη δεν είναι κάτι απόμακρο που δεν μας αφορά, αλλά, αντίθετα, κάτι που μας αφορά βαθιά, μια γενεσιουργός δύναμη που πρέπει να την εμπιστευτούμε. Τα έργα του προγράμματος, το οποίο έχει επιμεληθεί η Χριστιάνα Γαλανοπούλου, αναδεικνύουν τις πιο σύγχρονες τάσεις στις παραστατικές τέχνες, ανοίγοντας λίγο τη χαραμάδα από την οποία το MIRfestival κρυφοκοιτάζει, όπως πάντα, το μέλλον τους και φέρνοντας τη σύγχρονη δημιουργία πιο κοντά στο ευρύ κοινό.
Το MIR 2018 είναι ένα φεστιβάλ λίγο πιο πολυσυλλεκτικό από τα προηγούμενα, γιατί, εκτός από τους καλλιτέχνες που το κοινό θα ανακαλύψει για πρώτη φορά, επανέρχονται σε αυτό και καλλιτέχνες που το έχουν ήδη επισκεφθεί όμως ήθελαν να επανέλθουν για να κάνουν ένα έργο ειδικά το για MIR και για
τον εορτασμό των 10 χρόνων του. Μια μεγάλη γιορτή, λοιπόν, θα είναι το MIRfestival 2018· μια γιορτή αναδυόμενων καλλιτεχνικών πρακτικών και γλωσσών· ένα φεστιβάλ πρωτόγνωρων, ανατρεπτικών και συγκινητικών εμπειριών.
Τα δεκατέσσερα έργα του προγράμματος ανοίγουν έναν χώρο για να κατοικήσει η ευθραυστότητα, η ποιητική, η ευαλωτότητα, ως θέση επαναστατική μέσα σε μια όλο και πιο σκληρή πραγματικότητα. Ο πολιτικός λόγος αναμασά μια ρητορική της δύναμης. Και παρότι ο κόσμος και το ανθρώπινο γένος κινδυνεύει απ’ αυτή τη ρητορική και απ’ αυτόν τον τρόπο σκέψης, ο αντίλογος είναι μια ηχώ της ίδιας ρητορικής. Αν όντως οδεύουμε προς μια μοιραία σύρραξη, μόνο η παραδοχή της ευαλωτότητάς μας θα ήταν κάποιο ανάχωμα. Αυτός είναι ο χώρος όπου η τέχνη ανοίγει μια χαραμάδα για να εισβάλει το συναίσθημα: η μόνιμη υπενθύμιση ότι είμαστε άνθρωποι, η μοναδική βεβαιότητα στον ωκεανό μιας απύθμενης αβεβαιότητας. Εκεί, στο σημείο μηδέν ανοχής της βίας, της υπεροχής της ισχύος και του δικαίου της ζούγκλας, εκεί ακριβώς ανοίγεται ο χώρος όπου μπορούμε να κατανοήσουμε το λάθος και, αν το αποφασίσουμε, να το αντιστρέψουμε. Αυτός ο χώρος της ευθραυστότητας είναι το πρόγραμμα του φετινού MIRfestival: ο χώρος της αντίστασης, της διεκδίκησης μιας πραγματικότητας που να μας ταιριάζει· ένας χώρος ανθρωπιάς, αναστοχασμού, ενατένισης και χαράς, ένας χώρος μοιρασμένων εμπειριών και κατάθεσης οραμάτων για το μέλλον της τέχνης, για το μέλλον του κόσμου.
Είναι η στιγμή της μεταμόρφωσης ή της μύησης, η στιγμή που συναντιέσαι με το «απερίγραπτο» της τέχνης. Είναι η στιγμή μιας ενηλικίωσης που την έχεις για καιρό αρνηθεί, είναι η στιγμή που συνειδητοποιείς τη δύναμη ενός βλέμματος· είναι η στιγμή που αντιλαμβάνεσαι ότι κατασκευάζεις ένα μέλλον για να μπορέσεις να κατανοήσεις ένα παρόν που σου διαφεύγει· είναι η στιγμή που νιώθεις να μεγαλώνει μέσα σου ένα δάσος. Είναι η μαγεία ενός ταξιδιού σε μιαν Αθήνα που ταυτόχρονα υπάρχει και δεν υπάρχει· είναι η μαγεία του να είσαι τουρίστας στα όνειρά σου ταξιδεύοντας μέσα σ’ ένα λεωφορείο σε μια εμπειρία πρωτόγνωρη που κάτι μέσα σου αλλάζει.
To MIRfestival είναι και αυτή τη φορά διαφορετικό. Παλλόμενο όπως πάντα· από και για τους πολίτες αυτής της πόλης και του κόσμου· ενσωματώνοντας την αθηναϊκή πραγματικότητα· φωτίζοντάς την για μια στιγμή.
Το πρόγραμμα του MIRfestival 2018 με μια ματιά
Το MIRfestival είναι γνωστό για την ιδιότητά του να φέρνει στην επιφάνεια τις καλλιτεχνικές δυνάμεις που ρέουν υπόγεια στην πόλη. Αυτό θα συμβεί και στην πρεμιέρα του. Μέσα σ’ έναν παλιό κινηματογράφο της Αθήνας, στο Πάλας Παγκρατίου, σ’ έναν χώρο συνδεδεμένο με το φαντασιακό πεδίο της πόλης από το 1925 –ιδανικό χώρο νοσταλγίας του μέλλοντος– το MIR προσκαλεί δύο Έλληνες καλλιτέχνες να εγκαινιάσουν το φεστιβάλ στις 22 Νοεμβρίου, σε ένα μοναδικό καλλιτεχνικό γεγονός. Το πρόγραμμα ανοίγει μια εκπρόσωπος της πολύ νέας γενιάς, η Φωτεινή Σταματελοπούλου, με ένα site-specific έργο επιστημονικής φαντασίας – και όχι μόνο: Ο Οδηγός για να είσαι τα πάντα είναι μια περιπέτεια πιθανοτήτων, προσδοκιών και ερωτηματικών όπου ο φόβος για το μέλλον συναντά τον ενθουσιασμό για το καινούργιο που έρχεται. Η Φωτεινή Σταματελοπούλου είναι –με τα δικά της λόγια– «εξελισσόμενη χορεύτρια, χορογράφος και ψυχολόγος». Στον ίδιο χώρο και την ίδια μέρα, λίγο πιο αργά, ο Κώστας Τσιούκας μάς προσφέρει ένα γκαλά άνευ προηγουμένου: ΧΟΡΟΙ ΜΑΣ ΧΩΡΕΙ ΜΑΣ. Από τους πιο ιδιαίτερους χορογράφους της ελληνικής σκηνής, ο Κώστας Τσιούκας προσκαλεί στη σκηνή μια τεράστια ομάδα από μουσικούς, χορευτές, ηθοποιούς, βοηθούς σκηνοθέτη, ταλαντούχα παιδιά και κυρίες της διπλανής πόρτας για να γιορτάσουν την επιστροφή στην πιο καθαρή μορφή χορού: στον χορό που εκφράζει αυτό που συμβαίνει τώρα. Επί σκηνής οι The Callas, Coti K, Abyss-X, Larry Gus, αλλά και μια ατέλειωτη σειρά ονομάτων του ελληνικού θεάτρου και χορού, εικαστικοί, μουσικοί, κινηματογραφιστές – με δυο λόγια όλη η Αθήνα…
Μοναδικός στο είδος του, ο Ελβετός Massimo Furlan, με εμφανίσεις και διακρίσεις στις πιο μεγάλες ευρωπαϊκές σκηνές, φτιάχνει κόσμους από παράξενες εικόνες που ακόμα και στις πιο μελαγχολικές τους εκδοχές εμποτίζονται με το ιδιόμορφο και ανατρεπτικό χιούμορ του. Το MIR παρουσιάζει την αθηναϊκή εκδοχή του έργου του Travelling, ενός έργου-περιπέτειας και εμπειρίας. Το Travelling είναι ένα μαγικό και μυστικό ταξίδι που εκτυλίσσεται μέσα κι έξω από ένα λεωφορείο. Οι θεατές, σαν επισκέπτες σε ένα είδωλο της πόλης που γνωρίζουν, ανακαλύπτουν μια άγνωστη εικόνα της καθώς ταξιδεύουν μέσα στο λεωφορείο σε μέρη που συνήθως δεν επισκεπτόμαστε, ενώ έξω από τα παράθυρα εκτυλίσσονται μικρές σκηνές μεγάλης συναισθηματικής φόρτισης. Μια αξέχαστη νυχτερινή περιπέτεια, ένα ταξίδι σε έναν κόσμο ονειρικό, μια εμπειρία μοναδική.
Από τη Βαρκελώνη, που είναι η βάση της, η ισπανική ομάδα με το περίεργο όνομα El Conde de Torrefiel κατακτά τη μία μετά την άλλη τις ευρωπαϊκές σκηνές τα τελευταία χρόνια. Με τη χαρακτηριστική κι ολόδική τους θεατρική γλώσσα λένε πάντα την τελευταία λέξη στη διαμόρφωση του σύγχρονου θεάτρου αποκαλύπτοντας το μέλλον του. Στην Ελλάδα τούς γνωρίσαμε στο MIRfestival 2016 με το GUERRILLA, μια παράσταση σαρωτική και αποκαλυπτική για τον πόλεμο που συμβαίνει ερήμην μας μέσα μας και γύρω μας. Με αφορμή το MIR και την παραμονή τους στην Αθήνα ξεκίνησαν το μεγάλο τους πρότζεκτ MC, «παράγωγα» του οποίου παρουσίασαν με διαφορετικές μορφές σε πολλές πόλεις, και ένα από αυτά ήταν και το LA PLAZA που είδαμε το καλοκαίρι στην Αθήνα. Επειδή το MC ξεκίνησε στην Αθήνα τον Ιανουάριο του 2017 με αφορμή το MIR, η ομάδα επανέρχεται δυο χρόνια σχεδόν μετά για να κλείσει τον κύκλο με ένα έργο που θα γίνει ειδικά για το MIR, με τον τίτλο Unir Todo. Σε αυτό, τρία κορίτσια γεννημένα τον 21ο αιώνα βουτούν σε μια δίνη από εικόνες επινοώντας μια πραγματικότητα που θα έρθει αναπόδραστα. Στα έργα των El Conde de Torrefiel ο χρόνος παραμένει αινιγματικός καθώς η δράση εκτυλίσσεται ταυτόχρονα στο παρελθόν και το μέλλον, όμως αυτός είναι ο τρόπος τους να προσεγγίζουν ένα παρόν που μας διαφεύγει, ακατανόητο και ζωτικό συνάμα.
Από τη Βαρκελώνη έρχεται και η κολεκτίβα Nyamnyam με το πρότζεκτ της Comida, 8000 χρόνια μετά. Οι Nyamnyam προτείνουν μια διαδραστική περφόρμανς μέσα σε μια εγκατάσταση περιδιαβαίνοντας την ιστορία, τη φιλοσοφία και την ανθρωπολογία του φαγητού (comida) και διερευνώντας τις απαρχές της γεωργίας ως καθοριστικής αφετηρίας για τον σύγχρονο πολιτισμό. Μαθαίνοντας από το τοπικό, χρησιμοποιούν την τέχνη ως όχημα για να πυροδοτήσουν το παγκόσμιο ενεργοποιώντας ή αποκαθιστώντας τρόπους συσχέτισης μέσα σ’ έναν ιδιόμορφο συνδυασμό από παραστατικές τέχνες, παραγωγή σκέψης, κοινωνική διάδραση και διατροφή. Δημιουργώντας επιστημονική φαντασία με βάση τα ιστορικά δεδομένα, μοιράζονται ιστορίες, εμπειρίες, μαγειρέματα, μουσικές και φαγητό με τους θεατές ψάχνοντας να βρουν έναν άλλο δρόμο στη σχέση μας με τη Φύση. Μια πραγματική πρόταση από μια από τις πιο πρωτοποριακές κολεκτίβες της σύγχρονης σκηνής της Βαρκελώνης.
Η Φύση πρωταγωνιστεί και στην παράσταση Traces της Rósa Ómarsdóttir, μιας νέας χορογράφου με καταγωγή από την Ισλανδία που όμως δραστηριοποιείται στην αβανγκάρντ σκηνή των Βρυξελλών κατακτώντας σταδιακά τα θέατρα της Ευρώπης. Στο Traces οι θεατές γίνονται μέρος ενός ονειρικού τοπίου που αλλάζει συνεχώς γύρω τους, μέσα στο οποίο άνθρωποι και αντικείμενα ανταλλάσσουν ρόλους σε μια διαρκή ροή. Οι θεατές καταδύονται στην ανάμνηση ενός κόσμου που έχουν ζήσει στα όνειρά τους ή βαθιά στις απαρχές του χρόνου και ο οποίος παραμένει ζωντανός στο DNA τους. Τα όρια ανάμεσα στο όνειρο και στην πραγματικότητα θολώνουν και ο θεατής γίνεται μέρος αυτού του διαρκώς μεταβαλλόμενου κόσμου.
Βραβευμένη με το βραβείο νέου χορογράφου στο διάσημο ImPulsTanz της Βιέννης φέτος το καλοκαίρι, η Σουηδή Ofelia Jarl Ortega είναι μια αποκάλυψη… Στο Forever, το παιχνίδι της γοητείας γίνεται παιχνίδι εξουσίας. Υπερσεξουαλικοποίηση, αργό twerking, όλο νόημα ματιές, beat τραγούδια με βαριά auto-tuned φωνή και το παιχνίδι του βλέμματος ανάμεσα σε αυτόν που πουλάει την εικόνα του και αυτόν που του αποδίδει έναν ρόλο… Το Forever, μια περφόρμανς ανάμεσα σε συναυλία ηλεκτρονικής μουσικής και σε παράσταση χορού, το συνέλαβαν μαζί με τον/τη μουσικό Patrik Patsy Lassbo και το παρουσίασαν σε διάφορες εκδοχές, σε συμβατικούς ή λιγότερο συμβατικούς χώρους. Στην Αθήνα θα παιχτεί σε ένα σύγχρονο κλαμπ σε μια ακόμα αξέχαστη βραδιά MIR με προεκτάσεις συναυλίας electro, αφού θα ακολουθήσει ένα live set από τον/την FlökosH.
Το 2016 αγαπήσαμε όλο το πρόγραμμα του MIR, όμως μια παράσταση έκλεψε τις καρδιές των θεατών: η Παγωμένη εικόνα της Παναγιώτας Καλλιμάνη, με 15 παιδιά από το Φυτώριο της ΚΣΟΤ να κινούνται αργά μέσα στο σχολείο του Δημήτρη Πικιώνη στον Λυκαβηττό. Ο Τύπος τη χαρακτήρισε μια από τις κορυφαίες θεατρικές στιγμές της χρονιάς. Τότε πολύς κόσμος ευχήθηκε να είχε συνέχεια αυτό το πρότζεκτ. Το MIR άκουσε αυτές τις ευχές, και έτσι η Παναγιώτα Καλλιμάνη συνεργάζεται και πάλι με τα παιδιά, που τώρα είναι πια στην εφηβεία, για να κάνουν την παράσταση Ζενερίκ. Όπου εμείς, περίεργοι και γοητευμένοι, κρυφοκοιτάζουμε τον ακατανόητο κόσμο των κοριτσιών στην εφηβεία… Η παράσταση θα γίνει στο Κέντρο Μελέτης Χορού Ντάνκαν στον Βύρωνα, στο σπίτι όπου έζησαν στη νεότητά τους, στις αρχές του 20ού αιώνα, η Ισιδώρα Ντάνκαν και ο αδελφός της Ραϋμόνδος.
Με σπουδές και καριέρα στο Άμστερνταμ, η Εύα Πυρνοκόκη είναι μια Ελληνίδα περφόρμερ που σπάνια έχουμε την τύχη να δούμε στα μέρη μας αφού τη μονοπωλεί η ευρωπαϊκή σκηνή. Για το MIR 2018 θα δημιουργήσει μια εγκατάσταση-περφόρμανς μακράς διάρκειας με τον τίτλο …και ξαφνικά… στην οποία οι ολιγάριθμοι θεατές που θα εισέρχονται κάθε φορά θα έχουν δικαίωμα να μείνουν όσην ώρα επιθυμούν. Μέσα στο σκοτεινό κουτί, με την παρουσία των άλλων θεατών και των ερμηνευτών, θα βιώσουν συνθήκες που θα φέρουν στην επιφάνεια την ευθραυστότητα της ανθρώπινης φύσης μπροστά στο ξαφνικό γεγονός – μια κατάσταση απόλυτης ευαλωτότητας αλλά και απόλυτου ανοίγματος στην ποίηση της στιγμής.
Παλιά γνώριμη του φεστιβάλ, ανατρεπτική και στοχαστική, η Μαριέλα Νέστορα είχε ταράξει τα νερά των site-specific περφόρμανς στην Αθήνα με την παρέμβασή της everybodies στην Πλατεία Εξαρχείων στο MIRfestival 2010, στο πλαίσιο των δράσεων εδώ/τώρα. Επανέρχεται στο φεστιβάλ με τη Διάβρωση, μια περφόρμανς-εμπειρία που αλλάζει τα δεδομένα των βεβαιοτήτων μας ενεργοποιώντας τις άλλες μας αισθήσεις (εκτός από την όραση). Πώς αντιλαμβανόμαστε τα διαφορετικά σώματα – το δικό μας, ενός αντικειμένου, ενός φυτού; Έχουμε άλλον τρόπο να γνωρίσουμε και να γνωριστούμε με ένα σύμπαν πέρα από τη δεδομένη λειτουργία της γλώσσας;
Παλιοί γνώριμοι του φεστιβάλ είναι επίσης ο David Weber Krebs, από τους πιο ιδιαίτερους δημιουργούς περφόρμανς της βελγικής σκηνής, και ο Sébastien Roux, από τους πιο διακεκριμένους σύγχρονους μουσικούς της Γαλλίας. Ο David Weber Krebs, που εξέπληξε το κοινό της Αθήνας στο MIR 2014 με το καταπληκτικό συμμετοχικό του πρότζεκτ Tonight, lights out!, επανέρχεται στο εορταστικό MIR 2018 με τη διάλεξη-περφόρμανς The actual event. Αναμειγνύοντας πραγματικότητα και μυθοπλασία μετατοπίζει το καλλιτεχνικό γεγονός σε κάτι άλλο που μάλλον δεν είναι αυτό για το οποίο έχουμε συναντηθεί σε αυτή την αίθουσα. Πώς θα αντιδράσουν οι θεατές απέναντι στο άγνωστο; Λίγα πράγματα γνωρίζουμε ακόμα γι’ αυτή την περφόρμανς που δημιουργείται αυτή την περίοδο και που το MIR θα είναι ο πρώτος της σταθμός. Την ίδια βραδιά και στον ίδιο χώρο ο Sébastien Roux, διάσημος μουσικός της σύγχρονης σκηνής, που το 2010 είχε δημιουργήσει τη μουσική μιας ταινίας του Βέλγου Kurt d’Haesseleer ειδικά φτιαγμένης για το MIR, θα παρουσιάσει ένα «live αποκλειστικής ακουστικής διαδικασίας» (séance d’écoute) με συνθέσεις του.
Τέλος, σε πνεύμα και διάθεση εντελώς MIR, ο David Helbich (ο οποίος είχε ενσαρκώσει το βιβλίο Τρόμος και Παράνοια στο Λας Βέγκας στο πρότζεκτ της Μette Edvardsen στο αναγνωστήριο της Εθνικής Βιβλιοθήκης στο MIR 2012) μας προτείνει μια νυχτερινή περιήγηση στην πόλη της Αθήνας – όχι βέβαια μια απλή περιήγηση… Ήδη ο τίτλος Drag and drop – hit and run – making love – just for fun μας προετοιμάζει γι’ αυτή την ασυνήθιστη χορογραφική και συμμετοχική περιπλάνηση στη νυχτερινή Αθήνα, στην οποία ο καθένας είναι, σύμφωνα με τον καλλιτέχνη, ο περφόρμερ και ο θεατής του εαυτού του. Ένα βίωμα πρωτόγνωρο, σε μια πόλη που δεν αφουγκραστήκαμε ποτέ αρκετά. Αλλά και μια εμπειρία σε σχέση με την ελευθερία: πού να κρύβεται άραγε, στην ανωνυμία του πλήθους ή στην μοναχική έκθεση του καθενός;
Όλες οι ελληνικές παραστάσεις κάνουν την παγκόσμια πρεμιέρα τους στο MIRfestival.
Οι ομάδες και οι καλλιτέχνες Cie Massimo Furlan-Numéro23Prod., Ofelia Jarl Ortega, Rósa Ómarsdóttir, David Helbich, Nyamnyam παρουσιάζουν έργα τους ζωντανά για πρώτη φορά στην Ελλάδα, ενώ οι El Conde de Torrefiel, David Weber Krebs και Sébastien Roux είχαν παρουσιάσει για πρώτη φορά στην Ελλάδα τη δουλειά τους σε προηγούμενο MIR.
To MIRfestival το ίδρυσε και το διευθύνει καλλιτεχνικά η Χριστιάνα Γαλανοπούλου, η οποία επιμελείται και τον καλλιτεχνικό του προγραμματισμό.
Αναλυτικές πληροφορίες: www.mirfestival.gr
Εισιτήρια θα προπωλούνται από τη viva.gr
Έναρξη προπώλησης: 6 Νοεμβρίου
Δυο λόγια για το MIRfestival
Το MIRfestival είναι ένα διεθνές φεστιβάλ σύγχρονης τέχνης που εστιάζει στο σημείο συνάντησης των παραστατικών τεχνών και του οπτικοακουστικού πολιτισμού. Φιλοξενεί ευρηματικές και πρωτότυπες καλλιτεχνικές δημιουργίες στα όρια των τεχνών, εκεί όπου η σκηνή συναντά την εικόνα, εκεί όπου γεννιούνται οι νέες μορφές των παραστατικών τεχνών, και αναδεικνύει δημιουργούς με ιδιαίτερο καλλιτεχνικό όραμα, το οποίο συνδιαλέγεται με πρωτότυπο τρόπο με την καθημερινή πραγματικότητα της Αθήνας. Δανείζεται το όνομά του από τον διαστημικό σταθμό ΜΗΡ και φιλοδοξεί να είναι ένας ανοιχτός χώρος συνάντησης, ανταλλαγής και δημιουργικής σκέψης για τους καλλιτέχνες και για το κοινό, αλλά και μια πλατφόρμα ανάδειξης της σύγχρονης καλλιτεχνικής δημιουργίας. Λόγω της ταυτότητας και του περιεχομένου του, αλλά και λόγω της σχέσης του με την πόλη και την ανερχόμενη καλλιτεχνική σκηνή της, το MIRfestival είναι ένα μοναδικό φεστιβάλ στο πολιτιστικό τοπίο της Αθήνας.
Στον διαδικτυακό μας τόπο www.mirfestival.gr μπορεί κανείς να βρει αναλυτικές πληροφορίες για την ταυτότητα του φεστιβάλ καθώς και αρχειακό υλικό από τις διοργανώσεις του 2008, του 2010, του 2012, του 2014 και του 2016.
10 xρόνια MIR!
6 MIRfestival σε αριθμούς:
81 Πρότζεκτ
123 Καλλιτέχνες-δημιουργοί των πρότζεκτ
44 Χώροι
38 Παγκόσμιες πρεμιέρες
81 Ελληνικές πρεμιέρες
26 πρότζεκτ ειδικά για την Αθήνα
25 πρότζεκτ στο δημόσιο χώρο ή σε αντισυμβατικούς χώρους
286 Αθηναίοι πολίτες επί σκηνής
24 παιδιά
1 σκύλος
… και συνεχίζουμε να μετράμε!
Διεθνή δίκτυα και ελληνικές συμπαραγωγές
Το MIRfestival, χάρη στο πρόγραμμά του, γεμάτο συναρπαστικές καλλιτεχνικές δημιουργίες, ελληνικές και ξένες, αποτελεί πόλο έλξης ξένων προγραμματιστών και διευθυντών φεστιβάλ. Μέσω των επίσημων και ανεπίσημων ευρωπαϊκών δικτύων στα οποία συμμετέχει, πολλοί Ευρωπαίοι καλλιτεχνικοί διευθυντές και προγραμματιστές θεάτρων και φεστιβάλ θα παρακολουθήσουν τις παραστάσεις του MIRfestival 2018, μεταξύ των οποίων και τις παγκόσμιες πρεμιέρες των ελληνικών παραγωγών, κάποιες από τις οποίες είναι συμπαραγωγές του MIR. Η συμπαραγωγή και προώθηση των ελληνικών έργων στα δίκτυα στα οποία ανήκει είναι μία από τις πιο σημαντικές δραστηριότητες του MIRfestival, η οποία συνεχίζεται αδιάκοπα και δεν αφορά μόνο την περίοδο του φεστιβάλ.
Συνεργασία με το ΥΠΠΟΑ
Φέτος το MIRfestival το στηρίζει για πρώτη φορά με μια μικρή σχετικά επιχορήγηση το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού. Η απόφαση του ΥΠΠΟΑ να εντάξει στους επιχορηγούμενους φορείς ένα από τα πιο πρωτοποριακά φεστιβάλ της Αθήνας αποτελεί ένα ευτυχές γεγονός και συμβολικά μια αναγνώριση του έργου που παράγει συστηματικά το φεστιβάλ, με συνέπεια, πρωτοτυπία και ευαισθησία, τα τελευταία δέκα χρόνια. Το MIRfestival εύχεται να έχει συνέχεια αυτή η συνεργασία.
Διοργάνωση
MIR – Εταιρία για τη μελέτη, διάδοση και προώθηση της σύγχρονης τέχνης
Αστική Μη Κερδοσκοπική
με την οικονομική υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού
Με την ευγενική υποστήριξη των:
Ίδρυμα Ιωάννου Φ. Κωστοπούλου
pro helvetia
INAEM – Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού της Ισπανίας
AC/E Programme for the Internationalization of Spanish Culture (PICE)
Flemish Authorities
Swedish Arts Council & the Swedish Arts Grants Committee
Καλλιτεχνικοί Συνεργάτες:
ΚΣΟΤ
Griffon
Ντάνκαν
To MIRfestival 2016 το υποστηρίζουν και το φιλοξενούν στους χώρους τους:
Κινηματογράφος Πάλας, Υμηττού 109, ΠαγκράτιRabbithole Art & Performance Space,Γερμανικού 20, ΜεταξουργείοΚέντρο Μελέτης Χορού Ντάνκαν , Χρυσάφης 34, ΒύρωναςΧώρος Εταιρίας Θεάτρου Χώρος , Πραβίου 6 και Ορφέως, ΒοτανικόςTRES , Ζωοδόχου Πηγής 3, ΕξάρχειαΑπαράμιλλον , Παράσχου 87, ΓκύζηProject 8 ,Βουτσαρά 8, ΒοτανικόςΟδηγός για να είσαι τα πάντα
20:30 | 60’
Κώστας Τσιούκας
ΧΟΡΟΙ ΜΑΣ ΧΩΡΕΙ ΜΑΣ
22:00 | 60’
Μαριέλα Νέστορα (GR)
Διαβρώσεις / Erosions
23 & 24 Νοεμβρίου, 20:30 & 22:00 – 25 Νοεμβρίου, 22:00 | 45’
Rabbithole Art & Performance Space
μόνο για 40 άτομα κάθε φορά
στην παράσταση ενδέχεται να χρησιμοποιηθεί και η αγγλική γλώσσα
εισιτήρια: 10€, 8€ (φοιτητικό) 6€ (άνεργοι, ατέλειες)
Massimo Furlan (CH)
Travelling
24, 25, 26, 27, 28, 29 & 30 Νοεμβρίου, 20:30 | 120’
Κάπου στην Αθήνα, σε μέρος μυστικό.
Αφετηρία και τέρμα: Rabbithole Art & Performance Space
εισιτήρια: 10€ γενική είσοδος
πολύ περιορισμένες θέσεις
Παναγιώτα Καλλιμάνη (GR)
Ζενερίκ
24 & 25 Νοεμβρίου, 18:00, 19:00, 20:00 & 21:00 | 30’
Κέντρο Μελέτης Χορού Ντάνκαν, Βύρωνας
είσοδος ελεύθερη, περιορισμένες θέσεις
απαραίτητη κράτηση θέσεων στο 210 7706068 (καθημερινές, 5-8μμ)
MIRnight 1
David Weber Krebs (ΒΕ)
The actual event
25 Νοεμβρίου, 20:00 | 45’
Sébastien Roux (FR)
Séance d’écoute: Αλγορυθμικά κομμάτια
Νοεμβρίου, 21:00 | 45’
Χώρος της Εταιρίας Θεάτρου ΧΩΡΟΣ
Πραβίου 6, Βοτανικός
εισιτήρια: 10 ευρώ, 8 ευρώ (φοιτητικό), 6 ευρώ (άνεργοι, ατέλειες) και για τις δύο παραστάσεις ή
εισιτήρια: 7ευρώ, 6ευρώ (φοιτητικό), 5ευρώ (άνεργοι, ατέλειες) για τη μία παράσταση
Εύα Πυρνοκόκη (GR)
Και ξαφνικά…
26 & 27 Νοεμβρίου 19:00-22:00
Εγκατάσταση-περφόρμανς μέσα στην οποία ο θεατής μπορεί να μείνει όσο χρόνο θέλει ή μπορεί να βγει και να ξαναμπεί.
Rabbithole Art & Performance Spaceεισιτήρια: 7 ευρώ, 6 ευρώ (φοιτητικό), 5€ (άνεργοι, ατέλειες)
David Helbich (DE/BE)
drag and drop – hit and run – making love – just for fun
27 & 29 Νοεμβρίου, 23:00 | 60’
σημείο εκκίνησης
είσοδος ελεύθερη
MIRnight 2
Ofelia Jarl Ortega & Patrik Patsy Lassbo (SE)
Forever
27 Νοεμβρίου, 22:00 | 45’
FlökosH (GR)
27 Νοεμβρίου, 23:00 | 45’
TRES club, Εξάρχεια
εισιτήρια: 10 ευρώ, 8 ευρώ (φοιτητικό), 6ευρώ (άνεργοι, ατέλειες) και για τις δύο παραστάσεις ή
7 ευρώ, 6 ευρώ (φοιτητικό), 5 ευρώ (άνεργοι, ατέλειες) μόνο για τη μία
Nyamnyam: Iñaki Alvarez & Ariadna Rodríguez (ES)
Comida, 8.000 años después
Comida, 8.000 χρόνια μετά
28, 29 & 30 Νοεμβρίου, 20:30 | 60’
Απαράμιλλον | Παράσχου 87, Γκύζη
εισιτήρια: 10 ευρώ, 8 ευρώ (φοιτητικό), 6 ευρώ (άνεργοι, ατέλειες)
El Conde de Torrefiel (ES)
Unir Todo
28 & 29 Νοεμβρίου, 22:00 | 60’
Rabbithole Art & Performance Space
εισιτήρια: 10 ευρώ γενική είσοδος
Rósa Ómarsdóttir (IS)
Traces
30 Νοεμβρίου, 19:00 | 60’
project8, Βοτανικός
είσοδος ελεύθερη
Προπώληση εισιτηρίων:www.viva.gr, Rabbithole Art & Performance Spac
Τα έργα που θα παρουσιαστούν στο MIRfestival 2018 αναλυτικά:
Η πρεμιέρα του MIRfestival 2018
22 Νοεμβρίου 2018, 20:30 | Κινηματογράφος Πάλας Παγκρατίου | είσοδος ελεύθερη
Το MIRfestival είναι γνωστό για την ιδιότητά του να φέρνει στην επιφάνεια τις καλλιτεχνικές δυνάμεις που ρέουν υπόγεια στην πόλη. Αυτό θα συμβεί και στην πρεμιέρα του. Μέσα σ’ έναν παλιό κινηματογράφο της Αθήνας, στο Πάλας Παγκρατίου, σ’ έναν χώρο συνδεδεμένο με το φαντασιακό πεδίο της πόλης από το 1925 –ιδανικό χώρο νοσταλγίας του μέλλοντος– το MIR προσκαλεί δύο Έλληνες καλλιτέχνες, τη Φωτεινή Σταματελοπούλου και τον Κώστα Τσιούκα, να εγκαινιάσουν το φεστιβάλ στις 22 Νοεμβρίου, σε ένα μοναδικό καλλιτεχνικό γεγονός. Το οποίο βέβαια θα το ακολουθήσει το παραδοσιακό πάρτι με το κρασί της πρεμιέρας του MIR.
Φωτεινή Σταματελοπούλου / Fotini Stamatelopoulou (GR)
Οδηγός για να είσαι τα πάντα / A guidebook on being anything
22 Νοεμβρίου 2018, 20:30 | 60’
Κινηματογράφος Πάλας Παγκρατίου
Το πρόγραμμα ανοίγει μια εκπρόσωπος της πολύ νέας γενιάς, η Φωτεινή Σταματελοπούλου, με ένα site-specific έργο επιστημονικής φαντασίας – και όχι μόνο. Κίνηση, κινούμενη εικόνα (των Tάσου Χατζή και Ευγένιου Χασιώτη) και ήχος συνθέτουν ένα ταξίδι στο μέλλον με τα μάτια μιας ομάδας εικοσάρηδων του σήμερα. Τι αναζητούν; Μια ιδανική συνθήκη επιβίωσης και συσχέτισης. Θα την βρουν άραγε;
Ο Οδηγός για να είσαι τα πάντα είναι μια περιπέτεια πιθανοτήτων, προσδοκιών και φόβων για το μέλλον. Τρεις παρατηρητές (και άλλοι τόσοι), σε ένα διαγαλαξιακό ταξίδι, παρατηρούν τρεις διαφορετικές (ή μήπως περισσότερες;) συνθήκες ύπαρξης και εκδοχές προσαρμογής. Ο οδηγός αυτός αντλεί στοιχεία από την περιέργεια, τον ενθουσιασμό και τον φόβο για το καινούργιο όπως τα βρίσκουμε στα σενάρια επιστημονικής φαντασίας της δεκαετίας του 1960 και του 1970.
Η Φωτεινή Σταματελοπούλου γεννήθηκε στην Αθήνα το 1992. Είναι εξελισσόμενη χορεύτρια, χορογράφος και ψυχολόγος. Σπούδασε χορό και ψυχολογία, σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο στην Αθήνα. Ασχολείται ερευνητικά με την performance psychology και την ενδυνάμωση χορευτών. Η ενασχόλησή της με τη χορογραφία ξεκίνησε το 2014 στο σεμινάριο site-specific performance του Stephan Koplowitz (Calarts). Έκτοτε καταπιάνεται ενεργά με τον αυτοσχεδιασμό και τη σύνθεση. Έχει παρουσιάσει έργα της σε φεστιβάλ στον κινηματογράφο Τριανόν, στη Σχολή Καλών Τεχνών και στο θέατρο Βράχων.
Ο Ευγένιος Χασιώτης (Dqua) είναι εικαστικός και dj. Σπούδασε στη Σχολή Καλών Τεχνών της Φλώρινας και ασχολείται με την παραγωγή μουσικής, το σενάριο και τη σκηνοθεσία. Ο Τάσος Χατζής γεννήθηκε στην Αθήνα το 1993, σπούδασε σκηνοθεσία κινηματογράφου στη Γλασκώβη και ασχολείται με τη σκηνοθεσία, το σενάριο και τη φωτογραφία.
Χορογραφία: Φωτεινή Σταματελοπούλου
Ερμηνεία-Κίνηση: Δανάη Βορβίλα, Ηλέκτρα Βόσσου, Δάφνη Δούλη, Αλεξάνδρα-Δομνίκη Δρανδάκη
Σκηνοθεσία video: Tάσος Χατζής, Ευγένιος Χασιώτης
Κείμενα: Ευριπίδης Μακρής
«Παρατηρητές» & Σχεδιασμός φωτισμού: Φωτεινή Σταματελοπούλου, Ευγένιος Χασιώτης, Τάσος
Χατζής
Σχεδιασμός ήχου: Ευγένιος Χασιώτης
Μίξη ήχου: Δημήτρης Σιδέρης
Σχεδιασμός κουστουμιών: Στέλλα Παπακώστα
Κατασκευή κουστουμιών: Στέλλα Παπακώστα, Αναστασία Καρατζά
Παραγωγή: Φωτεινή Σταματελοπούλου
Συμπαραγωγή: MIRfestival
Παγκόσμια πρεμιέρα: 22 Νοεμβρίου 2018, MIRfestival.
Κώστας Τσιούκας
ΧΟΡΟΙ ΜΑΣ ΧΩΡΕΙ ΜΑΣ
22 Νοεμβρίου 2018, 22:00 | 60’
Κινηματογράφος Πάλας Παγκρατίου
Ο δεύτερος προσκεκλημένος καλλιτέχνης της πρεμιέρας του MIRfestival 2018 είναι ο Κώστας Τσιούκας.
Από τους πιο ιδιαίτερους χορογράφους της ελληνικής σκηνής, ο Κώστας Τσιούκας προσκαλεί στη σκηνή μια τεράστια ομάδα από μουσικούς, χορευτές, ηθοποιούς, βοηθούς σκηνοθέτη, ταλαντούχα παιδιά και κυρίες της διπλανής πόρτας για να γιορτάσουν την επιστροφή στην πιο καθαρή μορφή χορού: στον χορό που εκφράζει αυτό που συμβαίνει τώρα. Επί σκηνής μια ατέλειωτη σειρά ονομάτων του ελληνικού θεάτρου και χορού, εικαστικοί, μουσικοί, κινηματογραφιστές – με δυο λόγια όλη η Αθήνα…
Καθώς αυτές οι γραμμές γράφονται πριν ολοκληρωθεί το έργο, παραμένει ανοιχτή η πιθανότητα να δούμε στη σκηνή κάτι που θα μας εκπλήξει… Η ιδέα της παράστασης βασίζεται σε μια απλή δομή στην οποία χοροί, ατομικοί ή ομαδικοί, διαδέχονται ο ένας τον άλλον: μια παράταξη μη υπαρκτών έως τώρα χορευτικών συνθέσεων που εμπνέεται όμως από τις υπαρκτές και παίρνει ως δεδομένο ότι ο κάθε χορός, νέος ή παλιός, πρέπει να έχει ως λόγο ύπαρξης μια πραγματική ανθρώπινη ανάγκη, κατάσταση, συναίσθημα, στιγμή ή σκέψη. Όπως στο παρελθόν δημιουργήθηκαν χοροί για τον γάμο, την πίστη, τη συγκομιδή ή τη βροχή, έτσι και τώρα δημιουργούνται καινούργιοι για άλλους λόγους, διαφορετικού βάρους και ποιότητας. Αυθεντικό συναίσθημα, ομαδική χαρά και λύπη, συμμετοχή σε μια κοινότητα – κι ίσως κάπου στο βάθος να υπάρχει κρυμμένο αυτό το κάτι που ψάχνουμε, οι άνθρωποι που έφυγαν και μας λείπουν και το καράβι που θα μας πάει πιο πέρα στη ζωή μας. Άραγε θα χωρέσουμε όλοι;
Ο Κώστας Τσιούκας γεννήθηκε στην Αθήνα το 1979 και μεγάλωσε στους Σοφάδες Καρδίτσας.
Είναι χορευτής και χορογράφος. Είναι απόφοιτος της Κρατικής Σχολής Ορχηστρικής Τέχνης και του τμήματος Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Ανάμεσα στα έργα που έχει χορογραφήσει συγκαταλέγονται τα: Collective Exhibition for a single body (Documenta 14, 2017), Squash (σε συνεργασία με την Anthea Hamilton, Serpentine Gallery, 2017), Όταν ξύπνησα τα νύχια μου ήταν κομμένα (Circuits & Currents, 2016), Πρώτο Ρομαντικό Ξέσπασμα (του Ευθύμη Φιλίππου, Ρομάντζο, 2016), Τα ημερολόγια του Νιζίνσκυ (Από Μηχανής Θέατρο, Green Park, 2015), Roomba Ballet (Biennale Interieur, Kortrjik, Βέλγιο, 2015), Ant Farms Kabuki (σε συνεργασία με την Anthea Hamilton, British Art Show 8, 2015), Astral Dances (ImPulsTanz Vienna International Dance Festival , 2014), Λυρικό Ντελίριο (θέατρο Δίπυλον, 2010), Λευκό πάτωμα πάνω από το έδαφος (MIRfestival 2010), Πινόκιο (Φεστιβάλ Αθηνών, 2007), The dance of the Dance (θέατρο Περοκέ, 2006) κ.ά. Έχει συνεργαστεί με πολλούς καλλιτέχνες, έχει εργαστεί ως βοηθός χορογράφου και έχει συνεργαστεί ως χορογράφος σε θεατρικές παραστάσεις και κινηματογραφικές ταινίες. Το 2013 κέρδισε την υποτροφία χορού DanceWeb με τη στήριξη του ιδρύματος ΝΕΟΝ. Έχει διδάξει σύγχρονο χορό σε φοιτητές της σχολής Καλών Τεχνών με το πρόγραμμα DAAD, σε μεταπτυχιακούς φοιτητές της Σχολής Καλών Τεχνών της Ζυρίχης και στο Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης. Διδάσκει σύγχρονο χορό στο Κέντρο Μελέτης Χορού Ντάνκαν.
Χορογραφία: Κώστας Τσιούκας
Επιμέλεια σκηνικού χώρου: Ντόρα Οικονόμου
Φωτισμοί: Ελευθερία Ντεκώ
Συμμετέχουν οι: Abyss-X, Δήμητρα Αγγέλου, Κωνσταντίνα Αγγελοπούλου, Κατερίνα Αλέξη, Ευδοξία Ανδρουλιδάκη, Αντώνης Αντωνόπουλος, Βασιλική Αντωνοπούλου, Άννα Απέργη, Σωτήρης Βασιλείου, Φίλιππος Βασιλείου, Ελένη Βεργέτη, Βασίλης Βηλαράς, The Callas, Παντελής Γιαννάκης, Larry Gus, Μαργαρίτα Δάκου, Λήδα Δάλλα, Χρήστος Δαυίδογλου, Θωμάς Διάφας, Γιώργος Ευθυμίου, Πέγκυ Ζάλη, Ντίνα Ζωγράφου, Anthea Hamilton, Λίνα Ιωαννίδου, Jason-Antigone, Coti K., Τζωρτζίνα Κακουδάκη, Γκέλυ Καλαμπάκα, Εύη Καλογεροπούλου, Άγγελος Καλτσής, Θοδωρής Καστέλης, Fleur Khani, Anja Kirschner, Μυρτώ Κοντονή, Εμμανουέλα Κορκή, Τάσος Κουκουτάς, Σοφία Κουρκουλάκου, Macklin Kowal, Βίκυ Κυριακουλάκου, Βάνα Κωσταγιόλα, Lowtronik, Ανδρονίκη Μαραθάκη, Κατερίνα Μαρκοπούλου, Δήμητρα Μητροπούλου, Λένα Μοσχά, Μαρίνα Μπάμπαλη, Χρήστος Μπιράκος-Βασιλάκος, Μαριέλα Νέστορα, Γιάννης Νικολαΐδης, Ντόρα Οικονόμου, Μαριλένα Λου Ορφανού, Ραλλού Παναγιώτου, David Panos, Λουκιανή Παπαδάκη, Μαριλένα Πετρίδου, Ιωάννα Πιατά, Άγγελος Πλέσσας, Βάιος Πολύζος, Προφήτης, Απόλλων Ρέτσος, Στέλιος Σαλής, Βαλίνια Σβορώνου, Βάσω Σηφοστρατουδάκη, The Singing Head, Βαγγελιώ Σκιαδά, SOPHIE, Βασιλική Σουρρή, Εύη Σούλη, Όλγα Σπυράκη, Κατερίνα Σπυροπούλου, Σtella, Ελισάβετ Σφυρή, Βενέτα Σώζου, Βαγγέλης Τελόνης, Ιωάννα Τουμπακάρη, Μαρία Τράκα, Κώστας Τσιούκας, Voltnoi, Γιώργος Φασόλης, Δημήτρης Χαρλαύτης κ.ά.
Παραγωγή: ΕΑΡ 17 – Κώστας Τσιούκας
Συμπαραγωγή: MIRfestival
Με την υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.
Παγκόσμια πρεμιέρα: 22 Νοεμβρίου 2018, MIRfestivalMassimo Furlan (CH)
Travelling
24-30 Νοεμβρίου, 20:30 | 120’
Κάπου στην Αθήνα, σε μέρος μυστικό.
Αφετηρία και τέρμα: Rabbithole Art & Performance Space
Ο Ελβετός Massimo Furlan, με εμφανίσεις και διακρίσεις στις πιο μεγάλες ευρωπαϊκές σκηνές, φτιάχνει κόσμους από παράξενες εικόνες που ακόμα και στις πιο μελαγχολικές τους εκδοχές εμποτίζονται με το ιδιόμορφο και ανατρεπτικό χιούμορ του. Το MIR παρουσιάζει την αθηναϊκή εκδοχή του έργου του Travelling, ενός έργου-περιπέτειας και εμπειρίας. Το Travelling είναι ένα μαγικό και μυστικό ταξίδι που εκτυλίσσεται μέσα κι έξω από ένα λεωφορείο. Οι θεατές, σαν επισκέπτες σε ένα είδωλο της πόλης που γνωρίζουν, ανακαλύπτουν μια άγνωστη εικόνα της καθώς ταξιδεύουν μέσα στο λεωφορείο σε μέρη που συνήθως δεν επισκεπτόμαστε, ενώ έξω από τα παράθυρα εκτυλίσσονται μικρές σκηνές μεγάλης συναισθηματικής φόρτισης. Μια αξέχαστη νυχτερινή περιπέτεια, ένα ταξίδι σε έναν κόσμο ονειρικό, μια εμπειρία μοναδική.
Είτε φορά τη φανέλα του Πλατινί (Numéro 10, Prolongation, Foot), είτε τρέχει στους δρόμους με τη στολή του Σούπερμαν (Slow Life), είτε οργανώνει μια βόλτα διανοουμένων σ’ ένα καρουζέλ (Après le fin, le congrès), η δουλειά του Massimo Furlan εμπεριέχει το στοιχείο του χιούμορ. Συχνά εμπνέεται από τις αναμνήσεις της παιδικής και εφηβικής του ηλικίας, αρχής γενομένης από την εποχή που ήταν ένα παιδί μεταναστών από την Ιταλία στην Ελβετία της δεκαετίας του 1960, και διερευνά το συλλογικό υποσυνείδητο, τις αναμνήσεις μιας ολόκληρης γενιάς, συνδυάζοντας εικόνα και περφόρμανς, μπουρλέσκ και φιλοσοφία, εικόνες γεμάτες ποίηση και ποπ αισθητική. Αποφοίτησε από τη Σχολή Καλών Τεχνών της Λωζάνης, όπου διδάχθηκε τις κλασικές μορφές τέχνης, και συνεχίζει να εκθέτει ως εικαστικός σε γκαλερί και μουσεία στην Ελβετία και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Όμως το ενδιαφέρον του στράφηκε από νωρίς στην περφόρμανς και άρχισε να συνεργάζεται με ομάδες χορού και θεάτρου ως σκηνογράφος. Το 2003 ίδρυσε τη δική του ομάδα, την Compagnie Numéro23Prod., με την οποία διερευνά τα όρια της περφόρμανς αρτ αντλώντας από κάθε μορφή τέχνης. Για τα σκηνικά του έργα προσκαλεί χορευτές και άλλους περφόρμερ να συμμετάσχουν σε αυτό που αποκαλεί «εικόνες μακράς διάρκειας», σαν να πρόκειται για κινηματογραφικά τράβελινγκ (απ’ όπου και ο τίτλος του έργου που παρουσιάζουμε στο MIR).
Ιδέα & σκηνοθεσία/ Concept & staging: Massimo Furlan
Δραματουργία/ Playwriting: Claire de Ribaupierre
Τεχνικός διευθυντής/ Technical director: Antoine Friderici
Διοίκηση/ Administration: Claudine Geneletti
Προώθηση, Οργάνωση/ Promotion, Producer: Jérôme Pique
Στην Αθήνα συμμετέχει η Ηλέκτρα Αγγελοπούλου/ Elektra Angeloppoulou
Stage Manager: Βάσω Στεργίου/ Vasso Stergiou
Παραγωγή/ Production: Numéro23Prod.
Η ομάδα Compagnie Numéro23Prod. υποστηρίζεται από κοινού από την Πόλη της Λωζάνης, το Καντόνι του Βω και την Pro Helvetia – Swiss Arts Council
Χρήσιμη πληροφορία για τους θεατές:
Φορέστε παπούτσια για περπάτημα και ένα ζεστό μπουφάν, γιατί ένα μέρος του έργου συμβαίνει σε εξωτερικό χώρο.
Στο τέλος της παράστασης το λεωφορείο θα επιστρέψει τους επιβάτες στο Rabbithole.
El Conde de Torrefiel (ES)
Unir Todo
28 & 29 Νοεμβρίου, 22:00 | 60’
Rabbithole Art & Performance Space
Από τη Βαρκελώνη που είναι η βάση της, η ισπανική ομάδα με το περίεργο όνομα El Conde de Torrefiel κατακτά τη μία μετά την άλλη τις ευρωπαϊκές σκηνές τα τελευταία χρόνια. Με τη χαρακτηριστική κι ολόδικη τους θεατρική γλώσσα λένε πάντα την τελευταία λέξη στη διαμόρφωση του σύγχρονου θεάτρου αποκαλύπτοντας το μέλλον του. Στην Ελλάδα τούς γνωρίσαμε στο MIRfestival 2016 με το GUERRILLA, μια παράσταση σαρωτική και αποκαλυπτική για τον πόλεμο που συμβαίνει ερήμην μας μέσα μας και γύρω μας. Με αφορμή το MIR και την παραμονή τους στην Αθήνα ξεκίνησαν το μεγάλο τους πρότζεκτ MC, «παράγωγα» του οποίου παρουσίασαν με διαφορετικές μορφές σε πολλές πόλεις, και ένα από αυτά ήταν και το LA PLAZA που είδαμε το καλοκαίρι στην Αθήνα. Επειδή το MC ξεκίνησε στην Αθήνα τον Ιανουάριο του 2017 με αφορμή το MIR, η ομάδα επανέρχεται δυο χρόνια σχεδόν μετά για να κλείσει τον κύκλο με ένα έργο που θα γίνει ειδικά για το MIR, με τον τίτλο Unir Todo. Σε αυτό, τρία κορίτσια γεννημένα τον 21ο αιώνα βουτούν σε μια δίνη από εικόνες επινοώντας μια πραγματικότητα που αναπόδραστα θα έρθει. Στα έργα των El Conde de Torrefiel ο χρόνος παραμένει αινιγματικός καθώς η δράση εκτυλίσσεται ταυτόχρονα στο παρελθόν και το μέλλον, όμως αυτός είναι ο τρόπος τους να προσεγγίζουν ένα παρόν που μας διαφεύγει, ακατανόητο και ζωτικό συνάμα.
«Φανταζόμαστε την Αθήνα σαν μια σκηνή, να χρησιμοποιούμε την πόλη σαν ένα σκηνικό ενός σύμπαντος από ταμπλώ-βιβάν, αντικείμενα και υπέρτιτλους όπου τρέχει ένα κείμενο απίστευτου βάθους και σαφήνειας, ώστε να βρούμε τον τόπο να μιλήσουμε για τις ζωές μας στο παρόν. Πίσω και μπρος στο παρελθόν, το παρόν και το μέλλον, κι ο χρόνος να παραμένει αινιγματικός. Όμως όλα συγκλίνουν σ’ ένα παρόν που μας αφορά».
Έχοντας σπουδάσει θέατρο και φιλοσοφία, η Tanya Beyeler και ο Pablo Gisbert που δημιούργησαν το πρότζεκτ El Conde de Torrefiel επιχειρούν να κατανοήσουν τον τρόπο σύνδεσης της λογικής και του νοήματος των πραγμάτων όπως καθορίζεται από τη γλώσσα. Ο χρόνος, η διάρκεια, η στιγμή και οι δυνατότητες της εποχής μας να ζήσει ένα παρόν είναι η αφετηρία της αναζήτησής τους. Τα πιο πρόσφατα έργα τους επικεντρώνονται στον 21ο αιώνα και ιδιαίτερα στη σχέση ανάμεσα στο προσωπικό και στο πολιτικό· πιο συγκεκριμένα, ανάμεσα στις νέες μορφές ολοκληρωτισμού και στη διανοητική αποξένωση, ανάμεσα στην έννοια της ευθύνης και στην προσωπική ελευθερία.
Τα έργα των El Conde de Torrefiel χαρακτηρίζονται από έντονο καλλιτεχνικό στίγμα, τη δική τους θεατρική γλώσσα και ευφυή κείμενα και δραματουργία. Έργα τους έχουν παρουσιαστεί τα τελευταία χρόνια σε μεγάλα ευρωπαϊκά θέατρα και σημαντικά φεστιβάλ.
Ιδέα και επινόηση: El Conde de Torrefiel
Κείμενο: Pablo Gisbert
Δραματουργία: Tanya Beyeler
Ήχος: Adolfo García
Παραγωγή: MIRfestival, El Conde de Torrefiel
Με την υποστήριξη του INAEM – Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού της Ισπανίας
Rósa Ómarsdóttir (IS/BE)
Traces
30 Νοεμβρίου, 19:00 | 60’
project8, Βοτανικός
Η Φύση πρωταγωνιστεί στην παράσταση Traces της Rósa Ómarsdóttir, νέας χορογράφου με καταγωγή από την Ισλανδία, που όμως δραστηριοποιείται στην αβανγκάρντ σκηνή των Βρυξελλών. Στο Traces οι θεατές γίνονται μέρος ενός ονειρικού τοπίου που αλλάζει συνεχώς γύρω τους, μέσα στο οποίο άνθρωποι και αντικείμενα ανταλλάσσουν ρόλους σε μια διαρκή ροή. Οι θεατές καταδύονται στην ανάμνηση ενός κόσμου που έχουν ζήσει στα όνειρά τους ή βαθιά στις απαρχές του χρόνου και παραμένει ζωντανός στο DNA τους. Τα όρια ανάμεσα στο όνειρο και την πραγματικότητα θολώνουν και ο θεατής γίνεται μέρος αυτού του διαρκώς μεταβαλλόμενου κόσμου.
H Rósa Ómarsdóttir είναι Ισλανδή χορογράφος που ζει και δημιουργεί στις Βρυξέλλες. Σπούδασε χορό και χορογραφία στην Ισλανδική Ακαδημία Τεχνών και στην P.A.R.T.S. των Βρυξελλών απ’ όπου αποφοίτησε το 2014. Συνεργάστηκε με την Inga Huld Hákonardóttir σε διάφορα πρότζεκτ, και για την παράστασή τους The Valley (2015) βραβεύτηκαν με το Ισλανδικό Θεατρικό Βραβείο για τη Χορογραφία της Χρονιάς. Μαζί έκαναν επίσης και το Da Da Dans (2016) με ανάθεση από την Ομάδα Χορού της Ισλανδίας για τον εορτασμό των εκατό χρόνων του κινήματος dada. Στο έργο τους διερευνούν τη σχέση μεταξύ ήχου, κίνησης και αντικειμένων επικεντρώνοντας στην αμφισημία. Στο πρόσφατο έργο της
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ειδήσεις
- Αυτός είναι ο 29χρονος που ασέλγησε σε βάρος οδηγού ταξί στους Αμπελόκηπους – Του είχε ρίξει υπνωτικό στον καφέ
- Κεραυνός έκαψε κοπάδι προβάτων σε κτηνοτροφική μονάδα
- Αυτός είναι ο κατηγορούμενος για ασέλγεια σε βάρος οδηγού ταξί
- Μπάγια Αντωνοπούλου: Ερωτευμένη η δημοσιογράφος – Δείτε τον σύντροφό της
- Περνούν από το «κόσκινο» του ΕΟΠΥΥ οι τομογραφίες- Έρχεται πλαφόν
- Η Ήπειρος στο αεροδρόμιο
- Για έναν άντρα μετακόμισε η Νικόλ Κίντμαν στις ΗΠΑ
- Νέα απεργία στα ΜΜΜ: Πότε και πώς θα κινηθούν
- H Mέγκαν Μαρκλ μόλις εμφανίστηκε με το τέλειο φθινοπωρινό outfit
- Αυτός είναι ο 29χρονος Έλληνας βιαστής των Αμπελοκήπων (Photos)
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις ΕΡΤ
- Σπουδαίας επιστημονικής αξίας εύρημα το δεινοθήριο του Γαβαθά
- Το MIRfestival 2018, από 22 έως 30 Νοεμβρίου, στην Αθήνα
- Πως βλέπουν οι μαθητές το αύριο του τόπου τους;
- Νεκρή 86χρονη στα Καμίνια-Είχε καταγγείλει εισβολή ληστών στο σπίτι της (video)
- Ο χάρτης με τα ακίνητα AIR BNB της Θεσσαλονίκης (video)
- Στον Άρειο Πάγο βουλευτές του ΚΙΝΑΛ για το δικαστικό βούλευμα για το C4I
- Αρκαδία: Η θέση του Κ. Βλάση στο εκκλησιαστικό θέμα
- ΕΡΤ2: «Η Αυλή των Χρωμάτων» – «Αφιέρωμα στο ελαφρό τραγούδι»
- Eκδήλωση για τα 100 χρόνια ΚΚΕ
- Ξεκινούν την Παρασκευή τα «Tζαρτζάνεια 2018»
- Τελευταία Νέα ΕΡΤ
- Το MIRfestival 2018, από 22 έως 30 Νοεμβρίου, στην Αθήνα
- Πως βλέπουν οι μαθητές το αύριο του τόπου τους;
- Τιμητικές βραβεύσεις την Παρασκευή στο «ΦΟΥΓΑΡΟ»
- Ο χάρτης με τα ακίνητα AIR BNB της Θεσσαλονίκης (video)
- Στον Άρειο Πάγο βουλευτές του ΚΙΝΑΛ για το δικαστικό βούλευμα για το C4I
- Εκδήλωση κατά της βίας των γυναικών: »Σπάσε τη σιωπή σου- Δεν είσαι μόνη- Δεν είσαι η μόνη» (video)
- Νεκρή 86χρονη στα Καμίνια-Είχε καταγγείλει εισβολή ληστών στο σπίτι της (video)
- Τίτλοι Περιφέρειας 21-11-2018 (audio)
- Eκδήλωση για τα 100 χρόνια ΚΚΕ
- Ξεκινούν την Παρασκευή τα «Tζαρτζάνεια 2018»
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ειδήσεις
- Αίσιο τέλος για κυνηγό που εγκλωβίστηκε σε δύσβατο μονοπάτι
- Νέα σειρά φροντίδας βγάζει η FREZYDERM για τη στοματική υγιεινή (Photos)
- Αργυρούπολη: Κατάληψη στο σχολείο που αποπειράθηκε να αυτοκτονήσει μαθητής - Ζητούν ψυχολόγο
- A. Καββαδία: Πρώτη προτεραιότητά μας πρέπει να είναι η στήριξη εκείνων που τα προηγούμενα χρόνια “έφτυσαν αίμα”
- Συνάντηση Βερβεσού-Χρυσοβελώνη για εκλογικά θέματα
- Σάμος: Κυνηγός μετάλλων «μάδησε» φωτοβολταϊκά - Στις 3.000 ευρώ η ζημιά
- Κατάργηση και της μείωσης του αφορολόγητου υπαινίσσεται ο Χουλιαράκης
- Αποζημίωση στον Θεοφίλου – Για κάθε μέρα που έμεινε στη φυλακή
- Άνω-κάτω όλη η Superleague - Πάρε-δώσε που δεν έχουν ξαναγίνει