Το Εθνικό Θέατρο, με «Πέρσες» και «Λυσιστράτη», στην Επίδαυρο
Αυτό το καλοκαίρι, το Εθνικό Θέατρο παρουσιάζει, στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου, τους «Πέρσες» του Αισχύλου, από τις 24 έως τις 26 Ιουλίου, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Λιγνάδη και τη «Λυσιστράτη» του Αριστοφάνη, από τις 31 Ιουλίου έως τις 2 Αυγούστου, σε σκηνοθεσία Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου.
Τον Σεπτέμβριο του 1938, τo Eθνικό Θέατρο πραγματοποίησε την
Πέρσες (472 π.Χ.)
Υπόθεση
Στα Σούσα, την πρωτεύουσα των Περσών, οι γέροντες που έχουν μείνει στα μετόπισθεν, πιστοί φύλακες των λαμπρών ανακτόρων του Ξέρξη, ανησυχούν για τον στρατό τους που επιχειρεί εκστρατεύσει εναντίον της Ελλάδας, καθώς κανένα νέο δεν έχει φτάσει για την έκβαση της πολεμικής αποστολής.
Οι εντυπωσιακά πολυάριθμες δυνάμεις που συνθέτουν το περσικό στράτευμα, με τα ηχηρά ονόματα των αρχηγών του και τη θεόδοτη δύναμη του βασιλιά τους, δεν αρκούν για να κατευνάσουν την ανησυχία των γερόντων, που γνωρίζουν ότι το αδιαπέραστο δίκτυ της Πλάνης ξεγελάει τους ανθρώπους και τους οδηγεί στον χαμό.
Η ανησυχία κορυφώνεται όταν η βασίλισσα Άτοσσα, μητέρα του Ξέρξη, αρχηγού της εκστρατείας, και γυναίκα του νεκρού Δαρείου, αφηγείται το δυσοίωνο όνειρό της: ο Ξέρξης προσπαθούσε να ζέψει στο άρμα του μια Ελληνίδα και μια Ασιάτισσα, αλλά η Ελληνίδα έσπασε τα δεσμά και γκρέμισε τον βασιλιά.
Η άφιξη του λαχανιασμένου αγγελιαφόρου επιβεβαιώνει τα κακά προαισθήματα: ολόκληρος ο περσικός στρατός εξοντώθηκε. Οι Έλληνες νίκησαν.
Η διεξοδική αφήγηση της ήττας των Περσών καταλήγει στην εκτενή περιγραφή της Ναυμαχίας της Σαλαμίνας, τη φυγή του Ξέρξη και την κακή τύχη του υπόλοιπου στρατού, που επιχείρησε να επιστρέψει διά ξηράς.
Το σύμβολο του ένδοξου παρελθόντος, ο βασιλιάς Δαρείος, εμφανίζεται από τον Άδη ως απάντηση στις επικλήσεις των χθόνιων δυνάμεων και στους θρήνους των Περσών. Η ερμηνεία του πεθαμένου βασιλιά για την καταστροφή αποδίδει τις ευθύνες στην αλαζονεία του Ξέρξη και στην ύβρη του απέναντι στη φύση και στους θεούς. Η άφιξη του κουρελιασμένου ηττημένου βασιλιά, σε έντονη αντίθεση με την προηγούμενη ένδοξη παρουσία του Δαρείου, ολοκληρώνει την εικόνα της πανωλεθρίας. Τα εγκώμια για τα επιτεύγματα του παρελθόντος μετατρέπονται σε θρήνους και οδυρμούς για το παρόν, και κορυφώνουν την οδύνη στο άλλοτε ένδοξο παλάτι των Περσών.
Μετάφραση-μετρική διδασκαλία: Θ.Κ. Στεφανόπουλος
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Λιγνάδης
Σκηνικά: Αλέγια Παπαγεωργίου
Κοστούμια: Εύα Νάθενα
Μουσική: Γιώργος Πούλιος
Χορογραφία, επιμέλεια κίνησης: Κωνσταντίνος Ρήγος
Φωτισμοί: Χριστίνα Θανάσουλα
Μουσική διδασκαλία: Μελίνα Παιονίδου
Βοηθός σκηνοθέτη: Νουρμάλα Ήστυ
Βοηθός φωτίστριας: Μαριέττα Παυλάκη
Βοηθοί χορογράφου: Μαρκέλλα Μανωλιάδου, Αγγελος Παναγόπουλος
Διανομή (αλφαβητικά)
Βασίλης Αθανασόπουλος, Κωνσταντίνος Γαβαλάς, Νίκος Καραθάνος, Λυδία Κονιόρδου, Κώστας Κουτσολέλος, Σπύρος Κυριαζόπουλος, Αλκιβιάδης Μαγγόνας, Λαέρτης Μαλκότσης, Γιώργος Μαυρίδης, Αργύρης Ξάφης, Αργύρης Πανταζάρας, Δημήτρης Παπανικολάου, Γιάννος Περλέγκας, Αλμπέρτο Φάις.
Φωτογράφος παράστασης: Μαριλένα Αναστασιάδου
Λυσιστράτη ( 411 π.Χ.)
Υπόθεση
Είκοσι χρόνια μετά την έναρξη του Πελοποννησιακού Πολέμου, η Αθήνα και η Σπάρτη συνεχίζουν έναν πόλεμο που φαίνεται να μην έχει τέλος. Οι ανθρώπινες απώλειες και οι καταστροφές βαίνουν αμείωτες και από τις δύο πλευρές, ενώ κάθε προσπάθεια ειρήνης έχει αποτύχει. Η Αθηναία Λυσιστράτη, όμως, δεν απελπίζεται και προτείνει ένα ανορθόδοξο σχέδιο για την παύση των εχθροπραξιών.
Μαζί με τη Λαμπιτώ, την επικεφαλής των γυναικών της Σπάρτης, κηρύσσουν πάνδημη και αυστηρή σεξουαλική αποχή των γυναικών, με στόχο να οδηγήσουν τους άντρες των δύο αντιμαχόμενων πλευρών σε συνθηκολόγηση και σύναψη ειρήνης.
Η Λυσιστράτη ενισχύει το σχέδιό της εμποδίζοντας την πρόσβαση των ανδρών στο δημόσιο ταμείο, που φυλάσσεται στην Ακρόπολη, εγκαθιστώντας εκεί μια ομάδα φρούρησης από ηλικιωμένες γυναίκες.
Παρά τις ποικίλες κωμικές αντιδράσεις, τόσο των ανδρών όσο και των γυναικών, το ειρηνευτικό σχέδιο φαίνεται να αποδίδει καρπούς και η στρατηγική της Λυσιστράτης αποδεικνύεται αποτελεσματική.
Η ειρήνη δεν θα αργήσει να κάνει την εμφάνισή της με τη μορφή μιας νέας και όμορφης γυναίκας, της Συμφιλίωσης, που θα δώσει το εναρκτήριο λάκτισμα των εορτασμών μέσα στην Ακρόπολη.
Ταυτότητα παράστασης
Μετάφραση: Σωτήρης Κακίσης
Σκηνοθεσία: Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος
Σκηνικά: Ολγα Μπρούμα
Κοστούμια: Άγγελος Μέντης
Μουσική: Κατερίνα Πολέμη
Κίνηση: Τάσος Καραχάλιος
Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος
Μουσική διδασκαλία: Μελίνα Παιονίδου
Βοηθός σκηνοθέτη: Αναστασία Στυλιανίδη
Βοηθός σκηνογράφου: Ηρώ Κορωνίδη
Βοηθός ενδυματολόγου: Άελλα Τσιλικοπούλου
Διανομή (αλφαβητικά)
Πάρης Αλεξανδρόπουλος, Βίκυ Βολιώτη, Στεφανία Γουλιώτη, Βαγγέλης Δαούσης, Δάφνη Δαυίδ, Στέλιος Ιακωβίδης, Γιάννης Κότσιφας, Νεφέλη Μαϊστράλη, Γιώργος Ματζιάρης, Ελπίδα Νικολάου, Αγορίτσα Οικονόμου, Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος, Βίκυ Σταυροπούλου, Νίκος Ψαρράς
Φωτογράφος παράστασης: Ελίνα Γιουνανλή
Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου
24, 25, 26 Ιουλίου – ΠΕΡΣΕΣ (472 π.Χ.)
31 Ιουλίου, 1η και 2 Αυγούστου – ΛΥΣΙΣΤΡΑΤΗ ( 411 π.Χ.)
www.ert.gr
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ειδήσεις
- Εύβοια: Απλό δάγκωμα στο πόδι η επίθεση από πίτμπουλ
- Της δώρισε μονοκατοικία και τον έκλεισε σε γηροκομείο
- «Εγώ σας λατρεύω όλους! Για εμένα εδώ θα είναι πάντα το σπίτι μου…»
- Θρίλερ με τα αναδρομικά – Τι προβλέπεται για χιλιάδες συνταξιούχους
- «Έφυγε» από την ζωή η ηθοποιός Αφροδίτη Γρηγοριάδου
- Επιβεβαιώθηκε το πρώτο κρούσμα κορονοϊού στη Ραφήνα
- Θα πας για μπάνιο; Έτσι θα καταλάβεις αν η θάλασσα είναι καθαρή
- Αρπαγή Μαρκέλλας: «Μου έλεγε ότι θα είναι η καινούργια μου μαμά», κατέθεσε η 10χρονη
- Κορονοϊός: Επιβεβαιωμένο κρούσμα στη Ραφήνα
- Τριήμερο αστάθειας: Κεραυνοί και καταιγίδες έως την Τρίτη (video)
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις ΕΡΤ
- Κορονοϊός: Επιβεβαιωμένο κρούσμα στη Ραφήνα
- Τριήμερο αστάθειας: Κεραυνοί και καταιγίδες έως την Τρίτη (video)
- Πρόσθετα μέτρα στήριξης: Πώς θα μοιραστεί το πακέτο των 3,5 δισ. ευρώ
- Έλεγχοι ΑΑΔΕ: Παράνομα ένα στα τρία αυτοκίνητα με ξένες πινακίδες
- 8ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Σύρου (SIFF) – «Off Season / Εκτός εποχής»
- Συνολικά 168 τεστ για covid-19 διενεργήθηκαν στην Κάρπαθο
- Η Κατερίνα Παπουτσάκη και ο Μελέτης Ηλίας στο «Σημείο συνάντησης» της ΕΡΤ1
- Alpha Bank:Δεν υφίσταται ζήτημα ασφάλειας ή επίθεσης στο σύστημα ηλεκτρονικών συναλλαγών
- Η Γερμανική προεδρία και οι Μεγάλες Προσδοκίες
- «Σούπερ Σάββατο» για τη Βρετανία: Μετά από τρεις μήνες καραντίνας, ανοίγουν ξανά παμπ, εστιατόρια, κομμωτήρια
- Τελευταία Νέα ΕΡΤ
- Το Εθνικό Θέατρο, με «Πέρσες» και «Λυσιστράτη», στην Επίδαυρο
- Τρίπολη: Εξετάζεται διοργάνωση έκθεσης
- Τριήμερο αστάθειας: Κεραυνοί και καταιγίδες έως την Τρίτη (video)
- Συνολικά 168 τεστ για covid-19 διενεργήθηκαν στην Κάρπαθο
- Alpha Bank:Δεν υφίσταται ζήτημα ασφάλειας ή επίθεσης στο σύστημα ηλεκτρονικών συναλλαγών
- Επιμελητήρια Πελοποννήσου: Αίτημα για ψηφιακή αναβάθμιση
- Νέα διοίκηση στην ΕΝ.Ο.Α.Π.
- Το Εργατικό Κέντρο Λάρισας για τη μη καταβολή του δώρου Πάσχα
- Νέα έργα Leader για τον πολιτισμό σε Ελασσόνα και Κιλελέρ
- Λακωνία: Σύλληψη ατόμου για όπλα
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ειδήσεις
- Γιάννα Αγγελοπούλου από Πάτρα: «Θέλουμε να τιμήσουμε τους ανθρώπους των 200 χρόνων που μας έχουν κάνει γνωστούς σε όλο τον κόσμο».
- "Χαμός" για τον Κοινωνικό Τουρισμό και άλλα προγράμματα του ΟΑΕΔ
- Γεραπετρίτης – Πετούρη: Η ατάκα του υπουργού που προκάλεσε αμηχανία
- Ο «Mister Μαξίμου» κλείδωσε το γραφείο κι έφυγε για long weekend στην Τζιά
- Ευθύμης Χριστόπουλος - Το ανερχόμενο αστέρι της ΑΕΚ είναι από την Πάτρα
- Ψηφιακό κράτος σε επτά κινήσεις
- Μπάγερν – Σανέ : Μια συνεργασία win-win
- Να πού κάνουν διακοπές οι αγαπημένες μας διάσημες Ελληνίδες
- Παραλία: Οι κλασικοί τύποι που θα πετύχεις όποτε πας για μπάνιο
- Συναγερμός για την έξαρση του κοροναϊού παγκοσμίως: Ανησυχητικά τα στοιχεία σε ΗΠΑ, Αυστραλία και Ιαπωνία