Το Εθνικό Θέατρο στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου
Το Εθνικό Θέατρο παρουσιάζει, στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου, τους «Πέρσες» του Αισχύλου, από τις 24 έως τις 26 Ιουλίου, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Λιγνάδη και τη «Λυσιστράτη» του Αριστοφάνη, από τις 31 Ιουλίου έως τις 2 Αυγούστου, σε σκηνοθεσία Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου.
Τον Σεπτέμβριο του 1938, τo Eθνικό Θέατρο πραγματοποίησε την πρώτη στους νεώτερους χρόνους παράσταση Αρχαίου Δράματος στο αργολικό θέατρο
Έτσι λοιπόν και φέτος, πιστοί στο ετήσιο ραντεβού τους με το κοινό, δίνουν το «παρών» στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου με δύο έργα παρά τις πρωτοφανείς συνθήκες και τις αντιξοότητες που επικρατούν λόγω της πανδημίας.
Πέρσες (472 π.Χ.)
Υπόθεση
Στα Σούσα, την πρωτεύουσα των Περσών, οι γέροντες που έχουν μείνει στα μετόπισθεν, πιστοί φύλακες των λαμπρών ανακτόρων του Ξέρξη, ανησυχούν για τον στρατό τους που επιχειρεί εκστρατεύσει εναντίον της Ελλάδας, καθώς κανένα νέο δεν έχει φτάσει για την έκβαση της πολεμικής αποστολής.
Οι εντυπωσιακά πολυάριθμες δυνάμεις που συνθέτουν το περσικό στράτευμα με τα ηχηρά ονόματα των αρχηγών του και τη θεόδοτη δύναμη του βασιλιά τους, δεν αρκούν για να κατευνάσουν την ανησυχία των γερόντων, που γνωρίζουν ότι το αδιαπέραστο δίκτυ της Πλάνης ξεγελάει τους ανθρώπους και τους οδηγεί στο χαμό.
Η ανησυχία κορυφώνεται όταν η βασίλισσα Άτοσσα, μητέρα του Ξέρξη, αρχηγού της εκστρατείας, και γυναίκα του νεκρού Δαρείου, αφηγείται το δυσοίωνο όνειρό της: ο Ξέρξης προσπαθούσε να ζέψει στο άρμα του μια Ελληνίδα και μια Ασιάτισσα αλλά η Ελληνίδα έσπασε τα δεσμά και γκρέμισε τον βασιλιά.
Η άφιξη του λαχανιασμένου αγγελιαφόρου επιβεβαιώνει τα κακά προαισθήματα: ολόκληρος ο περσικός στρατός εξοντώθηκε. Οι Έλληνες νίκησαν.
Η διεξοδική αφήγηση της ήττας των Περσών καταλήγει στην εκτενή περιγραφή της ναυμαχίας της Σαλαμίνας, τη φυγή του Ξέρξη και την κακή τύχη του υπόλοιπου στρατού, που επιχείρησε να επιστρέψει διά ξηράς.
Το σύμβολο του ένδοξου παρελθόντος, ο βασιλιάς Δαρείος, εμφανίζεται από τον Άδη ως απάντηση στις επικλήσεις των χθόνιων δυνάμεων και τους θρήνους των Περσών. Η ερμηνεία του πεθαμένου βασιλιά για την καταστροφή αποδίδει τις ευθύνες στην αλαζονεία του Ξέρξη και την ύβρη του απέναντι στη φύση και τους θεούς. Η άφιξη του κουρελιασμένου ηττημένου βασιλιά, σε έντονη αντίθεση με την προηγούμενη ένδοξη παρουσία του Δαρείου, ολοκληρώνει την εικόνα της πανωλεθρίας. Τα εγκώμια για τα επιτεύγματα του παρελθόντος μετατρέπονται σε θρήνους και οδυρμούς για το παρόν, και κορυφώνουν την οδύνη στο άλλοτε ένδοξο παλάτι των Περσών.
Ταυτότητα Παράστασης
Μετάφραση-μετρική διδασκαλία: Θ.Κ. Στεφανόπουλος
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Λιγνάδης
Σκηνικά: Αλέγια Παπαγεωργίου
Κοστούμια: Εύα Νάθενα
Μουσική: Γιώργος Πούλιος
Χορογραφία, επιμέλεια κίνησης: Κωνσταντίνος Ρήγος
Φωτισμοί: Χριστίνα Θανάσουλα
Μουσική διδασκαλία: Μελίνα Παιονίδου
Βοηθός σκηνοθέτη: Νουρμάλα Ήστυ
Βοηθός φωτίστριας: Μαριέττα Παυλάκη
Βοηθοί χορογράφου: Μαρκέλλα Μανωλιάδου, Αγγελος Παναγόπουλος
Διανομή (αλφαβητικά)
Βασίλης Αθανασόπουλος, Κωνσταντίνος Γαβαλάς, Νίκος Καραθάνος, Λυδία Κονιόρδου, Κώστας Κουτσολέλος, Σπύρος Κυριαζόπουλος, Αλκιβιάδης Μαγγόνας, Λαέρτης Μαλκότσης, Γιώργος Μαυρίδης, Αργύρης Ξάφης, Αργύρης Πανταζάρας, Δημήτρης Παπανικολάου, Γιάννος Περλέγκας, Αλμπέρτο Φάις.
Φωτογράφος παράστασης: Μαριλένα Αναστασιάδου
Λυσιστράτη ( 411 π.Χ.)
Υπόθεση
Είκοσι χρόνια μετά την έναρξη του πελοποννησιακού πολέμου, η Αθήνα και η Σπάρτη συνεχίζουν έναν πόλεμο που φαίνεται να μην έχει τέλος. Οι ανθρώπινες απώλειες και οι καταστροφές βαίνουν αμείωτες και από τις δύο πλευρές, ενώ κάθε προσπάθεια ειρήνης έχει αποτύχει. Η Αθηναία Λυσιστράτη όμως δεν απελπίζεται και προτείνει ένα ανορθόδοξο σχέδιο για την παύση των εχθροπραξιών.
Μαζί με τη Λαμπιτώ, την επικεφαλής των γυναικών της Σπάρτης, κηρύσσουν πάνδημη και αυστηρή σεξουαλική αποχή των γυναικών, με στόχο να οδηγήσουν τους άντρες των δύο αντιμαχόμενων πλευρών σε συνθηκολόγηση και σύναψη ειρήνης.
Η Λυσιστράτη ενισχύει το σχέδιό της εμποδίζοντας την πρόσβαση των ανδρών στο δημόσιο ταμείο, που φυλάσσεται στην Ακρόπολη, εγκαθιστώντας εκεί μια ομάδα φρούρησης από ηλικιωμένες γυναίκες.
Παρά τις ποικίλες κωμικές αντιδράσεις, τόσο των ανδρών όσο και των γυναικών, το ειρηνευτικό σχέδιο φαίνεται να αποδίδει καρπούς και η στρατηγική της Λυσιστράτης αποδεικνύεται αποτελεσματική.
Η ειρήνη δεν θα αργήσει να κάνει την εμφάνισή της με τη μορφή μιας νέας και όμορφης γυναίκας, της Συμφιλίωσης, που θα δώσει το εναρκτήριο λάκτισμα των εορτασμών μέσα στην Ακρόπολη.
Ταυτότητα Παράστασης
Μετάφραση: Σωτήρης Κακίσης
Σκηνοθεσία: Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος
Σκηνικά: Ολγα Μπρούμα
Κοστούμια: Άγγελος Μέντης
Μουσική: Κατερίνα Πολέμη
Κίνηση: Τάσος Καραχάλιος
Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος
Μουσική διδασκαλία: Μελίνα Παιονίδου
Βοηθός Σκηνοθέτη: Αναστασία Στυλιανίδη
Βοηθός Σκηνογράφου: Ηρώ Κορωνίδη
Βοηθός Ενδυματολόγου: Άελλα Τσιλικοπούλου
Διανομή (αλφαβητικά)
Πάρης Αλεξανδρόπουλος, Βίκυ Βολιώτη, Στεφανία Γουλιώτη, Βαγγέλης Δαούσης, Δάφνη Δαυίδ, Στέλιος Ιακωβίδης, Γιάννης Κότσιφας, Νεφέλη Μαϊστράλη, Γιώργος Ματζιάρης, Ελπίδα Νικολάου, Αγορίτσα Οικονόμου, Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος, Βίκυ Σταυροπούλου, Νίκος Ψαρράς.
Φωτογράφος παράστασης: Ελίνα Γιουνανλή
Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου
24,25,26 Ιουλίου – ΠΕΡΣΕΣ (472 π.Χ.)
31 Ιουλίου, 1 και 2 Αυγούστου – ΛΥΣΙΣΤΡΑΤΗ ( 411 π.Χ.)
www.ert.gr
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ειδήσεις
- Δημήτρης Λώλας: 18χρονος «Αϊνστάιν» σαρώνει τα βραβεία μαθηματικών παγκοσμίως
- Φρίκη στη Θεσσαλονίκη για 2 γυναίκες και 2 παιδιά με 2 δράστες πατέρα και σύζυγο
- Όταν ο Κόκκαλης πήρε τον Αλέφαντο στις 2:00 τη νύχτα και του είπε «τους …»
- Κορωνοϊός -Βρετανία: Κέρδισε τη ζωή ο μικροσκοπικός Τίο -Γεννήθηκε ένα κιλό, πήρε βάρος και πήγε σπίτι του [εικόνες]
- O κοροναϊός «ταλαιπωρεί» την Παραμυθιά – Θετική οικιακή βοηθός
- Τα καλά και τα κακά νέα μετά την καραντίνα
- Οικογενειακή τραγωδία στο Νιού Τζέρσεϊ: Πνίγηκαν σε πισίνα μια 8χρονη, η μαμά και ο παππούς της
- Απαγωγή Μαρκέλλας: Εξιτήριο για τη 10χρονη
- Σκληρή κόντρα Άδωνη – Παππά για το ηχητικό με τον Μιωνή (video)
- Δήμητρα Λιάνη: Αγνώριστη στο μνημόσυνο του Ανδρέα Παπανδρέου (pics)
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις ΕΡΤ
- Φρίκη στη Θεσσαλονίκη για 2 γυναίκες και 2 παιδιά με 2 δράστες πατέρα και σύζυγο
- Στις πλημμυρισμένη Κοιλάδα των Αγ. Αναργύρων ο βουλευτής ΚΚΕ Γ. Δελής
- Το Εθνικό Θέατρο στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου
- Την Παρασκευή πιστώνεται η αποζημίωση ειδικού σκοπού-Ποιοι οι δικαιούχοι
- Έτοιμη η Μόσχα για νέα συμφωνία με την Άγκυρα για πώληση συστημάτων S-400
- Ρέθυμνο: Θα λειτουργήσουν 10 από τα 180 ξενοδοχεία-Ανησυχούν οι ξενοδόχοι (audio)
- Οι «αμφιλεγόμενες» σχέσεις Τραμπ -Τουρκίας μέσα από το βιβλίο του Τζ. Μπόλτον
- Χανιά: Εργασίες ανακατασκευής του πεζοδρομίου στην οδό Μπονιαλή
- Συλλήψεις και τροχονομικές παραβάσεις στην Περιφέρεια Πελοποννήσου
- Δήμος Βόλου: Ηλεκτρονική ενημέρωση και πληρωμή οφειλών
- Τελευταία Νέα ΕΡΤ
- Το Εθνικό Θέατρο στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου
- Κορινθία: Συρμός προαστιακού παρέσυρε πεζό στις Κρήνες
- Ρέθυμνο: Θα λειτουργήσουν 10 από τα 180 ξενοδοχεία-Ανησυχούν οι ξενοδόχοι (audio)
- Οι «αμφιλεγόμενες» σχέσεις Τραμπ -Τουρκίας μέσα από το βιβλίο του Τζ. Μπόλτον
- Καβάλα: Εθελοντική δράση για το περιβάλλον
- Χανιά: Εργασίες ανακατασκευής του πεζοδρομίου στην οδό Μπονιαλή
- Στις πλημμυρισμένη Κοιλάδα των Αγ. Αναργύρων ο βουλευτής ΚΚΕ Γ. Δελής
- Συλλήψεις και τροχονομικές παραβάσεις στην Περιφέρεια Πελοποννήσου
- Έτοιμη η Μόσχα για νέα συμφωνία με την Άγκυρα για πώληση συστημάτων S-400
- Δήμος Βόλου: Ηλεκτρονική ενημέρωση και πληρωμή οφειλών
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ειδήσεις
- Adecco: Η επανεξέταση της δυναμικής των επενδύσεων στο ανθρώπινο κεφάλαιο δεν ήταν ποτέ πιο επίκαιρη
- Αίγυπτος: Τέλη του 2020 ανοίγει επίσημα το Ελληνορωμαϊκό Μουσείο της Αλεξάνδρειας
- Ηράκλειο: Σύλληψη δύο ανδρών για παραβάσεις νομοθεσίας περί αρχαιοτήτων
- Τετραπλασιάστηκε το διμερές εμπόριο Ελλάδας-Αιγύπτου την περίοδο 2009-2019
- Ποιος είναι ο νέος Άγιος που ανακήρυξε η Εκκλησία
- Προκαταρκτική εξέταση για το ηχητικό Παππά - Μιωνή
- Κορυδαλλός: Θετικός στον κορωνοϊό κρατούμενος των φυλακών – Σε καραντίνα μία πτέρυγα
- Mega: Ενα εκπληκτικό «Best Of» με Ρέμο, Βίσση, Μέλισσες, Αργυρό, Θεοδωρίδου, Πυξ Λαξ
- Καλοκαιρινή δίαιτα: Διατροφικά tips για εύκολο αδυνάτισμα