Το σουρεάλ Παρίσι, ο Τρίτος Κόσμος και ο Δον Ζουάν

Captain Phillips

Του Πολ Γκρίνγκρας. Διάρκεια: 134′. Με τους Τομ Χανκς, Κάθριν Κίνερ.

Βασισμένη σε πραγματικά γεγονότα η ταινία αναφέρεται στη κατάληψη ενός φορτηγού πλοίου από Σομαλούς πειρατές. Η πλοκή επικεντρώνεται στη σχέση ανάμεσα στον Αμερικανό πλοίαρχο και τον Σομαλό αρχηγό των πειρατών που τον κρατάει όμηρο. Οι δυο τους θα εμπλακούν σε μια σκληρή αντιπαράθεση, 145 μίλια μακριά από τις Αφρικανικές ακτές και θα βρεθούν στο έλεος δυνάμεων που δεν μπορούν να ελέγξουν.

Το βάρος της πλοκής δίνεται στα πρόσωπα που

απογειώνεται με την εκπληκτική ερμηνεία του Τομ Χανκς, ενώ το δεύτερο μέρος μοιράζεται ανάμεσα στον πρωταγωνιστή και στην υπεροπλία του αμερικανικού ναυτικού, που σχετίζεται με θέματα διεθνούς πειρατείας. Σε δεύτερο αλλά όχι αμελητέο επίπεδο είναι μια ταινία για την παγκοσμιοποίηση και ότι συμβαίνει όταν οι διαδρομές των πολύ φτωχών και των πολύ πλούσιων τέμνονται στα διασταυρούμενα πυρά της παγκόσμιας οικονομίας. Ταυτόχρονα ο σκηνοθέτης χαρίζει στο κοινό ένα συναρπαστικά μεταφορικό σχόλιο για την εκφοβιστική δύναμη πυρός των ΗΠΑ στο Τρίτο Κόσμο.

Μείνε Δίπλα Μου (Ain’t Them Bodies Saints)

Του Ντέιβιντ Λόουερι. Διάρκεια: 97′. Με τους Κέισι Άφλεκ, Ρούνεϊ Μάρα, Μπεν Φόστερ, Κιθ Καραντάιν.

Ο Μπομπ αναλαμβάνει την ευθύνη για ένα έγκλημα που διέπραξε η γυναίκα του, Ρουθ καταλήγοντας στη φυλακή, ενόσω εκείνη προσπαθεί να μεγαλώσει ολομόναχη τη μονάκριβη κόρη τους. Τέσσερα χρόνια μετά, ο Μπομπ έχοντας μόλις δραπετεύσει, θα επιχειρήσει το αυτονόητο, την επανασύνδεσή του με τη γυναίκα και το παιδί του, οδηγώντας τη συγκλονιστική αυτή ιστορία σε μια μελαγχολική σπουδή πάνω στην εύθραυστη φύση του έρωτα. Όπως αποδεικνύεται όμως κατά τη διάρκεια της περιπλάνησης των δυο παρανόμων, η ζωή άλλα σχέδια για αυτούς…

Ποιητική ματιά, χαμηλότονοι ρυθμοί, λυρική αφήγηση, χτίσιμο της πλοκής γύρω από τους χαρακτήρες μέσα σε ένα πρωτόγνωρο σύμπαν λογοτεχνικά, σχεδόν, καταδικασμένης αγάπης και φόντο την παρακμή του Αμερικάνικου Νότου, η ταινία ισορροπεί μεταξύ σφύρας και άκμονος, Είναι ταυτόχρονα ήπια και αιχμηρή αναφορικά με τα κοινωνικά τεκταινόμενα και τις συνέπειες της φθοράς του “αμερικάνικου ονείρου”. Παρότι περιστρέφεται στις αχανείς εκτάσεις του Τέξας, και την ατμόσφαιρα της δεκαετίας του ’70 , δίνει μια διαχρονική αίσθηση της ιστορίας που αφηγείται, πλαισιωμένη με έντονο συναίσθημα. Απλά εξαιρετική.

Ο Αφρός των Ημερών (Mood Indigo)

Του Μισέλ Γκοντρί. Διάρκεια:125′. Με τους Ρομάν Ντουρί, Οντρέ Τοτού, Γκαντ Ελμαλέχ, Ομάρ Σι, Άισα Μάιγκα, Σαρλότ Λε Μπον.

H σουρεαλιστική και ποιητική ιστορία του Κολίν, ενός εφευρετικού και ιδεαλιστή νέου και της Κλοέ, μιας νεαρής κοπέλας που μοιάζει να είναι η φυσική ενσάρκωση των ήχων του τζαζίστα Ντιούκ Έλινγκτον. Όταν η Κλοέ χτυπηθεί από μια σπάνια ασθένεια ο ειδυλλιακός τους γάμος θα πάρει άσχημη τροπή. Σε ένα μαγικό, σουρεαλιστικά απεικονισμένο Παρίσι, ο Κολίν θα αναγκαστεί να καταπιαστεί με μια σειρά από απίστευτα παράλογες δουλειές, ώστε να καταφέρει να καλύψει τα ιατρικά έξοδα της Κλοέ. Παράλληλα, το ζευγάρι περιβάλλεται από ένα διαμέρισμα με τη δική του φανταστική «προσωπικότητα», καθώς και μια παρέα ανεξέλεγκτων φίλων, μεταξύ των οποίων ο ταλαντούχος Νικολάς και ο Τσικ, φανατικός του φιλοσόφου Ζαν-Πολ Σάρτρ.

Προσαρμοσμένη στο μυθιστόρημα Boris Vian η ταινία συνδυάζει το εκλεπτυσμένο στιλ και την ακατέργαστη συγκίνηση σε ένα παραμυθένια όμορφο όσο και καταστροφικό πακέτο. Η έλξη της προς παράξενο, το σουρεαλιστικό κόσμο, το αναπάντεχο χιούμορ δεν εμποδίζει τον άκρατο στιλιστισμό και την υπερφόρτωση δημιουργικότητας και τολμηρής φαντασίας από ένα παθιασμένο φινάλε. Το ταλέντο και η πρωτοτυπία του σκηνοθέτη ως ευφάνταστου, αμίμητου και διεισδυτικού παραμυθά δικαιώνεται με αυτή τη ταινία και θα επιβραβευτεί μάλλον από όσους θεατές θεωρούν το κινηματογράφο ως μια παιδική χαρά της ψυχής.

Δον Ζουάν (Don Jon)

Του Τζόζεφ Γκόρντον Λέβιτ. Διάρκεια: 90′. Με τους Σκάρλετ Γιόχανσον, Τζούλιαν Μουρ, Μπρι Λάρσον, Τόνι Ντάντζα.

Ένας δυναμικός, όμορφος και παλαιών αρχών τύπος που οι φίλοι του τον αποκαλούν Don Jon χάρη στην ικανότητά του να «τραβάει» μια διαφορετική γυναίκα κάθε Σαββατοκύριακο, τη «βρίσκει» μπροστά στον υπολογιστή του βλέποντας πορνό. Ταυτόχρονα μια λαμπερή, όμορφη, και επίσης παλαιών αρχών κοπέλα, ψάχνει ρομαντικά να βρει τον πρίγκιπά της. Παλεύοντας με τις παραδοσιακές προσδοκίες του αντίθετου φύλου, οι δυο τους αγωνίζονται ενάντια στις γεμάτο ψευδείς φαντασιώσεις της κουλτούρας των μίντια, προσπαθώντας να βρουν την αληθινή οικειότητα.

Σίγουρα, η ταινία θα μπορούσε να εμβαθύνει περισσότερο στα σύγχρονα πολιτισμικά ταμπού και ίσως να αναλύσει καλύτερα τους βασικούς χαρακτήρες, αλλά δεν παύει να αποτελεί μια ευχάριστη, ανατρεπτική κινηματογραφική πρόταση. Είναι αστεία, σέξι όπου χρειάζεται, ρομαντική αλλά πάνω απ΄ όλα είναι επίκαιρη και πειστικά διορατική τόσο για τις σχέσεις που αναπτύσσονται άτακτα μέσω ψυχρών συνδέσεων στο Internet όσο και σε εκείνες τις πραγματικές θερμές και εγκάρδιες συνδέσεις που είναι απαραίτητες μεταξύ των ανθρώπων. Μια ευχάριστη έκπληξη στο σκηνοθετικό ντεμπούτο ενός ταλαντούχου σκηνοθέτη

Βρέχει Κεφτέδες 2 (3D) (Cloudy with a Chance of Meatballs 2)

Των Κόντι Κάμερον, Κρις Περν. Με τις φωνές των Άνα Φάρις, Άντι Σάμπεργκ, Νιλ Πάτρικ Χάρις, Τέρι Κριους, Τζέιμς Κάαν, Μπιλ Χέντερ.

Με την τύχη της ανθρωπότητας στα χέρια του, οι λαμπρότεροι εφευρέτες του κόσμου ρίχνονται σε μια επικίνδυνα διασκεδαστική αποστολή, παλεύοντας με πεινασμένους τακόδειλους, γαριδομπαντζήδες, μηλο-πύθωνες, διπλά μπέργκερ με μπέικον και τυραράχνες και άλλα πλάσματα τροφίμων για να σώσει ξανά τον κόσμο!

Η συγκεκριμένη συνέχεια της ταινίας animation του 2009 δεν προχωράει την αρχική χορταστική σύλληψη παραπέρα, ούτε προσθέτει κάτι το σπουδαίο, παρότι συνεχίζει την έμμεση προώθηση της ιδέας των μεταλλαγμένων στα παιδιά μικρής ηλικίας. Αστεία μεν και διασκεδαστική αλλά μια δεύτερη μερίδα κεφτέδες και μάλιστα σε 3D είναι δύσκολο να χωνευτεί.

Keywords
Τυχαία Θέματα