Διάσημες κόντρες στο ελληνικό τραγούδι

Τα τραγούδια- έπαινοι του ενός συνθέτη προς τον άλλον είναι αναρίθμητα μέσα στην ελληνική δισκογραφία.Το ίδιο και τα τραγούδια – αφιερώματα στη μνήμη φίλων ή «δασκάλων» που έφυγαν.Συμβαίνει όμως και στις καλύτερες οικογένειες να υπάρχει ευγενής άμιλλα αλλά και αγενής κατά μέτωπο επίθεση, μίση και πάθη, ειρωνεία, παρωδία και σαρκασμός.

Επιστολές Μάνου Χατζιδάκι και Μίμη Πλέσσα

Σε παλαιότερες εποχές πολύ σπάνια ένας δημιουργός

θα καταφερόταν εναντίον συναδέλφου του μέσω του τραγουδιού.Αφενός υπήρχαν τα επιθεωρησιακά νούμερα, όπου μπορούσε ο ένας να περάσει … γενεές δεκατέσσερις τον άλλον και μάλιστα αρκετά ανώδυνα, αφετέρου ο ημερίσιος Τύπος έδινε το κατάλληλο βήμα σε ανάλογες κόντρες: χαρακτηριστικό παράδειγμα η , επι εβδομάδες, ανταλλαγή επιστολών του Μάνου Χατζιδάκι εναντίον του Μίμη Πλέσσα , και αντίστροφα,σε εφημερίδα εν έτει 1959.

Ο Σιδηρόπουλος επιτίθεται στον «Μίκη Μάους»

Το 1984 στο άλμπουμ «Zorba the Freak», ο Σιδηρόπουλος δημοσιοποιεί το τραγούδι «Μίκι Μάους», έναν λίβελλο κατά του Μίκη Θεοδωράκη.Δίχως ίχνος χιούμορ, ο λεγόμενος «Πρίγκιπας του ελληνικού ροκ» επιτέθηκε στον μεγάλο συνθέτη με λόγια σκληρά και υποτημιτικά: «… Με χέρια ψηλά το παίζεις ο Μπαχ και καλά /Με χρέος συμφωνείς τρεις λαικοκλασικιστής ».Λεπτομέρεια: Μερικά χρόνια πριν,με αφορμή τον κινηματογραφικό « Ασυμβίβαστο» του Αντρέα Θομώπουλου, ο Παύλος Σιδηρόπουλος είχε ηχογραφήσει σε πρώτη εκτέλεση την μπαλάντα του Μίκη Θεοδωράκη «Κάποτε θα’ρθουν» σε στίχους Λευτέρη Παπαδόπουλου».

Γιάννης Αγγελάκης και Πυξ Λαξ

Επίσης, μια άλλη κόντρα των τελευταίων ετών που άφησε εποχή στο ελληνικό τραγούδι ήταν του Γιάννη Αγγελάκα με τους Πυξ Λαξ.Μια κόντρα που σηματοδότησε και τη ρήξη του «εναλλακτικού» με το «εμπορικό» σε εποχές που σε κάθε δισκογραφικό στεγανό είχε καταρριφθεί και καμία ετερόκλητη συμμετοχή δεν προξενούσε πια εντύπωση.Ενώ ο Μπάμπης Στόκας και ο Φίλιππός Πλιάτσικας προίμησαν να εξαντλήσουν το θέμα μέσα από δηλώσεις τους στον Τύπο, ο Αγγελάκας με την ομάδα του, την Alltogethernow,προχώρησαν στην ηχογράφηση του τραγουδιού «Νύχτα σατράπισσα», μια εμφανέστατη παρωδία του ύφους των Πυξ Λαξ.Με τη φωνή του «μίμου» Φρυόβολου Χαρούπη ηχογραφήθηκε και το κομμάτι «Παντελής έλλειψη θαλασσινού» – σάτιρα του έντεχνου παραδοσιακού ύφους του Παντελή Θαλασσινού.

Πηγή: Το Ποντίκι

Keywords
Τυχαία Θέματα