«Ιφιγένεια εν Ταύροις» στο θέατρο Αργώ

Το γνωστό έργο του Ευριπίδη Ιφιγένεια εν Ταύροις, ανεβαίνει στην κεντρική σκηνή του θεάτρου ΑΡΓΩ, για 8 μόνο παραστάσεις, από 9 Οκτωβρίου και κάθε Τετάρτη και Πέμπτη στις 19.00.

Η παράσταση, κρατά ανέγγιχτο το κείμενο του Ευριπίδη και τοποθετεί τη δράση του έργου, αντί της Ταυρίδας, στα προπύλαια του Άδη, στο μεταίχμιο μεταξύ ζωής και θανάτου, μεταξύ λογικής και παραφροσύνης, μνήμης και λήθης. Η ζοφερή χώρα της θυσίας και του αίματος θυμίζει τον κόσμο της ρηγματωμένης πίστης του σημερινού

ανθρώπου.

Καίρια πρόταση για την ένταξη του έργου στη μεταφυσική του ατμόσφαιρα, αποτελεί η σύνδεση και η παράλληλη εξέλιξή του με το κορυφαίο ποίημα του Ανδρέα Κάλβου ΩΔΗ ΕΙΣ ΘΑΝΑΤΟΝ, που πραγματεύεται με τη μοναδική γλωσσική του ταυτότητα ένα αντίστοιχο συμβολικό όραμα θριαμβευτικής νίκης κατά του Θανάτου.

Η σκηνοθεσία είναι της Κερασίας Σαμαρά, που ερμηνεύει και τον ομώνυμο ρόλο. Η πρωτότυπη μετάφραση του Ηρακλή Λογοθέτη μεταφέρει τον αρχαίο λόγο εύρυθμα και έμμετρα στη νέα ελληνική γλώσσα, ο σκηνικός χώρος που δημιούργησε η Κλαιρ Μπραίσγουελ, παραπέμπει εύστοχα σε νεκρικό δείπνο, ενώ η εμπνευσμένη μουσική του συνθέτη Τάκη Μπαρμπέρη, απροσδόκητα σύγχρονη, απογειώνει τις σκηνικές εκρήξεις. Η κινησιολογική επιμέλεια είναι της Χριστίνας Βασιλοπούλου, και η εικαστική δημιουργία του Θανάση Παναγιώτου και της Μαρίας Ντούσκα.

Η παράσταση παρουσιάστηκε το καλοκαίρι στα φεστιβάλ ΛΑΜΠΕΤΕΙΑ 2013, ΚΙΘΑΙΡΩΝΕΙΑ 2013, ΒΗΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ 2013.

Πληροφορίες:
ΘΕΑΤΡΟ ΑΡΓΩ-Κεντρική Σκηνή, Ελευσινίων 15, (ΣΤΑΣΗ ΜΕΤΡΟ-Μεταξουργείο)
ΤΗΛΕΦΩΝΑ ΚΡΑΤΗΣΕΩΝ: 210 5201684, 6932 300 600
(Τετάρτη και Πέμπτη 16.00-19.00)
ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ Τετάρτη 9 Οκτωβρίου 2013 – Πέμπτη 31 Οκτωβρίου 2013
ΗΜΕΡΕΣ & ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ Τετάρτη & Πέμπτη 19.00
ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ 13 €, 10 € για φοιτητές, 5 € για ανέργους (περιορισμένος αριθμός εισιτηρίων για κάθε παράσταση)
ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ 85 λεπτά

https://www.facebook.com/ifigeneiaentaurois

ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ ΕΝ ΤΑΥΡΟΙΣ
του Ευριπίδη
ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ ΕΝ ΤΑΥΡΟΙΣ
του Ευριπίδη

Μετάφραση: ΗΡΑΚΛΗΣ ΛΟΓΟΘΕΤΗΣ
Σκηνοθεσία: ΚΕΡΑΣΙΑ ΣΑΜΑΡΑ
Σκηνικά-Κοστούμια: ΚΛΑΙΡ ΜΠΡΑΙΣΓΟΥΕΛ
Μουσική: ΤΑΚΗΣ ΜΠΑΡΜΠΕΡΗΣ
Κινησιολογική επιμέλεια: ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΥ

Παίζουν με σειρά εμφάνισης οι ηθοποιοί:

Κερασία Σαμαρά
Αλέξανδρος Νταβρής
Βαγγέλης Σαλευρής
Ελένη Κάκκαλου
Δέσποινα Μπουγιατιώτη
Τώνια Αποστόλου
Βασιλική Γεωργικοπούλου
Αντώνης Χαντζής
Χρήστος Μπαλτάς

Σύνοψη του έργου:

Η Ιφιγένεια, μετά την θυσία της στην Αυλίδα, μεταφέρεται μαγικά από τη θεά Άρτεμη στη βάρβαρη χώρα των Ταύρων, όπου ως ιέρεια του ναού της είναι υπεύθυνη για την τέλεση ανθρωποθυσιών προς τιμήν της θεάς.

Εκεί, καταφθάνει απελπισμένος και ο Ορέστης που καταδιώκεται από τις Ερινύες, ακολουθώντας χρησμό του Απόλλωνα.

Τα δύο αδέρφια αναγνωρίζονται μεταξύ τους και καταστρώνουν σχέδιο απόδρασης από την ζοφερή χώρα του αίματος, για να επιστρέψουν δικαιωμένα πια στην πατρίδα.

Δυο λόγια για την παράσταση:

Με μία μετάφραση που μεταφέρει τον αρχαίο λόγο εύρυθμα και έμμετρα στη νέα ελληνική γλώσσα, αλλά και διατηρώντας εύλογα κάποια μέρη του στα αρχαία ελληνικά, έχουμε προχωρήσει στην πραγματοποίηση μιας παράστασης που βασίζεται στην εξής αντίληψη: το έργο μεταφέρεται στα προπύλαια του Άδη, όπου οφείλει στην πραγματικότητα να βρίσκεται η Ιφιγένεια.

Διαδραματίζεται σ’ έναν χώρο φανταστικό, έξω απ’ τον χρόνο, στοιχειωμένο από την άδικη ανθρωποθυσία, το μίσος και τη δίψα της εκδίκησης που σφραγίστηκαν όμως ανικανοποίητα, βαθιά μέσα στον κόσμο της σιωπής.

Καινοτομία αλλά και ουσιαστική σκηνοθετική πρόταση για την ένταξη του έργου στη μεταφυσική του ατμόσφαιρα ,αποτελεί η σύνδεση και η παράλληλη εξέλιξή του με το κορυφαίο ποίημα του μεγάλου έλληνα ποιητή Ανδρέα Κάλβου ΩΔΗ ΕΙΣ ΘΑΝΑΤΟΝ, που πραγματεύεται με τη μοναδική γλωσσική του ταυτότητα ένα αντίστοιχο συμβολικό όραμα θριαμβευτικής νίκης κατά του Θανάτου.

Στις μέρες που ζούμε, αντικρίζοντας κατάματα την πτώση και τον αφανισμό ζωτικών στοιχείων που σχετίζονται με το πνεύμα, τη γλώσσα και τη λαχτάρα για Ζωή, μια τέτοια συνάντηση με τόσο σπουδαία ελληνικά κείμενα που απ’την τεράστια χρονική τους απόσταση συγκλίνουν και φωτίζουν το ένα το άλλο, είναι νομίζω τουλάχιστον ενδιαφέρουσα και συγκινητική.

Ο σκηνικός χώρος παραπέμπει σε νεκρικό δείπνο, περίεργα μινιμαλιστικός, φαντασιακός και η πανσέληνος φωτισμένη ως σκηνικό φόντο υπογραμμίζει τη μεταφυσική ατμόσφαιρα.

Η μουσική απροσδόκητα σύγχρονη αποδεικνύει με την αβίαστη συνύπαρξή της τη διαχρονικότητα του ανθρώπινου αισθήματος και την αρχέγονη σχέση του με τον ήχο.

Ειδικό χαρακτηριστικό: ο τρόπος με τον οποίο ο έμμετρος λόγος στην κορύφωσή του θα οδηγεί στο μέλος, επιτείνοντας διαρκώς τη συγκίνηση του θεατή, χωρίς ποτέ να την εκτονώνει.

Η παράσταση κρατά ανέγγιχτο το κείμενο του Ευριπίδη και τοποθετεί τη δράση του έργου, αντί της Ταυρίδας, στο μεταίχμιο μεταξύ ζωής και θανάτου, μεταξύ λογικής και παραφροσύνης, μνήμης και λήθης.

Πρόκειται για ένα ονειρόδραμα που δεν προδίδει το μέγεθος και τη δύναμη της τραγωδίας.

The post «Ιφιγένεια εν Ταύροις» στο θέατρο Αργώ appeared first on Paraskhnio.gr.

Keywords
Αναζητήσεις
δεσποινα μπουγιατιώτη γυμνη, δέσποινα μπουγιατιώτη porn
Τυχαία Θέματα