Παράταση παραστάσεων για τη Γέρμα στο Vault
ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ
Η ΓΕΡΜΑ στον Πολυχώρο VAULT
Λόγω μεγάλης επιτυχίας, παρατείνονται οι παραστάσεις της ΓΕΡΜΑ, σε σκηνοθεσία Λίλλυς Μελεμέ στην κεντρική σκηνή του Πολυχώρου Vault μέχρι την Τρίτη 27 Ιανουαρίου.
Μια σύγχρονη, πολυφωνική, και ανατρεπτική εκδοχή της κλασσικής τραγωδίας του Λόρκα, που αποθεώνει την μητρότητα ως υπέρτατη μορφή δημιουργίας και ελευθερίας, και αντικατοπτρίζει το βαθύ υπαρξιακό κενό που κρύβεται πίσω από τις ασφυκτικά χαμογελαστές οικογενειακές φωτογραφίες. Ο πόθος για το παιδί που δεν έρχεται, μετατρέπεται σε
Με την υποστήριξη του Ινστιτούτου Θερβάντες
Για 12 ακόμα παραστάσεις (έως την Τρίτη 27 Ιανουαρίου 2014)
Κάθε Κυριακή, Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ
Γέρμα: Γυναίκα άγονη, γυναίκα έρημη, γυναίκα σε αναμονή…
Ο Federico García Lorca χαράζει μια αιμάτινη πορεία που αποθεώνει την μητρότητα ως ύψιστη μορφή δημιουργίας και οδηγεί από το φως της γέννας στο σκοτάδι της ματαίωσης, από την Γυναίκα-Δημιουργό στην Γυναίκα-Αυτουργό.
Ο ισπανός δραματουργός συνθέτει με ακρίβεια ένα πολυφωνικό, σκοτεινό τοπίο εγκλωβισμού, όμοιο με υλικό τραγωδίας, όπου το αρσενικό στοιχείο – η ζωογόνος δύναμη- εξουσιάζει δια της απουσίας του, και σιωπά εκκωφαντικά. Οι φωνές των γυναικών, με κορυφαία αυτή της Γέρμας, ξεπηδούν άναρχα πίσω από τις κλειδαμπαρωμένες πόρτες και διεκδικούν σθεναρά το δικαίωμα στη ζωή και τη δημιουργία. Σαν σύγχρονος χορός τραγωδίας, συνομιλούν με το τότε και το τώρα, γεφυρώνουν το παρόν με το παρελθόν, και θίγουν ζητήματα φύσης και θέσης.
Προκλητικά μοντέρνος για την εποχή του, και λίγο πριν την εδραίωση της δικτατορίας του Φράνκο στην Ισπανία, ο Lorca τολμά να μιλήσει ανοιχτά για θέματα όπως: η ερωτική απόλαυσή και η αναζήτηση της ηδονής, η κοινωνική υποκρισία, η αμφισβήτηση του θείου, το τίμημα της δημόσιας εικόνας, ο ρατσισμός απέναντι στο «διαφορετικό», ο φασισμός της καθημερινότητας εντός και εκτός του οίκου.
80 χρόνια μετά, στην Ελλάδα του 2013, 10 νέοι ηθοποιοί αναζητούν μέσα στο κλασσικό κείμενο του κορυφαίου ισπανού ποιητή το καθολικό και διαχρονικό εκείνο στοιχείο που φωλιάζει στον πυρήνα της ανθρώπινης ύπαρξης, και αποφασίζουν να αφηγηθούν την ιστορία μιας γυναίκας που, κόντρα σε όλες τις κοινωνικές νόρμες, αμφισβητεί και, εντέλει, πράττει.
Γράφτηκαν για την παράσταση:
.. “Εδώ κανείς μπορεί να διακρίνει πρωτίστως το ιδιαίτερα εκλεπτυσμένο ταλέντο του κάθε ηθοποιού χωριστά και ταυτόχρωνα την δουλειά, τον αγώνα και την επιμονή τους να επιτύχουν το ακατόρθωτο, το δύσκολο. Ο διακαής πόθος και η προσπάθεια τους στέφεται με μια πρωτοφανή επιτυχία….Αυτό που αναμφίβολα έχει ιδιαίτερη σημασία εδώ είναι το εξαιρετικό αποτέλεσμα. Όχι απλά αξίζει να δει κανείς αυτήν την παράσταση αλλά να την ζήσει κυριολεκτικά στα 100′ λεπτά διάρκεις τα οποία είναι μια συμπήκνωση αιώνων στην τέχνη και στην λογοτεχνία”… Ν.Θ. Παναγιωτάρας (Περιφερειακό Τμήμα ΕΡΤ)
“Η σκηνοθεσία της έμπειρης Λίλλυς Μελεμέ που εκμεταλλεύεται στο έπακρο τον μικρό σκηνικό χώρο αλλά και το πλήθος των χαρακτήρων που ειδάλλως θα μπορούσαν να κουράσουν τον θεατή, παντρεύεται άριστα με τα άχρονα κοστούμια, τη μοντέρνα αλλά και τόσο κλασική συνάμα μουσική, δημιουργώντας ένα εξαίσιο αποτέλεσμα.”
Μιρέλα Σταυρινού (themedleyproject.blogspot.com)
“Η Λίλλυ Μελεμέ ζωντανεύει ένα παγκόσμιο αριστούργημα, ένα δυνατό κείμενο, που εγείρει συναισθήματα και συγκινήσεις. Και το ζωντανεύει γιατί του δίνει μορφή σημερινή, σύγχρονη και μοντέρνα χωρίς να φύγει από το κείμενο, το οποίο παραμένει ποιητικό και με τα λυρικά του μέρη.(…)Πρόκειται για μία παράσταση πολύ δυνατή που αξιοποιεί ένα κλασικό έργο για να προβληματίσει και να συγκινήσει.” Χρυσάνθη Πατεργιαννάκη (tralala.gr)
“Κα Λίλλη Μελεμέ, δεν μας προσφέρατε απλώς Λόρκα σε δέκα νεανικά κορμιά, μας προσφέρατε γονιμότητα. Η σκηνοθεσία σας υπήρξε εμπνευσμένη και ουσιαστική και ως προς το έργο και ως προς τους ηθοποιούς σας. Αρχετυπικός πόνος, τραγικός, σε ένα σύνολο που ανάδειξε μια κορυφαία του χορού και ένα χορό σε στύση, αμφιταλαντευόμενο σε θήλυ και άρρεν και αναφορικά προς όλους. Όμορφα συμπλέγματα, σωστές μαζώξεις και αραιώσεις, πλήθος εικόνων και περιγραφών σε δέκα τετραγωνικά (ναι τετραγωνικό και κορμί), σωστή σωματικότητα, συγκερασμός παλιού και σύγχρονου, προσπάθεια να πάρουν όλοι, σκηνή και θεατές, από το Λόρκα. Και το πήραμε γενναιόδωρα.(…) Αριάδνη Καναβάκη (kulturosoupa.gr)
“Η Λίλλυ Μελεμέ μέσα από μια ακονισμένη βουτιά στο έργο, τοποθετεί τα όνειρα, τους χαρακτήρες, τις ψευδαισθήσεις, τα πιο μεγάλα θέλω και τα ηδονιστικά “δεν πρέπει”, να ξεπηδούν μέσα από μια συρταριέρα, τόσο απρόσμενα, που τελικά σκέφτεσαι πως τα αρώματα της φυσικότητας που ξετυλίγονται με την πορεία του έργου, είναι συνυφασμένα με τον ιδρώτα της άρνησης που κρύβουμε όλοι μέσα μας. Μια ιδιαίτερα έξυπνη κίνηση, η επιλογής της σκηνοθετικο-σκηνικής απόδοσης, καταφέρνει να εξευμενίσει το νόημα και να το φιλιώσει με την ευκολία της αναγκαιότητας.
Αντώνης Κατσαμάς (mixgrill.gr)
…” Δέκα συγχρονισμένοι ηθοποιοί σμίγουν στη σκηνή καθοδηγούμενοι από την Λίλλυ Μελεμέ και αναβιώνουν την ιστορία της Γέρμα ογδόντα χρόνια μετά. Τα φρέσκα πρόσωπα τους και τα – μοιραία άπειρα- νιάτα τους δεν στερούν από την παράσταση το χρώμα και το συναίσθημα της Γέρμα, την ατμόσφαιρα της εποχής της, αλλά και κάθε εποχής. Δε χρειάστηκε να σκεφτώ καλύτερες εκδοχές του έργου όταν οι ερμηνείες των συντελεστών κερδίζουν το κοινό που, μαγεμένο θαρρείς από την παράσταση, παρακολουθούσε κρατώντας την αναπνοή του, μη και ταράξει την ατμόσφαιρα. Όμορφες φωνές γεμίζουν το χώρο και άψογα συνδυασμένες μουσικές νότες, ενώ δε λείπουν ούτε η συγκίνηση μήτε οι εντάσεις, σε μια παράσταση που μέσα από τη στειρότητα (του θέματος) γεννιούνται νέες γοητευτικές φωνές για το θέατρο”…
Τζένη Κουκίδου (koukidaki.blogspot.com)
“Στην συγκεκριμένη παράσταση, η σκηνοθεσία της Λίλλυ Μελεμέ, μπόρεσε να περάσει αυτούσια τα μηνύματα του έργου και να χωρέσει σε μια μικρή σκηνή, όλα είχε γράψει ο Λόρκα για την «Γέρμα», γεφυρώνοντας το χθες με το σήμερα με ομαλό, έξυπνο, διαχρονικό τρόπο και με μια φρέσκια, μοντέρνα ματιά. Μέσα από την «Γέρμα», το πολύπλευρο ταλέντο της Λίλλυ Μελεμέ φάνηκε για άλλη μια φορά, κάνοντας εξαιρετική δουλειά με όλους τους συντελεστές της παράστασης, η οποία αξίζει πραγματικά την προσοχή του θεατρόφιλου κοινού…
Γεωργία Παπαβασίλη (Θεατρόφιλος)
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Μετάφραση: Τζένη Μαστοράκη
Σκηνοθεσία: Λίλλυ Μελεμέ
Σκηνικά/Κοστούμια: Αριάδνη Βοζάνη
Μουσική :Μαρουσώ Βαϊούλη, Ειρήνη Κουμπαρούλη, Νάντια Πυθαρά
Μουσική επιμέλεια – διδασκαλία: Γιώργος Νικητόπουλος
Επιμέλεια κίνησης : Πάρης Μαντόπουλος
Βοηθός σκηνοθέτη : Δέσποινα Μωυσιάδου
Φωτισμοί : Βαγγέλης Μούντριχας
Φωτογραφίες : Νίκος Λιβαθινός
Σχεδιασμός αφίσας-προγράμματος: Ειρήνη Κουμπαρούλη
Video teaser: Δέσποινα Μωυσιάδου
Παραγωγή: Καλλιτεχνικές Επιχειρήσεις “BackUp”
ΠΑΙΖΟΥΝ ΟΙ ΗΘΟΠΟΙΟΙ (αλφαβητικά):
Μαρουσώ Βαϊούλη, Μάγδα Κόρπη, Σεβίνα Μαραγκού, Σωτήρης Μεντζέλος, Θέμης Μητρόπουλος, Δήμητρα Μπαλή, Νάντια Πυθαρά, Μαρίνα Τσουμπρή.
Το ρόλο της Γέρμας ερμηνεύουν σε διπλή διανομή η Μυρτώ Γκόνη και η Ειρήνη Κουμπαρούλη.
Χορηγοί παράστασης:
Οίκος Νυφικών Αλεξία – Haute Couture
Sunspex lenses
ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
Κυριακή, Δευτέρα, Τρίτη στις 21:00..
Διάρκεια παράστασης: 100 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)
ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΗΤΗΡΙΩΝ10€ (Γενική είσοδος)
Πολυχώρος VAULT
Μελενίκου 26, Γκάζι, Βοτανικός
Πλησιέστερος σταθμός μετρό: Κεραμεικός (8’ περίπου με τα πόδια)
Τηλέφωνα: 213 0356472 / 6937249659, Email: vaulttheatre.gr@gmail.com
(για τηλεφωνικές κρατήσεις 11:00 – 14:00 και 17:00 -21:00)
http://www.facebook.com/VAULTTheatreGr1
The post Παράταση παραστάσεων για τη Γέρμα στο Vault appeared first on Paraskhnio.gr.
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Blogs
- Εικόνες από το Πρωτοχρονιάτικο ρεβεγιόν της Ελένης Μενεγάκη!
- Τα καλύτερα θρίλερ του 2013
- Κλειστά σήμερα τα καταστήματα. Κανονικά από Παρασκευή…
- Δάκης: τι απαντά για το αν είναι πατέρας της Εβελίνας Παπαντωνίου
- Επαναλειτουργεί το Taxisnet
- Τραγωδία τα ξημερώματα: 24χρονη νεκρή στην άσφαλτο
- Άνοιξε το taxisnet
- Περιπολιες...για αλεπουδες στο Δοξατο
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Παρασκηνιο
- Ο ΣΥΡΙΖΑ κατηγορεί τον… Αη Βασίλη-Καρέλια για απολύσεις
- Μονόπρακτη όπερα «La voix humaine» στο AΝ ART Artistry
- Άφαντος ο υπερτυχερός του λαχείου από την Καβάλα! Κέρδισε 3,5 εκ ευρώ…
- Ούτε ένα ευρώ δεν δίνουν στο apple store για το βιβλίο Αλογοσκούφη!
- Διάσωση 233 μεταναστών νότια της Σικελίας
- Παράταση παραστάσεων για τη Γέρμα στο Vault
- Τα ΚΨΜ πέρασαν στα χέρια ιδιωτών
- Βενιζέλος: Έχουμε λύση για έξοδο από την κρίση χωρίς επιβάρυνση των πολιτών της Ε.Ε.
- Σαμαράς και Βενιζέλος παριστάνουν τους αντιμνημονιακούς τώρα, λέει γερμανική εφημερίδα
- Τελευταία Νέα Παρασκηνιο
- Παράταση παραστάσεων για τη Γέρμα στο Vault
- Τα ΚΨΜ πέρασαν στα χέρια ιδιωτών
- Μονόπρακτη όπερα «La voix humaine» στο AΝ ART Artistry
- Ο ΣΥΡΙΖΑ κατηγορεί τον… Αη Βασίλη-Καρέλια για απολύσεις
- Διάσωση 233 μεταναστών νότια της Σικελίας
- Σαμαράς και Βενιζέλος παριστάνουν τους αντιμνημονιακούς τώρα, λέει γερμανική εφημερίδα
- Ούτε ένα ευρώ δεν δίνουν στο apple store για το βιβλίο Αλογοσκούφη!
- Άφαντος ο υπερτυχερός του λαχείου από την Καβάλα! Κέρδισε 3,5 εκ ευρώ…
- Βενιζέλος: Έχουμε λύση για έξοδο από την κρίση χωρίς επιβάρυνση των πολιτών της Ε.Ε.
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Blogs
- Αυξησεισ-φωτια στο ρευμα αν αποτυχουν τα μετρα για τις απε
- Έκκληση για «βομβαρδισμο» του υπουργειου υγειας υπερ 10 ανασφαλιστων
- Πώς να καθαρίσεις το παρκέ του σπιτιού με φυσικό τρόπο
- Μπακογιάννη: «Ναι» στο δικαίωμα ψήφου στους απόδημους Έλληνες
- Χατζηδάκης: Υπεραπορρόφηση κοινοτικών κονδυλίων το 2013
- Θεσσαλονίκη: Ένα στα τρία πρακτορεία του ΟΠΑΠ άλλαξε χέρια
- Στα 61,4 δισ. ευρώ οι ληξιπρόθεσμες τον Νοέμβριο
- Ποιοι δικαιούνται το επίδομα ανεργίας των 200 ευρώ...