«Χαμένη στη Σεούλ» – Η κινηματογραφική πρόταση της εβδομάδας

Επιστροφή στη Σεούλ (Return to Seoul) (***1/2)

Δραματική διεθνούς συμπαραγωγής 2022 (119)

Σκηνοθεσία:  Ντέιβι Τσου Πρωταγωνιστούν: Παρκ Τζι-μιν, Ο Κουάνγκ-ροκ, Κιμ Σουν-γιούνγκ

Μια γαλλίδα ασιατικής καταγωγής, ταξιδεύει στη Νότια Κορέα προκειμένου να ανακαλύψει τους βιολογικούς γονείς τους.

Το φιλμ δεν αφορά μόνο μια ακόμη ιστορία καθυστερημένης ενηλικίωσης αλλά και την μαρτυρία της αλλαγής ενός ολόκληρου κόσμου. Η ανατομία της κορεατικής κοινωνίας

μέσα από το βλέμμα μιας «ξένης» γίνεται με διάφορους τρόπους. Αρχικά το όχημα της προσωπικής οδύσσειας χρησιμεύει για να αναλυθούν οι ψυχολογικές επιδράσεις που ασκεί ο γενέθλιος τόπος στην διαποτισμένη με τη δυτική κουλτούρα Φρέντι (η νεοφερμένη ηθοποιός Παρκ Τζι-Μιν δίνει μια εντυπωσιάζει). Η επιστροφή στις ρίζες σηματοδοτεί το έναυσμα όχι τόσο για να ανακαλύψει η νεαρή κοπέλα τον πραγματικό εαυτό της αλλά για να υπογραμμιστεί το θέμα της ταυτότητας μέσω της παγκοσμιοποίησης. Ποιοι είμαστε και πού βρίσκεται η θέση μας σε ένα κόσμο που συνεχώς αλλάζει, αναρωτιέται ο σκηνοθέτης; Το εύρημα της χαρμολύπης χρησιμοποιείται με μια σειρά από ανθρώπινες βινιέτες όπου έχουν στόχο την αλλαγή στον τρόπο που αντιλαμβάνεται πλέον τη ζωή η Φρέντι. Αρχικά η δυναμική αλλά και εγωίστρια πρωταγωνίστρια συμπεριφέρεται παρορμητικά χωρίς να ενδιαφέρεται αληθινά να μάθει την ιστορία της οικογένειας της. Είναι σαν να βρίσκεται εκεί, μονάχα για να κατακρίνει. Ο βιολογικός πατέρας της, ένας φτωχός ψαράς που έχει χωρίσει με τη μητέρα της και έχει δημιουργήσει άλλη οικογένεια, νιώθει την οργή της και προσπαθεί να την κατευνάσει. «Το κάναμε για το καλό σου. Η Νότια Κορέα τότε δεν ήταν ο τόπος που βλέπεις σήμερα». Η εν λόγω σκηνή, από τις πιο σημαντικές του φιλμ λειτουργεί ως μέσο αφύπνισης και περισυλλογής. Με τόνο ήρεμο και χωρίς συναισθηματικές εξάρσεις, η επούλωση του τραύματος για τη νεαρή ηρωίδα δεν έχει μόνο τις προβλέψιμες θετικές καταλήξεις αλλά και τη γέννηση κάποιων απρόσμενων προβλημάτων.

Ρένφιλντ (Renfield) (**)

Κωμωδία τρόμου αμερικανικής παραγωγής 2023 (110)

Σκηνοθεσία: Κρις ΜακΚέι Πρωταγωνιστούν: Νίκολας Χουλτ, Νίκολας Κέιτζ, Οκουαφίνα

Ο πρώην δικηγόρος και… αιώνιος υπηρέτης του Κόμη Δράκουλα Ρένφιλντ, αναρωτιέται αν υπάρχει άλλη ζωή για εκείνον μακριά από το σκοτάδι και το αίμα του αφεντικού  του.

Διασκεδαστική παρωδία τρόμου με κέφι και δυνατές ιδέες είναι το νέο φιλμ του Κρις Μακ Κέι («Η ταινία LEGO Batman») που ποντάρει κυρίως στη χημεία των δύο Νίκολας (Χουλτ και Κέιτζ) για να δώσει έμφαση στην ιστορία του. Κι όντως οι δύο σταρ αλληλοσυμπληρώνονται θαυμάσια, αν και η άποψη του Μακ Κέι πάνω στο μύθο του απέθαντου Κόμη δεν είναι ολοκληρωτικά πετυχημένη με άφθονο… κέτσαπ να καλύπτει τα κενά ή τις αστοχίες στη σάτιρα του.

Υπνωτιστές (Hypnotic) (**)

Περιπέτεια αμερικανικής παραγωγής 2023 (92)

Σκηνοθεσία: Ρόμπερτ Ροντρίγκεζ Πρωταγωνιστούν: Μπεν Αφλεκ, Αλις Μπράγκα, Γουίλιαμ Φίκτνερ, ΤζέιΝτι Μπάρντο

Ο ντετέκτιβ Ντάνι Ρουρκ προκειμένου να εντοπίσει την εξαφανισμένη μικρή κόρη του είναι αποφασισμένος να κάνει τα πάντα.

Η πιο μαζεμένη τόσο αφηγηματικά όσο και αισθητικά ταινία του Ρόμπερτ Ροντρίγκεζ («Ελ Μαριάτσι», «Sin City») είναι ένα ενδιαφέρον θρίλερ που ποντάρει στο κομμάτι του υπνωτισμού για να προσδώσει μεταφυσική γοητεία στα πεπραγμένα. Χωρίς να απομακρύνεται αρκετά από τα κλισέ του είδους, ο Ροντρίγκεζ παίζει αποτελεσματικά μαζί τους διατηρώντας αμείωτο το σασπένς τους μέχρι το ανατρεπτικό φινάλε.

Ας ξημερώσει η ειρήνη (Vayehi Boker/ Let it be morning) (***)

Δραματική ισραηλινογαλλικής συμπαραγωγής 2021 (121)

Σκηνοθεσία:  Έραν Κολίριν Πρωταγωνιστούν: Αλεξ Μπακρί, Τζούνα Σουλεϊμάν, Σαλίμ Ντάου

Ένας Ισραηλινός πολίτης παλαιστινιακής καταγωγής επιστρέφει στη γενέτειρα του (ένα αραβικό χωριό) για το γάμο του αδελφού του και εγκλωβίζεται σε αυτό όταν οι ισραηλινές δυνάμεις κατοχής διατάζουν στρατιωτικό αποκλεισμό.

Καυστικό και ευφυές το νέο φιλμ του ισραηλίτη Έραν Κολίριν («Η επίσκεψη της μπάντας») είναι μια μεστή πολιτική παραβολή για τα κατεχόμενα Παλαιστινιακά εδάφη. Το περίπλοκο και μεθοδικά γραμμένο σενάριο έχει τις δυνατές στιγμές του (επιδέξια και απολαυστική η σύζευξη φάρσας και λυρισμού) ενώ οι ρεαλιστικές ερμηνείες προσθέτουν επιπλέον αξία στο φιλμ που ήταν η πρόταση του Ισραήλ για το διεθνές όσκαρ.

Το καλύτερο παιχνίδι του κόσμου (Le nouveau jouet) (**)

Κωμωδία γαλλικής παραγωγής  2022 (112)

Σκηνοθεσία: Τζέιμς Χιουθ Πρωταγωνιστούν: Ζαμέλ Ντεμπούζ, Ντανιέλ Οτέιγ, Σιμόν Φαλιού

Ο γιος ενός ζάμπλουτου επιχειρηματία θέλει για δώρο γενεθλίων τον φτωχό φύλακα που εργάζεται στο πολυκατάστημα του πατέρα του. Αρχικά ο δεύτερος αρνείται αλλά λόγω χρεών αλλάζει στάση.

Ψυχαγωγική αν και άνιση -με αχρείαστες κορώνες διδακτισμού- η ανάλαφρη διασκευή του «Le Jouet» του Φρανσίς Βεμπέρ ποντάρει κυρίως στο αλάνθαστο κωμικό ένστικτο του Ζαμέλ Ντεμπούζ που υποδύεται το ζωντανό παιχνίδι του κακομαθημένου πιτσιρικά. Ο Ντανιέλ Οτέιγ στο ρόλο του βλοσυρού και ψυχρού πατέρα έχει το δικό του μερίδιο στο κομμάτι της φαρσικής διασκέδασης που στηρίζει πάντως υποδειγματικά το ταξικό ζήτημα μέσω της σφοδρής αντιπαράθεσης των δύο ξένων κόσμων.

Keywords
Τυχαία Θέματα