1989 Lambada

Καυτός χορός, κοντές φούστες με βολάν σε όλα τα χρώματα του παπαγάλου, ζευγάρια σε πόζες βραζιλιάνικες - δεν ήταν απλώς μια τραγουδιστική επιτυχία. Ηταν ένα φαινόμενο που το διέκρινε η μανία με την οποία ξεσπάνε τα φαινόμενα το καλοκαίρι, όταν συνήθως πέφτουν οι αντιστάσεις. Ωσπου να πιάσουν οι πολλές οι ζέστες το καλοκαίρι του '89 η Lambada, ως ρυθμός και χορός, είχε ήδη εξαπλωθεί και «έκαιγε» τα πάντα. Σε έβρισκε όπου και να ήσουν.
Αγγιξε ώς και τους πιο αθώους και ανυποψίαστους. Από τις ντισκοτέκ της Ευρώπης ώς την «ντισκοτέκ, την παλιά ντισκοτέκ» και τις επιθεωρήσεις στα θέατρα με τις γρανίτες στο διάλειμμα. Ολοι - μικροί, μεγάλοι και άμαχος πληθυσμός - βρέθηκαν στο έλεος μιας λαμπαντομανίας, που έβγαινε απειλητικά από τα στενά μουσικοχορευτικά της πλαίσια για να μπει στο σπίτι, στην κουζίνα, στο σαλόνι, στην κρεβατοκάμαρα, όπου έβρισκε χώρο για να επεκταθεί, κατά κύριο λόγο σε ευρωπαϊκά εδάφη. Σήμερα δε έρχεται και η Τζένιφερ Λόπεζ σαμπλάροντας Lambada στο δικό της εκρηκτικό «On the floor». Ο χορός συνεχίζεται. Πίσω πάλι στο ελληνικό «βρώμικο '89» που είχε και το dirty dancing του, τον βραζιλιάνικο ρυθμό του για τον οποίο ώς και το βαρύ ζεμπέκικο (άλλο μεγάλο «τρεντ» της εποχής) υποχωρούσε για λίγο στην πίστα. Lambada, δηλαδή, και των γονέων. Εξωτικά κορμιά, εξωτικά νησιά - amor και τα λοιπά. Πίσω από τον ρυθμό ήταν οι Kaoma που δημιουργήθηκαν στη Γαλλία με πρώην μέλη των Toure Kunda. Η επιτυχία του Lambada ξεπέρασε και τους ίδιους τους Kaoma, όμως αυτά έχει η ζωή - άλλωστε δεν ήταν και δική τους αρχικά σύνθεση. Ο κόσμος όλος το ήξερε ότι από κάπου αλλού ερχόταν η μουσική. Κάποιοι μάλιστα το έψαξαν και βρήκαν ότι είναι το ίδιο με το «Chorado se foi», σύνθεση των Kjarkas από τη Βολιβία (το διατυμπανίζει πλέον και η Wikipedia) - oι Βολιβιανοί μάλιστα μόλις πήρε το αυτί τους τη Lambada ζήτησαν δικαιώματα, έκαναν μήνυση και κέρδισαν - έκτοτε Kaoma και Kjarkas συνυπάρχουν στην αιωνιότητα, οι πρώτοι στον πάνω όροφο, οι δεύτεροι στον κάτω που έχει θέα στον ακάλυπτο και δεν τους βλέπουμε εμείς.Δηλαδή και η Lambada εισαγόμενη, όπως ήταν γενικά η μόδα στα 80s, με τα «λακοστάκια», τα «φρεντ-περάκια» και άλλα καθοριστικά του στυλ. Το σουξέ λοιπόν που κυκλοφόρησε από τη CBS - τη γαλλική - ήταν παραγωγή του Ζαν Καρακός και του Ολιβιέ Λορζάκ, οι οποίοι έψαχναν ένα δυνατό beat για το καλοκαίρι, εποχές που δεν υπήρχαν και οι Black Eyed Peas να τους το παραγγείλουν. Ο Karakos (με ελληνικές ρίζες, Γεωργακαράκος το όνομα) είχε πλούσιο μουσικό παρελθόν και τη Celluloid Records στη Νέα Υόρκη - με πολύ καλές κυκλοφορίες και δυναμικούς καλλιτέχνες όπως τον Μπιλ Λάσγουελ - δηλαδή διαβατήριο στις μουσικές του κόσμου. Οταν η δισκογραφική έκλεισε, μετακόμισε στο Παρίσι και ασχολήθηκε με μουσικά πρότζεκτ και την ομάδα τού «Actuel» - εκείνο το περιοδικό που «σκάναρε» τάσεις με άποψη όπως το δικό μας - τότε - «Κλικ». Για τη Lambada συνεργάστηκε και με τον σκηνοθέτη Ολιβιέ Λορζάκ και τους Kaoma, μουσικούς τους οποίους είχε στη δισκογραφική του εταιρεία. Τα υπόλοιπα είναι ι
Keywords
Τυχαία Θέματα