O Χρήστος Πασσαλής ανοίγει το «Κεφάλαιο 66»
To τέταρτο κατά σειρά παραγωγής κεφάλαιο της θεατρικής σειράς «Το βιβλίο του εαυτού μου» παρουσιάζεται από σήμερα στο Bios (Πειραιώς 84, Αθήνα, τηλ. 210-3425.335, είσοδος 10 ευρώ) σε σκηνοθεσία Χρήστου Πασσαλή.
Η παράσταση «Κεφάλαιο 66 – The dream company» ακολουθεί την Ε., την ηρωίδα του βιβλίου, σε μια άγνωστη πόλη που διοικείται από την Dream
Η Ε. μπαίνει στο όνειρο, ή μάλλον σε έναν λαβύρινθο από όνειρα που επαναλαμβάνονται. Χάνεται σε ένα δάσος σκοτεινό, κυνηγημένη από μυστηριώδη, αινιγματικά πλάσματα, βρίσκεται σε ένα επαρχιακό ξενοδοχείο όπου στρατιώτες και κορίτσια χορεύουν μεθυσμένα, εκτίθεται ηθελημένα σε κάθε είδους κίνδυνο και ενδίδει σε κάθε πρόκληση, προκαλεί το πεπρωμένο της και τους θεούς προκειμένου να ξεχάσει τον νεκρό εραστή της και να ξεφύγει από τον πόνο της απώλειας. Η Ε. επιχειρεί να συντρίψει το σώμα και την ψυχή της προκειμένου να μπορέσει να ξεκινήσει από την αρχή.
Το «Κεφάλαιο 66» είναι ένα παραισθησιογόνο, ακραίο και ονειρικό κεφάλαιο για τον έρωτα και το θάνατο όπως πάντα, μια προκλητική και αμείλικτη κατάδυση στους φόβους και τις απόκρυφες επιθυμίες μιας γυναίκας που έχασε τα πάντα και που επιμένει να προσπαθεί και να αντιστέκεται.
Είναι η ιστορία μιας αυτοπυρπόλησης. Είναι μια περιπέτεια πέρα από το καλό και το κακό. Ένα ρέκβιεμ για τους φιλήσυχους.
Πρωταγωνιστούν οι ηθοποιοί Ελένη Βεργέτη, Μυρτώ Κοντονή, Αλέξανδρος Λασκαράτος, Χρήστος Πασσαλής, Effi Rabsilber.
Ο σκηνοθέτης Χρήστος Πασσαλής μιλάει στα «Νέα» για την παράσταση, την απώλεια και το φανταστικό.
Πώς προέκυψε η ιδέα για την παράσταση;
Η ιδέα για την παράσταση ξεκίνησε βασισμένη σε δύο εικόνες. Η πρώτη είναι η εικόνα της Ε. που χάνεται οικειοθελώς σε ένα σκοτεινό δάσος και συναντάει εκεί μια παρέα ανδρών και γυναικών. Κάνει σεξ με έναν από τους άνδρες όσο ένα φωτοστέφανο κατεβαίνει από τον ουρανό. Η δεύτερη εικόνα είναι ότι η Ε. βρίσκεται σε μια γεωγραφική περιοχή που κυβερνάται από μια εταιρεία κατασκευής και πώλησης ονείρων, της Dream Kompany. Η ιδέα αυτής της εταιρείας προέκυψε ήδη κατά την παραγωγή του προηγούμενου Κεφαλαίου του Βιβλίου του Εαυτού μου.
Σ' αυτή τη θεατρική σειρά παραστάσεων τι προκλήσεις αντιμετωπίζετε; Πώς συνδέετε όλα τα κομμάτια της;
Η σειρά αυτή είναι ένα πείραμα εν εξελίξει. Την λέξη πείραμα την εννοώ όπως ο Φουκώ όταν έγραφε ότι ‘Είμαι πειραματιστής. Γράφω προκειμένου να αλλάξω τον εαυτό μου και προκειμένου να μην σκέφτομαι τα ίδια πράγματα με πρίν’. Αυτός ακριβώς είναι ο στόχος μου μετά από κάθε Κεφάλαιο. Τα κομμάτια της σειράς συνδέονται με μεγάλη προσοχή. Πέρα από την Ε. που είναι η μόνιμη, κεντρική ηρωίδα, υπάρχουν αντικείμενα, μουσικές, ακόμα και φωτισμοί που με διάφορους τρόπους επαναλαμβάνονται από Κεφάλαιο σε Κεφάλαιο. Και βέβαια, η ισχυρότερη σύνδεση είναι η ίδια η θεματική του Βιβλίου, ο Έρως και ο Θάνατος.
Η Ε. που προσπαθεί να σβήσει το παρελθόν της για ν' αρχίσει από την αρχή, προσφεύγοντας στο φανταστικό, επί της ουσίας χάνει τον εαυτό της;
Χάνει τον εαυτό της για να τον επανεφεύρει. Στ’ αλήθεια, θέλει να διαλύσει τον εαυτό της, αυτό είναι που επιχειρεί στο Κεφάλαιο 66. Η σύγκρουση με το φανταστικό, ή καλύτερα, με την φαντασίωση είναι μια τρομακτική εμπειρία. Ο πυρήνας των φαντασιώσεών μας είναι αφόρητος. Η Ε. βρίσκει το θάρρος να μπει σε αυτόν τον λαβύρινθο και να αντιμετωπίσει τις σκοτεινές επιθυμίες και τους φόβους της: έχει αυτή την τόλμη που έχουν κάποιοι άνθρωποι όταν δεν έχουν τίποτα άλλο να χάσουν. Μόνο έτσι θα μπορέσει να βρει τον εαυτό της ξανά. Όπως το σκέφτομαι, η αφήγηση αυτού του Κεφαλαίου δεν διαφέρει πολύ από τους μύθους και τα παραμύθια όπου η ηρωίδα ή ο ήρωας πρέπει να αντιμετωπίσει τον δράκο ή το θηρίο (το φρικτό) προκειμένου να φτάσει στην ελευθερία και στην αυτογνωσία.
Οι φόβοι και οι επιθυμίες της Ε. πόσο τελικά κοντά βρίσκονται σ' αυτούς τους λαβυρίνθους ονείρων που αντικρίζει;
Πρώτα απ’ όλα, όπως όλοι οι άνθρωποι, έτσι και η Ε. επιθυμεί αυτό που φοβάται και φοβάται αυτό που επιθυμεί. Με θεατρικούς όρους, προσπαθήσαμε να κατασκευάσουμε έναν εφιάλτη: έναν λαβύρινθο από πρόσωπα, από αποσπάσματα μουσικής, από φωνές και εικόνες. Στόχος μας είναι η καταστροφή του γραμμικού χρόνου αφήγησης και η απουσία λογικής. Η αλήθεια είναι ότι δυσκολεύομαι να περιγράψω αυτήν την παράσταση ακριβώς γι’ αυτό τον λόγο: από την αρχή ήθελα να αποφύγω την εκλογίκευση γιατί μόνο έτσι μπορεί να σχηματιστεί ένα πραγματικό όνειρο επί σκηνής. Σε κάθε άλλη περίπτωση πέφτει κανείς σε λάθη, φτιάχνει δηλαδή μόνο την αισθητική του ονείρου και όχι την ουσία του, που είναι καθαρό αίσθημα, καθαρή μουσική.
Η παράσταση αναφέρεται τελικά στη γενναιότητα να μαζεύεις τα κομμάτια σου και να συνεχίζεις ή στη δειλία να καταφεύγεις σ' έναν φανταστικό κόσμο για να αποφύγεις την πραγματικότητα;
Αναφέρεται και στα δύο με την διαφορά ότι δεν πιστεύω καθόλου ότι η απόδραση από την πραγματικότητα συνιστά δειλία. Η πραγματικότητα ως όρος είναι σχεδόν αναξιόπιστος. Αυτό που ονομάζουμε πραγματικότητα είναι, κατά τη γνώμη μου, καθαρή μυθοπλασία, μια σειρά από άτυπες παραδοχές και συμφωνίες που έχουμε συνάψει μεταξύ μας ή με τον εαυτό μας προκειμένου να είμαστε λειτουργικοί. Και φυσικά, αυτό είναι απαραίτητο. Στη βάση της όμως η πραγματικότητα δεν υπάρχει παρά μόνο ως θεωρία. Κατά τη γνώμη μου, η πραγματική πραγματικότητα είναι πιο κοντά στον κόσμο που επιχειρούν να φτιάξουν ο κινηματογράφος και η ποίηση.
Ο πόνος της απώλειας μπορεί να είναι τόσο μεγάλος ώστε να πυροδοτήσει μια τέτοια απελπισμένη κίνηση όπως το ταξίδι στο φανταστικό;
Χωρίς να είμαι καθόλου ειδικός στη ψυχολογία ή στην ψυχανάλυση, η απώλεια οπωσδήποτε περνάει μέσα από το φαντασιακό. Η επαφή με τον θάνατο ενός αγαπημένου προσώπου, η επαφή με αυτό το ακατανόητο οριστικό που έχει ο θάνατος προκαλεί μια τέτοια ασύλληπτη σύγκρουση με την πραγματικότητα που η ψυχή, στην προσπάθειά της να μην διαλυθεί, καταφεύγει στη φαντασίωση. Ούτως ή άλλως, νομίζω ότι το φαντασιακό, η φαντασίωση, σε προσωπικό και κοινωνικό επίπεδο, είναι η σωτηρία μας. Χωρίς αυτήν, θα είμασταν ήδη νεκροί από μέσα.
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ειδήσεις
- Στο νοσοκομείο ο Δημήτρης Καμπουράκης
- Με 500 χρόνια κάθειρξη,1.134.000 € πρόστιμο και άφαντους τον πρόεδρο της κοινότητας Δελβινακίου και τον πατέρα του, η αυλαία για την εγκληματική οργάνωση της Κακαβιάς
- Θρήνος: Πέθανε ο Νίκος Κοντοσώρος
- Μήπως κι εσύ ξεχνάς εύκολα; Ήρθε η ώρα να μάθεις μία μεγάλη αλήθεια!
- Ξυλοκόπησαν πρώην ποδοσφαιριστή του Παναθηναϊκού
- Στα αζήτητα αυτό το μωρό για μήνες - Δείτε την κατάληξη του (pics&vid)
- H Σταρ Ελλάς 2018 είναι ό,τι καλύτερο έχουμε δει στο instagram
- Δημοσκόπηση MRB: Σαφές προβάδισμα της ΝΔ έναντι του ΣΥΡΙΖΑ στις εκλογές
- ΕΣΡ: «Μαύρο» σε πέντε κανάλια
- Σε διπλό ταμπλό «παίζει» ο Τζιτζικώστας στον δήμο Θεσσαλονίκης
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Τα Νεα
- Live: Παναθηναϊκός – Μπουντούτσνοστ
- Στο πλημμελειοδικείο Πειραιά ο «Mr Bitcoin» για την άρση της κράτησής του
- Δολοφονία Μακρή: Η πρώτη αντίδραση της Βικτώριας Καρύδα για τη σύλληψη του εκτελεστή
- Live: Η μεγάλη νύχτα πρόκρισης στη Euroleague
- Ένοπλοι λήστεψαν on air παρουσιαστές και καλεσμένους σε ραδιοφωνική εκπομπή
- Euroleague: «Ο Παναθηναϊκός η πιο επιτυχημένη ομάδα του 21ου αιώνα»
- Δημοσκόπηση: Σαφές προβάδισμα ΝΔ έναντι ΣΥΡΙΖΑ σε εθνικές και ευρωεκλογές
- Πού βρίσκεται η Εθνική στην παγκόσμια κατάταξη
- Καραμεσίνη (ΟΑΕΔ) : Προσλαμβάνονται 335 εργασιακοί σύμβουλοι
- O Χρήστος Πασσαλής ανοίγει το «Κεφάλαιο 66»
- Τελευταία Νέα Τα Νεα
- O Χρήστος Πασσαλής ανοίγει το «Κεφάλαιο 66»
- Μαχητικά αεροσκάφη πέταξαν πάνω από την Αθήνα
- Live: Παναθηναϊκός – Μπουντούτσνοστ
- Euroleague: «Ο Παναθηναϊκός η πιο επιτυχημένη ομάδα του 21ου αιώνα»
- Τεταμένο κλίμα στα Διαβατά: Επεισόδια με πρόσφυγες, δακρυγόνα και χημικά
- Δημοσκόπηση: Σαφές προβάδισμα ΝΔ έναντι ΣΥΡΙΖΑ σε εθνικές και ευρωεκλογές
- ΟΗΕ: Σχεδιάζει πλωτές πόλεις που θα αντέχουν τους χειρότερους τυφώνες
- Καραμεσίνη (ΟΑΕΔ) : Προσλαμβάνονται 335 εργασιακοί σύμβουλοι
- Ζορμπά προς ΝΔ: Το ΚΑΣ δεν είναι ούτε «αριστερό» ούτε «δεξιό»
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ειδήσεις
- ΗΠΑ: 14χρονος υποστηρίζει ότι τον κρατούσαν όμηρο επί 7 χρόνια, μετά την αυτοκτονία της μητέρας του
- Αύξηση στα εγκλήματα στα κατεχόμενα
- Olympic Terra, η κομψή εκδοχή των superfoods
- 4 λάθη που κάνεις όταν μαγειρεύεις μανιτάρια
- Έφυγαν από τη ζωή και θα κηδευτούν την Παρασκευή 5 & το Σάββατο 6 Απριλίου 2019
- Συνέδριο φιάσκο και παρωδία της ΓΣΕΕ
- Ν. Νικολόπουλος: Δεν είναι ιδιοκτησία του ΚΚΕ οι αθλητικοί χώροι της Πάτρας!
- Πάτρα: Ήρθε το φιλμ τρόμου «Νεκρωταφίο Ζώων - Pet Sematary»
- Εγκαινιάστηκε το Athens Science Festival 2019