Αλέν Ντελόν: Από τον Λουκίνο Βισκόντι στον Τζόζεφ Λόουζι – Οι σκηνοθέτες που «έχτισαν» τον μύθο του
Υπάρχει η ομορφιά, υπάρχει και η κινηματογραφική ομορφιά. Αυτό διακρίνει τα μοντέλα από τους ηθοποιούς. Και αυτό δεν έχει να κάνει μόνο με το ότι προφανώς και ο κινηματογράφος απαιτεί και ερμηνευτικές ικανότητες. Πάνω από όλα έχει να κάνει με το πώς οικοδομείται μια κινηματογραφική εικόνα. Ο Αλέν Ντελόν ήταν σίγουρα όμορφος και σίγουρα είχε υποκριτικές ικανότητες – που εκτός των άλλων αποτύπωναν και την ικανότητά του να ενσωματώνει την ίδια την εμπειρία του από την τραυματική παιδική ηλικία, στη στρατιωτική θητεία, στη συνάντησή του με τον υπόκοσμο. Ταυτόχρονα, όμως, η εικόνα
Και ήταν αυτές οι ταινίες που διαμόρφωσαν τον μύθο του, ακόμη και εάν δεν ήταν πάντα οι πιο εμπορικές. Γιατί η κινηματογραφική εικόνα είναι μια διεργασία πολύ πιο σύνθετη από απλώς έναν ηθοποιό μπροστά σε μία κάμερα. Για να δώσουμε ένα αντίστοιχο παράδειγμα: ο Μπελμοντό, της τεράστιας καριέρας, δεν θα ήταν ποτέ ο Μπελμοντό εάν δεν είχε συναντηθεί με τον Γκοντάρ.
Στην περίπτωση του Ντελόν αξίζει να δούμε μερικές από τις συναντήσεις αυτές:
Το 1960 έχουμε τη συνάντησή του με δύο σκηνοθέτες με τους οποίους θα ξανασυναντηθεί. Ο Ρενέ Κλεμάν, των περίφημων «Απαγορευμένων παιχνιδιών», γυρίζει την πρώτη κινηματογραφική διασκευή του «Ταλαντούχου κ. Ρίπλεϊ», της Πατρίσια Χέινγουορθ, ως «Γυμνοί στον Ήλιοι», με τον Ντελόν ως πρώτη και αξεπέραστη εκδοχή.
Την ίδια χρονιά κυκλοφορεί ο «Ρόκο και τα Αδέλφια του», με μεγάλη νεορεαλιστική τραγωδία του Λουκίνο Βισκόντι, με τον Ντελόν να ξεχωρίζει μέσα σε ένα σύνολο σπουδαίων ηθοποιών, ανάμεσά τους και η δικιά μας Κατίνα Παξινού.
Με τον Βισκόντι ο Ντελόν θα συνεργαστεί ξανά στον «Γατόπαρδο» του 1963, έναν επικών διαστάσεων ιστορικό στοχασμό πάνω στην Ιταλία του Risorgimento, στον οποίο δεσπίζει μεν η φιγούρα του Μπ. Λάνκαστερ («Όλα πρέπει να αλλάξουν, για να μείνουν όλα ίδια») όμως πάλι το αποτύπωμα του Ντελόν είναι ξεχωριστό.
Το 1962 κυκλοφορεί η Έκλειψη του Μικελάντζελο Αντονιόνι, αυτή η σχεδόν ελεγειακή σπουδή πάνω στην αλλοτρίωση στη σύγχρονη καπιταλιστική κοινωνία με τον Ντελόν να παίζει υποδειγματικά τον εφήμερο εραστή της Μόνικα Βίτι και τον σκηνοθέτη να παραδίδει μαθήματα πάνω στα βλέμματα που τελικά δεν μπορούν να συναντηθούν.
Το 1967 έχουμε την πρώτη συνάντησή του με τον μεγάλο Ζαν-Πιερ Μελβίλ στον περίφημο «Σαμουράι» (αρχικός ελληνικός τίτλος «Ο δολοφόνος με το αγγελικό πρόσωπο). Ο μεγάλος δάσκαλος της κινηματογραφικής αφαίρεσης και μιας αξεπέραστης νουάρ αισθητικής αξιοποιεί την εικόνα του Ντελόν βάζοντάς τον να παίζει με τον πιο λιτό τρόπο, που όμως τελικά του επιτρέπει να φτιάξει όχι απλώς μια δυνατή ερμηνεία αλλά μια αξεπέραστη κινηματογραφική εικόνα.
Με τον Μελβίλ θα συνεργαστεί άλλες δύο φορές. Η πρώτη ήταν στον «Κόκκινο Κύκλο» του 1970, απέναντι σε δύο επίσης σπουδαίες ερμηνείες, του Τζιαν Μαρία Βολοντέ. Πάλι η εικόνα του Ντελόν δένει αξεπέραστα σε αυτή την ελεγειακή τελικά ταινία που αρθρώνεται γύρω από μία παράτολμη ληστείς.
Η τρίτη φορά που ο Ντελόν θα συναντηθεί με τον Μελβίλ, θα είναι στο «Ένας μπάτσος» του 1972, την τελευταία ταινία του σκηνοθέτη. Παραγνωρισμένη στην εποχή της, καθώς ο Μελβίλ σπρώχνει την τάση για αφαίρεση στα άκρα, όμως πλέον θεωρούμενη μια εξαιρετική ταινία, έχει και πάλι ιδανικό πρωταγωνιστή τον Ντελόν.
To 1976 o Ντελόν θα έχει τη δεύτερη και πιο ευτυχή συνάντησή του με τον Τζόζεφ Λόουζι, στον περίφημο «Κύριο Κλάιν» μια υποδειγματική ταινία πάνω στα ζητήματα της ταυτότητας και του πώς οι άνθρωποι βρίσκονται τελικά πάντα μπλεγμένοι στα πλοκάμια της ιστορίας ακόμη και εάν πίστευαν ότι θα μπορούσαν να την αποφύγουν.
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ειδήσεις
- Σοκ στη Σπάρτη: «Θέλω να με τιμωρήσετε για να λυτρωθώ»
- Με πολλαπλές ταχύτητες ο υπολογισμός των συντάξεων ασφαλισμένων τέως ΔΕΚΟ και Τραπεζών
- Συγκινεί ο Άκης Σκέρτσος σε ανάρτηση για τον γιο του – «Τον θαυμάζω γιατί είναι μαχητής»
- Βίντεο ντοκουμέντο: Επεισόδια και χειροδικίες σε πλοίο που εκτελούσε το δρομολόγιο Χανιά – Πειραιάς
- Η Μπριζίτ Μπαρντό αποχαιρετά τον Αλέν Ντελόν με ένα χειρόγραφο μήνυμα – Δείτε τη φωτογραφία
- Οι έφηβοι δίνουν συμβουλές για την καταπολέμηση του doomscrolling
- Έκρηξη σε είσοδο πολυκατοικίας στην Ηλιούπολη: Οι πρώτες πληροφορίες
- Νέες ταυτότητες: Έτσι θα κλείσετε ραντεβού για να τις βγάλετε – Πότε λήγει η διορία
- Καιρός: «Πνίγηκαν» από τις καταιγίδες Γιάννενα, Βέροια και Κιλκίς
- Θρίλερ στη Λευκάδα με τουρίστρια που έπεσε σε γκρεμό - Οργανώθηκε επιχείρηση διάσωσης
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Τα Νεα
- Χαλκιδική: Νέα ντοκουμέντα για τη λειτουργία της πισίνας που πνίγηκε η 8χρονη – Τα δύο σενάρια που εξετάζουν οι Αρχές
- Διαμάντια, μετρητά, σπίτια, οικόπεδα: Τι κέρδη αποφέρουν τα μετάλλια στους αθλητές
- Η αποκατάσταση του Τεμένους Βαγιαζήτ
- Η Τουρκία, το Ισραήλ και η «παγίδα» της Χάγης
- Τροχαίο στα Χανιά: Σήμερα το τελευταίο αντίο στους τρεις νεαρούς – Μάχη στη ΜΕΘ δίνει η 22χρονη
- Περιπλανώμενα κορίτσια, κορίτσια δραπέτες
- Τι συμβαίνει στο «Ελενα»; Ερευνα των «ΝΕΩΝ»
- Κίτρινος συναγερμός για φωτιές τη Δευτέρα στη μισή χώρα – Σε επιφυλακή οι Αρχές
- ΠΑΣΟΚ: Κρίσιμες μάχες από τον Εβρο μέχρι την Κρήτη
- Ακίνητα: Το τρελό ράλι τιμών επιτείνει το πρόβλημα της στέγασης
- Τελευταία Νέα Τα Νεα
- Αλέν Ντελόν: Από τον Λουκίνο Βισκόντι στον Τζόζεφ Λόουζι – Οι σκηνοθέτες που «έχτισαν» τον μύθο του
- Δόμηση στον τουρισμό: Τι προβλέπεται για τα ακίνητα σε Σαντορίνη και κέντρο Αθήνας
- Τροχαίο στα Χανιά: Σήμερα το τελευταίο αντίο στους τρεις νεαρούς – Μάχη στη ΜΕΘ δίνει η 22χρονη
- Σπούδασε στη Νομική Σχολή του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου
- Σεισμός νότια της Κρήτης
- Κίτρινος συναγερμός για φωτιές τη Δευτέρα στη μισή χώρα – Σε επιφυλακή οι Αρχές
- Χαλκιδική: Νέα ντοκουμέντα για τη λειτουργία της πισίνας που πνίγηκε η 8χρονη – Τα δύο σενάρια που εξετάζουν οι Αρχές
- Καιρός: Απότομη αλλαγή με βροχές και καταιγίδες τη Δευτέρα – Πού θα εκδηλωθούν
- Περιπλανώμενα κορίτσια, κορίτσια δραπέτες
- Η Τουρκία, το Ισραήλ και η «παγίδα» της Χάγης
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ειδήσεις
- Ισπανία: Ανθρωποκυνηγητό για το δράστη φονικού μαχαιρώματος 11χρονου σε γήπεδο
- Η 12χρονη Αρετή από τη Θεσσαλονίκη προπονείται εντατικά για τους Παραολυμπιακούς Αγώνες στο Παρίσι
- Κασέλ: «Ο Ολάζουον θα νικούσε τον Γιόκιτς»
- Δυνατά για Γιουρτσεβέν ο Παναθηναϊκός
- Ανανέωσε με τον Πανερυθραϊκό ο Αθηναίου
- Επτά χρόνια χωρίς τη Ζωή Λάσκαρη – «7 χρόνια πόνου και κατάθλιψης», γράφει η κόρη της Αίθρα
- Ξεκινά το συνέδριο των Δημοκρατικών: Το τυπικό χρίσμα στην Κάμαλα Χάρις - Το «αγκάθι» της Γάζας
- Ο Μεσότοπος του πολιτισμού - Με επιτυχία οι καλοκαιρινές εκδηλώσεις
- Ο Παναθηναϊκός προχωράει για τη μετεγγραφή του Ομέρ Γιούρτσεβεν