Φως στο τούνελ των δικαιωμάτων: Μοίρασε χρήματα η «Αυτοδιαχείριση» στους Έλληνες δημιουργούς

Φως στο τούνελ… αρχίζουν να βλέπουν οι Έλληνες δημιουργοί, μέσα στην παρατεινόμενη επιδημική κρίση, αυτήν την φορά, από τον εισπρακτικό φορέα δικαιωμάτων τους, την «Αυτοδιαχείριση».

Ο Οργανισμός συνεχίζει κανονικά τις πληρωμές προς τα μέλη του, συνθέτες, στιχουργούς,  κληρονόμους δικαιωμάτων, αλλά και άλλους δικαιούχους, όπως είναι οι εκδότες μουσικής.

Πρόσφατα, μάλιστα, ολοκλήρωσε τη Διανομή Δεκεμβρίου 2020 (α’ μέρος) συνολικού μικτού ποσού € 696.000 περίπου, ενώ τον Οκτώβριο ήδη μοίρασε μικτό ποσό ύψους € 2.521.000 περίπου. Σύμφωνα με ανακοινώσεις

και δηλώσεις εκπροσώπων του Οργανισμού, μέχρι το τέλος του Ιανουαρίου θα μοιράσει άλλο ένα μικτό ποσό ύψους € 825.000 περίπου, προκειμένου να ολοκληρωθεί η Διανομή Δεκεμβρίου 2020 (β’ μέρος) η οποία θα αφορά έσοδα χρήσης 2019, αλλά και παλαιότερων χρήσεων.

Αν υπολογίσει κανείς συνολικά τα ποσά αυτά, διαπιστώνει ότι από τον Οκτώβριο μέχρι και την ολοκλήρωση και αυτών των Πληρωμών, στα τέλη του Γενάρη, τα μέλη της «Αυτοδιαχείρισης» θα έχουν λάβει συνολικές εκκαθαρίσεις μεγαλύτερες των € 4.000.000 (μικτό ποσό). Είναι μια «ανάσα» για τους δημιουργούς αν υπολογίσει κανείς  τα δεδομένα της ελληνικής κατακερματισμένης αγοράς δικαιωμάτων, αλλά και με κάτι παραπάνω από ορατά τα συσσωρευμένα προβλήματα που έχουν ανακύψει  για τις επιχειρήσεις εστίασης  και ψυχαγωγίας, λόγω της καραντίνας.

Επανεκκίνηση

Να θυμίσουμε ότι η «Αυτοδιαχείριση» έκανε μία γερή επανεκκίνηση στην επιχειρησιακή της λειτουργία το διάστημα 2017-2018, με την ένταξή της ως διαπιστευμένο μέλος σε κορυφαίες διεθνείς ενώσεις κύρους και τεχνογνωσίας και με την υπογραφή συμβάσεων αμοιβαιότητας με κορυφαίους οργανισμούς σε όλο τον κόσμο, και έκτοτε αναπτύχθηκε ταχύτατα σε όλα τα επίπεδα, παρά τις όποιες δυσκολίες και αντιξοότητες που αντιμετώπισε κατά καιρούς. Χαρακτηριστικό είναι ότι στα δικαιώματα που μοιράζει, περιλαμβάνονται τόσο τα online από η χρήση των μουσικών έργων στις μεγάλες ψηφιακές πλατφόρμες, όσο και δικαιώματα από τη χρήση του ελληνικού ρεπερτορίου στις επικράτειες του εξωτερικού, όπως είναι η Γερμανία, η Βρετανία, η Ιταλία, η Γαλλία, η Αυστραλία, οι ΗΠΑ, ο Καναδάς, το Ισραήλ και η Σουηδία.

Φαίνεται ότι η περίοδος που διανύουμε θα αναδείξει την πραγματική ισχύ εκείνων των φορέων εκπροσώπησης των δημιουργών και καλλιτεχνών που θα λειτουργήσουν ως αληθινοί φάροι σωτηρίας, υποστήριξης και ενημέρωσης, μέσα στη λαίλαπα της οικονομικής κρίσης που έχει σαρώσει κάθε ζωντανή πολιτιστική και δημιουργική δραστηριότητα, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά παντού…

Keywords
Τυχαία Θέματα