«Τα Βαλκάνια της συμφιλίωσης»: Μια μοναδική έκθεση στο σπίτι της «Σχεδίας»

Μια μοναδική έκθεση φωτογραφίας που ταξιδεύει το κοινό στους ανθρώπους και τους τόπους των Βαλκανίων, με όχημα την τέχνη, φιλοξενείται αυτές τις ημέρες στην Αθήνα.

Στο «σχεδία home», έναν χώρο αλληλεγγύης που δημιουργήθηκε από τη «Σχεδία», το περιοδικό των αστέγων, για να υποστηρίξει ανθρώπους που δοκιμάζονται από την φτώχεια και τον κοινωνικό αποκλεισμό, ο φωτογράφος Θοδωρής Νικολάου θα παρουσιάσει μέχρι τις 16 Ιουλίου αρκετές από τις φωτογραφίες του,  όλες τους καρπός μιας πενταετούς περιπλάνησης σε 10 χώρες και εκατοντάδες

πόλεις και χωριά των Βαλκανίων.

«Σύμβολα των Βαλκανίων δεν είναι μόνο το μίσος, ο θάνατος και η εκδίκηση, οι τάφοι στη Σρεμπρένιτσα, ο οικονομικός πρωτογονισμός, οι εθνικισμοί. Βαλκάνια είναι τα παιδιά, σαν αντίδοτο στη φθορά, που παίζουν στα ερείπια ενός εγκαταλελειμμένου εργοστασίου, λίγο πριν πέσει το σκοτάδι. Το νιόπαντρο ετερόθρησκο ζευγάρι, το πέρασμα από τη μια πλευρά των συνόρων στην άλλη», εξηγεί σε συνέντευξή του περιοδικό «Σχεδία» ο δημιουργός Θοδωρής Νικολάου, ο οποίος από το 2015 ως το 2019 απαθανάτισε με τον φακό του τη ζωή στα Βαλκάνια.

Καρπός αυτής της περιδιάβασης υπήρξε και το λεύκωμά του «Αίμος. Διαδρομές στα Βαλκάνια» που εκδόθηκε και κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Άγρα.

«Ο Θοδωρής Νικολάου μάς επιβιβάζει στη βάρκα της συμφιλίωσης και της συνάντησής μας με τον απωθημένο βαλκανικό μας εαυτό, μας βοηθάει να ανακαλύψουμε τη βαθιά ανθρώπινη ψυχή των γειτόνων μας, μαζί και ότι ο περίγυρός μας δεν γεννά μόνο το μίσος και τον εθνικισμό, την ώρα που αναζητούμε το αντίδοτο στη φθορά στα παιδιά», λένε οι διοργανωτές της έκθεσης. Και προσθέτουν: «Όπως έλεγε ο διάσημος αμερικανός φωτογράφος Άαρον Σέσκιντ «η φωτογραφία είναι ένα μέσο για να αισθάνεσαι, να αγγίζεις, να αγαπάς. Αυτό που έχεις καταγράψει στο φιλμ είναι πλέον απαθανατισμένο για πάντα, διαφυλάττει τη μνήμη των μικρών πραγμάτων, ακόμα και πολύ μεταγενέστερα από τη στιγμή που εσύ έχεις ξεχάσει τα πάντα»...

Keywords
Τυχαία Θέματα