Review: Aliens: Colonial Marines

Όταν ο θηρευτής γίνεται θήραμα

Game Details

Εταιρία ανάπτυξης: SEGA

Studio ανάπτυξης: Gearbox Stoftware's

Διάθεση: Zegetron 210-6856000

Είδος: FPS

Κυκλοφορία: 12/02/2013

Το είδαμε σε: PS3

Κυκλοφορεί επίσης: PC, Xbox 360

Official Site
Συζήτηση στο Forum

Το Aliens: Colonial Marines είναι ένας First Person Shooter (FPS) τίτλος

ο οποίος δημιουργήθηκε από την Gearbox Software's, γνωστή από την σειρά Borderlands, με μεγάλο αφεντικό την SEGA. Ο τίτλος είναι ο τρίτος που κυκλοφορεί η SEGA με θέμα τις ταινίες Alien, αφού αρχικά μας είχε προσφέρει το 2010 το Aliens VS Predator και το 2011 το Aliens Infestation για το Nintendo DS. Το παιχνίδι αρχικά είχε ανακοινωθεί πως θα ανεβεί στα ράφια των καταστημάτων το 2008, αλλά έγιναν αρκετές αναβολές στην κυκλοφορία και τελικά μετά από 5 χρόνια κυκλοφόρησε για PC,PS3 και Xbox 360 ενώ αναμένεται για Wii U τους επόμενους μήνες. Για να δούμε αν άξιζαν αυτά τα 5 χρόνια που περιμέναμε μέχρι να κυκλοφορήσει.

Ιστορία

Το σενάριο του παιχνιδιού μπορεί να χαρακτηριστεί άξιος συνεχιστής των ταινιών Alien του σκηνοθέτη James Cameron, αφού η ιστορία του τίτλου συνεχίζει ακριβώς μετά από τα γεγονότα της δεύτερης ταινίας Alien. Στο παιχνίδι αναλαμβάνουμε τον ρόλο του Colonial Marine Cpl. Christopher Winter ο οποίος παίρνει μέρος σε μια ομάδα διάσωσης με αποστολή να ερευνήσουν τι συνέβει στο διαστημόπλοιο U.S.S. Sulaco και να εντοπίσουν τους Ellen Ripley, Corporal Dwayne Hicks αλλά και τους υπόλοιπους αγνοούμενους οι οποίοι αποβιβάστηκαν στον πλανήτη Acheron (LV-426) και μετά από τότε η τύχη τους αγνοείται.

Gameplay

Το Gameplay του παιχνιδιού δεν διαφέρει σε τίποτα από έναν κλασσικό FPS τίτλο, ακολουθεί πιστά το κλασσικό μοντέλο της αγοράς και ο οποιοσδήποτε έμπειρος παίκτης μπορεί να μπει μέσα και να ξεκινήσει να παίζει μετά από λίγα λεπτά. Στην διάθεση μας έχουμε όλα τα εικονικά όπλα που γνωρίσαμε στις ταινίες Alien όπως πυροβόλα, Shotguns, φλογοβόλα, smartgun, πιστόλια, RPG's ,turrets, χειροβομβίδες απλές, χειροβομβίδες φωτιάς και claymore. Επίσης στην διάθεση μας έχουμε και εργαλεία τα οποία μπορούν να ανοίξουν κλειδωμένες πόρτες αλλά και να τις σφραγίσουν, έτσι ώστε να κερδίσουμε χρόνο από τις επιθέσεις των Χenomorph, και τέλος έναν ανιχνευτή κίνησης ο οποίος κάνει έναν χαρακτηριστικό ήχο όταν πλησιάζει ένας εχθρός.

Τα όπλα που είναι διαθέσιμα στο Aliens: Colonial Marines είναι αρκετά και μπορούμε να τα προσθέσουμε διάφορες αναβαθμίσεις έτσι ώστε να είναι πιο αποτελεσματικά απέναντι στα Χenomorph's. Στο παιχνίδι για κάθε kill από Χenomorph ή για κάποιο challenge που φέραμε εις πέρας ανταμειβόμαστε με experience points τα οποία μας βοηθάνε να ανεβαίνουμε επίπεδο. Ανεβαίνοντας επίπεδο έχουμε στην διάθεση μας έναν πόντο τον οποίο μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για να αναβαθμίσουμε τα όπλα μας και να προσθέσουμε νέα αντικείμενα και δυνατότητες όπως π.χ laser στόχαστρο, φλογοβόλο, εκτοξευτή ρουκετών κτλ. Τα επίπεδα και οι αναβαθμίσεις παραμένουν ίδια και στο multiplayer κομμάτι του παιχνιδιού και έτσι δεν χρειάζεται να τα κάνετε από την αρχή πάλι.

Οι μηχανισμοί στόχευσης δεν λειτουργούν και πολύ σωστά, με τα όπλα να "κλωτσάνε" υπερβολικά αλλά και να τρέμουν με αποτέλεσμανα μην μπορείτε να σημαδέψετε τους εχθρούς. Ακόμα και σε περιπτώσεις που έχετε "lockάρει" τον αντίπαλο σας και είστε έτοιμοι να πυροβολήσετε δεν θα τον πετύχετε γιατί για κάποιο λόγο το όπλο θα αρχίσει να τρεμοπαίζει και αν έχετε ορίσει το gameplay mode στο υψηλότερο επίπεδο θα πρέπει να καταβάλετε πολύ μεγάλες προσπάθειες για να περάσετε ορισμένα σημεία όπου σε άλλα παιχνίδια του είδους θα ήταν παιχνιδάκι. Η δε A.I. των συμπαικτών κινείτε και αυτή σε χαμηλά επίπεδα και σχεδόν καθόλου σε συμμετέχουν μέσα στο παιχνίδι και προτιμούν να μένουν αδρανής και κριμένοι σε κάποια γωνία. Η A.I. των εχθρικών μονάδων, από την άλλη, δεν διαφέρει και πολύ και ούτε έχει δεχτεί κάποια παραπάνω περιποίηση. Πολλές φορές θα δείτε τους μένουν στάσιμοι σε μια περιοχή δίχως κάλυψη, προσκαλώντας σας να τους εξοντώσετε, ενώ ουκ ολίγες φορές υιοθετούν τεχνικές “kamikaze” και τρέχουν προς το μέρος σας, δίχως να πυροβολούν πριν σας φτάσουν. Ευτυχώς ο τίτλος υποστηρίζει online co-op 4 ατόμων και Offline co-op με Split Screen για 2 άτομα και τα πράγματα όσον αφορά την A.I διορθώνονται ως προς το ήμισυ.

Multiplayer

Καλά όλα αυτά, θα πείτε, αλλά τι συμβαίνει με το τμήμα του multiplayer. Τα πράγματα εκεί είναι σαφώς καλύτερα και πιο διασκεδαστικά αλλά συνεχίζουν να υπάρχουν τα παραπάνω προβλήματα και συγκεκριμένα το σύστημα στόχευσης. Πάμε να δούμε αναλυτικά πια είναι τα διαθέσιμα modes. Αρχικά έχουμε το "Team Deathmatch" όπου 10 παίχτες χωρίζονται σε 2 ομάδες των 5 και σκοπός είναι να συγκεντρωνόσουν μεγαλύτερη τελική βαθμολογία από την αντίπαλη ομάδα μέσα σε ένα συγκεκριμένο χρονικό όριο. Εδώ μας δίνεται η επιλογή να παίξουμε και σαν Xenomorph και να περάσουμε σε μια πιο action κατάσταση βλέποντας τον χαρακτήρα μας από προοπτική τρίτου προσώπου. Στην προκειμένη περίπτωση ξεκινάμε από Level 1, σε αντίθεση με την ανθρώπινη φυλή που συνεχίζουμε κανονικά από εκεί που αφήσαμε το Single player, με το γνωστό σύστημα ανεβαίνουμε level και αποκτάμε περισσότερες επιθέσεις. Δεύτερο διαθέσιμο mode είναι το "Extermination" όπου εδώ τοποθετούμε εκρηκτικά σε μια φωλιά γεμάτη αυγά και πρέπει να την καταστρέψουμε ή να αμυνθούμε ανάλογα με πιο faction είμαστε. Επόμενο διαθέσιμο mode είναι το "Escape" όπου εδώ πρέπει να δραπετεύσουμε από από την περιοχή των Xenomorph ή να εξοντώσουμε τους εισβολείς, και τέλος το "Survivor" όπου μαρτυράει το όνομα τους τι πρέπει να κάνουμε δηλαδή να επιβιώσουμε από τις επιθέσεις των εχθρών σε έναν αγώνα 4 vs 4. Όπως βλέπετε λοιπόν, υπάρχει μπόλικο υλικό και για τον πιο απαιτητικό παίκτη και το παιχνίδι μπορεί να σας κρατήσει απασχολημένους για πάρα πολύ καιρό ειδικά αν είστε και fan των ταινιών Alien.

Τεχνικός τομέας

Στον τομέα των γραφικών, το παιχνίδι της Gearbox Software's δεν εντυπωσιάζει στο γενικότερο σύνολό του. Αν και οι χαρακτήρες είναι καλοσχεδιασμένοι, όλα τα υπόλοιπα στοιχεία είναι αρκετά σκαλοπάτια χαμηλότερα. Τα μετρίως σχεδιασμένα περιβάλλοντα και τα πολύ κακά physics, τα οποία κάποιες φορές λάμπουν δια της απουσίας τους είναι ίσως τα σημαντικότερα αρνητικά σημεία στην τεχνολογία του τίτλου. Επίσης, ορισμένα εφέ όπως το αίμα/οξύ των εχθρών όταν εξαφανίζονται ή οι φλόγες, θα μας κάνουν να γυρίσουμε πίσω στο χρόνο με τον πρόχειρο σχεδιασμό τους. Τέλος παρατηρείτε και μεγάλη καθυστέρηση στην φόρτωση στα textures πχ έδαφος, τοίχοι κτλ.
Στα ίδια μέτρια επίπεδα κινείται και ο ηχητικός τομέα του παιχνιδιού αφού δεν προσφέρει κάτι παραπάνω από τα κλασσικά, ενώ οι φωνές και οι αντιδράσεις στον τόνο της φωνής των χαρακτήρων όταν συναντάνε κάποιο Xenomorph δεν συνάδουν με την ατμόσφαιρα που θέλει να μας προσφέρει ο τίτλος. Ακόμα και το Lip sync των χαρακτήρων δεν δέχτηκε ιδιαίτερη φροντίδα με αποτέλεσμα οι χαρακτήρες όταν μιλάνε να θυμίζουν ηθοποιούς από Μεξικάνικα σήριαλ μεταγλωττισμένα στα Ελληνικά.

Συμπεράσματα

Εν κατακλείδι, το Aliens: Colonial Marines δεν υπόσχεται κάτι παραπάνω από αυτό που μπορεί να προσφέρει και ούτε πρόκειται να σας κοροιδεύσει με σκοπό να επενδύστε άσκοπα πάνω του. Προσφέρει ένα τυπικό single player κομμάτι που κυμαίνεται ανάμεσα σε 7 με 8 ώρες, ενώ μπορεί να σας κρατήσει παραπάνω συντροφιά αν προσπαθήσετε να συλλέξετε όλα τα κρυμμένα αντικείμενα ή αν ασχοληθείτε με το multiplayer. Αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα με το σύστημα στόχευσης και τον τεχνικό τομέα και σίγουρα δεν είναι αυτό που περιμέναμε μετά από αναμονή 5 χρόνων.

{youtube}EfOOOAN9e9w{/youtube}

Άκης Μαύρος

Θετικά:Σενάριο που ακολουθεί τις ταινίεςΑρκετά όπλα και αναβαθμίσεις Διασκεδαστικό MultiplayerΑρνητικά:Κακό σύστημα στόχευσηςΜέτρια Α.IΜικρή διάρκειαΚακός τεχνικός τομέας

Το παιχνίδι μας παραχωρήθηκε από την επίσημη αντιπροσωπία της SEGA στην Ελλάδα, Zegetron, για τις ανάγκες του Review.
Keywords
Τυχαία Θέματα