Zombie Army 4: Dead War Review (Switch)

Με την κυκλοφορία του Sniper Elite 5 να βρίσκεται εντός των πυλών, η Rebellion μετά το Strange Brigade φέρνει ακόμα έναν πολύ δημοφιλή τίτλο της στο Nintendo Switch και συγκεκριμένα το τελευταίο τίτλο της σειράς Zombie Army. Φυσικά η έκδοση αυτή είναι η

πλέον αδιάφορη τεχνικά και η πιο ακριβή – άλλωστε μιλάμε για ένα παιχνίδι του 2020 το οποίο μπαίνει πολύ συχνά σε προωθητικές ενέργειες για το ένα τρίτο/τέταρτο της τιμής που κοστίζει στο Switch. Τι πληρώνετε παραπάνω; Μα φυσικά, την ευκολία για φορητό gaming! Για να χρυσωθεί σχετικά το χάπι, η αγορά του του βασικού τίτλου περιλαμβάνει και τα περιεχόμενα της πρώτης Season (3 πρόσθετα επίπεδα, 4 πακέτα χαρακτήρων, 9 weapon bundles, 4 καινούργιες φορεσιές και 5 weapon skins). Οι Seasons 2 και 3 πάντως παρότι είναι διαθέσιμες εδώ και καιρό, απαιτούν την καταβολή ενός καθόλα ευκαταφρόνητου ποσού.

Τίποτε νέο δεν έχει προστεθεί αποκλειστικά με αυτήν την έκδοση. Το  campaign αποτελείται συνολικά από εννέα πίστες οι οποίες σπάνε σε «κεφάλαια» με την λογική των safehouses του Left 4 Dead. Μια ομάδα τεσσάρων ατόμων πρέπει να επιβιώσει και να φτάσει στο προσωρινό καταφύγιο που βρίσκεται βολικά στο τέλος της υπό-περιοχής. Οι ομοιότητες με το franchise της Valve, δεν σταματάνε εδώ αφού μόνο -σχεδόν- στα safehouses, υπάρχουν medkits για αναπλήρωση της υγείας και εκεί είναι μόλις τέσσερα σε αριθμό, αντιστοιχεί δηλαδή ένα στον καθένα -εξυπακούεται ότι κάθε παίκτης μπορεί να εξοπλιστεί μόνο ένα, ακόμα και σε solo play. Ακόμα και η παρουσίαση έχει αντιγράψει ξεδιάντροπα το L4D, με τα κινηματογραφικά posters στο μενού της οθόνης επιλογής πίστας που θυμίζουν φιλμ τρόμου από Ιταλικό σινεμά.

Αν και είναι εφικτό να ολοκληρώσει κανείς την ιστορία του Zombie Army 4 μόνος του, τουλάχιστον στο εύκολο επίπεδο δυσκολίας, δεν υπάρχει ουσιαστικός λόγος να το κάνει. Χωρίς συμπαίκτες, το gameplay είναι απελπιστικά αργό, κουραστικό και ανυπόφορο στην παρακολούθηση λόγω απουσίας οποιασδήποτε πλοκής ή έστω συνοχής. Υπάρχει βέβαια το απαραίτητο matchmaking tool όπου αναλαμβάνει να βρει ενεργά sessions πολλών παικτών online για εσάς, ενώ φυσικά η όλη εμπειρία αναβαθμίζεται σημαντικά αν παίζετε με τους φίλους σας. Πάντως δεν υποστηρίζεται local co-op οπότε είναι απαραίτητη η σύνδεση στο internet και η ύπαρξη συνδρομής PSN Plus. Αναμενόμενο από μια άποψη, από την στιγμή όμως που προσφέρει local play το Borderlands 3, γιατί να μην το διαθέτει και το Zombie Army;

Όπως και να έχει, το Zombie Army 4 είναι το τυπικό sequel που θα περίμενε κανείς, για καλό και για κακό. Στα θετικά βρίσκεται ο άμεσος χειρισμός και το απολαυστικό shooting ενώ κάποιες «τονωτικές» στιγμές προσφέρουν και οι σκηνές X-Ray που παρεμβάλλονται με την συχνότητα που εσείς ορίσετε στην σχετική επιλογή του μενού: σε βολές που πετυχαίνουν τα ζωτικά όργανα των ζόμπι η δράση παγώνει και το παιχνίδι σας ανταμείβει με εντυπωσιακά πλάνα που ακολουθούν την πορεία της σφαίρας και ωσότου διατρήσει τον στόχο – το χρονικό σημείο αυτό απεικονίζεται σε ακτινογραφία που εμφανίζει λεπτομερώς την ανατομία και την ακριβή ζημία που προκαλείται. Το εν λόγω χαρακτηριστικό συνοδεύει βέβαια και την σειρά Sniper Elite και είναι σήμα κατατεθέν της Rebellion.

Το οπλοστάσιο αναπόφευκτα βασίζεται σε όπλα εποχής με τους γνωστούς άγνωστους να δίνουν το παρών. Ανά πάσα στιγμή, έχετε πρόσβαση σε ένα τουφέκι μεγάλου διαμετρήματος (M1 Garrand, Mosin-Nagant), ένα βοηθητικό όπλο κοντινής απόστασης (κυρίως SMGs/LMGs όπως Thomson και MP-44 αλλά υπάρχει και καραμπίνα) και ένα πιστόλι. Η τριπλέτα αυτή μπορεί να αλλαχθεί στα Workbench που συναντάμε κυρίως στα safehouses αλλά και να αναβαθμιστεί μέσω των παραδοσιακών skill tree με πόντους που ξεκλειδώνουν όσο παίζετε και ολοκληρώνετε sessions παιχνιδιού. Δυστυχώς οι επιλογές είναι αρκετά περιορισμένες σε πρώτο στάδιο και δεν υπάρχουν αρκετά όπλα να διαλέξετε, κάτι το οποίο σίγουρα έγινε σκόπιμα για να εξωθήσει το community στην αγορά των Season Pass και των λοιπών DLCs. Ήδη τίθεται προς πώληση στα 4.99€ πακέτο που προσθέτει το πολυβόλο FG-42 και δύο cosmetic αντικείμενα, επομένως τα microtransaction ενσωματώνονται από τα παρασκήνια. Κάθε όπλο μπορεί να τροποποιηθεί με decals (κάποια ξεκλειδώνουν με το επίπεδο του χαρακτήρα και άλλα με microtransactions) αλλά και με charms τα οποία προσθέτουν και ένα «μπιχλιμπίδι» για πιο ξεχωριστή εμφάνιση.

Πέρα από τα όπλα, skill trees υπό την μορφή perks έχουν και οι τέσσερις βασικοί χαρακτήρες που μπορείτε να επιλέξετε για να παίξετε. Σε solo mode παίζετε αποκλειστικά με τον βετεράνο Karl (οι μακρινές βολές του έχουν υψηλότερη πιθανότητα να προκαλέσουν μεγαλύτερη ζημία) αλλά σε παιχνίδι συνεργασίας υπάρχουν ακόμα ο εθελοντής Jun (κινείται πιο γρήγορα από τους υπόλοιπους), ο φυλακισμένος Boris (ειδικεύεται σε melee επιθέσεις) και η μηχανικός Shola (χρησιμοποιεί πιο αποτελεσματικά τις παγίδες). Οι διαφορές των χαρακτήρων δεν αλλάζουν ιδιαίτερα το gameplay και πιο πολύ διαθέτουν τον ρόλο του εναλλακτικού skin. Για να μην υπάρχει παράπονα, υπάρχουν cosmetics και στους χαρακτήρες με την μορφή καπέλων, μπερέδων κ.τ.λ. και taunts.

Αγνοώντας την υπερβολική εμμονή με τα microtransactions τα οποίο μπορείτε να παρακάμψετε ούτως ή αλλιώς, θα λέγαμε ότι η μεγαλύτερη αδυναμία του Zombie Army 4 εντοπίζεται στην αδύναμη, παλαιωμένη σχεδίαση που δεν προσφέρει καμία φρέσκια ιδέα στο είδος των co-op shooters. Κάθε missions διαρκεί από 20 έως 60 λεπτά, με εναλλασσόμενα τμήματα όπου το party δρα σε περιορισμένο κομμάτι του χάρτη μέχρι να εξολοθρεύσει ένα συγκεκριμένο αριθμό από ζόμπι ή να πραγματοποιήσει ένα συγκεκριμένο interaction όταν το επιτρέψουν οι συνθήκες του παιχνιδιού (π.χ. να ολοκληρώσουν την ανέγερση μιας γέφυρας ή να καλέσουν ενισχύσεις σε μια προσωρινή βάση). Η εν λόγω συνταγή επαναλαμβάνεται κατά κόρον ενώ εμβόλιμα υπάρχουν αρκετές μεταβατικές σκηνές από την μία περιοχή στην άλλη χωρίς δράση και κανένα αφηγηματικό ενδιαφέρον.

Επίσης υπάρχει και το πρόβλημα έλλειψης ικανοποιητικού περιεχομένου. Εκτός από το Campaign το Zombie Army περιλαμβάνει και ένα πολύ λειψό Horde mode με μόλις τέσσερις χάρτες που βασίζονται στις περιοχές του Campaign. Υπάρχει στο βασικό μενού και το Weekly event, το οποίο ανανεώνεται κάθε βδομάδα και απαιτεί την ολοκλήρωση κάποιου stage θέτοντας κάποιον περιορισμό ή συγκεκριμένο modifier (π.χ. απαγόρευση χρήσης sub weapon ή περισσότερη ζωή στα zombie). Και αυτά είναι όλα – δεν υπάρχει κάτι άλλο να σας κρατήσει – πιστεύουμε ότι ένα PvP mode θα βοηθούσε κάπως την αντοχή του τίτλου. Δεδομένου βέβαια του χαρακτήρα του τίτλου, δεν αποκλείεται να προστεθούν και νέοι τρόποι παιχνιδιού στο μέλλον.

Το Zombie Army 4 είναι ο ορισμός ενός «μέτριου» τίτλου και κακά τα ψέματα, δεν είναι στα καλύτερα του στην έκδοση του Switch. Σε χαμηλότερη τιμή όμως ενδεχομένως να αξίζει να του ρίξετε μια ματιά αλλά αποκλειστικά και μόνο αν δε υπάρχει δυνατότητα αγοράς σε άλλο format ή αν είναι καθοριστικός παράγοντας το παιχνίδι σε handheld.

Ανάπτυξη: Rebellion  Έκδοση: Rebellion   Διάθεση: AVE

The post Zombie Army 4: Dead War Review (Switch) appeared first on gameslife!.

Keywords
Τυχαία Θέματα