Divinity: Original Sin
Ταξίδι στο παρελθόν του Rivellon.
Η στενότητα ρευστού που κυριαρχεί παγκόσμια έχει πλήξει για τα καλά την αγαπημένη μας βιομηχανία, στρέφοντας πολλούς developers στην λύση της γνωστής πλατφόρμας Kickstarter, «επαιτώντας» αλλά όχι απαιτώντας από τους οπαδούς τα κεφάλαια που τους χρειάζονται για τον επερχόμενο τίτλο τους. Το φαινόμενο δεν παρατηρείται αποκλειστικά σε indie developers αλλά έχει συμπαρασύρει και εταιρείες με μεγάλα πορτοφόλια σαν την γνωστή μας Larian Studios,
Η βέλγικη developer άρχισε την καμπάνια της για την χρηματοδότηση του Divinity Original Sin τον περσινό Μάρτιο. Μην ξεγελιέστε, η Larian διέθετε τα κεφάλαια για την κατασκευή του νέου της τίτλου, απλά στράφηκε στους απανταχού gamers για να συγκεντρώσει ένα πρόσθετο κεφάλαιο που θα της επέτρεπε να επεκτείνει το περιεχόμενο του νέου Divinity. Η ανταπόκριση του κόσμου υπήρξε συγκινητική και η καμπάνια έλαβε τέλος ένα μήνα μετά την έναρξη της, γεμίζοντας τα ταμεία της Larian με ένα εκατομμύριο δολάρια και βάλε.
Όλα τα περασμένα Divinity πλην του Dragon Commander τα είχε παραχωρήσει η Larian σε γνωστούς εκδότες για να τα προωθήσουν στην αγορά. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι εκδότες να επιβάλλουν στην developer ορισμένους ενοχλητικούς περιορισμούς οι οποίοι έπαψαν να υπάρχουν από την στιγμή που η Larian ανέλαβε η ίδια την χρηματοδότηση των παιχνιδιών της. Ένας από τους περιορισμούς που της έθεταν οι εκδότριες εταιρείες ήταν η απαγόρευση του turn based gameplay, έτσι μπορούμε να πούμε ότι στο Divinity: Original Sin οι προγραμματιστές της Larian πήραν το αίμα τους πίσω, προσφέροντας σε όλους μας ένα real time RPG με turn based μάχες.
Το εμπορικό κομμάτι του Divinity: Original Sin επιβεβαίωσε την πεποίθηση της developer ότι το ευρύ κοινό διψάει για turn based εμπειρίες: το παιχνίδι πούλησε 160 χιλιάδες κομμάτια μέσα σε μια εβδομάδα από την επίσημη κυκλοφορία του, εκτοξευόμενο στην κορυφή των εμπορικότερων τίτλων της εταιρείας. Όσον αφορά το ποιοτικό κομμάτι του νέου Divinity, θα το ανακαλύψετε διαβάζοντας την συνέχεια του review.
http://www.youtube.com/watch?v=TxXhmMjMaNA
Επιστροφή στο Rivellon
To Divinity: Original Sin ξεδιπλώνει την πλοκή του πολύ καιρό πριν από το Divine Divinity, το πρώτο παιχνίδι του franchise. Συνεπώς το να απολαύσετε το σενάριο του όχι μόνο δεν προϋποθέτει να έχετε παίξει τα προηγούμενα της σειράς αλλά αντίθετα αποτελεί ιδανική εισαγωγή στο σύμπαν του μαγευτικού Rivellon. Στον φανταστικό αυτό κόσμο υπάρχει μια αστείρευτη πηγή μαγικής ενέργειας που ονομάζεται χαρακτηριστικά Source (Πηγή). Με την τεράστια ισχύ της, οι μάγοι του Rivellon μπορούσαν να κάνουν κυριολεκτικά θαύματα, θεραπεύοντας πάσα νόσο και διαπράττοντας τα μεγαλύτερα ανδραγαθήματα. Άξαφνα τα πάντα άλλαξαν όταν μια άγνωστη σκοτεινή δύναμη μόλυνε την Source, σκορπίζοντας την παραφροσύνη σε όσους την χρησιμοποιούσαν.
Θέλοντας να βάλουν φρένο στο κακό, το Συμβούλιο των Επτά, οι κυβερνήτες του Rivellon, έθεσαν εκτός νόμου την Source, καταδικάζοντας παράλληλα και όσους συνέχισαν να αντλούν δύναμη από αυτή. Κάπου εδώ κάνετε την εμφάνιση σας εσείς, ένα ντουέτο Source Hunters με αποστολή την ανίχνευση και εξολόθρευση των χρηστών της Source, των Sourcerers. Πρώτη σας στάση στην μεγάλη περιπέτεια η Cyseal, μια παραλιακή πόλη. Πριν ακόμα πατήσετε το πόδι σας εκεί, βλέπετε ότι η Cyseal δέχεται την σφοδρή επίθεση των Orcs ενώ μετά από ψιλοκουβέντα με τους κατοίκους μαθαίνετε ότι έχουν και σοβαρό πρόβλημα με τους undead. Η πρώτη σας αποστολή είναι να ερευνήσετε την δολοφονία ενός τοπικού άρχοντα, μην γνωρίζοντας ότι μια χιονοστιβάδα γεγονότων θα σας οδηγήσει στην περιπέτεια της ζωής σας.
Η ανάπτυξη της ιστορίας του Rivellon διαμέσου των δεκάδων NPCs που θα συναντήσετε προσφέρει την μεγαλύτερη ηδονή παίζοντας το Original Sin. Έχοντας ασχοληθεί με αμέτρητα RPGs, ένιωσα ότι έτρωγα ξαναζεσταμένο φαγητό στα πρώτα λεπτά παιξίματος. Ήρωες με αχανή inventory που τα γεμίζετε πράγματα, ηλίθια όντα που περιμένουν να τα εξοντώσετε και ανούσιες κουβέντες για εισβολές ακόμα πιο ηλίθιων όντων ήταν η πρώτη μου εντύπωση. Μιλώντας με ανθρώπους και ζώα που είχαν να πουν πολλά για το περιβάλλον και την ιστορία τους, ξετυλίχθηκε ένας ζωντανός κόσμος μπροστά στην οθόνη μου. Θα συναντήσετε χαρακτήρες που μπορείτε να ταυτιστείτε μαζί τους ενώ οι περισσότεροι έχουν να αφηγηθούν συνταρακτικές αλλά και διασκεδαστικές καταστάσεις. Μην περιμένετε πρόζα σε επίπεδο Σαίξπηρ, να περιμένετε όμως αποστολές και συνομιλίες που θα σας κρατήσουν αμείωτο το ενδιαφέρον.
Κόλαση στο ίσωμα
Αν σας αρέσουν οι tur- based μάχες και τα ισομετρικά RPGs τότε το Original Sin είναι ότι πρέπει για να ξοδέψετε τον χρόνο και το χρήμα σας. Η κίνηση των μαχητών σας στον χάρτη γίνεται σε πραγματικό χρόνο ενώ όταν βρεθείτε μπροστά σε εχθρικά πλάσματα, ο χρόνος «παγώνει» και αρχίζει η διαδικασία της μάχης. Ένα βασικό skill που πρέπει να διαθέτετε πριν ασχοληθείτε μαζί του είναι η τεράστια υπομονή.
Η οπτική γωνία απ’ όπου παρακολουθείτε τον κόσμο του Rivellon είναι η ισομετρική με την χρήσιμη δυνατότητα περιστροφής της κάμερας για να καλύψετε σημεία της οθόνης που κρύβονται πίσω από φυσικά εμπόδια. Μου άρεσε ιδιαίτερα το γεγονός ότι στο Original Sin αρχίζετε με την δημιουργία όχι ενός αλλά δύο βασικών χαρακτήρων που στην πορεία θα πλαισιωθούν από άλλους δύο companions, συνθέτοντας την τετραμελή σας ομάδα.
Το νέο Divinity προσφέρει εξερεύνηση σε τόσο μεγάλη κλίμακα που το ίδιο το παιχνίδι σας πριμοδοτεί με xp κάθε φορά που ανιχνεύετε μια νέα περιοχή. Τα χιλιάδες αντικείμενα που υπάρχουν στο Rivellon είναι διασκορπισμένα σε σεντούκια, βαρέλια, γραφεία, βιβλιοθήκες, υπαίθρια παζάρια, ακόμα και σε σημεία που δεν θα πήγαινε ποτέ το μυαλό σας, σε τάφους! Στην αρχή του Original Sin θα βρείτε ένα φτυάρι με το οποίο μπορείτε να συλήσετε δεκάδες τάφους.
Πολλοί τάφοι περιέχουν εξοπλισμό, συστατικά για μαγείρεμα και ότι άλλο μπορεί να κατεβάσει ο νους σας αλλά υπάρχουν και οι σπάνιες περιπτώσεις όπου ένας τάφος κρύβει εχθρικά πλάσματα ή βόμβες! Τι Lara Croft και κουραφέξαλα, δεν πρόκειται ποτέ να συνειδητοποιήσετε την επικινδυνότητα της δραστηριότητας που ονομάζουμε τυμβωρυχία αν δεν σκάψετε ένα τάφο απ’ όπου θα ξεπεταχτεί ένα κακάσχημο πλάσμα ζωσμένο με εκρηκτικά σαν… ταλιμπάν και θα ανατιναχτεί στα μούτρα σας!
Χτίζοντας την τέλεια ομάδα
Το συνεχές ψάξιμο και η συσσώρευση σαβούρας αρχίζουν να κουράζουν σχετικά γρήγορα οπότε είναι ευτύχημα το ότι μπορείτε αφενός μεν να δείτε τα αξιόλογα αντικείμενα επί της οθόνης και αφετέρου να πουλήσετε τα σκουπίδια σας στους NPCs. Όλοι οι χαρακτήρες είναι επίδοξοι αγοραστές των αντικειμένων σας και πωλητές της δικής τους σαβούρας. Η διαδικασία των συναλλαγών έχει χαβαλέ: τοποθετείτε τα αντικείμενα που θέλετε να ξεφορτωθείτε στο δικό σας παράθυρο και τα πράγματα που ζητάτε για αντάλλαγμα στο παράθυρο του NPC. Οι περισσότεροι συναλλασσόμενοι κάνουν σκληρά παζάρια σε σημείο να μην πέφτουν ούτε ένα χρυσό νόμισμα κάτω από την τιμή του αντικειμένου που προσφέρουν.
Το inventory της ομάδας είναι γεμάτο επιλογές παραμετροποίησης των χαρακτήρων. Εκτός από τον κλασικό εξοπλισμό που καλύπτει τα σώματα των ηρώων ενισχύοντας τα στατιστικά, υπάρχουν τα abilities, τα talents και ο τρόπος συμπεριφοράς που καθορίζει πτυχές του χαρακτήρα. Τα abilities είναι χορταστικά, ευκολόχρηστα και αντιστοιχούν στον τρόπο δράσης του εκάστοτε ήρωα. Πριμοδότησα τους μάγους μου με όλες τις διαθέσιμες σχολές μαγείας για να μπορούν να εξαπολύουν τα θανατηφόρα ξόρκια τους ενώ έδωσα στους πολεμιστές πρόσθετες ικανότητες σε όλες τις μορφές συμβατικής μάχης. Για τους ύπουλους μαχητές υπάρχουν κάτι «κλέφτικα» skills σαν το pickpocketing, το lockpicking ενώ για τους οπαδούς του crafting, υπάρχει το αντίστοιχο ability.
Το χαρακτηριστικό που κάνει το Original Sin να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα RPGs στην αγορά είναι η δυνατότητα κατασκευής των χαρακτήρων στα μέτρα σας. Δεν έχει σημασία σε ποιο class ανήκει ο ήρωας και η ηρωίδα σας, μπορείτε από την αρχή να αλλάξετε όλα τα στατιστικά και τα abilities του κάνοντας τον αγνώριστο. Ακόμα και αν τους αφήσετε αρχικά απείραχτους, τίποτα δεν σας εμποδίζει από το να ανεβάσετε in game abilities και ταλέντα που δεν έχουν καμία σχέση με το class τους. Χωρίς περιορισμό στην ανάπτυξη των πολεμιστών είναι εφικτή η δημιουργία πορτοφολάδων μάγων, κληρικών με τεράστιες σπάθες, κλεφτών που εκτοξεύουν γιατρικά ξόρκια κ.ο.κ.
Αν νομίζετε ότι οι απεριόριστες επιλογές δυσκολεύουν τον χειρισμό του Original Sin κάνετε μεγάλο λάθος. Στην μάχη η κλασική μπάρα των skills στο κάτω μέρος της οθόνης είναι φορτωμένη με τις ικανότητες των πολεμιστών και τα αντικείμενα που θεωρείτε ότι θα σας χρειαστούν στην μάχη. Με shortcut keys ανοίγετε το inventory και όλες οι κατηγορίες abilities, αντικειμένων, συμπεριφορών κ.τ.λ. είναι εύκολα κατηγοριοποιημένες για να μην χάνεστε από την ποικιλία επιλογών. Το inventory ταξινομείται εύκολα ανεξάρτητα από τον αριθμό των αντικειμένων και βρήκα χρήσιμη την ύπαρξη σακιδίων που μπορούν να γεμίσουν με άχρηστα αντικείμενα για να μην πήζει το κυρίως inventory.
Sword and Sorcery στα καλύτερα τους
Είτε βγείτε τσάρκα στην ύπαιθρο για πλιάτσικο και εξερεύνηση είτε έχετε στόχο την ολοκλήρωση μιας αποστολής, θα συναντήσετε πολλά πλάσματα που επιθυμούν να σας αφαιρέσουν την ζωή. Το σύστημα μάχης του Original Sin με τους γύρους, που κάνει δυνατή την ψύχραιμη εξέταση των αντιπάλων και την χάραξη της στρατηγικής που θα οδηγήσει στην εξολόθρευση τους υπήρξε ο ορισμός της ψυχαγωγίας για μένα. Η μάχη αρχίζει μόνο όταν γίνετε αντιληπτοί από τους εχθρούς, έτσι η νικηφόρος διεξαγωγή της καθορίζεται από το πού και το πώς θα τοποθετήσετε τους χαρακτήρες – πιόνια σας σαν το σκάκι.
All time favorite χαρακτήρας μου είναι ο Jahan που τον κονόμησα στο Cyseal. Όντας γνώστης των περισσότερων μαγικών σχολών μπορούσε να κεραυνοβολήσει ένα τέρας από μακριά σαν τον… Ηλέκτρο, «να πάρει και να σηκώσει» κυριολεκτικά κάποιον και να τον προσγειώσει σε έδαφος ή εχθρικά κεφάλια, να προκαλέσει βροχή και πολλά ακόμα διασκεδαστικά θαύματα. Οι fighters όπως συνηθίζεται μπαίνουν πάντα μπροστά στην μάχη για να περάσουν τους εχθρούς από το λεπίδι και να προστατεύσουν τα γυναικόπαιδα… εεε τους magic users εννοώ.
Ο θάνατος στο Original Sin έρχεται συχνότερα απ’ ότι θα θέλατε και λαμβάνει την μορφή αηδιαστικών πλασμάτων, από απέθαντους τύπους μέχρι άμυαλα κτήνη, μάγους κ.ο.κ. Λόγω της turn based μάχης που διαρκεί πολύ δεν συμφέρει ιδιαίτερα να χάνετε τον χρόνο σας σε μάχες που δείχνουν χαμένες εξαρχής. Βρήκα την εναλλακτική λύση καλύτερη: επιτίθεσαι σε μια ομάδα εχθρών, βλέπεις αν είναι του χεριού σου και, αν δεν είναι, φεύγεις μέχρι να ανέβουν οι χαρακτήρες επίπεδα για να μπορούν να ανταπεξέλθουν. Με ικανοποίησε το γεγονός ότι ακόμα και τα mini bosses είναι ευάλωτα σε όλα τα ξόρκια. Για παράδειγμα, το χοντρό boss στην αποστολή του lighthouse δεν είχα κανένα πρόβλημα να το σηκώσω στον αέρα και να το κοπανήσω σαν χταπόδι δίπλα στους υποτακτικούς του!
Αν δεν έχετε άφθονο χρόνο μην ξεκινήσετε το Original Sin. Η αδιάκοπη ανίχνευση, το ξεψάχνισμα περιοχών και αντικειμένων, οι αμέτρητες αποστολές και οι χρονοβόρες μάχες θα σας φάνε πάνω από 50 ώρες στην καλύτερη περίπτωση. Αν έχετε τον χρόνο και το κουράγιο για ένα τόσο χορταστικό παιχνίδι, το Original Sin θα σας ανταμείψει με συγκινήσεις που προσφέρουν μόνο τα κορυφαία video games της κατηγορίας του.
Βέβαια, παρά τις πολλές αρετές του, έχει και ένα ενοχλητικό σημείο, τις αποστολές. Ενώ είναι ενδιαφέρουσες και περιλαμβάνουν συνήθως αρκετή σφαγή εντούτοις δεν πρόκειται να δείτε σημάδια στον χάρτη για το που σας περιμένει το task της τρέχουσας αποστολής. Ταυτόχρονα, αν βρείτε το σημείο που θέλετε, ψάχνοντας στα τυφλά και κάνετε τα δικά σας, ουδέποτε σας ενημερώνει το mission log για το τι πρέπει να κάνετε στην συνέχεια ή για το πότε τελειώνει το quest.
http://www.youtube.com/watch?v=00LK65kHiD8
Online Sin
Στο διαδίκτυο το Original Sin επιτρέπει σε άλλα τρία άτομα να χειριστούν αντίστοιχο αριθμό χαρακτήρων και μαζί τους να ξεχυθείτε σε εξοντωτικές μάχες. Η πρωτοτυπία του συστήματος είναι οι συχνοί διάλογοι μεταξύ των χαρακτήρων που, σε αντίθεση με το single player όπου τους κατευθύνετε εσείς όπου γουστάρετε, καθορίζουν τα traits. Σε ορισμένες περιπτώσεις επιτρέπεται να δημιουργήσετε τον δικό σας χαρακτήρα ενώ σε άλλες εισέρχεστε στο παιχνίδι με ετοιμοφόρετο πολεμιστή και στάνταρ εξοπλισμό.
Καλό αλλά όχι εντυπωσιακό
Η κλασική ισομετρική μορφή του Original Sin θα ενθουσιάσει τους παλιότερους gamers και δεν πρόκειται να «χαλάσει» τους νεότερους. Το zoom είναι πολύ καλό και επιτρέπει την θέαση όλων των λεπτομερειών στο παρουσιαστικό ενός ήρωα ούτως ώστε να μην πάει τζάμπα ο κόπος που καταβάλατε για να τον ντύσετε με τις καλύτερες πανοπλίες και τα πιο φανταχτερά όπλα. Η περιστροφή της κάμερας είναι ημιτελής κατά την άποψη μου, θα την προτιμούσα να περιστρέφεται στις 360 μοίρες και όχι στις… 90 για να μπορώ να παρακολουθήσω τους χώρους από την καλύτερη οπτική γωνία. Τα οπτικά εφέ των ξορκιών είναι υπέροχα και εντυπωσιάστηκα πραγματικά από τα spells που αλλάζουν την μορφολογία και την σύνθεση του εδάφους, δημιουργώντας πάγους, βροχές και άλλα εντυπωσιακά φαινόμενα.
Επική μουσική υπόκρουση θα σφυροκοπάει τα αυτιά σας σε μόνιμη βάση. Είναι εξαιρετική αλλά μπορεί να σας κουράσει όταν την ακούτε αδιάκοπα έτσι το παιχνίδι προέβλεψε την απενεργοποίηση της, των εφέ κ.τ.λ. Τις φορές που κάνει αισθητή την παρουσία του το speech εντός παιχνιδιού δεν είναι άσχημο αλλά στις 99% των περιπτώσεων κυριαρχεί η… μούγκα και το text στους διαλόγους. Οι φωνές των τεράτων είναι όσο ανατριχιαστικές χρειάζονται για να σας μεταφέρουν την απειλητική ατμόσφαιρα του παιχνιδιού ενώ τα θαυμάσια ηχητικά εφέ σας προτρέπουν να πετάξετε fireballs, κεραυνούς και λοιπά φασαριόζικα ξόρκια για να τα χαρείτε.
Original Fun
Στις μέρες μας τα 40 ευρώ είναι κάπως υψηλή τιμή για ένα RPG που δεν αγγίζει τα όρια της απόλυτης εποποιίας τύπου Skyrim, Mass Effect, Dragon Age κ.τ.λ. αλλά αρκείται σε έναν πιο λιτό τεχικό τομέα. Το Divinity: Original Sin είναι σκέτο «διαμάντι» στην κατηγορία των κλασικών RPG και, παρότι δεν μπορεί να συναγωνιστεί τους προαναφερθέντες τίτλους σε επίπεδο παραγωγής, έχει τόσο βάθος και ποικιλία στο gameplay του που δεν θα σας κάνει να κλάψετε για τα λεφτά σας αν το αποκτήσετε.
Θετικά:
- Συναρπαστικό σενάριο και υποπλοκές
- Απολαυστικό σύστημα μάχης
- Ένας τεράστιος ζωντανός κόσμος για εξερεύνηση
- Μοναδικά οπτικά και ηχητικά εφέ
- Τεράστια διάρκεια
- Τέλεια παραμετροποίηση των χαρακτήρων
Αρνητικά:
- Quests στα οποία πρέπει να… μυρίζετε τα νύχια σας για το πώς θα τις προχωρήσετε
- Δύσχρηστο user interface και διαρκές ξεσκαρτάρισμα των αντικειμένων που συλλέγετε λόγω του τεράστιου αριθμού τους
- Περιορισμένο voice acting
Βαθμολογία
Γραφικά: 8
Ήχος: 7.5
Gameplay: 8.5
Αντοχή: 9
Γενικά: 8.3
Ακριβό για το είδος του, ποιοτικό και απευθυνόμενο στους ειδήμονες των RPG.
Γιάννης Μοσχονάς
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Τεχνολογία
- Τα FIFA 16 & 17 ήδη υπό ανάπτυξη
- Το multiplayer reveal trailer του CoD: Advanced Warfare
- Nokia 130: το κινητό των 19 ευρώ!
- Το 5-Ιντσο Moto G2 Έρχεται Στα €250
- Η EA ετοιμάζει ήδη τα FIFA 16 και FIFA 17
- Πώς θα μετατρέψετε την τηλεόρασή σας σε media center με λίγα ευρώ
- Ο Kano μοιράζει πόνο στο Mortal Kombat 10
- Divinity: Original Sin
- Ήλιος με... ζόμπι στο gameplay τρέιλερ του Dead Island 2
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις GameWorld
- Τελευταία Νέα GameWorld
- Divinity: Original Sin
- Η EA ετοιμάζει ήδη τα FIFA 16 και FIFA 17
- Life is Strange
- Gamescom 2014: Call of Duty Advanced Warfare multiplayer trailer
- Moonrise
- Η Χριστιάνα Θάνου καλεσμένη στην ΝΕΡΙΤ
- Castlevania: Symphony of the Night
- APC Back-UPS Pro 900
- Epic Games Studios: Παράρτημα στην Αγγλία
- Assassin’s Creed: Rogue
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Τεχνολογία
- Ο Kano μοιράζει πόνο στο Mortal Kombat 10
- Τα FIFA 16 & 17 ήδη υπό ανάπτυξη
- Ήλιος με... ζόμπι στο gameplay τρέιλερ του Dead Island 2
- Πόσο ασφαλές είναι, τελικά, το USB;
- Nokia 130: το κινητό των 19 ευρώ!
- Πώς θα μετατρέψετε την τηλεόρασή σας σε media center με λίγα ευρώ
- To πρώτο gameplay trailer για το Dead Island 2
- Μicrosoft Virtual Academy
- Το 5-Ιντσο Moto G2 Έρχεται Στα €250