God of War: Ascension
Η βαρβαρότητα συνεχίζεται...και στα ελληνικά!
Η σειρά God of War μας έχει βάλει στον κόσμο των μυθικών πλασμάτων και των θεών του Ολύμπου, πολύ καλύτερα από τα βιβλία της ιστορίας. Πρωταγωνιστής είναι ο Kratos, ένας ημίθεος Σπαρτιάτης στρατηγός ο οποίος μας έχει συνηθίσει τόσα χρόνια στις πιο αιματηρές μάχες που υπάρχουν. Στα προηγούμενα sequels, τον είδαμε να ανεβαίνει στον Όλυμπο και
Το απόλυτο παιχνίδι δράσης της Santa Monica έρχεται ξανά φέτος στις κονσόλες της Sony. Τώρα μας δίνεται η ευκαιρία να πάρουμε την ιστορία από την αρχή αφού το Ascension αποτελεί το prequel του πρώτου God of War. Σε αυτό βλέπουμε τον Kratos στα νιάτα του να προσπαθεί να ξεφύγει από τα λάθη του παρελθόντος και να γλιτώσει από τις Ερινύες. Το σύντομο demo που κυκλοφόρησε μας προϊδέασε για το τι θα δούμε από θέμα γραφικών, αλλά δεν ήταν αρκετό για να καταλάβει κανείς τον χειρισμό του Kratos και κυρίως το σύστημα μάχης. Τώρα λοιπόν που έχουμε στα χέρια μας την τελική έκδοση, σας παρουσιάζουμε το πολυαναμενόμενο παιχνίδι δράσης που πολλοί από εσάς περιμένατε.
Το πρώτο ελληνικό God of War
Το God of War μεταφράστηκε για πρώτη φορά εξ ολοκλήρου στα Ελληνικά. Μέχρι πριν λίγο καιρό, το μόνο παιχνίδι της Sony με ελληνικό voice acting ήταν το Sly Cooper: Thieves in Time. Ύστερα από την μετάφραση των μενού στο Uncharted 3, τώρα έχουμε άλλο ένα video game-διαμάντι της Sony που μάλιστα απευθύνεται σε ώριμο κοινό και θα κάνει σημαντικό άνοιγμα προς τις νεαρές ηλικίες ή τους μη γνώστες αγγλικών. Ας θεωρήσουμε ότι θα αποτελέσει μια αρχή για τα μελλοντικά video games και μακάρι το παράδειγμα αυτό να συνεχιστεί και να ακολουθηθεί κι από άλλους publishers.
Η μετάφραση των όπλων και του μενού είναι ακριβής, με εξαίρεση ορισμένες κατά λέξη μεταφράσεις και κάποιες απειροελάχιστες παραλείψεις λέξεων. Σε γενικές γραμμές έχει γίνει προσεγμένη δουλειά, αν και ορισμένοι από εσάς ίσως στο multiplayer mode προτιμήσετε την αγγλική γλώσσα, ώστε να κατανοείτε καλύτερα τις ερμηνείες των αντικειμένων και των ικανοτήτων σας. Πάντως, όλο το περιβάλλον είναι μεταφρασμένο, από τα μενού μέχρι και τα ενδότερα της μάχης, ενώ οι ηθοποιοί που υποδύονται τους πρωταγωνιστές του God of War: Ascension, αποδίδουν εύστοχα τις ερμηνείες τους. Ακόμα και το tutorial είναι στην ελληνική γλώσσα, κάτι που θα βοηθήσει σημαντικά τους άπειρους gamers.
Η παράβαση του όρκου
Η ιστορία του God of War: Ascension ξεκινάει έξι μήνες μετά από το τρομερό συμβάν όπου ο Kratos σκότωσε την γυναίκα και την κόρη του και 10 χρόνια πριν από το πρώτο God of War. Υπεύθυνος για τον θάνατό τους είναι ο Άρης, ο Θεός του πολέμου αφού έδωσε εντολή στον Kratos να επιτεθεί σε ένα χωριό όπου χωρίς να το γνωρίζει βρισκόταν η οικογένειά του. Θυμωμένος, σπάει τον όρκο υποταγής στο Θεό και αρχίζει να ψάχνει τον Άρη προκειμένου να τον σκοτώσει.
Οι Ερινύες είναι αυτές που διαφυλάσσουν τους θεϊκούς όρκους και φροντίζουν ώστε να μην τους σπάσει κανείς. Σε περίπτωση που αυτό συμβεί, τότε αναλαμβάνουν να τιμωρήσουν τον «προδότη» με βασανιστήριο της αρέσκειάς τους. Τρανό παράδειγμα είναι ο Αιγαίων, ένας από τους Εκατόγχειρες τον οποίο αφού βασάνισαν, μετέτρεψαν σε γίγαντα πολεμιστή τους. Ο Kratos, εξοργισμένος με τον Άρη, αποφασίζει να σπάσει τον όρκο του και έτσι οι Ερινύες τον εκδικούνται. Στην αρχή τον έχουν κρατούμενο στην φυλακή όπου τον βασανίζουν κάθε μέρα αλλά όταν τους ξεφεύγει, αποφασίζουν να τον τρελάνουν δημιουργώντας του ψευδαισθήσεις. Έτσι, ο Σπαρτιάτης ξεκινάει το ταξίδι του να βρει την Πυθία από την οποία ελπίζει να ακούσει έναν τρόπο για εξιλέωση.
Καλά καλά δεν αρχίσαμε
Η ιστορία ξεκινάει ακριβώς όπως και στο demo, δηλαδή βλέπουμε τον Kratos αλυσοδεμένο στην φυλακή των Ερινυών. Χωρίς να περάσει ούτε λεπτό, μία από αυτές, η Μέγαιρα, έρχεται για την...καθημερινή τιμωρία του πολεμιστή. Εκεί θα δείτε την πραγματική καινοτομία στο νέο God of War, τον συνδυασμό των cinematics με το gameplay.
Το tutorial εμφανίζεται στα δεξιά της οθόνης και σας μαθαίνει να αποφεύγετε στην αρχή τις επιθέσεις της Μέγαιρας και μετά σας αφήνει να την χτυπήσετε. Χρησιμοποιώντας τις αλυσίδες σας καταφέρνετε -έστω από σπόντα- να απευλευθερωθείτε, πιάνετε τις γνώριμες Blades of Chaos και ξεκινάει το… κυνηγητό. Το λέμε έτσι διότι η Ερινύα δεν σας αντιμετωπίζει μόνη της αλλά σας στέλνει διαρκώς στρατιές από έντομα. Το έντονο κυνηγητό σταματάει όταν έρχεστε αντιμέτωποι με το πρώτο boss του παιχνιδιού, τον Αιγαίωνα. Αφού σκοτώσετε το ένα από τα μεταλλαγμένα χέρια του… ε θα πρέπει να εξολοθρεύσετε και τα υπόλοιπα. Άλλωστε, δεν τον ονομάζουν άδικα "Εκατόγχειρα".
Master of War
Παίζοντας το God of War, παρατηρήσαμε την αυξημένη δυσκολία παρόλο που το δοκιμάσαμε στο μεσαίο επίπεδο δυσκολίας, από τα τρία συνολικά που είναι διαθέσιμη. Στην αρχή όπου τα μόνα όπλα σας θα είναι τα Blades of Chaos, θα πρέπει να συνηθίσετε να τα χρησιμοποιείτε. Σε διάφορα σημεία της πίστας, θα βρείτε «ουρανοκατέβατα» όπλα τα οποία είναι κατάλληλα για να νικήσετε συγκεκριμένους εχθρούς χωρίς πολύ κόπο. Πάντα πριν παλέψετε με κάποιον πολύ δυνατό εχθρό, εκτός και αν είναι boss, θα βρείτε και το ανάλογο όπλο δίπλα του, που μπορεί να είναι είτε σπαθί είτε αγκαθωτό ρόπαλο. Μη χάσετε το χρόνο σας να τον χτυπάτε με τα Blades of Chaos γιατί θα σας πάρει πολύ περισσότερη ώρα για να τον σκοτώσετε.
Με τα Blades of Chaos πατάτε το τετράγωνο για να εκτελέσετε την απλή και γρήγορη επίθεση και το τρίγωνο για την βαριά και πιο αργή. Με το Ο κλωτσάτε τον εχθρό σας, κερδίζοντας χρόνο και δημιουργώντας μια απόσταση μεταξύ σας ενώ με το ίδιο κουμπί χρησιμοποιείτε ένα από τα "βαριά όπλα" που υπάρχουν στην πίστα.
Το R1 χρησιμεύει ως συνήθως τόσο για να σηκώσετε τα αντικείμενα που βρίσκετε, όσο και για να πιάσετε τους εχθρούς σας και να τους πετάξετε προς οποιαδήποτε κατεύθυνση, αλλά και να τους...κλέψετε στην κυριολεξία τις ασπίδες (σε περίπτωση που κουβαλάνε). Μετά από αρκετά χτυπήματα, οι μεγαλύτεροι σε μέγεθος εχθροί θα βγάλουν μια γυαλιστερή ένδειξη πάνω από το κεφάλι τους, όταν και θα χρειαστεί να εκτελέσετε μια ειδική κίνηση με το R1 για να τους σκοτώσετε. Την στιγμή εκείνη εμφανίζονται τα γνωστά quick time events που έχουμε συνηθίσει πλέον, στα οποία καλείστε για άλλη μια φορά να πατήσετε κάποιο από τα κουμπιά του DualShock 3 και να τεμαχίσετε το εκάστοτε boss. Η ποικιλία των finishing moves δεν είναι μεγάλη, αφού όταν έρθει η ώρα, ο Kratos ή θα τους ξεριζώσει το κεφάλι ή θα τους χτυπήσει σαν χταπόδι σε όποιον τοίχο βρει. Συνήθως τα QTEs εμφανίζονται σε boss fights ή υπό ειδικές συνθήκες όταν θα χρειαστεί για παράδειγμα να περάσετε απέναντι σε κάποιο cutscene.
Το να αποφύγετε επιθέσεις, όπως και στα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς, είναι κάτι πολύ βασικό. Για να αμυνθείτε θα πρέπει να πατήσετε το L1 την κατάλληλη στιγμή (όσα εξ αυτών σας επιτρέπουν άμυνα) ενώ για να αποφύγετε τα χτυπήματα με dodge, αρκεί να κουνήσετε τον δεξιό μοχλό. Στα boss fights θα διαπιστώσετε ότι η αποφυγή και η άμυνα είναι πολύ σημαντικότερα από το να αρχίσετε να εξαπολύετε επιθέσεις.
Τα όπλα της απόλυτης καταστροφής
Ο Kratos έχει ως κύριο όπλο του τα Blades of Chaos, σπαθιά με αλυσίδες που δεν αφήνουν κανέναν αντίπαλο ζωντανό. Είναι ολόιδια με τα Blades of Athena που είχε στο προηγούμενο God of War, μόνο που έχουν ασημί χρώμα αντί για χρυσό. Μπορείτε να τα ενισχύσετε αυξάνοντας την δύναμή τους με τα Red Orbs που θα βρείτε στα ανάλογα σεντούκια ή μετά από κάθε αντίπαλο που θα σκοτώσετε. Τα Blades of Chaos μπορούν να πάρουν μέχρι και πέντε αναβαθμίσεις.
Μετά από gameplay δύο ωρών, θα αποκτήσετε την πρώτη σας μαγική ιδιότητα μαζί με ένα νέο ζευγάρι λεπίδων. Η πρώτη ιδιότητα για τις λεπίδες σας ονομάζεται "οι Φωτιές του Άρη". Βάση αυτής, οι λεπίδες σας είναι καλυμμένες με φωτιά και όταν γεμίσει η μπάρα της οργής, η οποία βρίσκεται μόνιμα στα δεξιά της οθόνης, τότε πατώντας ταυτόχρονα τα δύο analog sticks (L3 και R3) μπορείτε να κάψετε τους εχθρούς σας. Επίσης πατώντας το L1 την ώρα που εκτελείτε μια απλή κίνηση με την μπάρα οργής γεμάτη, μπορείτε να δείτε και νέα επίθεση.
Οι επόμενες μαγικές ιδιότητες των λεπίδων σας είναι ο ηλεκτρισμός του Δία, ο πάγος του Ποσειδώνα και οι ψυχές του Άδη. Με λίγα λόγια, παίρνετε τέσσερα νέα ζεύγη από λεπίδες τις οποίες είναι καλό να αναβαθμίσετε γιατί προκαλούν μεγαλύτερη ζημιά από τις αρχικές. Όταν γίνει και η κατάλληλη αναβάθμιση σε κάθε ιδιότητα, τότε θα μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και την μαγεία τους, δηλαδή να εκτελέσετε μια μαγική επίθεση η οποία θα πετύχει όλους τους αντίπαλους που βρίσκονται τριγύρω. Για παράδειγμα, με τις φλεγόμενες λεπίδες, πατώντας το R2 θα δημιουργήσετε ένα κύμα από φωτιά που θα κάψει όποιον εχθρό βρίσκεται στην πίστα.
A.I και bosses
Οι αντίπαλοι που συναντάμε στο παιχνίδι είναι συνήθως σάτυροι, δηλαδή "ανθρωπόμορφες κατσίκες" που κουβαλάνε μεγάλα σπαθιά και έχουν αρκετά μεγάλη ταχύτητα. Συνήθεις εχθροί είναι ακόμη τα σκυλιά, μικροί δράκοι και τα έντομα της Μέγαιρας. Άλλοι αντίπαλοι λίγο πιο ζόρικοι αλλά και πιο σπάνιοι είναι ο Ελεφαντόταυρος, ο Τάλως, ο Πολύφημος, οι Άρπυες και τα παιδιά του Κέρβερου. Η A.I είναι αρκετά ανεπτυγμένη αφού όχι μόνο δεν σας αφήνουν χρόνο να σκεφτείτε αλλά οι σάτυροι για παράδειγμα, παίρνουν και εντολές από τον αρχηγό τους, επιτρέποντάς τους να σας βρουν όπου και αν είστε.
Τα boss fights είναι εντυπωσιακά και διαρκούν αρκετή ώρα, όπως σε κάθε παιχνίδι, καθώς έχουν πολλά phases. Μετά από λίγη ώρα μάχης, θα αρχίσουν να βγάζουν adds, δηλαδή μικρά mobs, τα οποία εξαπολύουν τις επιθέσεις τους σε εσάς ταυτόχρονα. Ορισμένα bosses τηλεμεταφέρονται και διαβρώνουν το έδαφος για να πέσετε στο κενό. Η σωστή τακτική θα σας σώσει, αφού η άμυνα είναι η καλύτερη επίθεση. Με λίγη άμυνα και αποφυγή των επιθέσεων, θα παρατηρήσετε ότι μπορείτε να υπολογίσετε την σωστή στιγμή για να κάνετε την επίθεσή σας. Ακόμα καλύτερα, μπορεί να χρειαστεί να σπάσετε κάποιο αντικείμενο του περιβάλλοντος π.χ κολώνες, και να χρησιμοποιήσετε τις σπασμένες πέτρες ως σφεντόνες. Εκτός από χρονοβόρα, τα boss fights είναι και εντυπωσιακά γιατί πάντα διεξάγονται σε μέρη που είναι προσεγμένα και αποτελούν τα πιο όμορφα τοπία στο παιχνίδι.
Όταν δεν θα πολεμάτε…
Παρόλο που το God of War: Αscension είναι Action με στοιχεία Hack 'n' Slash, η δράση κάποια στιγμή σταματάει και θα πρέπει να σκεφτείτε το πως θα περάσετε από κλειδωμένες πόρτες και απότομους γκρεμούς. Όταν δείτε ότι υπάρχει αδιέξοδο, σημαίνει ότι πρέπει να δοκιμάσετε να ασκήσετε πίεση στον τοίχο για να περάσετε προσεχτικά πατώντας στον πολύ μικρό χώρο που μένει.
Άλλες φορές θα πρέπει να τραβήξετε αντικείμενα με μεγάλο ύψος για να σκαρφαλώσετε και έτσι να ανεβείτε πάνω σε ένα ψηλό μέρος. Συνήθως στο πάτωμα θα δείτε να υπάρχει μοχλός τον οποίο θα πρέπει να τραβήξετε ή συρόμενος μοχλός ο οποίος μπορεί να ανοίγει μια πόρτα. Αυτό όμως που τραβάει την προσοχή πιο πολύ από όλα, είναι η πηγή που βγάζει πράσινο ατμό και προκαλεί αυτό που λέγεται "γκρι ομίχλη". Μόλις ο Kratos περάσει κάτω από την πηγή, όλο το τοπίο θα καλυφθεί από την ομίχλη και ορισμένες πόρτες θα γίνουν αδύναμες, ότι πρέπει δηλαδή για να τις καταστρέψετε. Εκτός από αυτό, φαίνεται σαν όλα να καταστρέφονται και αυτό μπορεί να λειτουργήσει προς όφελός σας αφού θα μπορείτε να ανεβείτε πάνω σε ένα σπασμένο αντικείμενο και όταν η δράση του πράσινου ατμού τελειώσει και τα πράγματα επιστρέψουν στις κανονικές τους συνθήκες, να βρεθείτε εκεί που θέλετε.
Προς το τέλος, θα αποκτήσετε μια άλλη μαγική δυνατότητα μέσα από το φυλαχτό της Πυθίας. Θα μπορείτε να φτιάξετε ένα χαλασμένο τοπίο ή να το...ξαναχαλάσετε αν επιθυμείτε. Για παράδειγμα, φτιάχνοντας τα χαλασμένα τοπία, θα μπορείτε να σηκώσετε τις πεσμένες γέφυρες και να θέσετε πάλι σε λειτουργία το χαλασμένο υδραγωγείο βοηθώντας έτσι την πόλη, καθώς πέθαναν πολλοί αθώοι άνθρωποι από την δίψα. Φυσικά οι γρίφοι αυτοί δεν είναι εύκολοι, παρόλο που δεν πρόκειται για puzzle game. Ειδικά με την έλλειψη των ενδείξεων τα πράγματα γίνονται ακόμα χειρότερα, αφού για να λύσετε τους προχωρημένους γρίφους θα χρειαστεί να ψάχνετε για αρκετή ώρα τη λύση.
Μονομάχοι στην αρένα!
Έχουμε πει πολλές φορές ότι πλέον σήμερα τα σύγχρονα παιχνίδια δράσης συνοδεύονται από ένα multiplayer mode, καθότι οι καιροί το απαιτούν. Για τη σειρά God of War μπορεί να μην σας περνούσε ποτέ απ' το μυαλό κάτι τέτοιο, όμως η Sony μας εξέπληξε κι αποφάσισε να συμπεριλάβει μία σειρά από συνηθισμένα multiplayer modes, στα οποία δεν ελέγχετε τον Kratos, αλλά έχετε έναν απλό πολεμιστή, χωρίς τη δυνατότητα να του παραμετροποιήσετε την εμφάνιση, πέρα από ένα τυπικό χρώμα δέρματος και χρώμα πανοπλίας.
Το tutorial (αποκαλούμενο και ως "Προπόνηση") σας βάζει να επιλέξετε για αρχή τον Θεό σας, ο οποίος και θα καθορίσει τα skills σας. Ο Άρης είναι χρήσιμος αν θέλετε παίζετε melee, ενώ χρησιμοποιεί μαγεία φωτιάς και σας δίνει την ευκαιρία να απενεργοποιήσετε την άμυνα του εχθρού όταν χτυπάτε. Ο Δίας είναι μάγος-πολεμιστής, καθώς ζαλίζει τους αντιπάλους του και τους απενεργοποιεί τις ειδικές τους ικανότητες. Αντίστοιχα, ο Άδης αυξάνει την κινητικότητά σας και μειώνει το cooldown των ικανοτήτων σας ώστε να τις εκτελείτε πιο γρήγορα. Τέλος, ο Ποσειδώνας σας δίνει καλύτερη άμυνα, παγώνει τους αντιπάλους του και τους μειώνει την κινητικότητα.
Τα διαθέσιμα multiplayer modes είναι η Εύνοια των Θεών (Team Deathmatch) που παίζεται με 2vs2 ή 4vs4 παίκτες, ο Αγώνας των Πρωταθλητών (Free-for-all) με 4 ή 8 αντιπάλους, το Κατέκτησε το λάβαρο (Capture the flag) με υποχρεωτικά δύο ομάδες των τεσσάρων παικτών και τέλος η Δοκιμασία των Θεών (Survival) με 1-2 παίκτες. Το Team Deathmatch απαιτεί να συλλέξετε 8.000 πόντους από τα kills των αντιπάλων σας ή τα bonus που συλλέγετε. Στο ενδιάμεσο μπορείτε να στήσετε παγίδες -ανάλογα με το level- ενώ η μάχη γίνεται πιο ενδιαφέρουσα όταν παρεμβαίνουν οι Θεοί και...αλλάζουν τα δεδομένα του map. Στο Free-for-all πέφτει ανελέητο ξύλο με στόχο τους 2.000 πόντους, το Capture the flag έχει τα πρότυπα του ομώνυμου mode και το Survival σας δίνει ελάχιστα δευτερόλεπτα για κάθε kill που κάνετε. Συνεπώς, δεν θα πεθάνετε από τα κύματα εχθρών, αλλά ο χρόνος σας θα τελειώσει στον τρίτο ή τον τέταρτο γύρο.
Στο multiplayer υπάρχουν επικοί χάρτες όπως Η Αγορά του Ηρακλή, Το Κολοσσαίο της Περσίας ή maps με διάφορα επίπεδα, όπως Η Έρημος των Χαμένων Ψυχών. Στο τέλος κάθε αγώνα αποκτάτε xp (πόντους εμπειρίας) ανάλογα με τις επιδόσεις σας στη μάχη, ενώ εμπειρία σας δίνεται και για τα αντικείμενά σας. Όσο κάνετε level up τόσο ξεκλειδώνετε νέα αντικείμενα και νέες ικανότητες. Οι ικανότητες είναι τρεις ("Κειμήλιο", "Αντικείμενο" και "Μαγεία") και χρησιμοποιούνται στη μάχη με τα L1+Δ, L1+τετράγωνο και L2 αντίστοιχα. Υπάρχουν επίσης τρία κομμάτια πανοπλίας (περικεφαλαία, στήθος και κάτω μέρος) στα οποία θα πρέπει να εφαρμόζετε κάθε φορά το ισχυρότερο κομμάτι που ξεκλειδώνετε. Όσο για τα όπλα, έχετε το δικαίωμα επιλογής ανάμεσα σε Σπαθί, Σφυρί (Hammer) και Δόρυ (Spear). Αν στη μάχη είστε ταχείς τότε προτιμήστε το σπαθί. Αντίστοιχα, το σφυρί δίνει πιο ισχυρή αλλά ταυτόχρονα αργή δύναμη.
Το επίπεδο το παικτών στα online matches είναι πολύ ισχυρό, ενώ δεν παρατηρήσαμε καθόλου lag, τουλάχιστον σε αυτό το στάδιο. Βέβαια, με την κυκλοφορία της τελικής έκδοσης στις 13 Μαρτίου όταν και οι servers θα γεμίσουν κόσμο, πολλά μπορεί να αλλάξουν. Μακροπρόθεσμα, το ενδιαφέρον σας στο multiplayer θα διατηρηθεί από τα achievements (άθλοι), του στυλ "σκότωσε τον Πολύφημο 3 φορές", "άνοιξε 10 σεντούκια, "κάνε 25 kills σε PvP" ή σκότωσε 100 τέρατα" (ναι, υπάρχουν και αυτά εν ώρα PvP). Από εκεί και πέρα όμως, τα αντικείμενα που ξεκλειδώνετε είναι ελάχιστα -μόλις έξι όπλα σε κάθε είδος- συνεπώς το grinding της επανάληψης των modes με αυτοσκοπό το κέρδος xp, ενδέχεται σύντομα να σας κουράσει.
Η ίδια υψηλή ποιότητα
Τα γραφικά του Ascension είναι κάτι παραπάνω από εκπληκτικά. Το bump mapping είναι λεπτομερές, καθώς μπορείτε να διακρίνετε και την παραμικρή λεπτομέρεια στο δέρμα του Kratos, ακόμα και τα μέρη όπου οι στάχτες δημιουργούν μικρές σχισμές. Το πρόσωπό του είναι πολύ εκφραστικό και οι κινήσεις του προσώπου του προσεγμένες και ακριβείς. Πέρα από τον κεντρικό ήρωα όμως, οι άλλοι χαρακτήρες δεν είναι τόσο καλοφτιαγμένοι και τα ρούχα τους έχουν μέτριας ποιότητας textures.
Το περιβάλλον έχει ατμοσφαιρικό σχεδιασμό, με ορισμένες ατέλειες. Για παράδειγμα, εκεί που θα θαυμάσετε τα γυαλισμένα μάρμαρα ενός παλατιού και το τρεχούμενο νερό στα ποτάμια, θα αλλάξετε γνώμη όταν δείτε τα particle effects στα σπασμένα ξύλα. Όσο για τα special effects, δεν θα μείνει κανένας παραπονεμένος αφού κάθε Blade of Chaos έχει δική του ιδιότητα και βγάζει από ένα μοναδικό χρώμα που ακολουθεί τις λεπίδες. Είναι πραγματικά πολύ εντυπωσιακό να βλέπει κανείς λεπίδες με φωτιά να πετάγονται και να σκοτώνουν τα τέρατα. Σε μέτριο επίπεδο κινείται και το lipsync (φυσικά δεν εννοούμε αυτό της ελληνικής έκδοσης το οποίο ούτως ή άλλως δεν αρμονίζεται με τους διαλόγους).
Όλα στα ελληνικά
Στον ηχητικό τομέα αυτό που ξεχωρίζει πιο πολύ είναι το ελληνικό voice acting. Όλα τα cutscenes είναι στα ελληνικά και το voice acting είναι από τα καλύτερα που έχουμε ακούσει μέχρι σήμερα. Οι ηθοποιοί που υποδύονται τους ρόλους,έχουν δώσει τον καλύτερό τους εαυτό έτσι ώστε να έχουμε και εμείς την ευκαιρία να παίξουμε ένα God of War που να είναι εξολοκλήρου στα ελληνικά.
Κατά την διάρκεια της μάχης παίζει πάντοτε κάποιο μουσικό κομμάτι που δένει γάντι στην περίσταση. Τα κομμάτια αυτά πάντως, θα μπορούσαν να ήταν πιο «ελληνικά» αφού σε κάποιο σημείο μας θύμισαν ανατολίτικη μουσική από το Prince of Persia. Μπορεί οι μεταλλάδες να στεναχωρηθούν που δεν θα ακούσουν τις άγριες μελωδίες που έχουν συνηθίσει, αλλά κατά την άποψή μας η μουσική υπόκρουση ταιριάζει απόλυτα με την ιστορία αφού ο Kratos δεν έχει αρχίσει ακόμα να...σφάζει ότι κινείται!
Επίλογος
Το God of War: Ascension είναι ένας πολύ ευχάριστος τρόπος για να περάσετε 8 με 10 ώρες αφού συνδυάζει το γρήγορο και εθιστικό gameplay με τα καταπληκτικά γραφικά. Οι δημιουργοί του φρόντισαν να αλλάξουν λίγο την συνταγή τους ώστε να μην κουράσει, αλλά αντιθέτως να εντυπωσιάσει ακόμα και τους πιο απαιτητικούς gamers. Οι γρίφοι προσθέτουν αρκετό περιεχόμενο στο παιχνίδι και ένα ευχάριστο διάλλειμα από την δράση. Τα boss fights είναι εντυπωσιακά και δεν θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ποτέ βαρετά ενώ το σενάριο μας εξηγεί γιατί είναι τόσο θυμωμένος ο Kratos, προκαλώντας λύπηση. Εν κατακλείδι, ο νέος τίτλος της Sony μπορεί να μην συνεχίζει την ιστορία του God of War 3, ωστόσο θα αποτελέσει αναμφισβήτητα ένα κόσμημα για τη συλλογή σας.
Θετικά:
- Επικά γραφικά
- Υψηλής ποιότητας voice acting
- Σύντομοι γρίφοι
- Εντυπωσιακά boss fights
- Ελληνική γλώσσα σε μενού και σπικάζ
- Η προσθήκη του multiplayer
Αρνητικά:
- Μικρότερη διάρκεια του campaign
- Μικρή ποικιλία στα mobs
- Καμία βοήθεια σε ορισμένους γρίφους
Βαθμολογία
Γραφικά: 9
Ήχος: 9
Gameplay: 8.5
Αντοχή: 7.5
Γενικά: 8.6
Ένα prequel που δεν έχει να προσφέρει πολλά νέα στοιχεία, εντούτοις όμως θα σας πωρώσει με το gameplay του και ταυτόχρονα θα λύσει πολλές από τις απορίες σας.
Χριστιάνα Θάνου
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Τεχνολογία
- God of War: Ascension
- Έρχεται το νέο Galaxy Note 3!(video)
- Android tablet απο την Zync με quad-core CPU και 9.7 ιντσών Retina οθόνη σε προσιτή τιμή
- Διαθέσιμο για το PS4 η Unreal Engine 4
- Το Skype 4.6 για iPhone και iPad φέρνει το “beautiful”
- Asus Transformer Αio: Το tablet με Android που μετατρέπεται σε PC με Windows 8!(video)
- Όλα τα hands-on video από το MWC13 νοικοκυρεμένα
- Το Torment: Tides of Numenera στο Kickstarter
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις GameWorld
- Τελευταία Νέα GameWorld
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Τεχνολογία
- Το Skype 4.6 για iPhone και iPad φέρνει το “beautiful”
- Οι πιστωτικές κάρτες του μέλλοντος θα αναγνωρίζουν τον ιδιοκτήτη τους!
- Όλα τα hands-on video από το MWC13 νοικοκυρεμένα
- Asus Transformer Αio: Το tablet με Android που μετατρέπεται σε PC με Windows 8!(video)
- Διαθέσιμο για το PS4 η Unreal Engine 4
- Android tablet απο την Zync με quad-core CPU και 9.7 ιντσών Retina οθόνη σε προσιτή τιμή
- Το Torment: Tides of Numenera στο Kickstarter
- Έρχεται το νέο Galaxy Note 3!(video)
- Το Angry Birds για το iOS είναι πλέον δωρεάν
- Νέο trailer για το GoW: Judgment