14ο Ιβηροαμερικανικό Φεστιβάλ Θεατρικών Αναλογίων

00:00 30/1/2025 - Πηγή: InStyle

Το Ιβηροαμερικανικό Φεστιβάλ Θεατρικών Αναλογίων φτάνει το 2025 στη δέκατη τέταρτη έκδοσή του και παρουσιάζει τέσσερα έργα του σύγχρονου ισπανικού ρεπερτορίου, υπό τη διεύθυνση Ελλήνων σκηνοθετών και τη συμμετοχή Ελλήνων ηθοποιών, στα ελληνικά.

Τα φετινά έργα είναι: Αλερετούρ στον Κρόνο, της Μάρτα Μπαρσελό. Fake, του Ραφέλ Γκαγιέγο (προσκεκλημένος ο συγγραφέας). Παγόβουνο, της Γιολάντας Γκαρθία Σεράνο (προσκεκλημένη η συγγραφέας). Το αγόρι στο τελευταίο

θρανίο, του Χουάν Μαγιόργκα. Φέτος θα παρακολουθήσουν τo αναλόγια των έργων τους ο Rafael Gallego και η Yolanda García Serrano, οι οποίοι στη συνέχεια θα συζητήσουν με το κοινό.

ΧΙV Festival Iberoamericano de Lecturas Dramatizadas (Atenas)ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

3 Φεβρουαρίου, 18:00
Αλερετούρ στον Κρόνο, της Μάρτα Μπαρθελό

10 Φεβρουαρίου, 18:00
Fake, του Ραφαέλ Γαγιέγο (συζήτηση με τον συγγραφέα)

17 Φεβρουαρίου, 18:00
Παγόβουνο, της Γιολάντα Γκαρθία Σερράνο  (συζήτηση με την συγγραφέα)

24 Φεβρουαρίου, 18:00
Το αγόρι στο τελευταίο θρανίο, του Χουάν Μαγιόργα

«Αλερετούρ στον Κρόνο», της Μάρτα Μπαρσελό

Η Ρόζα, μια καθηγήτρια 40 ετών, διαγιγνώσκεται με καρκίνο του στήθους. Το συζητάει ανοιχτά με την τάξη της. Δυσκολεύεται να το πει στη μητέρα της. Ο σύζυγός της, ο Κάρλες, είναι πάντα κοντά της, όπως και τα παιδιά τους, η Λάουρα και ο Τζόρντι.

Ir a Saturano y volver

Σε έναν μονόλογο εσωτερικό, ειρωνικό και άμεσο ταυτόχρονα, η Ρόζα απορρίπτει οποιαδήποτε πρόθεση για ηρωισμούς. Δεν θέλει να τη βλέπουν ως αγωνίστρια, νιώθει σαν ένας ακόμα άνθρωπος που θέλει να συνεχίσει να ζει, όπως κάποιος που θα ‘κανε αναγκαστικά ένα μακρινό και αβέβαιο ταξίδι στον Κρόνο, αλλά είναι αποφασισμένος να γυρίσει οπωσδήποτε στη Γη.

«Fake», του Rafael Gallego

Στην εποχή των clickbait του πολλαπλασιασμού των μη επαληθευμένων πληροφοριών και των ολοένα και πιο ρευστών αξιών, μια προοδευτική πολιτικός στοχεύει να σκαρφαλώσει στα ύψη της πολιτικής ιεραρχίας.

Rafael Gallego

Ο αγώνας της είναι ένας αγώνας ενάντια σε δομές ανθεκτικές σε κάθε βαθιά αλλαγή, μέσα σε ένα περιβάλλον γεμάτο απειλές που μέχρι πρόσφατα θεωρούσαμε ξεπερασμένες.

Το Fake τινάζει το δέντρο της χειραγώγησης και της διαφθοράς των μέσων ενημέρωσης, ενώ μας βάζει μπροστά σε έναν καθρέφτη και μας θέτει ένα άβολο ερώτημα: θέλουμε να είμαστε απλοί θεατές μιας συλλογικής υποβάθμισης, που ίσως μόλις έχει αρχίσει;

«Παγόβουνο», της Yolanda García Serrano

Το έργο διαδραματίζεται το βράδυ που βυθίζεται ο Τιτανικός. Ένα νιόπαντρο ζευγάρι, ο Κλέμεν και η Λολίτα, γνωρίζουν δυο φίλους, τον Φράνσις και τον Έλι, που ταξιδεύουν επίσης στην πρώτη θέση. Οι τέσσερίς τους δημιουργούν μια έντονη σχέση. Κανείς τους βέβαια δεν ξέρει ότι θα είναι η τελευταία νύχτα που θα περάσουν μαζί στο μεγάλο υπερωκεάνιο. Αν το ήξεραν, ο Φράνσις και ο Έλι δεν θα είχαν καταστρώσει το τρελό σχέδιο που ετοιμάζουν.

Κοσμήματα, μεταμφιέσεις, μυστικά και ψέματα, και μια αξέχαστη ιστορική βραδιά είναι τα συστατικά που συνθέτουν αυτή την ξεκαρδιστική κωμωδία παρεξηγήσεων.

«Το αγόρι στο τελευταίο θρανίο», του Juan Mayorga

Έναρξη της καινούργιας σχολικής χρονιάς και ο Χερμάν, καθηγητής Λογοτεχνίας στο λύκειο, διαπιστώνει με την πρώτη έκθεση που γράφει η τάξη του, πως οι μαθητές του έχουν περιορισμένα ενδιαφέροντα και ακόμη πιο περιορισμένο λεξιλόγιο. Όμως, ο Κλάουντιο, ένας φαινομενικά ντροπαλός και ήσυχος 17χρονος έφηβος, με μια έκθεσή του θα κεντρίσει το ενδιαφέρον του Χερμάν, καθώς από το κείμενό του, φαίνεται πως, ο μαθητής αυτός έχει εξαιρετικό ταλέντο στο γράψιμο.

Ο Χερμάν, θέλοντας να βοηθήσει τον Κλάουντιο να βελτιώσει την τεχνική γραφής του, του δίνει οδηγίες για τον τρόπο που πρέπει να συνεχίσει την ιστορία του και του επισημαίνει τα λάθη του. Το ζήτημα είναι ότι ο Κλάουντιο χρησιμοποιεί ως κεντρικούς ήρωες της ιστορίας του τα πρόσωπα της οικογένειας ενός συμμαθητή του, του Ράφα, στο σπίτι του οποίου έχει καταφέρει να εισχωρήσει, βοηθώντας τον στα Μαθηματικά. Αυτή η ιδιότυπη σχέση που αναπτύσσει σταδιακά ο Κλάουντιο με τα μέλη της οικογένειας του Ράφα, δεν είναι και τόσο αθώα όσο δείχνει.

Παράλληλα, η σχέση που θα αναπτυχθεί ανάμεσα στον Χερμάν και τον Κλάουντιο θα επηρεάσει και τους δύο καταλυτικά και θα προκαλέσει μια σειρά από ανεξέλεγκτα γεγονότα…

Το αγόρι στο τελευταίο θρανίο μιλάει για γονείς και παιδιά, για δασκάλους και μαθητές, για την απόλαυση να διεισδύεις στη ζωή των άλλων από το τελευταίο θρανίο, εκεί όπου δε μπορεί να σε δει κανείς, εσύ όμως μπορείς να τους βλέπεις όλους.

Το έργο (εκτός από την επιτυχημένη δεκαπενταετή πορεία του σε θεατρικές αίθουσες σε όλο τον κόσμο) μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο το 2012 σε σενάριο Χουάν Μαγιόργκα και Φρανσουά Οζόν σε σκηνοθεσία του τελευταίου με τίτλο Dans la maison (Μέσα στο σπίτι). Στην Ελλάδα προβλήθηκε με τον τίτλο “Το αγόρι στο τελευταίο θρανίο”. Η ταινία τιμήθηκε με το Χρυσό Κοχύλι για την καλύτερη ταινία και το Βραβείο της Κριτικής Επιτροπής για την καλύτερη ταινία στο Φεστιβάλ του Σαν Σεμπαστιάν 2012 και το Βραβείο Fipresci της διεθνούς κριτικής στο Φεστιβάλ του Τορόντο 2012.

Πληροφορίες

Ημερομηνία: Από 03/02/2025 έως 24/02/2025 (18:00 – 20:00)

Τόπος: Ελληνοαμερικανική Ένωση, Μασσαλίας 22, Αθήνα

Keywords
Τυχαία Θέματα