Οι υποψηφιότητες των 97ων Όσκαρ δείχνουν πως ο κινηματογράφος αδιαφορεί για τον Τραμπ

Το «Emilia Pérez», ένα μιούζικαλ για έναν βαρώνο των ναρκωτικών που υποβάλλεται σε χειρουργική επέμβαση επαναπροσδιορισμού φύλου, βρέθηκε στην κορυφή των υποψηφιοτήτων για Όσκαρ 2025 με 13 υποψηφιότητες. Τουλάχιστον μέχρι να εκδώσει προεδρικό διάταγμα ο νέος πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, και να ακυρώσει τις υποψηφιότητες επειδή δεν του αρέσει το σενάριο.

Ακολούθησαν

από κοντά το «The Brutalist», ένα ιστορικό έπος που εξετάζει την εμπειρία των μεταναστών κατά τον Β΄Παγκόσμιο Πόλεμο, και το «Wicked», την κινηματογραφική εκδοχή μιας μακροχρόνιας επιτυχίας του Μπρόντγουεϊ, που και οι δύο απέσπασαν 10 υποψηφιότητες. Το «Conclave», ένα σαγηνευτικό δράμα για την εκλογή ενός νέου Πάπα, και το «A Complete Unknown», μια ματιά στα πρώτα χρόνια του Bob Dylan και το ξεπέταγμά του -το καθένα είχε οκτώ υποψηφιότητες.

Αυτές οι πέντε ταινίες είναι υποψήφιες για καλύτερη ταινία, το κορυφαίο βραβείο της τελετής, μαζί με κάποιες ανεξάρτητες ταινίες όπως τα «Anora», «Nickel Boys» και «I’m Still Here», καθώς και τα «The Substance» και «Dune: Part Two», μια από τις σπάνιες υπερπαραγωγές που συγκέντρωσαν την προσοχή των Όσκαρ.

Ο Μπρέιντι Κόρμπετ, ο οποίος πάλεψε για σχεδόν μια δεκαετία για να μεταφέρει το «The Brutalist» στη μεγάλη οθόνη, αφού η χρηματοδότηση για το έργο ακυρώθηκε πολλές φορές, προτάθηκε για το Όσκαρ Καλύτερης Σκηνοθεσίας. Ο ανταγωνισμός περιλαμβάνει τους Γάλλους δημιουργούς, τον Ζακ Οντιάρ («Emilia Pérez») και την Κοραλί Φαρζά («The Substance»), αλλά και τον «ανεξάρτητο», Σον Μπέικερ («Anora»), όπως και τον Τζέιμς Μάνγκολντ («A Complete Unknown»).

Κάθε ένας από αυτούς τους κινηματογραφιστές προτάθηκε σε πολλές κατηγορίες, έχοντας παίξει πολλούς διαφορετικούς ρόλους στις ταινίες που έκαναν. Ο Μπέικερ, για παράδειγμα, είναι επίσης υποψήφιος για το μοντάζ, την παραγωγή και το σενάριο, ενώ ο Audiard έγραψε ένα τραγούδι της ταινίας του, καθώς και υπογράφει και το σενάριο της.

Οι πρωταγωνιστές των Όσκαρ

Η περίπτωση της Ντεμί Μουρ, θα είναι μια από τις προβεβλημένες ιστορίες των φετινών Όσκαρ. Η 62χρονη, ένα από τα πιο λαμπερά αστέρια του Χόλιγουντ τη δεκαετία του 1990, έδωσε μια τεράστια ώθηση στη φθίνουσα καριέρα της, κερδίζοντας μια υποψηφιότητα για Όσκαρ Καλύτερης Ηθοποιού για το «The Substance», μια ανατρεπτική ταινία τρόμου που εξετάζει τον σεξισμό και τον ηλικιακό ρατσισμό της βιομηχανίας του θεάματος.

Μεγάλη της αντίπαλος στην κούρσα, είναι η πρωταγωνίστρια του «Emilia Pérez», Κάρλα Σοφία Γκασκόν, έγραψε ιστορία ως η πρώτη ανοιχτά τρανς ηθοποιός που προτάθηκε για Όσκαρ.

Χωρίς μεγάλες ελπίδες, αλλά έχοντας ήδη κάνει μεγάλη εντύπωση, ακολουθούν οι υποψηφιότητες των Μάικι Μάντισον («Anora»), Φερνάντα Τόρες («I’m Still Here») και η Σίνθια Ερίβο («Wicked») ολοκληρώνουν τη λίστα με τις υποψηφιότητες για την καλύτερη ηθοποιό.

Η Ζόε Σαλντάνα, γνωστή για blockbusters όπως το «Avatar», έπρεπε να δείξει μια άλλη πλευρά της, να τραγουδήσει, να χορέψει ως η ιδεαλίστρια δικηγόρος του «Emilia Pérez». Απέναντί της θα βρει τις Αριάνα Γκράντε («Wicked»), Φελίσιτι Τζόουνς («The Brutalist»), Μόνικα Μπαρμπάρο («A Complete Unknown») και Ιζαμπέλα Ροσελίνι («Κονκλάβιο»). Αξίζει να θυμήσουμε πως η μητέρα της Ροσελίνι, Ίνγκριντ Μπέργκμαν, κέρδισε το τρίτο Όσκαρ της στην κατηγορία Β’ γυναικείου ρόλου για την ταινία «Φόνος στο Όριεντ Εξπρές» του 1974.

Στους άντρες, αντίστοιχα, ο Τιμοτέ Τσαλαμέ, ο οποίος έχει αποδείξει την ελκυστική του δύναμη στο box office με το «Dune» και το «Wonka», προτάθηκε για το βραβείο καλύτερου ηθοποιού για την ερμηνεία του ως Μπομπ Ντίλαν στο «A Complete Unknown».

Απέναντί του και από θέση ισχύος, ο πρωταγωνιστής του «The Brutalist», Έντριεν Μπρόντι, ο οποίος είχε γίνει ο νεότερος νικητής στην ιστορία της κατηγορίας του Καλύτερου Ηθοποιού, στα 29 του, για το «Ο Πιανίστας» του 2003.

Πέρα από τα δύο φαβορί, υπάρχει η υποψηφιότητα του Ραλφ Φάινς -δική μας αγαπημένη, στο εξαίσιο «Κονκλάβιο». Υπάρχει, επίσης, εκείνη του Κόλμαν Ντομίνγκο («Sing Sing») και του Σεμπάστιαν Σταν, ο οποίος ερμήνευσε ανατριχιαστικά τον ρόλο του νεαρού Ντόναλντ Τραμπ, στο «The Apprentice».

Αυτή είναι μια τεράστια αναγνώριση για τον Σταν, ειδικά από τη στιγμή που το «The Apprentice», δυσκολεύτηκε να διανεμηθεί στα σινεμά – οι εταιρείες ανησυχούσαν για την παρουσίαση του «κακού προσώπου» του 47ου προέδρου. Το τιμητικό για την υπέροχη αυτή ταινία, είναι πως και ο συμπρωταγωνιστής του Τζέρεμι Στρονγκ -και κατ’ εμάς καλύτερος ηθοποιός της γενιάς του, ο οποίος υποδύεται τον μέντορα του Τραμπ, Ρόι Κον, είναι επίσης υποψήφιος στην κατηγορία του Β’ Ανδρικού Ρόλου.

Για το βραβείο του Όσκαρ Β’ Αντρικού Ρόλου, ο Τζέρεμι Στρονγκ θα αντιμετωπίσει τον συμπρωταγωνιστή του στο «Succession», Κίραν Κάλκιν για την ερμηνεία του στο «A Real Pain», για την οποία έχει κερδίσει ήδη Χρυσή Σφαίρα. Υπέροχοι και οι δύο στην καλύτερη σειρά της τελευταίας 10ετίας, οι υποψηφιότητές του θα βρουν σκληρή αντίσταση από τους Έντουαρντ Νόρτον («A Complete Unknown»), Γιούρα Μπορίσοβ («Anora») και Γκάι Πιρς («The Brutalist»).

Οι μεγάλοι χαμένοι των Όσκαρ

Υπήρχαν αρκετές αξιοσημείωτες απορρίψεις και εκπλήξεις. Ο Ντένζελ Ουάσιγκτον, που κάποια στιγμή φαινόταν να έχει «κλειδωμένη» την υποψηφιότητά του για την ερμηνεία του στο «Μονομάχος ΙΙ», παραβλέφθηκε. Το ίδιο συνέβη και με τη Μάργκαρετ Κουάλεϊ, η οποία κέρδισε το στοίχημα παίζοντας τη νεότερη εκδοχή της Μουρ στο «The Substance», μεν, αλλά δυστυχώς -ήταν πολύ καλή, δεν κατάφερε να εξασφαλίσει μια υποψηφιότητα για την κατηγορία Β’ Γυναικείου Ρόλου.

Ο εθισμός στην εικόνα από την οποία πάσχουν εκατομμύρια άνθρωποι παγκοσμίως και συντηρείται στα social media, μπαίνει στο κινηματογραφικό κάδρο του The Substance.

Μια ακόμη υποψηφιότητα που έμοιαζε σίγουρη, αυτή του σκηνοθέτη Έντουαρντ Μπέργκερ για το «Κονκλάβιο», δεν επιβεβαιώθηκε δυστυχώς. Αντίστοιχη τύχη είχε και το «A Real Pain», το οποίο απέτυχε να καταγράψει μια υποψηφιότητα για Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας. παρά το γεγονός ότι κέρδισε μερικές από τις καλύτερες κριτικές της χρονιάς.

Τέλος, αδικημένη μπορεί να αισθάνεται και η Αντζελίνα Τζολί, της οποίας η ηλεκτρισμένη ερμηνεία της ντίβας, Μαρίας Κάλλας, παρακάμφθηκε από την Ακαδημία.

Οι υποψηφιότητες για τα Όσκαρ ανακοινώθηκαν την Πέμπτη 24/1/2026, αφού πριν είχε ακυρωθεί η ανακοίνωση δύο φορές λόγω των πυρκαγιών που κατέστρεψαν το Λος Άντζελες, με αποτέλεσμα τον θάνατο τουλάχιστον 28 ανθρώπων και τεράστιες υλικές ζημιές. Αυτή την εβδομάδα, τα Όσκαρ ανακοίνωσαν ότι στην τελετή του Μαρτίου θα «αναγνωρίσει όσους πολέμησαν τόσο γενναία ενάντια στις πυρκαγιές».

Υποψήφιοι για Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας

“Anora,” (Neon) Alex Coco, Samantha Quan and Sean Baker, Producers

“The Brutalist” (A24)

“A Complete Unknown” (Searchlight) Fred Berger, James Mangold and Alex Heineman, Producers

“Conclave” (Focus Features) Tessa Ross, Juliette Howell and Michael A. Jackman, Producers

“Dune: Part Two” (Warner Bros.) Mary Parent, Cale Boyter, Tanya Lapointe and Denis Villeneuve, Producers

“Emilia Pérez” (Netflix)

“I’m Still Here” (Sony Pictures Classic)

“Nickel Boys” (Orion Pictures/Amazon MGM Studios)

“The Substance” (MUBI)

“Wicked” (Universal) Marc Platt, Producer

Υποψήφιοι για Όσκαρ Σκηνοθεσίας

Sean Baker, “Anora”

Brady Corbet “The Brutalist”

James Mangold, “A Complete Unknown”

Jacques Audiard, “Emilia Pérez”

Coralie Fargeat, “The Substance”

Υποψήφιοι για Όσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου

Adrien Brody, “The Brutalist”

Timothée Chalamet, “A Complete Unknown”

Colman Domingo, “Sing Sing”

Ralph Fiennes, “Conclave”

Sebastian Stan, “The Apprentice”

Υποψήφιοι για Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου

Cynthia Erivo, “Wicked”

Karla Sofía Gascón, “Emilia Pérez”

Mikey Madison, “Anora”

Demi Moore, “The Substance”

Fernanda Torres, “I’m Still Here”

Υποψήφιοι για Όσκαρ Β’ Αντρικού Ρόλου

Yura Borisov, “Anora”

Kieran Culkin, “A Real Pain”

Edward Norton, “A Complete Unknown”

Guy Pearce, “The Brutalist”

Jeremy Strong, “The Apprentice”

Υποψήφιοι για Όσκαρ Β’ Γυναικείου Ρόλου

Monica Barbaro, “A Complete Unknown”

Ariana Grande, “Wicked”

Felicity Jones, “The Brutalist”

Isabella Rossellini, “Conclave”

Zoe Saldaña, “Emilia Pérez”

Υποψήφιοι για Όσκαρ Διασκευασμένου Σεναρίου

“A Complete Unknown”, Screenplay by James Mangold and Jay Cocks

“Conclave,” Screenplay by Peter Straughan

“Emilia Pérez,” Screenplay by Jacques Audiard in collaboration with Thomas Bidegain, Léa Mysius and Nicolas Livecchi

“Nickel Boys,” Screenplay by RaMell Ross & Joslyn Barnes

“Sing Sing,” Screenplay by Clint Bentley, Greg Kwedar, Story by Clint Bentley, Greg Kwedar, Clarence Maclin, John “Divine G” Whitfield

Υποψήφιοι για Όσκαρ Πρωτότυπου Σεναρίου

“Anora,” Written by Sean Baker

“The Brutalist,” Written by Brady Corbet, Mona Fastvold

“A Real Pain,” Written by Jesse Eisenberg

“September 5,” Written by Moritz Binder, Tim Fehlbaum, Co-Written by Alex David

“The Substance,” Written by Coralie Fargeat

Υποψήφιοι για Όσκαρ Animation Μικρού Μήκους

“Beautiful Men,” (Miyu Distribution) Nicolas Keppens and Brecht Van Elslande

“In the Shadow of Cypress,” Shirin Sohani and Hossein Molayemi

“Magic Candies,” (Toei Animation) Daisuke Nishio and Takashi Washio

“Wander to Wonder,” ” (Miyu Distribution) Nina Gantz and Stienette Bosklopper

“Yuck!” (Miyu Distribution) Loïc Espuche and Juliette Marquet

Υποψήφιοι για Όσκαρ Σχεδιασμού Κοστουμιών

“A Complete Unknown,” Arianne Phillips

“Conclave,” Lisy Christl

“Gladiator II,” Janty Yates and Dave Crossman

“Nosferatu,” Linda Muir

“Wicked,” Paul Tazewell

Υποψήφιοι για Όσκαρ Ταινίας Μικρού Μήκους

“A Lien,” Sam Cutler-Kreutz and David Cutler-Kreutz

“Anuja,” Adam J. Graves and Suchitra Mattai

“I’m Not a Robot” (The New Yorker) Victoria Warmerdam and Trent

“The Last Ranger,” Cindy Lee and Darwin Shaw

“The Man Who Could Not Remain Silent” (Manifest) Nebojša Slijepčević and Danijel Pek

Υποψήφιοι για Όσκαρ Μακιγιάζ και Κομμώσεων

“A Different Man,” Mike Marino, David Presto and Crystal Jurado

“Emilia Pérez,” Julia Floch Carbonel, Emmanuel Janvier and Jean-Christophe Spadaccini

“Nosferatu,” David White, Traci Loader and Suzanne StokesMunton

“The Substance,” Pierre-Olivier Persin, Stéphanie Guillon and Marilyne Scarselli

“Wicked,” Frances Hannon, Laura Blount and Sarah Nuth

Υποψήφιοι για Όσκαρ Πρωτότυπης Μουσικής

“The Brutalist,” Daniel Blumberg

“Conclave,” Volker Bertelmann

“Emilia Pérez,” Clément Ducol and Camille

“Wicked,” John Powell and Stephen Schwartz

“The Wild Robot,” Kris Bowers

Υποψήφιοι για Όσκαρ Ταινίας Animation

“Flow” (Sideshow/Janus Films)

“Inside Out 2” (Walt Disney) Kelsey Mann and Mark Nielsen

“Memoir of a Snail” (IFC Films) Adam Elliot and Liz Kearney

“Wallace & Gromit: Vengeance Most Fowl” (Netflix)

“The Wild Robot” (Universal) Chris Sanders and Jeff Hermann

Υποψήφιοι για Όσκαρ Φωτογραφίας

“The Brutalist,” Lol Crawley

“Dune: Part Two,” Greig Fraser

“Emilia Pérez,” Paul Guilhaume

“Maria,” Ed Lachman

“Nosferatu,” Jarin Blaschke

Υποψήφιοι για Όσκαρ Ντοκιμαντέρ Μεγάλου Μήκους

“Black Box Diaries” (MTV Documentary Films) Shiori Ito, Eric Nyari and Hanna Aqvilin

“No Other Land,” Basel Adra, Rachel Szor, Hamdan Ballal and Yuval Abraham

“Porcelain War” (Picturehouse) Brendan Bellomo, Slava Leontyev, Aniela Sidorska and Paula DuPre’ Pesmen

“Soundtrack to a Coup d’Etat” (Kino Lorber) Johan Grimonprez, Daan Milius and Rémi Grellety

“Sugarcane” (National Geographic Documentary Films)

Υποψήφιοι για Όσκαρ Ντοκιμαντέρ Μικρού Μήκους

“Death by Numbers” Kim A. Snyder and Janique L. Robillard

“I Am Ready, Warden” (MTV Documentary Films) Smriti Mundhra and Maya Gnyp

“Incident” (The New Yorker) Bill Morrison and Jamie Kalven

“Instruments of a Beating Heart” (The New York Times OpDocs/Cineric Creative) Ema Ryan Yamazaki and Eric Nyari

“The Only Girl in the Orchestra” (Netflix) Molly O’Brien and Lisa Remington

Υποψήφιοι για Όσκαρ Μοντάζ

“Anora” Sean Baker

“The Brutalist” David Jancso

“Conclave” Nick Emerson

“Emilia Pérez” Juliette Welfling

“Wicked” Myron Kerstein

Υποψήφιοι για Όσκαρ Διεθνή Ταινία

“I’m Still Here,” Brazil

“The Girl with the Needle,” Denmark

“Emilia Pérez,” France

“The Seed of the Sacred Fig,” Germany

“Flow,” Latvia

Υποψήφιοι για Όσκαρ Πρωτότυπου Τραγουδιού

“El Mal” from “Emilia Pérez,” Music by Clément Ducol and Camille, Lyric by Clément Ducol, Camille and Jacques Audiard

“The Journey” from “The Six Triple Eight,” Music and Lyric by Diane Warren

“Like a Bird” from “Sing Sing,” Music and Lyric by Abraham Alexander and Adrian Quesada

“Mi Camino” from “Emilia Pérez,” Music and Lyric by Camille and Clément Ducol

“Never Too Late” from “Elton John: Never Too Late,” Music and Lyric by Elton John, Brandi Carlile, Andrew Watt and Bernie Taupin

Υποψήφιοι για Όσκαρ Σχεδιασμού Παραγωγής

“The Brutalist,” Production Design: Judy Becker, Set Decoration: Patricia Cuccia

“Conclave,” Production Design: Suzie Davies, Set Decoration: Cynthia Sleiter

“Dune: Part Two,” Production Design: Patrice Vermette, Set Decoration: Shane Vieau

“Nosferatu,” Production Design: Craig Lathrop, Set Decoration: Beatrice Brentnerová

“Wicked,” Production Design: Nathan Crowley, Set Decoration: Lee Sandales

Υποψήφιοι για Όσκαρ Ήχου

“A Complete Unknown,” Tod A. Maitland, Donald Sylvester, Ted Caplan, Paul Massey and David Giammarco

“Dune: Part Two,” Gareth John, Richard King, Ron Bartlett and Doug Hemphill

“Emilia Perez”, Erwan Kerzanet, Aymeric Devoldère, Maxence Dussère, Cyril Holtz and Niels Barletta

“Wicked,” Simon Hayes, Nancy Nugent Title, Jack Dolman, Andy Nelson and John Marquis

“The Wild Robot,” Randy Thom, Brian Chumney, Gary A. Rizzo and Leff Lefferts

Υποψήφιοι για Όσκαρ Οπτικών Εφέ

“Alien: Romulus,” Eric Barba, Nelson Sepulveda-Fauser, Daniel Macarin and Shane Mahan

“Better Man,” Luke Millar, David Clayton, Keith Herft and Peter Stubbs

“Dune: Part Two,” Paul Lambert, Stephen James, Rhys Salcombe and Gerd Nefzer

“Kingdom of the Planet of the Apes,” Erik Winquist, Stephen Unterfranz, Paul Story and Rodney Burke

“Wicked,” Pablo Helman, Jonathan Fawkner, David Shirk and Paul Corbould

Keywords
υποψηφιοτητες οσκαρ 2013, κινηματογραφος, new york times, bob dylan, box office, demi moore, edward norton, national geographic, new york, only girl, elton john, ηπα, δραμα, unknown, bob, dylan, avatar, box, office, real, media, coco, james, focus, features, warner, bros, sony, pictures, orion, mgm, brady, sebastian, torres, edward, norton, guy, zoe, jacques, john, tim, animation, shadow, nina, phillips, paul, david, adam, victoria, lee, mike, crystal, julia, white, laura, wild, disney, ifc, films, lol, mtv, documentary, eric, hanna, kino, kim, snyder, maya, bill, york, times, creative, ema, ryan, girl, netflix, nick, emerson, brazil, france, seed, sacred, germany, music, triple, alexander, design, becker, set, cynthia, tod, sylvester, ted, king, jack, keith, rhys, planet, gary moore, Καλή Χρονιά, αντζελινα τζολι, πυρκαγιες, εκλογες ηπα, τελος του κοσμου, νεος παπας, το στοιχημα, ηθοποιος, ηπα, καριερα, μητερα, ντοκιμαντερ, σινεμα, σφαιρα, ταινιες, τυχη, ωθηση, hanna, james, julia, lol, mgm, music, office, real, ryan, times, unknown, αξιζει, αστερια, γεγονος, γινει, δυναμη, δυστυχως, δικη, εθισμος, υπαρχει, εβδομαδα, επρεπε, τζολι, ιδιο, ιζαμπελα, εικονα, ιστορικο, μακιγιαζ, ματια, μιουζικαλ, νεοτερος, νορτον, οθονη, οκτω, ουασιγκτον, παρουσιαση, πεμπτη, πρωταγωνιστες, ροι, ρολο, σεναριο, σιγουρη, σειρα, σοφια, χρυση, αντρες, alexander, animation, adam, becker, bill, bob dylan, bob, box office, box, brazil, brady, white, coco, crystal, cynthia, design, documentary, david, dylan, elton john, ema, emerson, eric, phillips, france, jack, germany, girl, john, jacques, keith, kim, king, laura, lee, land, nick, nina, maya, media, men, μια ματια, new york times, new york, norton, paul, only girl, mike, pictures, planet, rhys, sacred, seed, set, shadow, sylvester, snyder, ted, tim, tod, torres, triple, υπεροχη, victoria, wild, bros, york
Τυχαία Θέματα
97ων Όσκαρ, Τραμπ,97on oskar, trab