Περιμένοντας τον Γκοντό στο θέατρο Πόρτα, τελευταίες παραστάσεις ως τις 16 Μαρτίου
Το Περιμένοντας τον Γκοντό, στο Θέατρο Πόρτα, μπαίνει στον τελευταίο μήνα παραστάσεων, μετά από μία επιτυχημένη σεζόν, κατά την οποία απέσπασε διθυραμβικές κριτικές από τον Τύπο και ενθουσιώδη σχόλια από το κοινό. Tο έργο του Ιρλανδού Νομπελίστα Σαμιουελ Μπέκετ είναι ένα έργο που το θαυμαστό ισοζύγιο φόρμας και περιεχομένου το καθιστά ένα ρηξικέλευθο αριστούργημα τόσο άχρονο όσο και σύγχρονο, τόσο συγκεκριμένο
Είναι λες και πρόκειται για ένα σχεδόν μυστικιστικό «ιερό κείμενο» του σύγχρονου θεάτρου, ένα «ευαγγέλιο» που κάθε γενιά ανθρώπων που συνδέονται με το θέατρο έχει «καθήκον», να καθρεφτιστεί σ’ αυτό και να αποπειραθεί μέσω των επανειλημμένων αναγνώσεων του να στοχαστεί και να αναζητήσει, να οριστεί σε υπαρξιακό επίπεδο. Θα μπορούσε να πει κανείς ότι ο συγγραφέας κληροδοτεί μια παρτιτούρα ακριβείας ,που ενώ φαινομενικά περιορίζει και δημιουργεί προσκόμματα, εντέλει στρέφει την προσοχή του ερμηνευτή (ηθοποιού , σκηνοθέτη, σκηνογράφου ) σε ένα εσωτερικό σύμπαν άπειρων δυνατοτήτων.
Η μουσικότητα του κειμένου του Μπέκετ είναι αποκαλυπτική. Ρυθμολογία, τονικότητες, δυναμικές κυριαρχούν μορφοποιώντας σε μια κάθε άλλο παρά εγκεφαλική προσέγγιση το εσωτερικό σε εξωτερικευμένο. Όπως ακριβώς στη μουσική που ενώ τις περισσότερες φορές δεν έχει «υπόθεση» και δεν αφηγείται κάτι συγκεκριμένο, η αλληλουχία αισθημάτων που προκαλεί έχουν μεγαλύτερη και αμεσότερη επίδραση στο αίσθημα από όσο θα μπορέσει ποτέ να έχει και το πιο ευκρινές αφηγηματικό κείμενο.
Ο Θωμάς Μοσχόπουλος αναδεικνύει το τραγικωμικό σύμπαν του Σάμιουελ Μπέκετ, καταθέτοντας μία σκηνοθεσία που ακολουθεί πιστά τις οδηγίες του συγγραφέα, σε μία ανάγνωση ακριβείας που ακουμπά όσο ποτέ στις μέρες μας με την σύμπραξη παλιών και νέων συνεργατών.
Δείτε το τρέιλερ της παράστασης εδώ.
Σάμιουελ Μπέκετ
Περιμένοντας τον ΓκοντόΣκηνοθεσία Θωμάς Μοσχόπουλος
Τελευταίες παραστάσεις, έως τις 16 Μαρτίου
Είπαν για την παράσταση:
Ας μου επιτραπεί όμως, να επιμείνω στην διορατικότητα ενός σκηνοθέτη να βλέπει πιο πέρα από την κωμική στόφα ενός ηθοποιού και να τον οδηγεί σ’ έναν από τους πλέον σπαρακτικούς ρόλους του παγκόσμιου δραματολογίου. Τα εύσημα και στους δύο: Θωμά Μοσχόπουλο και Πάνο Παπαδόπουλο. – Στέλλα Χαραμή, monopoli.gr
Με αυτή την παράσταση συνόλου και υψηλής αισθητικής, ο Θωμάς Μοσχόπουλος επιβεβαιώνει πως το κλασικό πια δράμα του Μπέκετ μπορεί να λάβει τόσες ερμηνείες όσες και οι παραστάσεις του, χωρίς να χρειαστεί να αλλάξει λέξη. Εξαιρετικές ερμηνείες από τους ηθοποιούς. – Τώνια Καράογλου, Αθηνόραμα
Ο Μοσχόπουλος, δεδομένης της στιβαρής μπεκετικής φόρμας, επιχειρεί μια μεσολάβηση, ένα ραντεβού μεταξύ συγγραφέα και νεότερων γενεών, η οποία προκρίνει την πυρηνική σημασία της επίμονης συντροφικότητας, έναν ανθρώπινο ιδεαλισμό της μικρής κλίμακας. – Γρηγόρης Μπέκος, Το Βήμα
Ο Θωμάς Μοσχόπουλος στο Θέατρο Πόρτα μάς χαρίζει έναν από τους καλύτερους Μπέκετ που έχουμε δει στο “Περιμένοντας τον Γκοντό” που σκηνοθετεί. Το έξοχο σκηνικό του Βασίλη Παπατσαρούχα μοιάζει με τα ερείπια μιας κατεστραμμένης ανθρωπότητας που αναμένει την απογείωσή της… – Γεωργία Οικονόμου, News247
Ο Γκοντό του Θωμά Μοσχόπουλου είναι μια εξαιρετική πρόταση για να δει κάποιος το διάσημο έργο. Μια πρόταση ταυτόχρονα πρωτότυπη αλλά και σεβαστική που έχει το ένα της πόδι στην κωμωδία και το άλλο στην τραγωδία. Με ρυθμό, ισορροπίες και πολύ καλές ερμηνείες. – Δημήτρης Γλίστρας, in2life
Η σκηνοθεσία του κ. Μοσχόπουλου προκρίνει το παράδοξο και αναδεικνύει στο έπακρο τις κωμικοτραγικές αποχρώσεις του πλούσιου διακειμενικού λόγου ακολουθώντας με ακρίβεια τους διαλόγους και τις σκηνικές ενδείξεις. – Νεκτάριος-Γεώργιος Κωνσταντινίδης, Εποχή
Ο έμπειρος Θωμάς Μοσχόπουλος, απέδειξε ότι μπορεί να αφουγκραστεί την κωμικοτραγική ποιότητα του Γκοντό […] Κίνησε τα νήματα μιας ποιοτικής θεατρικής κατασκευής, όπου περικλείει τον χρόνο, αγκαλιάζει τη σιωπή, την απορία και κλείνει το μάτι στο μέλλον. – Ντίνα Καρρά, onlytheater
Μια παράσταση με σημασία στις λεπτομέρειες, που αναδεικνύει το μεγαλείο κάθε λέξης αυτού του συναρπαστικού κειμένου, κάθε υπαινιγμό και σχόλιο που περιέχει, επιβεβαιώνοντας ότι το μέρος που βρεθήκαμε το λένε Σανίδι, δηλαδή θέατρο. – Όλγα Σελλά, oanagnostis.gr
Σε ένα έργο που χαρακτηρίζεται από την ακινησία, ο Μοσχόπουλος, σε συνεργασία με τον Χρήστο Στρινόπουλο στην κίνηση, προσφέρει ρυθμό μέσα από μια ενεργή ακινησία. – Μαρία Κρύου, Αθηνόραμα
Η παράσταση είναι μια ισχυρή σκηνοθετική και εικαστική πρόταση από τον Θωμά Μοσχόπουλο και τον Βασίλη Παπατσαρούχα που πέτυχε στην υλοποίησή της με την συνδρομή των αφοσιωμένων της συντελεστών. Ξεχωρίζει χωρίς να κάνει θόρυβο. – Αναστάσης Πινακουλάκης, viewtag.gr
Παράλληλα, η σκηνοθεσία του Θ. Μοσχόπουλου δίνει χώρο στη λεπτή αίσθηση του χιούμορ που διακατέχει το “Περιμένοντας τον Γκοντό”, προκειμένου να υπογραμμίσει τα στοιχεία της “φάρσας” με τα οποία είναι εμποτισμένο ολόκληρο το κείμενο, διατηρώντας την απαραίτητη ισορροπία με το βαρύ συναισθηματικό και φιλοσοφικό του υπόβαθρο. – Αθηνά Κακλαμάνη, θέατρο.gr
Κοστούμια, μακιγιάζ, αξεσουάρ, περούκες, requisites, όλα εναρμονισμένα στο κλοουνίστικο σκηνοθετικό όραμα που «περνάει» στους θεατές ως μια αλλόκοτη τρομακτική παραβολή. […] Αξιοσημείωτοι, αξιότιμοι, αξιοσέβαστοι όλοι/όλες οι συντελεστές αυτής τής καταληκτικής ευφρόσυνης και ευσεβώς πιστής σαρκαστικής παράστασης. – Κωνσταντίνος Μπούρας – todaypress.gr
Με δωρικές ερμηνείες, χωρίς φιοριτούρες ή εύκολες υπερβολές, αποδίδουν τέλεια τους μπεκετικούς ήρωες, καταφέρνοντας να ισορροπήσουν ανάμεσα στο τραγικό και στο κωμικό. – Διονύσης Μαλαπέτσας, palcosenico.gr
Το «Περιμένοντας τον Γκοντό» είναι μια παράσταση που προκαλεί και συγκινεί. Ο Θωμάς Μοσχόπουλος καταφέρνει να φέρει στο προσκήνιο την αβεβαιότητα και τη μοναξιά των χαρακτήρων, αποδίδοντας ταυτόχρονα την αίσθηση της αναμονής που διαπερνά το έργο. – Πάνος Σταματόπουλος, koitamagazine.gr
Νέο πρόγραμμα παραστάσεων:
Πέμπτη, Παρασκευή: 20:00
Σάββατο: 21:00
Κυριακή: 19:00
Κάθε Πέμπτη μειωμένο εισιτήριο 15 ευρώ.
Προπώληση: https://www.more.com/theater/perimenontas-ton-gkonto/
Ταυτότητα της παράστασης:
Μετάφραση: Αλεξάνδρα Παπαθανασοπούλου
Σκηνοθεσία: Θωμάς Μοσχόπουλος
Δραματουργία: Δηώ Καγγελάρη
Σκηνικά – κοστούμια – video teaser: Βασίλης Παπατσαρούχας
Σύμβουλος προσωδίας: Κορνήλιος Σελαμσής
Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος
Επιμέλεια κίνησης: Χρήστος Στρινόπουλος
Βοηθός σκηνοθέτη: Στέλιος Θεοδώρου
Β’ βοηθός σκηνοθέτη: Σταύρος Μπαρμπουνάκης
Φωτογραφίες – trailer παράστασης: Πάτροκλος Σκαφίδας
Σχεδιασμός μακιγιάζ: Όλγα Φαλέι
Ζωγραφική εκτέλεση κοστουμιών: Στέλλα Παγώνη, Βασίλης Παπατσαρούχας
Κατασκευή σκηνικού: LAZARIDIS SCENIC STUDIO
Διανομή:
Βλαδίμηρος – Πάνος Παπαδόπουλος
Εστραγκόν – Τάσος Ροδοβίτης
Ποτζό – Γιάννης Σαμψαλάκης
Λάκυ – Γιάννης Βαρβαρέσος
Αγόρι – Πέτρος Δημοτάκης
Διάρκεια: 100 λεπτά
Η παράσταση Περιμένοντας τον Γκοντό πραγματοποιείται με την οικονομική υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού.
Θέατρο Πόρτα, Μεσογείων 59, Αθήνα – τηλ: 210 7711333 – www.porta-theatre.gr
PortaTheatreAthens PortaTheatre
PortaTheatre PortaTheatreAthens
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- Το απλό κόλπο που απογειώνει κάθε φορά τη χωριάτικη σαλάτα
- Το πιο σύντομο τεστ IQ που μπορείς να κάνεις
- Τέμπη-Ραγίζει καρδιές ο πατήρ Χριστόδουλος, πατέρας του 23χρονου Κυπριανού περιγράφοντας την εικόνα του νεκρού παιδιού του: Πήρα ολόκληρο το σώμα του. Τα δυο του χέρια ήταν κόκκινα και…
- Ρόμπερτ Ντε Νίρο: «έτσι είναι η ζωή στα 81 με κόρη 19 μηνών»
- Ο εγγονός της Καίτης Γκρέυ και μοναδικός κληρονόμος της αποκαλύπτει γιατί δεν αποκαλεί “θείο” τον Φίλιππο Ηλιάδη
- Αρκιοί: κλείνει το μικρότερο δημοτικό σχολείο της Ευρώπης - αποφοιτά ο τελευταίος μαθητής
- Περιμένοντας τον Γκοντό στο θέατρο Πόρτα, τελευταίες παραστάσεις ως τις 16 Μαρτίου
- Πέθανε ο πρωτοπόρος του αφρικανικού σινεμά Σουλεϊμάν Σισέ
- Ίδρυμα Γουλανδρή: Η τέχνη συναντά την ενσυνειδητότητα του τάι τσι τσουάν σε νέα βιωματική δράση
- Η Τρίνε Ντίρχολμ πιστεύει (μόνο) στην γενναιοδωρία
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Provocateur
- Τελευταία Νέα Provocateur
- Περιμένοντας τον Γκοντό στο θέατρο Πόρτα, τελευταίες παραστάσεις ως τις 16 Μαρτίου
- Μαρμαρυγή από την Ομάδα Λεστρέφ
- Η ΔΕΗ κάνει τη μεταφορά ρεύματος πιο εύκολη και πιο γρήγορη
- ΛΟΥΛΑ LEBLANC η τρίτη ταινία του Στέργιου Πάσχου κυκλοφορεί στο Cinobo Πατησίων
- OPERETTA GALA: Vienna Schoenbrunn Palace Orchestra STRAUSS VIRTUOSI Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου 2025 στο Θέατρο Παλλάς
- Ομιλία του διεθνώς αναγνωρισμένου γενετιστή David Sinclair για τη στήριξη του Μαζί για το Παιδί και του SolidarityNow
- ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΙΚΗΦΟΡΟΥ ΖΕΡΒΑΚΗΣ – ΒΥΡΩΝ ΤΣΟΥΡΑΠΗΣ ΔΥΝΑΤΑ
- Γυναίκες στο Ντιβάνι της της Βούλας Αργυροπούλου
- Ο Νίκος Χατζηελευθερίου θα μπορούσε να είναι συνώνυμος της λέξης κιθάρα
- Boxer Bazaar: Δερμάτινα Παπούτσια και Αξεσουάρ σε Εξαιρετικές Τιμές
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- Αντώνης Βολανάκης: Με εξέπληξε η βιωματική διάσταση του αρχείου του ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης
- Τέμπη-Ραγίζει καρδιές ο πατήρ Χριστόδουλος, πατέρας του 23χρονου Κυπριανού περιγράφοντας την εικόνα του νεκρού παιδιού του: Πήρα ολόκληρο το σώμα του. Τα δυο του χέρια ήταν κόκκινα και…
- Το απλό κόλπο που απογειώνει κάθε φορά τη χωριάτικη σαλάτα
- Μάνος Πυροβολάκης: «Το πατρικό μου ένστικτο βγήκε όταν έχασα τον δικό μου τον πατέρα»
- Soirées Σina: Αφιέρωμα στον Maurice Ravel στο Γαλλικό Ινστιτούτο
- Λευτέρης Σουλτάτος για Βάσω Λασκαράκη: «Είμαι μεγάλος θαυμαστής της»
- MasterChef: Η νέα αποχώρηση προκαλεί έντονα και ανάμεικτα συναισθήματα σε όλους
- Ποιος ήταν ο εξόριστος Άγιος Ευστάθιος που τιμάται στις 21 Φεβρουαρίου
- H Kendall Jenner λανσάρει το Bob Dylan style με ένα look στη Νέα Υόρκη βγαλμένο από τα 60s
- Notas De Tango: Το τάνγκο αφηγείται τη δική του ιστορία στο Half Note!