Δέκα λεπτά με την Εύα Καρύδη: Ο διάλογος έργου και θεατή δεν χρειάζεται μεταφράσεις
Η Εύα Καρύδη είναι γλύπτρια και τα έργα της είναι βασισμένα στο οργανικό σχέδιο και την ύλη. Στην τέχνη της ακολούθησε το παιχνίδι της σκιάς με το φως διατηρώντας ως βασική της επιδίωξη στη γλυπτική, το αμείωτο ενδιαφέρον για τη διαδικασία και την τελική φόρμα.
Στο πλαίσιο της νέας της δουλειάς μιλήσαμε μαζί της και μας αποκάλυψε την πηγή έμπνευσης του νέου της έργου, ποια υλικά χρησιμοποιεί αλλά και πως είναι η καθημερινότητά της στην Κέρκυρα
όπου επέλεξε να ζει.
Τι σημαίνει να είσαι εικαστικός καλλιτέχνης στην Ελλάδα της κρίσης;
Δεν νομίζω πως έχουν αλλάξει πολλά, δεν είμαι βεβαία και η κατάλληλη για να απαντήσω σε ένα τέτοιο ερώτημα μιας και η δράση μου είναι εκτός συνόρων.
Πώς διάλεξες τη γλυπτική;
Σπούδασα στο Παρίσι και ενώ πίστευα πως θα γίνω ζωγράφος στην πορεία με διάλεξε η γλυπτική, και λέω με διάλεξε γιατί τελικά δεν αποφασίζει ο καλλιτέχνης το δρόμο του παρά η ίδια η τέχνη.
Η Εύα Καρύδη στο ατελιέ της
Ποια είναι η έμπνευση για την καινούργια σας δουλεια;
Η δύναμη και ευθραυστότητα της γυναικείας υπόστασης. Επικεντρώνεται στο γενετήσιο θηλυκό όργανο που δρα ως μεταφορέας της δημιουργίας και του διαλογισμού , της ζωής και της ελπίδας, του πόνου και το δράματος, της αξίας και μη - αξίας. Σε επιβεβαίωση αυτού, και τα δύο ζωγραφισμένα στοιχεία, αντιστοίχως, του χρυσού και του κόκκινου: και πάλι μεταφορικά προβάλλοντας την ανάπτυξη και, ιδιαίτερα, στην μεταμόρφωση.
Πώς ονομάζεται, την ρωτάω: Δεν θέλησα να δώσω ένα τίτλο γιατί πιστεύω πως το έργο μιλά από μόνο του. Άλλωστε, ο διάλογος μεταξύ έργου και θεατή δεν χρειάζεται μεταφράσεις.
Ποίο είναι το υλικό που χρησιμοποιείς;
Πέτρα ,σίδερο, γύψο, χρώμα. Η συγκεκριμένη έχει γύψο και σίδερο.
Πως είναι η καθημερινότητα ενός γλύπτη;
Μοναχική
Γιατί επέλεξες να μείνεις στη Κέρκυρα;
Για να έχω την καθημερινότητα ενός γλύπτη.
Φωτογραφίες από το νέο έργο της Εύας Καρύδη
Τα σχέδιά σου για το μέλλον;
Δεν προλαβαίνω να κάνω σχέδια. Κάνω επιλογές.
Πώς μπορεί το κοινό να παρακολουθεί την πορεία της τέχνης;
Σήμερα, με το διαδίκτυο τα πράγματα είναι πιο εύκολα. Σίγουρα όμως κάποιος πρέπει να επισκέπτεται τα μεγάλα κέντρα σύγχρονης τέχνης τη Νέα Υόρκη, το Λονδίνο, την Ιταλία και την Κίνα. Αυτό πάντα συνθετικά την περίοδο των Μπιενάλε και των Ομαδικών εκθέσεων.
Με την Ιστορικό τέχνης Ντόρα Ηλιοπούλου-Ρογκάν
Κόβεται ο ομφάλιος λώρος ανάμεσα στον καλλιτέχνη και τα έργα του;
Για εμένα όχι, ποτέ. Δεν μπορεί ν αποκοπεί το έργο από τον δημιουργό αφού είναι αποτέλεσμα εσωτερικών αναζητήσεων και προσωπικών εμπειριών.
Ο σύγχρονος Έλληνας "διαβάζει" τα μηνύματα των εικαστικών παρεμβάσεων που τον περιβάλλουν;
Πιστεύω πως ναι ,απλώς δεν διαθέτει πλέον την παιδεία για να μπορέσει να τα αφομοιώσει και να τα εκμεταλλευτεί προς όφελος του.
Γενικά τα πράγματα στην χώρα μας δεν πάνε καλά και έπεται συνέχεια, ο πολιτισμός μοιραία μπαίνει σε δεύτερη μοίρα
Αυτό προϋπήρχε. Δεν το έφερε η κρίση. Απλά τώρα έχουμε μια δικαιολογία.
Βλέπετε κάπου φως ελπίδας;
Αν αλλάξουμε νοοτροπία ίσως. Αυτό προσπαθεί να κάνει ένας καλλιτέχνης μέσα από την δουλειά του: να φέρει τους ανθρώπους κοντά και τον καθένα με τον εαυτό του.
Αν σας καλούσε ο υπουργός Πολιτισμού τι θα του προτείνατε για να βοηθήσουμε τον πολιτισμό;
Να βάλει περισσότερη τέχνη στα σχολεία. Μέχρι τώρα αφαιρούνται ώρες διδασκαλίας κάτι που κατά την γνώμη μου είναι καταστροφικό.
Εσείς ως πολίτης του κόσμου,θα εγκαταλείπατε την χώρα να ζήσετε κάπου στο εξωτερικό;
Έχω ζήσει αρκετά χρόνια στο εξωτερικό και συνεχίζω πάντα με γνώμονα την επαγγελματική μου δραστηριότητα. Αγαπώ τον τόπο μου με τα καλά και τα άσχημα του, άλλωστε, δεν πιστεύω στη φυγή ως έννοια.
Όπως λέει και ο Τίτος Πατρίκιος "Αυτός ο βράχος είναι η πατρίδα μου".
Τα έργα της Ευάς Καρύδη εκτίθενται στην A100 Gallery, piazza Alighieri 100, 73013 Galatina (Lecce) από 2 Μαΐου έως 30 Σεπτεμβρίου 2015
Στο πλαίσιο της νέας της δουλειάς μιλήσαμε μαζί της και μας αποκάλυψε την πηγή έμπνευσης του νέου της έργου, ποια υλικά χρησιμοποιεί αλλά και πως είναι η καθημερινότητά της στην Κέρκυρα
Τι σημαίνει να είσαι εικαστικός καλλιτέχνης στην Ελλάδα της κρίσης;
Δεν νομίζω πως έχουν αλλάξει πολλά, δεν είμαι βεβαία και η κατάλληλη για να απαντήσω σε ένα τέτοιο ερώτημα μιας και η δράση μου είναι εκτός συνόρων.
Πώς διάλεξες τη γλυπτική;
Σπούδασα στο Παρίσι και ενώ πίστευα πως θα γίνω ζωγράφος στην πορεία με διάλεξε η γλυπτική, και λέω με διάλεξε γιατί τελικά δεν αποφασίζει ο καλλιτέχνης το δρόμο του παρά η ίδια η τέχνη.
Η Εύα Καρύδη στο ατελιέ της
Ποια είναι η έμπνευση για την καινούργια σας δουλεια;
Η δύναμη και ευθραυστότητα της γυναικείας υπόστασης. Επικεντρώνεται στο γενετήσιο θηλυκό όργανο που δρα ως μεταφορέας της δημιουργίας και του διαλογισμού , της ζωής και της ελπίδας, του πόνου και το δράματος, της αξίας και μη - αξίας. Σε επιβεβαίωση αυτού, και τα δύο ζωγραφισμένα στοιχεία, αντιστοίχως, του χρυσού και του κόκκινου: και πάλι μεταφορικά προβάλλοντας την ανάπτυξη και, ιδιαίτερα, στην μεταμόρφωση.
Πώς ονομάζεται, την ρωτάω: Δεν θέλησα να δώσω ένα τίτλο γιατί πιστεύω πως το έργο μιλά από μόνο του. Άλλωστε, ο διάλογος μεταξύ έργου και θεατή δεν χρειάζεται μεταφράσεις.
Ποίο είναι το υλικό που χρησιμοποιείς;
Πέτρα ,σίδερο, γύψο, χρώμα. Η συγκεκριμένη έχει γύψο και σίδερο.
Πως είναι η καθημερινότητα ενός γλύπτη;
Μοναχική
Γιατί επέλεξες να μείνεις στη Κέρκυρα;
Για να έχω την καθημερινότητα ενός γλύπτη.
Φωτογραφίες από το νέο έργο της Εύας Καρύδη
Τα σχέδιά σου για το μέλλον;
Δεν προλαβαίνω να κάνω σχέδια. Κάνω επιλογές.
Πώς μπορεί το κοινό να παρακολουθεί την πορεία της τέχνης;
Σήμερα, με το διαδίκτυο τα πράγματα είναι πιο εύκολα. Σίγουρα όμως κάποιος πρέπει να επισκέπτεται τα μεγάλα κέντρα σύγχρονης τέχνης τη Νέα Υόρκη, το Λονδίνο, την Ιταλία και την Κίνα. Αυτό πάντα συνθετικά την περίοδο των Μπιενάλε και των Ομαδικών εκθέσεων.
Με την Ιστορικό τέχνης Ντόρα Ηλιοπούλου-Ρογκάν
Κόβεται ο ομφάλιος λώρος ανάμεσα στον καλλιτέχνη και τα έργα του;
Για εμένα όχι, ποτέ. Δεν μπορεί ν αποκοπεί το έργο από τον δημιουργό αφού είναι αποτέλεσμα εσωτερικών αναζητήσεων και προσωπικών εμπειριών.
Ο σύγχρονος Έλληνας "διαβάζει" τα μηνύματα των εικαστικών παρεμβάσεων που τον περιβάλλουν;
Πιστεύω πως ναι ,απλώς δεν διαθέτει πλέον την παιδεία για να μπορέσει να τα αφομοιώσει και να τα εκμεταλλευτεί προς όφελος του.
Γενικά τα πράγματα στην χώρα μας δεν πάνε καλά και έπεται συνέχεια, ο πολιτισμός μοιραία μπαίνει σε δεύτερη μοίρα
Αυτό προϋπήρχε. Δεν το έφερε η κρίση. Απλά τώρα έχουμε μια δικαιολογία.
Βλέπετε κάπου φως ελπίδας;
Αν αλλάξουμε νοοτροπία ίσως. Αυτό προσπαθεί να κάνει ένας καλλιτέχνης μέσα από την δουλειά του: να φέρει τους ανθρώπους κοντά και τον καθένα με τον εαυτό του.
Αν σας καλούσε ο υπουργός Πολιτισμού τι θα του προτείνατε για να βοηθήσουμε τον πολιτισμό;
Να βάλει περισσότερη τέχνη στα σχολεία. Μέχρι τώρα αφαιρούνται ώρες διδασκαλίας κάτι που κατά την γνώμη μου είναι καταστροφικό.
Εσείς ως πολίτης του κόσμου,θα εγκαταλείπατε την χώρα να ζήσετε κάπου στο εξωτερικό;
Έχω ζήσει αρκετά χρόνια στο εξωτερικό και συνεχίζω πάντα με γνώμονα την επαγγελματική μου δραστηριότητα. Αγαπώ τον τόπο μου με τα καλά και τα άσχημα του, άλλωστε, δεν πιστεύω στη φυγή ως έννοια.
Όπως λέει και ο Τίτος Πατρίκιος "Αυτός ο βράχος είναι η πατρίδα μου".
Τα έργα της Ευάς Καρύδη εκτίθενται στην A100 Gallery, piazza Alighieri 100, 73013 Galatina (Lecce) από 2 Μαΐου έως 30 Σεπτεμβρίου 2015
-- This feed and its contents are the property of The Huffington Post, and use is subject to our terms. It may be used for personal consumption, but may not be distributed on a website.
Keywords
ευα, το φως, huffington post, φως, κερκυρα, σημαίνει, ελλαδα, δραση, νέα, σχολεια, γνώμονα, piazza, μαΐου, feed, property, huffington, υπουργειο εσωτερικων, παγκόσμια ημέρα της γυναίκας 2012, Καλή Χρονιά, μιλα, γνωμη, δουλεια, ιταλια, κινα, λονδινο, πλαισιο, υλη, φως, απλα, γυψο, γνώμονα, δυναμη, διαδικτυο, ευκολα, εμπνευση, εννοια, εργα, εσωτερικων, τεχνη, ζησετε, ζωης, ιδια, ιστορικο, κοκκινου, μαΐου, μηνυματα, μοιρα, νεα υορκη, νοοτροπια, ντορα, παντα, ομφαλιος λωρος, οφελος, παρισι, πηγη, σιγουρα, σιδερο, συνεχεια, σχεδια, σχεδιο, το φως, φυγη, φορμα, χρωμα, ωρες, huffington post, huffington, χωρα, piazza, ιδιαιτερα, feed, παιχνιδι, property, σημαίνει, υλικα, υλικο, ζωγραφος
Τυχαία Θέματα
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ειδήσεις
- Τους τρέλανε όλους! Η εμφάνιση της Κατερίνας Καινούργιου με στενό μίνι φόρεμα που δεν άφηνε και πολλά στη φαντασία! [photo]
- Προβληματισμός από το «μπαράζ» καρδιακών ανακοπών
- Η κόλαση, δυστυχώς, είναι μπροστά μας
- «Ο ΣΥΡΙΖΑ ομολογεί πως θα υποκύψει στις πιέσεις των τοκογλύφων»
- Λαπαβίτσας: Mην φοβάστε τη ρήξη
- Κάμερον: H Eλλάδα είναι μια χώρα που προκαλεί τρόμο
- Κυκλοφοριακό χάος στην Κηφισίας λόγω τροχαίου
- Όρθιος στην Τούμπα ο ΠΑΣ
- Τίτλοι τέλους για τα FM στη Νορβηγία
- Reuters: Ποιος θα τραβήξει την πρίζα στην Ελλάδα;
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Huffington Post Greece
- Προβλημάτισε ο Πρόεδρος
- Reuters: Aν η Ελλάδα καταρρεύσει, κανείς δεν θέλει τα αποτυπώματά του στο φονικό όπλο. Τα παιχνίδια εξουσίας και η δυσπιστία
- Φυλάκιση για twerking μπροστά σε μνημείο του Β' Παγκοσμίου στη Ρωσία
- ΕΣΕΕ: Οι 4 αιτίες για το νέο κύμα λουκέτων στην αγορά
- Δέκα λεπτά με την Εύα Καρύδη: Ο διάλογος έργου και θεατή δεν χρειάζεται μεταφράσεις
- Οι γυναίκες απαντούν με το δικό τους τρόπο για το πως είναι το ιδανικό σώμα
- Ο Λεν Μπλαβάτνικ είναι ο πλουσιότερος άνδρας στη Βρετανία - Εκτός της λίστας η Ελισάβετ
- Η μετανάστευση μέσα από τον ελληνικό κινηματογράφο
- Ρώσος μαφιόζος συνελήφθη στη Θεσσαλονίκη
- Τελευταία Νέα Huffington Post Greece
- Δέκα λεπτά με την Εύα Καρύδη: Ο διάλογος έργου και θεατή δεν χρειάζεται μεταφράσεις
- ΕΣΕΕ: Οι 4 αιτίες για το νέο κύμα λουκέτων στην αγορά
- Προβλημάτισε ο Πρόεδρος
- 50 εικόνες καταστροφής από το Νεπάλ: 7,9 Ρίχτερ που κατέστρεψαν χιλιάδες ζωές
- Ρώσος μαφιόζος συνελήφθη στη Θεσσαλονίκη
- Οι γυναίκες απαντούν με το δικό τους τρόπο για το πως είναι το ιδανικό σώμα
- Φυλάκιση για twerking μπροστά σε μνημείο του Β' Παγκοσμίου στη Ρωσία
- Η μετανάστευση μέσα από τον ελληνικό κινηματογράφο
- Ο Λεν Μπλαβάτνικ είναι ο πλουσιότερος άνδρας στη Βρετανία - Εκτός της λίστας η Ελισάβετ
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ειδήσεις
- Προβληματισμός από το «μπαράζ» καρδιακών ανακοπών
- Πούτιν: «Οι ηγέτες των δυτικών χωρών μας αγαπούν όταν είμαστε φτωχοί και εξαθλιωμένοι»
- Βόλεϊ: Νίκη τίτλου ο ΠΑΟΚ, 3-2 σετ τον Ολυμπιακό
- Ρύθμιση προστασίας μισθών - καταθέσεων προαναγγέλλει η Ν. Βαλαβάνη
- ΟΗΕ προς ΕΕ: Δεν υπάρχει στρατιωτική λύση για τις τραγωδίες στη Μεσόγειο
- Έως αύριο Δευτέρα οι αιτήσεις για πρόσληψη στους Δήμους
- Ένα βήμα πριν από τη στέψη στο βόλεϊ ο ΠΑΟΚ
- Super League: Αστέρας Τρίπολης - Πανθρακικός 2-1
- Θα μηδενίζεται η κόλλα του μαθητή που θα έχει κινητό τηλέφωνο στις πανελλαδικές - Ακόμη και αν είναι απενεργοποιημένο