Ενρίκο Καστιλιόνε: O Iταλός σκηνοθέτης σκηνοθετεί την «Αΐντα» και ζωντανεύει την Αρχαία Αίγυπτο στο Ηρώδειο
Η παραγωγή που σήκωσε την αυλαία του φετινού Φεστιβάλ Αθηνών χτες 10 Ιουνίου, είναι ένα πραγματικό οπερατικό μπεστ-σέλερ. Η «Αΐντα»(1871) είναι από τις γνωστότερες όπερες του Βέρντι: Με φόντο την εξωτική Αίγυπτο των Φαραώ βλέπουμε ένα μοιραίο ερωτικό τρίγωνο. Η Αΐντα, πριγκίπισσα της Αιθιοπίας και αιχμάλωτη στην αυλή των Φαραώ, είναι ερωτευμένη με τον Αιγύπτιο στρατηγό
Ρανταμές, ο οποίος ανταποδίδει τα αισθήματά της δυσαρεστώντας την Αμνέριδα, κόρη του Φαραώ, η οποία είναι επίσης ερωτευμένη μαζί του. Γνωστή για τη μεγαλοπρέπεια της, τις σπουδαίες της άριες τις εντυπωσιακές σκηνές πλήθους αλλά και το θριαμβικό της εμβατήριο, η «Αΐντα» θεωρείται ως ένα από τα κορυφαία έργα του Βέρντι.
Η συγκεκριμένη παραγωγή σε σκηνοθεσία Ενρίκο Καστιλιόνε πρωτοπαρουσιάστηκε στο Φεστιβάλ της Ταορμίνα το 2009 και από τότε έχει ταξιδέψει σε όλη τη Μεσόγειο- από τις Συρακούσες ως την Τενερίφη.
Λίγες μέρες πριν, όταν συναντηθήκαμε με τον Ενρίκο Καστιλιόνε,στα παρασκήνια του Ηρωδείου, το Ωδείο είχε ήδη αρχίσει να μετατρέπεται σε σκηνικό της Αρχαίας Αιγύπτου, με χρυσά αγάλματα και μια πυραμίδα στη σκηνή. Την ώρα που οι τεχνικοί συναρμολογούσαν το σκηνικό ο Καστιλιόνε ξέκλεψε πέντε λεπτά από τις πρόβες για να μου μιλήσει με μεγάλο ενθουσιασμό για την παράσταση.
Σκηνοθέτης όπερας γνωστός για την “θεατρική” του ματιά ο Καστιλιόνε που ζει και εργάζεται στη Ρώμη, δούλεψε με το καστ της Ελληνικής Λυρικής Σκηνής για κάτι παραπάνω ένα μήνα με πρόβες πρώτα στην Αρχαία Ολυμπία και μετά στο Ηρώδειο. Ο Ιταλός σκηνοθέτης έχει επιμεληθεί δεκάδες όπερες ανά τον κόσμο τα τελευταία χρόνια. Τους επόμενους μόνο μήνες θα σκηνοθετήσει «Μανταμα Μπάτερφλαι» στην Ταορμίνα, Τουραντό στις Συρακούσες, Μπεατρίτσε ντι Τέντα του Μπελίνι στην Κατανια και Καβαλερία Ρουστικάνα στο Πεκίνο.
Γιατί διαλέξατε να φέρετε αυτή τη συγκεκριμένη παραγωγή που ανέβηκε για πρώτη φορά στην Ταορμίνα το 2009 στο Ηρωδειο;
Το θέατρο της Ταορμίνα είναι παρόμοιο αν και λίγο μικρότερο. Έχει τα ίδια χαρακτηριστικά και την ίδια προοπτική. Νομίζω πως η «Αΐντα» ήταν η πιο κατάλληλη όπερα για το χώρο, κυρίως λόγω του χώρου και των προβολών.
Πώς φαντάζεστε λοιπόν την Αΐντα ;
Η ηρωίδα Αΐντα είναι μια σκλάβα των περιστάσεων. Πρόκειται για ένα αιώνιο, πανανθρώπινο δράμα χωρίς χρόνο. Χτες, σήμερα, ή 2000 χρόνια πριν είναι το ίδιο. Σαν όπερα, η «Αΐντα» είναι δυο όπερες σε μια. Η πρώτη της όψη θυμίζει όπερα δωματίου. Η 1η, η 3η, και η 4η σκηνή είναι όλες εσωτερικές γι αυτό ο Βέρντι την αποκαλούσε όπερα δωματίου. Η δεύτερη της όψη είναι μεγαλοπρεπής γι αυτό και υπάρχει και στη 2η πράξη βλέπουμε τον μεγαλοπρεπή θρίαμβο. Στην «Αΐντα» η όπερα δωματίου εναλλάσσεται με τη μεγαλοπρέπεια.
Υπάρχει κάποια άλλη όπερα που θα θέλατε να ανεβάσετε στο Ηρώδειο;
Την Τόσκα, ή οποιαδήποτε όπερα του Πουτσίνι τον Ριγολέττο παραδείγματος χάριν, ακόμα και το Μαγικό Αυλό του Μότσαρτ, οτιδήποτε δραματικό και θεατρικό.
Είπατε πριν ότι η «Αΐντα» έχει διεθνές θέμα αλλά πως διαφέρει το Ηρώδειο από το θέατρο της Ταορμίνας ή την Τενερίφη;
Εδώ υπάρχει η ιστορία, είναι το Ηρώδειο, 2000 χρόνια πριν έπαιζαν αρχαίο δράμα. Είναι μεγάλη τιμή μου και προνόμιο να είμαι εδώ γιατί εδώ είναι η σκηνή της Μαρίας Κάλλας που είναι το είδωλο μου. Όταν έλαβα την πρόσκληση από το Μύρωνα Μιχαηλίδη είπα ναι, αλλά μόλις μου είπε ότι είναι στο Ηρώδειο είπα αμέσως ναι.
Αΐντα, Ωδείο Ηρώδου Αττικού 11, 12, 15 Ιουνίου 2016
Η αγορά είσιτήριων πραγματοποιείται από τα Εκδοτήρια του Φεστιβάλ Αθηνών (Πανεπιστημίου 39, Στοά Πεσμαζόγλου / 2103272000), τα Ταμεία του Θεάτρου Ολύμπια (Ακαδημίας 59 / 2103662100) &online στo site της Λυρικής Σκηνής και στο site του Φεστιβάλ Αθηνών
Η συγκεκριμένη παραγωγή σε σκηνοθεσία Ενρίκο Καστιλιόνε πρωτοπαρουσιάστηκε στο Φεστιβάλ της Ταορμίνα το 2009 και από τότε έχει ταξιδέψει σε όλη τη Μεσόγειο- από τις Συρακούσες ως την Τενερίφη.
Λίγες μέρες πριν, όταν συναντηθήκαμε με τον Ενρίκο Καστιλιόνε,στα παρασκήνια του Ηρωδείου, το Ωδείο είχε ήδη αρχίσει να μετατρέπεται σε σκηνικό της Αρχαίας Αιγύπτου, με χρυσά αγάλματα και μια πυραμίδα στη σκηνή. Την ώρα που οι τεχνικοί συναρμολογούσαν το σκηνικό ο Καστιλιόνε ξέκλεψε πέντε λεπτά από τις πρόβες για να μου μιλήσει με μεγάλο ενθουσιασμό για την παράσταση.
Σκηνοθέτης όπερας γνωστός για την “θεατρική” του ματιά ο Καστιλιόνε που ζει και εργάζεται στη Ρώμη, δούλεψε με το καστ της Ελληνικής Λυρικής Σκηνής για κάτι παραπάνω ένα μήνα με πρόβες πρώτα στην Αρχαία Ολυμπία και μετά στο Ηρώδειο. Ο Ιταλός σκηνοθέτης έχει επιμεληθεί δεκάδες όπερες ανά τον κόσμο τα τελευταία χρόνια. Τους επόμενους μόνο μήνες θα σκηνοθετήσει «Μανταμα Μπάτερφλαι» στην Ταορμίνα, Τουραντό στις Συρακούσες, Μπεατρίτσε ντι Τέντα του Μπελίνι στην Κατανια και Καβαλερία Ρουστικάνα στο Πεκίνο.
Γιατί διαλέξατε να φέρετε αυτή τη συγκεκριμένη παραγωγή που ανέβηκε για πρώτη φορά στην Ταορμίνα το 2009 στο Ηρωδειο;
Το θέατρο της Ταορμίνα είναι παρόμοιο αν και λίγο μικρότερο. Έχει τα ίδια χαρακτηριστικά και την ίδια προοπτική. Νομίζω πως η «Αΐντα» ήταν η πιο κατάλληλη όπερα για το χώρο, κυρίως λόγω του χώρου και των προβολών.
Πώς φαντάζεστε λοιπόν την Αΐντα ;
Η ηρωίδα Αΐντα είναι μια σκλάβα των περιστάσεων. Πρόκειται για ένα αιώνιο, πανανθρώπινο δράμα χωρίς χρόνο. Χτες, σήμερα, ή 2000 χρόνια πριν είναι το ίδιο. Σαν όπερα, η «Αΐντα» είναι δυο όπερες σε μια. Η πρώτη της όψη θυμίζει όπερα δωματίου. Η 1η, η 3η, και η 4η σκηνή είναι όλες εσωτερικές γι αυτό ο Βέρντι την αποκαλούσε όπερα δωματίου. Η δεύτερη της όψη είναι μεγαλοπρεπής γι αυτό και υπάρχει και στη 2η πράξη βλέπουμε τον μεγαλοπρεπή θρίαμβο. Στην «Αΐντα» η όπερα δωματίου εναλλάσσεται με τη μεγαλοπρέπεια.
Υπάρχει κάποια άλλη όπερα που θα θέλατε να ανεβάσετε στο Ηρώδειο;
Την Τόσκα, ή οποιαδήποτε όπερα του Πουτσίνι τον Ριγολέττο παραδείγματος χάριν, ακόμα και το Μαγικό Αυλό του Μότσαρτ, οτιδήποτε δραματικό και θεατρικό.
Είπατε πριν ότι η «Αΐντα» έχει διεθνές θέμα αλλά πως διαφέρει το Ηρώδειο από το θέατρο της Ταορμίνας ή την Τενερίφη;
Εδώ υπάρχει η ιστορία, είναι το Ηρώδειο, 2000 χρόνια πριν έπαιζαν αρχαίο δράμα. Είναι μεγάλη τιμή μου και προνόμιο να είμαι εδώ γιατί εδώ είναι η σκηνή της Μαρίας Κάλλας που είναι το είδωλο μου. Όταν έλαβα την πρόσκληση από το Μύρωνα Μιχαηλίδη είπα ναι, αλλά μόλις μου είπε ότι είναι στο Ηρώδειο είπα αμέσως ναι.
Αΐντα, Ωδείο Ηρώδου Αττικού 11, 12, 15 Ιουνίου 2016
Η αγορά είσιτήριων πραγματοποιείται από τα Εκδοτήρια του Φεστιβάλ Αθηνών (Πανεπιστημίου 39, Στοά Πεσμαζόγλου / 2103272000), τα Ταμεία του Θεάτρου Ολύμπια (Ακαδημίας 59 / 2103662100) &online στo site της Λυρικής Σκηνής και στο site του Φεστιβάλ Αθηνών
-- This feed and its contents are the property of The Huffington Post, and use is subject to our terms. It may be used for personal consumption, but may not be distributed on a website.
Keywords
αιγυπτος, ηρωδειο, αρχαια, huffington post, αθηνα, ιουνίου, ολυμπια, θεατρο, δραμα, online, site, feed, property, huffington, μυρωνας στρατης, Καλή Χρονιά, αυλαια, θεμα, οψη, ρωμη, φεστιβαλ αθηνων, ωδειο ηρωδου αττικου, ωρα, αγορα, αρχαια ολυμπια, ειπε, υπαρχει, εργα, ιδια, ιδιο, θυμιζει, ματια, μηνες, μοτσαρτ, οπερα, πεκινο, σκηνες, σκηνοθεσια, τενεριφη, τιμη, φεστιβαλ, φοντο, φορα, ωδειο, αυλη, huffington post, huffington, feed, ιουνίου, property, site, σκηνη
Τυχαία Θέματα
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ειδήσεις
- Τα παιδιά του Άδωνι, υποψήφιοι του ΠΑΣΟΚ, "αντιΣΥΡΙΖΑ μαχητές"
- Μητέρα υπέγραψε συμβόλαιο με τις κόρες της για να μείνουν στο σπίτι της
- Μουσουλμάνοι έδειραν μπαργούμαν... Διαβάστε για ποιο λόγο!
- Βόλος: Απεβίωσε 45χρονη φιλόλογος-Πενθεί η εκπαιδευτική κοινότητα
- Πέθανε ο ηθοποιός Γιάννης Μιχαλόπουλος
- Δολοφονήθηκε η τραγουδίστρια του 'Τhe Voice' Christina Grimmie
- Φοβούνται στα κατεχόμενα για την πρόσληψη 3000 οπλιτών
- Οι Βρετανοί... ψηφίζουν Βrexit
- «Στουμπώνουν» με αντιβιοτικά τους σολομούς στη Χιλή
- 10η Αντιρατσιστική Γιορτή στη Γεωπονική
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Huffington Post Greece
- Αλβανία - Ελβετία: una faccia una razza
- ΗΠΑ: Επίθεση εναντίον δημοσιογράφου με από περαστική, με γροθιές και χαστούκια
- 'Ερευνα: Το 15% των Ελλήνων μεταξύ 18-34 ετών περιμένουν ότι θα δουλεύουν μέχρι να πεθάνουν
- Λιβύη: Δυνάμεις της κυβέρνησης ενότητας ανακατέλαβαν το λιμάνι της Σύρτης από το ISIS
- Η πιο ανήθικη, σκανδαλιστική και (κυριολεκτικά) διαβολική περίοδος στην ιστορία της erotica
- Ενρίκο Καστιλιόνε: O Iταλός σκηνοθέτης σκηνοθετεί την «Αΐντα» και ζωντανεύει την Αρχαία Αίγυπτο στο Ηρώδειο
- Ένας είσαι Μέσι και θαυμαστά τα έργα σου
- Μάρδας: Πρόβλεψη για επενδύσεις από μετανάστες στον νέο επενδυτικό νόμο
- Μουσείο Μαστίχας: Τι θα δουν οι επισκέπτες που θα βρεθούν στο Πυργί της Χίου;
- Τελευταία Νέα Huffington Post Greece
- Ενρίκο Καστιλιόνε: O Iταλός σκηνοθέτης σκηνοθετεί την «Αΐντα» και ζωντανεύει την Αρχαία Αίγυπτο στο Ηρώδειο
- Αλβανία - Ελβετία: una faccia una razza
- Ένας είσαι Μέσι και θαυμαστά τα έργα σου
- 'Ερευνα: Το 15% των Ελλήνων μεταξύ 18-34 ετών περιμένουν ότι θα δουλεύουν μέχρι να πεθάνουν
- Λιβύη: Δυνάμεις της κυβέρνησης ενότητας ανακατέλαβαν το λιμάνι της Σύρτης από το ISIS
- ΗΠΑ: Επίθεση εναντίον δημοσιογράφου με από περαστική, με γροθιές και χαστούκια
- Η πιο ανήθικη, σκανδαλιστική και (κυριολεκτικά) διαβολική περίοδος στην ιστορία της erotica
- Μουσείο Μαστίχας: Τι θα δουν οι επισκέπτες που θα βρεθούν στο Πυργί της Χίου;
- Μάρδας: Πρόβλεψη για επενδύσεις από μετανάστες στον νέο επενδυτικό νόμο
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ειδήσεις
- Δολιοφθορά στα σωληνάκια της Πόρσε του Μαυρίκου;
- 5 απίστευτα πράγματα που μπορείτε να κάνετε με τα καλαμάκια! [video]
- Φωτιά σε πολυκατοικία στα Ιωάννινα
- Η επιτυχία του Κινήματος κατά εξώσεων στην Ισπανία
- Διπλή βομβιστική επίθεση στη Δαμασκό
- Οι λιμενεργάτες προειδοποιούν – «Δεσμεύσεις στα λόγια από την κυβέρνηση»
- Γεννηματά για Φίλη: Απαράδεκτες και καθεστωτικές οι δηλώσεις για το κίνημα «παραιτηθείτε»
- ΕURO 2016: Ιδιοκτήτης καφετέριας μετακίνησε τα πασαλακια στο Bέλγιο
- Κυβέρνηση: «Ειδικής πολιτικής και κοινωνικής βαρύτητας ο νέος αναπτυξιακός νόμος»