Εθνικό Θέατρο: Πρώτες εικόνες από την «Ορέστεια» σε σκηνοθεσία Θεόδωρου Τερζόπουλου
Το Εθνικό Θέατρο έδωσε στη δημοσιότητα τις πρώτες φωτογραφίες από την τριλογία του Αισχύλου «Ορέστεια», που θα παρουσιαστεί στις 12 και 13 Ιουλίου, στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου, σε σκηνοθεσία Θεόδωρου Τερζόπουλου.
Η πολυαναμενόμενη παράσταση σηματοδοτεί την πρώτη συνεργασία του Εθνικού Θέατρου με τον με τον διεθνώς καταξιωμένο Έλληνα σκηνοθέτη και δάσκαλο.
Θεόδωρος Τερζόπουλος: Θέτουμε ξανά το θεμελιώδες«Γιατί η Ορέστεια συνεχίζει να ασκεί τρομακτική έλξη;», αναφέρει στο σημείωμα του ο Θεόδωρος Τερζόπουλος. «Μια πιθανή απάντηση θα μπορούσε να είναι επειδή στον άνθρωπο υπάρχει η ανάγκη για μια βαθύτερη σχέση με τον Μύθο. Ο μύθος της Ορέστειας είναι επικίνδυνος, ανήκει στον κόσμο του ανοίκειου και του παράξενου, προκαλεί τον τρόμο, επειδή αποκαλύπτει το ατίθασο, το βίαιο και τους νόμους του βάθους που δεν μπορούν να δαμαστούν. Η Κλυταιμνήστρα μας καλεί να σπάσουμε μαζί τον καθρέφτη, για να γεννηθεί από τα θραύσματά του μια νέα εφιαλτική εικόνα, που ωστόσο θα διατηρεί τις σκοτεινές ρίζες του μύθου.
Πρόθεσή μας είναι η μελέτη του βάθους του μύθου της Ορέστειας και η αναζήτηση του απρόβλεπτου, του ασυνήθιστου, του παράδοξου. Τα πρόσωπα προσφέρουν τα σώματά τους στο θυσιαστήριο του ανοίκειου, θέτουν διαρκή ερωτήματα και διλήμματα. Η αισθητική της παράστασης προκύπτει από τη δυναμική σχέση του Σώματος με τον Μύθο, τον Χρόνο και τη Μνήμη».
Και καταλήγει: «Θέτουμε ξανά το θεμελιώδες οντολογικό ερώτημα «περί τίνος πρόκειται», ένα ερώτημα που δεν επιδέχεται οριστικές απαντήσεις, αλλά διαρκώς μας ενεργοποιεί προς την κατεύθυνση της ολοένα βαθύτερης έρευνας της ρίζας του ήχου, της λέξης, των πολλαπλών διαστάσεων του ανθρώπινου αινίγματος και της ανακατασκευής ενός νέου Μύθου».
«Ορέστεια»Για την ΟρέστειαTο 458 π.Χ., σε μια εποχή βίαιων κοινωνικών και πολιτικών ανατροπών, o Αισχύλος παρουσιάζει στη γιορτή των Διονυσίων την Ορέστεια (Αγαμέμνων, Χοηφόροι, Ευμενίδες), τη μοναδική σωζόμενη τριλογία αρχαίου δράματος και το τελευταίο σωζόμενο έργο του, που συνέταξε δύο μόλις χρόνια πριν από τον θάνατό του, αντανακλώντας πολλές από τις ραγδαίες μεταβολές της εποχής του.
Κεντρικός άξονας της τριλογίας είναι το τραγικό βραχυκύκλωμα του Ορέστη που διαχέεται σε όλα τα πρόσωπα του δράματος και στον χορό μέσα από διαδοχικά στάδια: από την αποσταθεροποίηση στο αδιέξοδο, στην τρέλα. Την κατάσταση αυτή εκμεταλλεύεται η Αθηνά στο τρίτο μέρος της τριλογίας, για να θεσμοθετήσει τη δημοκρατία με τη βία, μέσω μιας αμφιλεγόμενης σύναψης ειρήνης.
Στα δύο πρώτα μέρη της τριλογίας, στον Αγαμέμνονα και τις Χοηφόρους, οι δολοφονίες που βάζουν τέλος στις τυραννικές εξουσίες του Αγαμέμνονα και της Κλυταιμνήστρας αποτελούν την κορύφωση μιας νέας περιόδου κρίσης και αποσταθεροποίησης που αντανακλάται στις Ευμενίδες. Οι Ερινύες, οι χθόνιες θεότητες, εκπροσωπώντας τα ένστικτα και τις παρορμήσεις διαφυλάσσουν τη μνήμη. Γνωρίζοντας ότι κάθε διαμάχη με τους θεούς είναι προδιαγεγραμμένη ήττα, εξεγείρονται και απειλούν την ευταξία της πόλης. Ο Ορέστης πρέπει να πληρώσει για να τιμωρηθεί όχι μόνο το έγκλημα, αλλά και η επανάληψή του, και να διατηρηθεί ζωντανή η μνήμη της σύγκρουσης.
Η Αθηνά προσπαθεί με κάθε τίμημα να συνάψει «σύμφωνο ειρήνης» ανάμεσα στους θεούς και τις Ερινύες, προσφέροντας ανταλλάγματα και προνόμια. Για να πετύχει τη συνθηκολόγηση, μεταφέρει τη βία στο πεδίο της γλώσσας. Ο λόγος της εισάγει τη δόλια πειθώ, το ψέμα και την παραπλάνηση στην πολιτική σφαίρα. Οι Ερινύες υποκύπτουν με τη θέλησή τους. Φορώντας τα χαρακτηριστικά πορφυρά ενδύματα των μετοίκων, ανακηρύσσονται σε Ευμενίδες και απομακρύνονται από τον πυρήνα της πόλης. Οδηγούνται στην αφάνεια, στη λήθη, στα έγκατα της γης. Το δημοκρατικό πολίτευμα έχει εγκαθιδρυθεί. Όχι όμως ανώδυνα. Ό,τι είναι ασύμβατο με το νέο καθεστώς -το μέρος του ζωντανού σώματος που συνδέεται με τη μνήμη, τα ένστικτα, τη ζωική ορμή- έχει εξοριστεί. Η νέα τάξη πραγμάτων επιβάλλεται από τους εξουσιαστικούς μηχανισμούς με τρόπο τέτοιο, ώστε αυτές οι ζωτικές δυνάμεις μοιάζει σαν να μην υπήρξαν ποτέ.
Οι Ερινύες συμβιβάζονται και αποδέχονται την κοινωνική θέση των μετοίκων, ωστόσο η εσωτερική δομή τους δεν αλλοιώνεται. Όπως τα φυσικά φαινόμενα που δεν εξαφανίζονται από τη γη, αλλά ακολουθούν μια σπειροειδή πορεία μετουσίωσης, κλιμάκωσης και αποκλιμάκωσης, έτσι μπορούμε να φανταζόμαστε και τις χθόνιες θεότητες να οπισθοχωρούν και να αποσύρονται, για να αναδυθούν εκ νέου, παίρνοντας συνεχώς νέες, απροσδόκητες μορφές.
Ταυτότητα παράστασηςΜετάφραση: Ελένη Βαροπούλου
Σκηνοθεσία – Δραματουργική επεξεργασία: Θεόδωρος Τερζόπουλος
Συνεργάτης σκηνοθέτης: Σάββας Στρούμπος
Σκηνικά – Κοστούμια – Φωτισμοί: Θεόδωρος Τερζόπουλος
Πρωτότυπη μουσική σύνθεση: Παναγιώτης Βελιανίτης
Σύμβουλος δραματολόγος: Μαρία Σικιτάνο
Δραματολόγος παράστασης: Ειρήνη Μουντράκη
Βοηθός σκηνοθέτη: Θεοδώρα Πατητή
Συνεργάτης σκηνογράφου: Σωκράτης Παπαδόπουλος
Συνεργάτιδα ενδυματολόγου: Παναγιώτα Κοκκορού
Συνεργάτης φωτιστή: Κωνσταντίνος Μπεθάνης
Καλλιτεχνική συνεργάτιδα: Μαρία Βογιατζή
Βίντεο: Νίκος Πάστρας
Φωτογραφίες: Γιοχάνα Βέμπερ
Παίζουν: Έβελυν Ασουάντ (Κασσάνδρα), Τάσος Δήμας (Φύλακας/Προπομπός), Κωνσταντίνος Ζωγράφος (Πυλάδης), Έλλη Ιγγλίζ (Τροφός), Κώστας Κοντογεωργόπουλος (Ορέστης), Δαυίδ Μαλτέζε (Αίγισθος), Άννα Μαρκά Μπονισέλ (Προφήτις), Νίκος Ντάσης (Απόλλων), Ντίνος Παπαγεωργίου (Κήρυκας), Αγλαΐα Παππά (Αθηνά), Σάββας Στρούμπος (Αγαμέμνων), Αλέξανδρος Τούντας (Οικέτης), Νιόβη Χαραλάμπους (Ηλέκτρα), Σοφία Χιλλ (Κλυταιμνήστρα/Το Είδωλον της Κλυταιμνήστρας)
Xορός: Μπάμπης Αλεφάντης, Ναταλία Γεωργοσοπούλου, Κατερίνα Δημάτη, Κωνσταντίνος Ζωγράφος, Πύρρος Θεοφανόπουλος, Έλλη Ιγγλίζ, Βασιλίνα Κατερίνη, Θάνος Μαγκλάρας, Ελπινίκη Μαραπίδη, Άννα Μαρκά Μπονισέλ, Λυγερή Μητροπούλου, Ρόζυ Μονάκη, Ασπασία Μπατατόλη, Νίκος Ντάσης, Βαγγέλης Παπαγιαννόπουλος, Σταύρος Παπαδόπουλος, Μυρτώ Ροζάκη, Γιάννης Σανιδάς, Αλέξανδρος Τούντας, Κατερίνα Χιλλ, Μιχάλης Ψαλίδας, Giulio Germano Cervi
Με ελληνικούς και αγγλικούς υπέρτιτλους.
Ώρα έναρξης: 21:00
Διάρκεια: 180 λεπτά
Προπώληση εισιτηρίων: more.com
Πληροφορίες: www.n-t.gr
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Ραντεβού στα θερινά: 10 ταινίες που ανυπομονούμε να δούμε το καλοκαίρι
Εβδομάδα Μικρών Βιβλιοπωλείων: Μια ανοιξιάτικη γιορτή
Ψηφιδωτό του 2ου αιώνα π.Χ. που απεικονίζει τη Μούσα Καλλιόπη ανακαλύφθηκε στη Σίδη
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ειδήσεις
- Χαμός στη Super Κατερίνα: Αποχώρησε βρίζοντας από το πλατό: «Φεύγω, αρκετά με την παράνοια»
- Τατσόπουλος: Χαμός στον αέρα της εκπομπής της Καινούργιου - «Δεν μπορούμε να λέμε ό,τι μαλ... θέλουμε»
- Χαμός στην Αχαΐα – Μπήκε σε εκκλησία και τα έκανε λίμπα γιατί του ξύπνησαν το μωρό
- Χένρι Κίσινγκερ: «Είμαι σχιζοφρενικός»
- Σχολεία: Αλλάζουν τα πάντα από τον Σεπτέμβριο - Όλα όσα πρέπει να ξέρετε
- Συναγερμός από τον ΕΟΦ – Κυκλοφορεί ενέσιμο διάλυμα λιποδιάλυσης χωρίς έγκριση
- Ζώδια: Οι εβδομαδιαίες προβλέψεις με την υπογραφή του Κώστα Λεφάκη
- Πάτρα: Σε σοβαρή κατάσταση άνδρας μετά από δάγκωμα οχιάς
- Έκρηξη Τατσόπουλου στον «αέρα» τηλεοπτικής εκπομπής : «Δεν μπορούμε να λέμε όποια μαλ…α θέλουμε!»
- Final 4 Βερολίνου: «Mεταξύ έκστασης και ταραχών»
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Huffington Post Greece
- Με 850 αστυνομικούς ενισχύθηκαν οι ΟΠΚΕ Αττικής και Θεσσαλονίκης - Αύξηση 163% στις συλλήψεις
- Οι νέες επενδύσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων της H.I.G. στην Ελλάδα
- Εθνικό Θέατρο: Πρώτες εικόνες από την «Ορέστεια» σε σκηνοθεσία Θεόδωρου Τερζόπουλου
- O επτάστερος Παναθηναϊκός AKTOR πρωταθλητής Ευρώπης σήκωσε την κούπα στο «παρκέ» του Novasports
- Δίκη Ζακ Κωστόπουλου: «Πήγα να τον βοηθήσω» ισχυρίζεται ο μεσίτης
- Ερευνα του FBI για την πώληση αρχαίων θησαυρών του Βρετανικού Μουσείου σε Αμερικανούς
- Έρευνα: Μεγάλα οφέλη για επιχειρήσεις από την υβριδική εργασία- μείωση χρήσης ενέργειας κατά 1/5
- Πρωταθλητής Ευρώπης: Από το Ελευθέριος Βενιζέλος στο ΟΑΚΑ για πάρτι το πούλμαν του Παναθηναϊκού
- Με drones οι έλεγχοι για τις παραβάσεις στις παραλίες - Ποια περιοχή είναι «πρωταθλήτρια» (Βίντεο)
- Αλεξανδρούπολη: Αιματηρό επεισόδιο, μαχαίρωσαν νεαρό - 10 συλλήψεις
- Τελευταία Νέα Huffington Post Greece
- Εθνικό Θέατρο: Πρώτες εικόνες από την «Ορέστεια» σε σκηνοθεσία Θεόδωρου Τερζόπουλου
- O επτάστερος Παναθηναϊκός AKTOR πρωταθλητής Ευρώπης σήκωσε την κούπα στο «παρκέ» του Novasports
- Δίκη Ζακ Κωστόπουλου: «Πήγα να τον βοηθήσω» ισχυρίζεται ο μεσίτης
- Οι νέες επενδύσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων της H.I.G. στην Ελλάδα
- Έρευνα: Μεγάλα οφέλη για επιχειρήσεις από την υβριδική εργασία- μείωση χρήσης ενέργειας κατά 1/5
- Με 850 αστυνομικούς ενισχύθηκαν οι ΟΠΚΕ Αττικής και Θεσσαλονίκης - Αύξηση 163% στις συλλήψεις
- Με drones οι έλεγχοι για τις παραβάσεις στις παραλίες - Ποια περιοχή είναι «πρωταθλήτρια» (Βίντεο)
- Αλεξανδρούπολη: Αιματηρό επεισόδιο, μαχαίρωσαν νεαρό - 10 συλλήψεις
- Πρωταθλητής Ευρώπης: Από το Ελευθέριος Βενιζέλος στο ΟΑΚΑ για πάρτι το πούλμαν του Παναθηναϊκού
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ειδήσεις
- Η Τράπεζα της Ελλάδος εκδίδει αναμνηστικό νόμισμα για την μάχη της Κρήτης
- Τι συμβαίνει στον οργανισμό μας όταν χωρίζουμε
- Δίωξη για δύο κακουργήματα στον Τούρκο εμπρηστή
- Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας: Αύξηση 12,2% στην επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια
- Συνέντευξη Κ. Μητσοτάκη στο podcast “The Rest is Politics”- «Τα παράπονα πάνω στα οποία πατούν οι λαϊκιστές είναι πραγματικά, αλλά ο λαϊκισμός δεν είναι η απάντηση»
- Tο παράσημο του Μεγαλόσταυρου απένειμε η Κ. Σακελλαροπούλου στον εφοπλιστή Π. Λασκαρίδη
- Ο ύποπτος τούρκος εμπρηστής που ήθελε να… διώξει τα έντομα
- Φωτιά Αιγάλεω: Ποινική δίωξη για δύο κακουργήματα στον 33χρονο Τούρκο
- Σκρέκας: Μας ενδιαφέρει η πρακτική εφαρμογή της καινοτομίας – Η δράση «Ερευνώ-Καινοτομώ»
- Παρουσίαση παιδικού βιβλίου «Στάσου πλάι μου», Μάρω Θεοδωράκη