Η «εννοιο-κτονία» κι ο εχθρός βαθιά μέσα μας
Τη στιγμή που γράφεται αυτό το κείμενο, σφυρίζουν στο μυαλό μας τα πυρά από τις πρόσφατες επιθέσεις στην Αίγυπτο, την Τουρκία, τον Λίβανο και τη Γαλλία, προκαλώντας μούδιασμα, αμηχανία, και ένα ακαθόριστο αίσθημα θυμού. Κι ενώ η Γαλλία αντεπιτίθεται με βομβαρδισμούς στη Συρία, οι διαξιφισμοί γίνονται ολοένα εντονότεροι στη σφαίρα του πολιτικού σχολιασμού και της δημόσιας συζήτησης,
με τρόπο που αναζωπυρώνει την ανταλλαγή απόψεων, χωρίς απαραίτητα να μας διαφωτίζει, αφού συχνά αυτοπυροβολούμαστε εκτοξεύοντας βλήματα από στρατευμένες θέσεις. Προέχει λοιπόν να ξεκαθαρίσουμε, και δεσμεύομαι να προσπαθήσω να εξηγήσω, πως και γιατί θεωρώ πως αυτοπυροβολούμαστε, και τι απομένει να κάνουμε ως πολίτες ενός κόσμου που μέχρι πρόσφατα ενδεχομένως να θεωρούσαμε (αφελώς) πως απέχει πολύ από ολοκληρωτισμούς.
Το πως αυτοπυροβολούμαστε συνοψίζεται σε έναν ερμηνευτικό διπολισμό που κινείται μεταξύ μιας ρητορείας που αντιμάχεται τον «Ισλαμοφασισμό» και επικαλείται την «Δυτικο-υπεροχή», και ενός είδους «αυτομαστιγώματος» που επιρρίπτει ευθύνες στον νεο-αποκιοκρατικό χαρακτήρα των στρατιωτικών επεμβάσεων της Δύσης στο γεωγραφικό χώρο της Μέσης Ανατολής από τον «πρώτο» Πόλεμο του Κόλπου μέχρι σήμερα. Και οι δύο αυτές ερμηνευτικές απόπειρες είναι, κατά τη γνώμη μου, εξαιρετικά προβληματικές.
Η πρώτη κατακεραυνώνει την ακραία πολιτικοποίηση του Ισλάμ, αντικαθιστώντας την με μια φανατική υπεράσπιση «Δυτικών» ιδεών και ιδεωδών. Μια τέτοια στάση είναι επικίνδυνη και επιπόλαιη αφού συγχέει την ακραία πολιτικοποίηση ενός θρησκευτικού δόγματος (ισλαμισμός), με το ίδιο το θρησκευτικό δόγμα (Ισλάμ), ενώ επικαλείται την Αναγέννηση και (κυρίως) τον Διαφωτισμό ως αποκλειστικά «Δυτικά» ιστορικά και πολιτισμικά ρεύματα, αγνοώντας επιμελώς πως δεν προέκυψαν ως αυτόνομα η αυτόφωτα γεγονότα, αλλά ως προϊόντα διαλόγου, ανταλλαγής ιδεών, και εμπορίου με τον Ισλαμικό κόσμο, παραβιάζοντας έτσι το πνεύμα του Διαφωτισμού ως «Ιδέα για μια Παγκόσμια Ιστορία από Kοσμοπολίτικη Σκοπιά» (περισσότερα εδώ, εδώ, κι εδώ).
Η δεύτερη, «αυτομαστιγωτική» προσέγγιση, εξηγεί τις πρόσφατες επιθέσεις ως ακραία, πλην όμως δικαιολογημένη, πράξη εκδίκησης έναντι των στρατιωτικών επεμβάσεων της Δύσης χρεώνοντας την ευθύνη στις ανίερες δυτικές συμμαχίες και στον ιμπεριαλιστικό τους χαρακτήρα. Κι αυτή η στάση είναι ελλιπής, αν και αιτιολογικά ορθή, αφού σχεδόν δικαιολογεί υπόκωφα την βία και τη λογική της εκδίκησης εκφράζοντας μια τιμωρητική ερμηνεία της δικαιοσύνης κατά το πρότυπο της παροιμιώδους φράσης: «όπως έστρωσες, θα κοιμηθείς» (περισσότερα εδώ).
Η ειδοποιός διαφορά της δημοκρατίας έναντι άλλων μορφών διακυβέρνησης βρίσκεται ακριβώς στην δυνατότητα επικράτησης του λογικά ισχυρότερου επιχειρήματος, κι όχι στην αριθμητική υπεροχή όσων το ασπάζονται.
Ανάμεσα σε αυτές τις δύο, ομολογουμένως επιφανειακές, αναγνώσεις της κατάστασης κρύβεται η υποψία μου σχετικά με το γιατί αυτοπυροβολούμαστε όταν/όσο σκεφτόμαστε με αυτό τον τρόπο. Το πρόβλημα είναι τόσο οντολογικό (που στεκόμαστε και τι στάση κρατάμε) όσο και εννοιολογικό (πως και με τι μέσα εκφράζουμε αυτή τη στάση). Χωρίς να θέλω να θεωρητικολογήσω ανεύθυνα ή αόριστα, πολύ φοβάμαι πως παραμένοντας οχυρωμένοι στις θέσεις μας χάνουμε τον προσανατολισμό μας, και αποομακρυνόμαστε από το ζητούμενο, αφού διακηρύττουμε έννοιες απογυμνώνοντας τες από το νόημα τους, αυτό που σχηματικά ονομάζω εδώ «εννοιο-κτονία».
Η στρατολόγηση μας στην λογική της εννοιο-κτονίας υπονομεύει την κριτική σκέψη και περιορίζει τον ορίζοντα παραστάσεων μας, μετατρέποντας μας σε ομφαλοσκόπους-παρατηρητές, αντί να εθελουργούμε ως συνδημιουργητές μιας νέας πραγματικότητας ώστε να βγάζουμε νόημα και να προτείνουμε λύσεις μέσα από τα συντρίμμια, κι όχι παραδιδόμενοι σε απολυτότητες και κλειστά σχήματα σκέψης. Ως πολίτες μπορεί να έχουμε περιορισμένη δυνατότητα να (καθ)ορίσουμε την ακριβή πορεία της εξωτερικής πολιτικής, έχουμε όμως την ευθύνη για ένα μεγάλο κομμάτι του δημόσιου διαλόγου τόσο ως προς τον τρόπο που αυτός διεξάγεται, όσο και ως προς τις ιδέες που κυκλοφορούν αυθαίρετα και ανεξέλεγκτα. Η βασική διακύβευση αυτή τη στιγμή βεβαίως και είναι η αντιπαράθεση στον φονταμενταλισμό του ISIS, αλλά το ίδιο ισχύει και με τους εγχώριους και ευρωπαϊκούς φανατισμούς που οπλίζονται από τέτοια γεγονότα για να προβάλλουν τις φοβικές και ανελεύθερες θέσεις τους μολύνοντας την ατμόσφαιρα με μισαλλοδοξία, δογματισμό και βία. Το ζητούμενο λοιπόν για κάθε πολίτη του κόσμου και κάθε Ευρωπαίο, είναι η αντεπίθεση σε ολοκληρωτισμούς που δημιουργούν φαινόμενα σαν τον ISIS, κάτι που δεν λύνεται ούτε με στρατιωτικές επεμβάσεις, ούτε με ιδεολογικά ξόρκια, ούτε βεβαίως με πρακτικές και λογικές που μιμούνται αυτό που αντιπολιτευόμαστε.
Αντίθετα με την λογική της εννοιο-κτονίας, δεν προτείνω την φυσική εξόντωση των ιδεολογικών ή πολιτικών μας αντιπάλων λόγω των ιδεών τους, αλλά την στρατηγική αντιπαράθεση στις ιδέες που εκφράζουν με στοχευμένη επιχειρηματολογία ενάντια σε κάθε λογής απολυταρχία. Αυτό δυστυχώς είναι αδύνατον χωρίς να αντιμετωπίσουμε πρώτα την λογική της εννοιο-κτονίας που εδράζεται μέσα μας, ξεκαθαρίζοντας τι σημαίνουν οι ιδέες που στρατολογούμε, πως εξελίχθηκαν, πως/αν μπορούν να μας βοηθήσουν, και κυρίως πως κινδυνεύουν να παρερμηνευτούν για να εξυπηρετήσουν ανελεύθερες πρακτικές. Η ειδοποιός διαφορά της δημοκρατίας έναντι άλλων μορφών διακυβέρνησης βρίσκεται ακριβώς στην δυνατότητα επικράτησης του λογικά ισχυρότερου επιχειρήματος, κι όχι στην αριθμητική υπεροχή όσων το ασπάζονται.
Το τι απομένει να κάνουμε ως ενεργοί πολίτες χωρίς την δυνατότητα λήψης πολιτικών αποφάσεων, πέρα από την ψήφο και την διαμαρτυρία μας, συνοψίζεται σε δύο διδακτικές εικόνες από δύο τραυματικά στιγμιότυπα της παγκόσμιας ιστορίας. Η πρώτη εικόνα αφορά στη λήξη του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου όπου οι «Γυναίκες των Τραυμάτων» (Trümmerfrauen) ξεχύθηκαν στους δρόμους του Βερολίνου για να «τακτοποιήσουν» τα συντρίμμια των κατεστραμένων πόλεων τους, ενώ η δεύτερη εικόνα προέρχεται από τον εμφύλιο πόλεμο του Λιβάνου όπου ο φωτογράφος Abdallah Farah, διασώζει μερικά αρνητικά φωτογραφιών από το πυρπολημένο στούντιο του πατέρα του, τα οποία στη συνέχεια καίει θέλοντας να σχολιάσει πως όχι μόνο η εικόνα αλλά και η ταυτότητα της Βηρυτού παραμορφώθηκε βίαια ως αποτέλεσμα του πολέμου.
Το ηθικό δίδαγμα που προκύπτει από αυτές τις δύο εικόνες είναι πως σε κρίσιμες στιγμές σαν κι αυτές που τώρα βιώνουμε, οφείλουμε να αναλάβουμε τον ρόλο καθαριστών του τοπίου από τις παραμορφώσεις και τα παραπετάσματα καπνού. Για να πετύχουμε κάτι τέτοιο όμως θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε σοβαρά το φαινόμενο της εννοιο-κτονίας που αρδεύει από τα ιδεολογικά μας αντανακλαστικά, τις πολιτικές μας ανησυχίες, εμμονές και φοβίες για να εκφράσει άποψη και να προτείνει πολιτικές κατευθύνσεις προς όφελος πολιτικών λύσεων. Αυτός είναι ο πραγματικός εχθρός που ζει παρασιτικά μέσα μας, και σε αυτόν ακριβώς τον εχθρό θα πρέπει να αντιταχθούμε κλείνοντας του την πόρτα.
Το πως αυτοπυροβολούμαστε συνοψίζεται σε έναν ερμηνευτικό διπολισμό που κινείται μεταξύ μιας ρητορείας που αντιμάχεται τον «Ισλαμοφασισμό» και επικαλείται την «Δυτικο-υπεροχή», και ενός είδους «αυτομαστιγώματος» που επιρρίπτει ευθύνες στον νεο-αποκιοκρατικό χαρακτήρα των στρατιωτικών επεμβάσεων της Δύσης στο γεωγραφικό χώρο της Μέσης Ανατολής από τον «πρώτο» Πόλεμο του Κόλπου μέχρι σήμερα. Και οι δύο αυτές ερμηνευτικές απόπειρες είναι, κατά τη γνώμη μου, εξαιρετικά προβληματικές.
Η πρώτη κατακεραυνώνει την ακραία πολιτικοποίηση του Ισλάμ, αντικαθιστώντας την με μια φανατική υπεράσπιση «Δυτικών» ιδεών και ιδεωδών. Μια τέτοια στάση είναι επικίνδυνη και επιπόλαιη αφού συγχέει την ακραία πολιτικοποίηση ενός θρησκευτικού δόγματος (ισλαμισμός), με το ίδιο το θρησκευτικό δόγμα (Ισλάμ), ενώ επικαλείται την Αναγέννηση και (κυρίως) τον Διαφωτισμό ως αποκλειστικά «Δυτικά» ιστορικά και πολιτισμικά ρεύματα, αγνοώντας επιμελώς πως δεν προέκυψαν ως αυτόνομα η αυτόφωτα γεγονότα, αλλά ως προϊόντα διαλόγου, ανταλλαγής ιδεών, και εμπορίου με τον Ισλαμικό κόσμο, παραβιάζοντας έτσι το πνεύμα του Διαφωτισμού ως «Ιδέα για μια Παγκόσμια Ιστορία από Kοσμοπολίτικη Σκοπιά» (περισσότερα εδώ, εδώ, κι εδώ).
Η δεύτερη, «αυτομαστιγωτική» προσέγγιση, εξηγεί τις πρόσφατες επιθέσεις ως ακραία, πλην όμως δικαιολογημένη, πράξη εκδίκησης έναντι των στρατιωτικών επεμβάσεων της Δύσης χρεώνοντας την ευθύνη στις ανίερες δυτικές συμμαχίες και στον ιμπεριαλιστικό τους χαρακτήρα. Κι αυτή η στάση είναι ελλιπής, αν και αιτιολογικά ορθή, αφού σχεδόν δικαιολογεί υπόκωφα την βία και τη λογική της εκδίκησης εκφράζοντας μια τιμωρητική ερμηνεία της δικαιοσύνης κατά το πρότυπο της παροιμιώδους φράσης: «όπως έστρωσες, θα κοιμηθείς» (περισσότερα εδώ).
Η ειδοποιός διαφορά της δημοκρατίας έναντι άλλων μορφών διακυβέρνησης βρίσκεται ακριβώς στην δυνατότητα επικράτησης του λογικά ισχυρότερου επιχειρήματος, κι όχι στην αριθμητική υπεροχή όσων το ασπάζονται.
Ανάμεσα σε αυτές τις δύο, ομολογουμένως επιφανειακές, αναγνώσεις της κατάστασης κρύβεται η υποψία μου σχετικά με το γιατί αυτοπυροβολούμαστε όταν/όσο σκεφτόμαστε με αυτό τον τρόπο. Το πρόβλημα είναι τόσο οντολογικό (που στεκόμαστε και τι στάση κρατάμε) όσο και εννοιολογικό (πως και με τι μέσα εκφράζουμε αυτή τη στάση). Χωρίς να θέλω να θεωρητικολογήσω ανεύθυνα ή αόριστα, πολύ φοβάμαι πως παραμένοντας οχυρωμένοι στις θέσεις μας χάνουμε τον προσανατολισμό μας, και αποομακρυνόμαστε από το ζητούμενο, αφού διακηρύττουμε έννοιες απογυμνώνοντας τες από το νόημα τους, αυτό που σχηματικά ονομάζω εδώ «εννοιο-κτονία».
Η στρατολόγηση μας στην λογική της εννοιο-κτονίας υπονομεύει την κριτική σκέψη και περιορίζει τον ορίζοντα παραστάσεων μας, μετατρέποντας μας σε ομφαλοσκόπους-παρατηρητές, αντί να εθελουργούμε ως συνδημιουργητές μιας νέας πραγματικότητας ώστε να βγάζουμε νόημα και να προτείνουμε λύσεις μέσα από τα συντρίμμια, κι όχι παραδιδόμενοι σε απολυτότητες και κλειστά σχήματα σκέψης. Ως πολίτες μπορεί να έχουμε περιορισμένη δυνατότητα να (καθ)ορίσουμε την ακριβή πορεία της εξωτερικής πολιτικής, έχουμε όμως την ευθύνη για ένα μεγάλο κομμάτι του δημόσιου διαλόγου τόσο ως προς τον τρόπο που αυτός διεξάγεται, όσο και ως προς τις ιδέες που κυκλοφορούν αυθαίρετα και ανεξέλεγκτα. Η βασική διακύβευση αυτή τη στιγμή βεβαίως και είναι η αντιπαράθεση στον φονταμενταλισμό του ISIS, αλλά το ίδιο ισχύει και με τους εγχώριους και ευρωπαϊκούς φανατισμούς που οπλίζονται από τέτοια γεγονότα για να προβάλλουν τις φοβικές και ανελεύθερες θέσεις τους μολύνοντας την ατμόσφαιρα με μισαλλοδοξία, δογματισμό και βία. Το ζητούμενο λοιπόν για κάθε πολίτη του κόσμου και κάθε Ευρωπαίο, είναι η αντεπίθεση σε ολοκληρωτισμούς που δημιουργούν φαινόμενα σαν τον ISIS, κάτι που δεν λύνεται ούτε με στρατιωτικές επεμβάσεις, ούτε με ιδεολογικά ξόρκια, ούτε βεβαίως με πρακτικές και λογικές που μιμούνται αυτό που αντιπολιτευόμαστε.
Αντίθετα με την λογική της εννοιο-κτονίας, δεν προτείνω την φυσική εξόντωση των ιδεολογικών ή πολιτικών μας αντιπάλων λόγω των ιδεών τους, αλλά την στρατηγική αντιπαράθεση στις ιδέες που εκφράζουν με στοχευμένη επιχειρηματολογία ενάντια σε κάθε λογής απολυταρχία. Αυτό δυστυχώς είναι αδύνατον χωρίς να αντιμετωπίσουμε πρώτα την λογική της εννοιο-κτονίας που εδράζεται μέσα μας, ξεκαθαρίζοντας τι σημαίνουν οι ιδέες που στρατολογούμε, πως εξελίχθηκαν, πως/αν μπορούν να μας βοηθήσουν, και κυρίως πως κινδυνεύουν να παρερμηνευτούν για να εξυπηρετήσουν ανελεύθερες πρακτικές. Η ειδοποιός διαφορά της δημοκρατίας έναντι άλλων μορφών διακυβέρνησης βρίσκεται ακριβώς στην δυνατότητα επικράτησης του λογικά ισχυρότερου επιχειρήματος, κι όχι στην αριθμητική υπεροχή όσων το ασπάζονται.
Το τι απομένει να κάνουμε ως ενεργοί πολίτες χωρίς την δυνατότητα λήψης πολιτικών αποφάσεων, πέρα από την ψήφο και την διαμαρτυρία μας, συνοψίζεται σε δύο διδακτικές εικόνες από δύο τραυματικά στιγμιότυπα της παγκόσμιας ιστορίας. Η πρώτη εικόνα αφορά στη λήξη του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου όπου οι «Γυναίκες των Τραυμάτων» (Trümmerfrauen) ξεχύθηκαν στους δρόμους του Βερολίνου για να «τακτοποιήσουν» τα συντρίμμια των κατεστραμένων πόλεων τους, ενώ η δεύτερη εικόνα προέρχεται από τον εμφύλιο πόλεμο του Λιβάνου όπου ο φωτογράφος Abdallah Farah, διασώζει μερικά αρνητικά φωτογραφιών από το πυρπολημένο στούντιο του πατέρα του, τα οποία στη συνέχεια καίει θέλοντας να σχολιάσει πως όχι μόνο η εικόνα αλλά και η ταυτότητα της Βηρυτού παραμορφώθηκε βίαια ως αποτέλεσμα του πολέμου.
Το ηθικό δίδαγμα που προκύπτει από αυτές τις δύο εικόνες είναι πως σε κρίσιμες στιγμές σαν κι αυτές που τώρα βιώνουμε, οφείλουμε να αναλάβουμε τον ρόλο καθαριστών του τοπίου από τις παραμορφώσεις και τα παραπετάσματα καπνού. Για να πετύχουμε κάτι τέτοιο όμως θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε σοβαρά το φαινόμενο της εννοιο-κτονίας που αρδεύει από τα ιδεολογικά μας αντανακλαστικά, τις πολιτικές μας ανησυχίες, εμμονές και φοβίες για να εκφράσει άποψη και να προτείνει πολιτικές κατευθύνσεις προς όφελος πολιτικών λύσεων. Αυτός είναι ο πραγματικός εχθρός που ζει παρασιτικά μέσα μας, και σε αυτόν ακριβώς τον εχθρό θα πρέπει να αντιταχθούμε κλείνοντας του την πόρτα.
-- This feed and its contents are the property of The Huffington Post, and use is subject to our terms. It may be used for personal consumption, but may not be distributed on a website.
Keywords
εχθρος, huffington post, αιγυπτος, γαλλια, αυθαιρετα, isis, μισαλλοδοξία, feed, property, huffington, παγκόσμια ημέρα της γυναίκας 2012, αυθαιρετα παραταση, σκοπια, γνωμη, εικονες, ηθικο διδαγμα, ξορκια, σφαιρα, φυσικη, αμηχανια, αναγεννηση, ατμοσφαιρα, βρισκεται, γεγονοτα, γινονται, διδαγμα, δυνατοτητα, δυστυχως, δογμα, εμμονες, ευθυνη, ιδεες, ιδιο, ισχυει, ηθικο, εικονα, ισλαμ, κειμενο, ληξη, μισαλλοδοξία, μυαλο, νοημα, οφελος, πορτα, ρολο, συνεχεια, συρια, σχηματα, ταυτοτητα, τουρκια, φοβιες, φοβαμαι πως, huffington post, huffington, feed, isis, κομματι, property, θελω να, θεσεις, υπεροχη, βεβαιως
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ειδήσεις
- ΠΡΟΣΟΧΗ! Δείτε τι μας έρχεται το σαββατοκύριακο
- Χάθηκαν οι Εγκρεμνοί λένε οι κάτοικοι στη Λευκάδα - Εικόνες μετά την τρομακτική κατολίσθηση
- Ο "πορτοφολάς" του σχολείου αιματοκύλησε το Παρίσι
- Ξέσπασε ο Τερίμ για τις αποδοκιμασίες των Τούρκων στη σιγή για τους νεκρούς του Παρισιού
- Η ώρα του σεισμού σε σούπερ-μάρκετ στην Ιθάκη
- Νεκρός ο σκύλος της αστυνομίας που μπήκε πρώτος στο διαμέρισμα των τρομοκρατών
- Γιατί έχει γεμίσει πράκτορες οι Ελλάδα;
- Η δήλωση-βόμβα του Sean Penn για τους τζιχαντιστές που έχει γίνει viral
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Huffington Post Greece
- Όλο το πολυνομοσχέδιο φωτιά για τα προαπαιτούμενα: Φορός σε ΟΠΑΠ, κρασί. Τι αλλάζει σε ΤΧΣ , 100 δόσεις και φάρμακα
- Άτυπη συνεδρίαση της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ για το νομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα
- Τουλάχιστον 46.000 τζιχαντιστές προπαγανδίζουν το μίσος μέσω Twitter - Νέα έρευνα μας αποκαλύπτει την δράση του ISIS στο διαδίκτυο
- «Κατίμπα»: Οι γαλλόφωνοι τζιχαντιστές από τη Γαλλία και το Βέλγιο που φοβίζουν τις αρχές
- Παναγροτικό συλλαλητήριο στο Σύνταγμα: Αγρότες διαμαρτύρονται για φορολογία και ασφαλιστικό
- Έκτακτο υπουργικό συμβούλιο στο Ελιζέ
- Η «εννοιο-κτονία» κι ο εχθρός βαθιά μέσα μας
- Τελευταία Νέα Huffington Post Greece
- Η «εννοιο-κτονία» κι ο εχθρός βαθιά μέσα μας
- 30 νεκροί από επίθεση αυτοκτονίας στην Νιγηρία
- Έκτακτο υπουργικό συμβούλιο στο Ελιζέ
- «Κατίμπα»: Οι γαλλόφωνοι τζιχαντιστές από τη Γαλλία και το Βέλγιο που φοβίζουν τις αρχές
- Άτυπη συνεδρίαση της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ για το νομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα
- Όλο το πολυνομοσχέδιο φωτιά για τα προαπαιτούμενα: Φορός σε ΟΠΑΠ, κρασί. Τι αλλάζει σε ΤΧΣ , 100 δόσεις και φάρμακα
- Τουλάχιστον 46.000 τζιχαντιστές προπαγανδίζουν το μίσος μέσω Twitter - Νέα έρευνα μας αποκαλύπτει την δράση του ISIS στο διαδίκτυο
- Συνάντηση των εκπροσώπων των μονοθεϊστικών θρησκειών στις Βρυξέλλες ανακοίνωσε ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος
- Τα βρήκαν κυβέρνηση και θεσμοί: Εκταμιεύεται η υποδόση των 2 δισ. ευρώ
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ειδήσεις
- Η ΘΕΛΗΣΗ ΚΑΙ Η... ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΑΤΑΚΑ ΤΟΥ ΠΑΡΝΤΟ ΣΤΟΝ ΣΙΛΒΑ ΓΙΑ ΠΑΟ!
- Eκδήλωση παρουσίασης του βιβλίου: «οι Σαρακατσαναίοι στους αγώνες του έθνους»
- Συγκίνηση για τον σκύλο της αστυνομίας που σκότωσαν οι τρομοκράτες
- Βασιλιάς της Ιορδανίας: H ανθρωπότητα είναι αντιμέτωπη με έναν τρίτο Παγκόσμιο Πόλεμο
- Η ΜΠΑΚΑΛΑΡΟΣ ΑΕ Μέγας Χορηγός του The Best Comedy Week
- Κέπλερ: Ο πιο γήινος εξωπλανήτης, είναι πιθανότατα αφιλόξενος για ζωή
- Για σύνδεση με το ISIS ερευνώνται δύο μετανάστες που συνελήφθησαν στην Κω
- Αριθμεί τις πληγές της η Λευκάδα-Δείτε τις συγκλονιστικές φωτογραφίες [photos]
- Ο "πορτοφολάς" του σχολείου αιματοκύλησε το Παρίσι
- Nissan Navara: Πριν καν... κυκλοφορήσει απέσπασε τον τίτλο pick up της χρονιάς!