Με «Πέρσες» και «Λυσιστράτη» το Εθνικό Θέατρο στην Επίδαυρο
Τον Σεπτέμβριο του 1938, τo Eθνικό Θέατρο πραγματοποίησε την πρώτη στους νεώτερους χρόνους παράσταση Αρχαίου Δράματος στο αργολικό θέατρο με την Ηλέκτρα του Σοφοκλή, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Ροντήρη. Δεκαέξι χρόνια μετά, το 1954, το Εθνικό Θέατρο επέστρεψε και πάλι στο Θέατρο της Επιδαύρου με τον Δημήτρη Ροντήρη, αυτή τη φορά με τον Ιππόλυτο του Ευριπίδη. Την επόμενη
Έτσι λοιπόν και φέτος, πιστοί στο ετήσιο ραντεβού με το κοινό και παρά τις πρωτοφανείς συνθήκες και τις αντιξοότητες που επικρατούν λόγω της πανδημίας, η Πρώτη Κρατική Σκηνή δίνει το «παρών» στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου με δύο έργα, τους «Πέρσες», σε σκηνοθεσία Δημήτρη Λιγνάδη, καλλιτεχνικού διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου και την «Λυσιστράτη», σε σκηνοθεσία Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου.
«Πέρσες» του Αισχύλου (472 π.Χ.)Υπόθεση
Στα Σούσα, την πρωτεύουσα των Περσών, οι γέροντες που έχουν μείνει στα μετόπισθεν, πιστοί φύλακες των λαμπρών ανακτόρων του Ξέρξη, ανησυχούν για τον στρατό τους που επιχειρεί εκστρατεύσει εναντίον της Ελλάδας, καθώς κανένα νέο δεν έχει φτάσει για την έκβαση της πολεμικής αποστολής.
Οι εντυπωσιακά πολυάριθμες δυνάμεις που συνθέτουν το περσικό στράτευμα με τα ηχηρά ονόματα των αρχηγών του και τη θεόδοτη δύναμη του βασιλιά τους, δεν αρκούν για να κατευνάσουν την ανησυχία των γερόντων, που γνωρίζουν ότι το αδιαπέραστο δίκτυ της Πλάνης ξεγελάει τους ανθρώπους και τους οδηγεί στο χαμό.
Η ανησυχία κορυφώνεται όταν η βασίλισσα Άτοσσα, μητέρα του Ξέρξη, αρχηγού της εκστρατείας, και γυναίκα του νεκρού Δαρείου, αφηγείται το δυσοίωνο όνειρό της: ο Ξέρξης προσπαθούσε να ζέψει στο άρμα του μια Ελληνίδα και μια Ασιάτισσα αλλά η Ελληνίδα έσπασε τα δεσμά και γκρέμισε τον βασιλιά.
Η άφιξη του λαχανιασμένου αγγελιαφόρου επιβεβαιώνει τα κακά προαισθήματα: ολόκληρος ο περσικός στρατός εξοντώθηκε. Οι Έλληνες νίκησαν.
Η διεξοδική αφήγηση της ήττας των Περσών καταλήγει στην εκτενή περιγραφή της ναυμαχίας της Σαλαμίνας, τη φυγή του Ξέρξη και την κακή τύχη του υπόλοιπου στρατού, που επιχείρησε να επιστρέψει διά ξηράς.
Το σύμβολο του ένδοξου παρελθόντος, ο βασιλιάς Δαρείος, εμφανίζεται από τον Άδη ως απάντηση στις επικλήσεις των χθόνιων δυνάμεων και τους θρήνους των Περσών. Η ερμηνεία του πεθαμένου βασιλιά για την καταστροφή αποδίδει τις ευθύνες στην αλαζονεία του Ξέρξη και την ύβρη του απέναντι στη φύση και τους θεούς. Η άφιξη του κουρελιασμένου ηττημένου βασιλιά, σε έντονη αντίθεση με την προηγούμενη ένδοξη παρουσία του Δαρείου, ολοκληρώνει την εικόνα της πανωλεθρίας. Τα εγκώμια για τα επιτεύγματα του παρελθόντος μετατρέπονται σε θρήνους και οδυρμούς για το παρόν, και κορυφώνουν την οδύνη στο άλλοτε ένδοξο παλάτι των Περσών.
Ταυτότητα Παράστασης
Μετάφραση-μετρική διδασκαλία: Θ.Κ. Στεφανόπουλος
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Λιγνάδης
Σκηνικά: Αλέγια Παπαγεωργίου
Κοστούμια: Εύα Νάθενα
Μουσική: Γιώργος Πούλιος
Χορογραφία, επιμέλεια κίνησης: Κωνσταντίνος Ρήγος
Φωτισμοί: Χριστίνα Θανάσουλα
Μουσική διδασκαλία: Μελίνα Παιονίδου
Βοηθός σκηνοθέτη: Νουρμάλα Ήστυ
Βοηθός φωτίστριας: Μαριέττα Παυλάκη
Βοηθοί χορογράφου: Μαρκέλλα Μανωλιάδου, Αγγελος Παναγόπουλος
Διανομή (αλφαβητικά)
Βασίλης Αθανασόπουλος, Κωνσταντίνος Γαβαλάς, Νίκος Καραθάνος, Λυδία Κονιόρδου, Κώστας Κουτσολέλος, Σπύρος Κυριαζόπουλος, Αλκιβιάδης Μαγγόνας, Λαέρτης Μαλκότσης, Γιώργος Μαυρίδης, Αργύρης Ξάφης, Αργύρης Πανταζάρας, Δημήτρης Παπανικολάου, Γιάννος Περλέγκας, Αλμπέρτο Φάις.
Φωτογράφος παράστασης: Μαριλένα Αναστασιάδου.
«Λυσιστράτη» του Αριστοφάνη ( 411 π.Χ.)Υπόθεση
Είκοσι χρόνια μετά την έναρξη του πελοποννησιακού πολέμου, η Αθήνα και η Σπάρτη συνεχίζουν έναν πόλεμο που φαίνεται να μην έχει τέλος. Οι ανθρώπινες απώλειες και οι καταστροφές βαίνουν αμείωτες και από τις δύο πλευρές, ενώ κάθε προσπάθεια ειρήνης έχει αποτύχει. Η Αθηναία Λυσιστράτη όμως δεν απελπίζεται και προτείνει ένα ανορθόδοξο σχέδιο για την παύση των εχθροπραξιών.
Μαζί με τη Λαμπιτώ, την επικεφαλής των γυναικών της Σπάρτης, κηρύσσουν πάνδημη και αυστηρή σεξουαλική αποχή των γυναικών, με στόχο να οδηγήσουν τους άντρες των δύο αντιμαχόμενων πλευρών σε συνθηκολόγηση και σύναψη ειρήνης.
Η Λυσιστράτη ενισχύει το σχέδιό της εμποδίζοντας την πρόσβαση των ανδρών στο δημόσιο ταμείο, που φυλάσσεται στην Ακρόπολη, εγκαθιστώντας εκεί μια ομάδα φρούρησης από ηλικιωμένες γυναίκες.
Παρά τις ποικίλες κωμικές αντιδράσεις, τόσο των ανδρών όσο και των γυναικών, το ειρηνευτικό σχέδιο φαίνεται να αποδίδει καρπούς και η στρατηγική της Λυσιστράτης αποδεικνύεται αποτελεσματική.
Η ειρήνη δεν θα αργήσει να κάνει την εμφάνισή της με τη μορφή μιας νέας και όμορφης γυναίκας, της Συμφιλίωσης, που θα δώσει το εναρκτήριο λάκτισμα των εορτασμών μέσα στην Ακρόπολη.
Ταυτότητα Παράστασης
Μετάφραση: Σωτήρης Κακίσης
Σκηνοθεσία: Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος
Σκηνικά: Ολγα Μπρούμα
Κοστούμια: Άγγελος Μέντης
Μουσική: Κατερίνα Πολέμη
Κίνηση: Τάσος Καραχάλιος
Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος
Μουσική διδασκαλία: Μελίνα Παιονίδου
Βοηθός Σκηνοθέτη: Αναστασία Στυλιανίδη
Βοηθός Σκηνογράφου: Ηρώ Κορωνίδη
Βοηθός Ενδυματολόγου: Άελλα Τσιλικοπούλου.
Διανομή (αλφαβητικά)
Πάρης Αλεξανδρόπουλος, Βίκυ Βολιώτη, Στεφανία Γουλιώτη, Βαγγέλης Δαούσης, Δάφνη Δαυίδ, Στέλιος Ιακωβίδης, Γιάννης Κότσιφας, Νεφέλη Μαϊστράλη, Γιώργος Ματζιάρης, Ελπίδα Νικολάου, Αγορίτσα Οικονόμου, Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος, Βίκυ Σταυροπούλου, Νίκος Ψαρράς.
Φωτογράφος παράστασης: Ελίνα Γιουνανλή.
ΠΡΙΝ ΦΥΓΕΤΕ... «Περιμένοντας τον Γκοντό»: Πρώτες φωτογραφίες της παράστασης του Γιάννη Κακλέα Η Ιωάννα Παππά επιστρέφει στην «Αντιγόνη» - Πρεμιέρα στο Βεάκειο Τεχνόπολη: 50 συναυλίες για το καλοκαίρι- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ειδήσεις
- Κορονοϊός: Πού εντοπίστηκαν τα 23 νέα κρούσματα στην Ελλάδα
- Νέο «μπαμ» από τον Μαρινάκη
- Νεκρός από κορωνοϊό ο πρώην προπονητής του Άρη, Ίλια Πέτκοβιτς
- Κορωνοϊός: 23 νέα κρούσματα στη χώρα μας - Τα οκτώ «εισαγόμενα»
- Είδαν το σκάφος να βουλιάζει - Πήγαν να το σώσουν και έχασαν... χιλιάδες ευρώ
- Μεγάλος Περίπατος: Εντυπωσιακές αεροφωτογραφίες από την Πανεπιστημίου
- Αποχώρησε από το «Έλα Χαμογέλα»...
- Πανικός από πυρκαγιά στον Άλιμο – Εκκενώθηκε πολυκατοικία
- Στο νοσοκομείο ο Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας Αναστάσιος
- Δήμος ασκεί έφεση για συμβασιούχους κοινωνικών δομών, που έγιναν αορίστου χρόνου
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Huffington Post Greece
- «Απολαύστε τη διαμονή σας, Μείνετε ασφαλής» - Το μήνυμα της Ελλάδας στους τουρίστες
- Στην παγίδα των τεκμηρίων χιλιάδες φορολογούμενοι
- Lunar Loo Challenge: Η NASA θέλει τουαλέτα για τη Σελήνη (και πληρώνει για ιδέες)
- ΣΥΡΙΖΑ: Λήξαν το ζήτημα Παππά
- Η θρυλική βίλα του Αλέξανδρου Ιόλα αποκαθίσταται και μετατρέπεται σε Κέντρο Πολιτισμού
- Με «Πέρσες» και «Λυσιστράτη» το Εθνικό Θέατρο στην Επίδαυρο
- Τελευταία Νέα Huffington Post Greece
- Με «Πέρσες» και «Λυσιστράτη» το Εθνικό Θέατρο στην Επίδαυρο
- Lunar Loo Challenge: Η NASA θέλει τουαλέτα για τη Σελήνη (και πληρώνει για ιδέες)
- «Απολαύστε τη διαμονή σας, Μείνετε ασφαλής» - Το μήνυμα της Ελλάδας στους τουρίστες
- ΣΥΡΙΖΑ: Λήξαν το ζήτημα Παππά
- Η θρυλική βίλα του Αλέξανδρου Ιόλα αποκαθίσταται και μετατρέπεται σε Κέντρο Πολιτισμού
- Στην παγίδα των τεκμηρίων χιλιάδες φορολογούμενοι
- Μήνυμα αλληλεγγύης στην Κύπρο από Μπορέλ: Οι ανησυχίες σας είναι και ανησυχίες της ΕΕ
- Στους 484.000 οι νεκροί από τον κορονοϊό παγκοσμίως
- Οι εξελίξεις στην ανατολική Μεσόγειο σε τηλεφωνική επικοινωνία Μητσοτάκη- Μακρόν
- Τουλάχιστον 107 άνθρωποι νεκροί από κεραυνούς μέσα σε μια ημέρα στην Ινδία
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ειδήσεις
- Ο γνωστός άγνωστος κ. Ντέρσοβιτς
- Καταγγελία από την Ένωση Αστυνομικών Υπαλλήλων: Μετέφεραν ύποπτο κρούσμα με υπηρεσιακό όχημα στο 401
- Κλήρωση ΛΟΤΤΟ 2119 σήμερα Σάββατο 27/06 με 300.000 ευρώ!
- Που εντοπίζονται τα 3 θετικά κρούσματα κορονοϊού που ανακοινώθηκαν σήμερα στη Λέσβο
- Βρετανία: Έφοδοι της αστυνομίας σε παράνομα πάρτι - Συλλήψεις και κατασχέσεις όπλων
- La Liga, Θέλτα – Μπαρτσελόνα 2-2: Σοκ στο 88' και όνειρα τίτλου για Ρεάλ
- Τρεις ασυμπτωματικοί ασθενείς από κορωνοϊό ανάμεσα στους αλλοδαπούς που διασώθηκαν στη Μυτιλήνη
- Παναθηναϊκός: Η ενδεκάδα κόντρα στον ΟΦΗ
- Έφυγε ξαφνικά από τη ζωή ο Βασίλης Καλογερόπουλος
- Κατασβέστηκε η φωτιά στη Βάρη - Άμεση επέμβαση της Πυροσβεστικής (pics&vid)