Με την «Ηλέκτρα» του Στράους η επίσημη έναρξη της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στο ΚΠΙΣΝ
Με ένα φιλόδοξο εγχείρημα εγκαινιάζει τη νέα της εποχή στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος( ΚΠΙΣΝ) η Εθνική Λυρική Σκηνή, καθώς επιλέγει ως εναρκτήριο έργο ένα ανυπέρβλητο λυρικό αριστούργημα με ελληνική θεματολογία, την «Ηλέκτρα» του Ρίχαρντ Στράους, η οποία βασίζεται στην ομώνυμη τραγωδία του Σοφοκλή. Η «Ηλέκτρα» θα παρουσιαστεί σε μουσική διεύθυνση Βασίλη Χριστόπουλου, σκηνοθεσία - σκηνικά Γιάννη Κόκκου, στις 15, 18, 22, 26, 31 Οκτωβρίου, στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος της Εθνικής Λυρικής Σκηνής
στο ΚΠΙΣΝ.
Η «Ηλέκτρα» χαρακτηρίζεται ως μια από τις σημαντικότερες αλλά ταυτόχρονα και πιο απαιτητικές όπερες του 20ού αιώνα. Το ανέβασμά της αποτελεί μεγάλη πρόκληση για την Εθνική Λυρική Σκηνή και τα μουσικά της σύνολα, καθώς η ιδιαίτερα σύνθετη παρτιτούρα, στην οποία ο Στράους ωθεί την εξπρεσιονιστική έκφραση στα άκρα και αγγίζει τα όρια της τονικότητας, προβλέπει περίπου 110 μουσικά όργανα.
Η «Ηλέκτρα» του Στράους παρουσιάζεται για πρώτη φορά από την Εθνική Λυρική Σκηνή. Ο συμβολισμός είναι πολλαπλός, καθώς επιλέγεται ως εναρκτήριο ένα έργο ελληνικής θεματολογίας, εμπνευσμένο από τον μύθο των Ατρειδών, αλλά ταυτόχρονα ένα έργο του 20ού αιώνα, καθώς μεταξύ των προθέσεων της ΕΛΣ είναι η ανάδειξη του γεγονότος ότι η λυρική τέχνη δεν εξαντλείται στον 19ο αιώνα.
Η μονόπρακτη όπερα του Ρίχαρντ Στράους βασίζεται σε ποιητικό κείμενο του Αυστριακού συγγραφέα και ποιητή Χούγκο φον Χόφμανσταλ, το οποίο αντλήθηκε από το ομώνυμο θεατρικό του (1903). Παρότι στηρίζεται στην τραγωδία του Σοφοκλή, το κείμενο επικεντρώνεται κυρίως στην εμμονή της Ηλέκτρας να εκδικηθεί για τον θάνατο του πατέρα της, αλλά και στα συναισθήματα και την ψυχολογία της καθώς συνομιλεί με τα υπόλοιπα πρόσωπα της τραγωδίας, την αδελφή της Χρυσοθέμιδα, τον αδελφό της Ορέστη και τη μητέρα της Κλυταιμνήστρα.
Ο βραβευμένος Έλληνας σκηνοθέτης της όπερας, Γιάννης Κόκκος που υπογράφει τη σκηνοθεσία και τα σκηνικά της «Ηλέκτρας», αναφέρει για την παραγωγή: «Η σκηνή γίνεται ένας τόπος ο οποίος μιλά για τον εγκλωβισμό και την τρέλα, την εμμονή και τη φαντασίωση, τη λάσπη και τον χρυσό. Και ταυτόχρονα την αντοχή αρχαίων ιστοριών, οι οποίες ζουν στο παρόν. Υπάρχει η ανάμνηση των Μυκηνών και της Βιέννης, όπως επίσης θραύσματα μιας πρόσφατης ιστορικής μνήμης. Όμως πάνω απ' όλα υπήρξε η πρόθεση να καταστεί ορατή αυτή η ελληνική μήτρα, η τόσο αγαπητή στον Χόφμανσταλ. Από αυτήν ξεπροβάλλει η τρομακτική άβυσσος του ασυνειδήτου, η οποία ακριβώς διερευνάται στη Βιέννη της αυγής του 20ού αιώνα, όπου μαίνεται η καταιγίδα της Ηλέκτρας».
Η «Ηλέκτρα» σηματοδοτεί την πρώτη συνεργασία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής με την κορυφαία Ελληνίδα μεσόφωνο Αγνή Μπάλτσα, η οποία θα αναλάβει τον ρόλο της Κλυταιμνήστρας σε όλες τις παραστάσεις. Η Αγνή Μπάλτσα πρωτοεμφανίστηκε το 1968, σε ηλικία μόλις 24 ετών και με μεγάλη επιτυχία, ως Κερουμπίνο (Οι γάμοι του Φίγκαρο) στην Όπερα της Φραγκφούρτης, ενώ ακολούθησε ο Οκταβιανός (Ο ιππότης με το ρόδο) στην Όπερα της Βιέννης. Έκτοτε ξεκίνησε μια συναρπαστική καλλιτεχνική διαδρομή, η οποία την οδήγησε σε συνεργασίες αξιοζήλευτες και εμφανίσεις στα σπουδαιότερα θέατρα του κόσμου, ενώ οι επιτυχημένες περιοδείες της έφτασαν έως τη Λατινική Αμερική, την Ιαπωνία και την Κορέα.
Καθοριστική στην καλλιτεχνική της πορεία υπήρξε η στενή δεκαπεντάχρονη συνεργασία της με τον θρυλικό αρχιμουσικό Χέρμπερτ φον Κάραγιαν, ο οποίος θεωρούσε τη Μπάλτσα «τη σπουδαιότερη δραματική μεσόφωνο της εποχής μας».
Τον ρόλο της Ηλέκτρας θα ερμηνεύσει η διακεκριμένη Γερμανίδα υψίφωνος Ζαμπίνε Χογκρέφε, τον ρόλο του Αίγισθου ο Ολλανδός τενόρος Φρανκ βαν 'Ακεν, τον ρόλο της Χρυσόθεμις η Γερμανίδα υψίφωνος Γκουν-Μπριτ Μπάρκμιν, ενώ τον ρόλο του Ορέστη ο Έλληνας βαρύτονος Δημήτρης Τηλιακός.
Η «Ηλέκτρα» χαρακτηρίζεται ως μια από τις σημαντικότερες αλλά ταυτόχρονα και πιο απαιτητικές όπερες του 20ού αιώνα. Το ανέβασμά της αποτελεί μεγάλη πρόκληση για την Εθνική Λυρική Σκηνή και τα μουσικά της σύνολα, καθώς η ιδιαίτερα σύνθετη παρτιτούρα, στην οποία ο Στράους ωθεί την εξπρεσιονιστική έκφραση στα άκρα και αγγίζει τα όρια της τονικότητας, προβλέπει περίπου 110 μουσικά όργανα.
Η «Ηλέκτρα» του Στράους παρουσιάζεται για πρώτη φορά από την Εθνική Λυρική Σκηνή. Ο συμβολισμός είναι πολλαπλός, καθώς επιλέγεται ως εναρκτήριο ένα έργο ελληνικής θεματολογίας, εμπνευσμένο από τον μύθο των Ατρειδών, αλλά ταυτόχρονα ένα έργο του 20ού αιώνα, καθώς μεταξύ των προθέσεων της ΕΛΣ είναι η ανάδειξη του γεγονότος ότι η λυρική τέχνη δεν εξαντλείται στον 19ο αιώνα.
Η μονόπρακτη όπερα του Ρίχαρντ Στράους βασίζεται σε ποιητικό κείμενο του Αυστριακού συγγραφέα και ποιητή Χούγκο φον Χόφμανσταλ, το οποίο αντλήθηκε από το ομώνυμο θεατρικό του (1903). Παρότι στηρίζεται στην τραγωδία του Σοφοκλή, το κείμενο επικεντρώνεται κυρίως στην εμμονή της Ηλέκτρας να εκδικηθεί για τον θάνατο του πατέρα της, αλλά και στα συναισθήματα και την ψυχολογία της καθώς συνομιλεί με τα υπόλοιπα πρόσωπα της τραγωδίας, την αδελφή της Χρυσοθέμιδα, τον αδελφό της Ορέστη και τη μητέρα της Κλυταιμνήστρα.
Ο βραβευμένος Έλληνας σκηνοθέτης της όπερας, Γιάννης Κόκκος που υπογράφει τη σκηνοθεσία και τα σκηνικά της «Ηλέκτρας», αναφέρει για την παραγωγή: «Η σκηνή γίνεται ένας τόπος ο οποίος μιλά για τον εγκλωβισμό και την τρέλα, την εμμονή και τη φαντασίωση, τη λάσπη και τον χρυσό. Και ταυτόχρονα την αντοχή αρχαίων ιστοριών, οι οποίες ζουν στο παρόν. Υπάρχει η ανάμνηση των Μυκηνών και της Βιέννης, όπως επίσης θραύσματα μιας πρόσφατης ιστορικής μνήμης. Όμως πάνω απ' όλα υπήρξε η πρόθεση να καταστεί ορατή αυτή η ελληνική μήτρα, η τόσο αγαπητή στον Χόφμανσταλ. Από αυτήν ξεπροβάλλει η τρομακτική άβυσσος του ασυνειδήτου, η οποία ακριβώς διερευνάται στη Βιέννη της αυγής του 20ού αιώνα, όπου μαίνεται η καταιγίδα της Ηλέκτρας».
Η «Ηλέκτρα» σηματοδοτεί την πρώτη συνεργασία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής με την κορυφαία Ελληνίδα μεσόφωνο Αγνή Μπάλτσα, η οποία θα αναλάβει τον ρόλο της Κλυταιμνήστρας σε όλες τις παραστάσεις. Η Αγνή Μπάλτσα πρωτοεμφανίστηκε το 1968, σε ηλικία μόλις 24 ετών και με μεγάλη επιτυχία, ως Κερουμπίνο (Οι γάμοι του Φίγκαρο) στην Όπερα της Φραγκφούρτης, ενώ ακολούθησε ο Οκταβιανός (Ο ιππότης με το ρόδο) στην Όπερα της Βιέννης. Έκτοτε ξεκίνησε μια συναρπαστική καλλιτεχνική διαδρομή, η οποία την οδήγησε σε συνεργασίες αξιοζήλευτες και εμφανίσεις στα σπουδαιότερα θέατρα του κόσμου, ενώ οι επιτυχημένες περιοδείες της έφτασαν έως τη Λατινική Αμερική, την Ιαπωνία και την Κορέα.
Καθοριστική στην καλλιτεχνική της πορεία υπήρξε η στενή δεκαπεντάχρονη συνεργασία της με τον θρυλικό αρχιμουσικό Χέρμπερτ φον Κάραγιαν, ο οποίος θεωρούσε τη Μπάλτσα «τη σπουδαιότερη δραματική μεσόφωνο της εποχής μας».
Τον ρόλο της Ηλέκτρας θα ερμηνεύσει η διακεκριμένη Γερμανίδα υψίφωνος Ζαμπίνε Χογκρέφε, τον ρόλο του Αίγισθου ο Ολλανδός τενόρος Φρανκ βαν 'Ακεν, τον ρόλο της Χρυσόθεμις η Γερμανίδα υψίφωνος Γκουν-Μπριτ Μπάρκμιν, ενώ τον ρόλο του Ορέστη ο Έλληνας βαρύτονος Δημήτρης Τηλιακός.
Keywords
ηλεκτρα γαλανου, νέα, ελσ, θεατρο, ιαπωνια, κορεα, βαν, μιλα, εθνικη λυρικη σκηνη, εθνικη, λυρικη σκηνη, μητερα, μουσικη, ψυχολογια, αβυσσος, αμερικη, βιεννη, γινεται, διευθυνση, εγχειρημα, αιθουσα, υπαρχει, εκφραση, ελσ, εμμονη, εποχη, επιτυχια, ετων, τεχνη, ηλικια, θεατρα, ιδρυμα, κειμενο, λυρικη, μητρα, μουσικα οργανα, νιαρχος, ολλανδος, οπερα, ορια, ρολο, σκηνοθεσια, στα ακρα, τρελα, φορα, βαν, δημητρης, εμφανισεις, ιδιαιτερα, κλυταιμνηστρα, οργανα, σκηνη, σκηνικα, ξεκινησε
Τυχαία Θέματα
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ειδήσεις
- Μάθαμε πού χρησιμεύει αυτή η εσωτερική τσέπη που έχουν όλα τα γυναικεία εσώρoυχα και πάθαμε πλάκα! Δεν πάει το μυαλό σας...
- 10+1 φωτογραφίες που αποδεικνύουν ότι ο μπαρμπέρης είναι σαν πλαστικός χειρούργος
- Μπερδεύεται η ιστορία για Μαρκόπουλο: «Η 17χρονη πήδηξε από το μπαλκόνι…»
- Κικίλιας – Μπαλατσινού μαζί σε γάμο στο Ωραιόκαστρο Θεσσαλονίκης (εικόνα)
- «Σώζεται» μέσω… STAR το MEGA!
- Θρίλερ: Άφαντος ο Αλέξανδρος από τις 29 Αυγούστου
- Κάτι ψήνεται στον Παναθηναϊκό για νέο επενδυτή!
- Η αποκάλυψη του Μπουτάρη για τον Γιαννάκη
- Αγνοείται η δωρεά 150.000 δολαρίων των ομογενών στους σεισμόπληκτους της Λέσβου
- Πρέκας: Γαμπρός στα 76 του χρόνια - Ποια είναι εκλεκτή της καρδία του;
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Huffington Post Greece
- Υπόθεση Παντελίδη: Αγωγές αναμένεται να καταθέσουν Φρόσω Κυριάκου και Μίνα Αρναούτη
- Να γιατί η Kate Winslet δεν ευχαρίστησε τον Harvey Weinstein όταν πήρε το Όσκαρ
- Ανσαριφάρντ: "Ευχαριστώ τον κ. Λεμονή"
- Βαρουφάκης στον Guardian: Γιατί δεν έχω να πω κάτι πλέον με τον Τσίπρα
- Κάποιος της είπε ότι «θα ήταν τέλεια αν δεν είχε αυτό το σώμα» και εκείνη απάντησε κατάλληλα
- Λύκος τρέχει πίσω από αμάξι στον Καναδά
- Ομαλά διεξάγεται η ψηφοφορία για τις δημοτικές εκλογές στη ΠΓΔΜ
- Πάνω από 300 τροχαίες παραβάσεις σε σχολικά
- ΥΠΕΞ: Διαιωνίζονται οι αυθαιρεσίες Χότζα στην Αλβανία
- Καμίνης: Ο νέος φορέας δεν μπορεί να έχει καμία σχέση με τον ΣΥΡΙΖΑ και τη ΝΔ
- Τελευταία Νέα Huffington Post Greece
- Με την «Ηλέκτρα» του Στράους η επίσημη έναρξη της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στο ΚΠΙΣΝ
- Να γιατί η Kate Winslet δεν ευχαρίστησε τον Harvey Weinstein όταν πήρε το Όσκαρ
- Πάνω από 300 τροχαίες παραβάσεις σε σχολικά
- ΥΠΕΞ: Διαιωνίζονται οι αυθαιρεσίες Χότζα στην Αλβανία
- Καμίνης: Ο νέος φορέας δεν μπορεί να έχει καμία σχέση με τον ΣΥΡΙΖΑ και τη ΝΔ
- Ομαλά διεξάγεται η ψηφοφορία για τις δημοτικές εκλογές στη ΠΓΔΜ
- Ανσαριφάρντ: "Ευχαριστώ τον κ. Λεμονή"
- Λύκος τρέχει πίσω από αμάξι στον Καναδά
- Κάποιος της είπε ότι «θα ήταν τέλεια αν δεν είχε αυτό το σώμα» και εκείνη απάντησε κατάλληλα
- Υπόθεση Παντελίδη: Αγωγές αναμένεται να καταθέσουν Φρόσω Κυριάκου και Μίνα Αρναούτη
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ειδήσεις
- Παρασκήνιο: Το... καψόνι της Μπενφίκα στον Βλαχοδήμο
- Χρήστος Φερεντίνος: Εισαγάγαμε και πάλι τα τηλεπαιχνίδια στην τηλεόραση
- Ιρανικό ΥΠΕΞ: Δεν κλείσαμε συνοριακό πέρασμα με το ιρακινό Κουρδιστάν
- Bίντεο-σοκ: Τερματοφύλακας σκοτώθηκε μέσα στο γήπεδο
- Παραμένει στο ΝΒΑ ο Μπιρτς, τέλος στα σενάρια για ΠΑΟ
- Πάτρα: Νικητής ο Γιώργος Μπουντόπουλος στον αγώνα ποδηλασίας των Ενόπλων Δυνάμεων
- Η Ακαδημία των Όσκαρ διέγραψε τον παραγωγό Χάρβεϊ Γουάινσταϊν!
- Τρία tips για τα μικροπροβλήματα του σπιτιού
- Κρήτη: Θρίλερ με την εξαφάνιση 40χρονου
- Το ΚΚΕ καλεί σε μαζική συμμετοχή στην οικονομική εξόρμηση Νοέμβρη - Δεκέμβρη