«Μια Γυναικεία Φιγούρα με Κόκκινη και Μοβ Φορεσιά»: Η νέα εικαστική παρέμβαση της Στέγης
Μετά το «Φιλί» του Ηλία Παπαηλιάκη στην πλατεία Αυδή στο Μεταξουργείο, το «Κύμα/Νεύμα» της Σοφίας Στεβή στην πλατεία Μαβίλη, το «She Who Protects» του Αριστείδη Λάππα στην Ομόνοια, την in situ εγκατάσταση από νέον «Το Φυλαχτό όλων των Όντων» του Άγγελου Πλέσσα στην Πατησίων και τη χρυσή «Σταγόνα της Γνώσης» της Νικομάχης Καρακωστάνογλου που αιωρείται στον Νέο Κόσμο, η αρχιτέκτονας και ζωγράφος Ελένη Ψυλλάκη δημιουργεί στη γειτονιά της Στέγης, στην οδό Λαγουμιτζή 42, μια τοιχογραφία που φιλοδοξεί
Το έργο «Μια Γυναικεία Φιγούρα με Κόκκινη και Μοβ Φορεσιά» αναπαριστά τη σχηματοποιημένη φιγούρα μιας γυναίκας σε έναν αρχαίο κρητικό ελαιώνα.
Η γυναίκα υψώνει τα χέρια στον αττικό ουρανό σε μια προσπάθεια να αγκαλιάσει τα σύννεφα και να παίξει με τις σκιές τους. Παραπέμποντας στις θεές με τα υψωμένα χέρια σε στάση ικεσίας που εκτίθενται στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου, η αστική θεά της Ψυλλάκη στέκει αγέρωχη και επιβλητική, σαν φύλακας της γειτονιάς, διώχνοντας την αρνητική ενέργεια και εξάπτοντας τη φαντασία μας.
Βασικό θέμα στη ζωγραφική της είναι η αναζήτηση της αρμονίας και της ισορροπίας -πνευματικής και ψυχικής- σε έναν ανισόρροπο κόσμο. Ζωγραφίζει με ακρυλικά χρώματα σιλουέτες και μορφές αγγείων σε γήινους τόνους και, επηρεασμένη από το design και τη διακόσμηση, δημιουργεί εικόνες που σε κάνουν να νιώθεις οικεία. Για άλλη μια φορά ο πολιτισμός βγαίνει από τη Στέγη και διατρέχει την πόλη. Βάζει χρώμα στους τοίχους της και αγκαλιάζει το αστικό τοπίο.
Στη γειτονιά της Στέγης, στην οδό Λαγουμιτζή 42.Η εικαστικός Ελένη Ψυλλάκη αναφέρει «Όταν ξεκίνησα να δουλεύω πάνω στην έννοια του αγγείου, ενός δοχείου που μπορεί να εμπεριέχει μέσα του ένα αγαθό, υλικό ή άυλο, δεν άργησα να συνειδητοποιήσω τον (προφανή) συσχετισμό του με αυτόν της ανθρώπινης φύσης ως ένα σώμα που φιλοξενεί (συν)αισθήματα, αξίες και εμπειρίες. Η γυναικεία φιγούρα που κοσμεί τον τοίχο της πολυκατοικίας προτάσσει τα χέρια της στον ουρανό, καλεί την κοσμική ενέργεια, τη δέχεται μέσα της μέσα από τα ανοίγματα του αγγείου-σώματος που βρίσκονται στο νοητό κεφάλι και στα χέρια, τη μετουσιώνει και την επιστρέφει στη γη μέσα από τα ανοίγματα στα πόδια της. Ο ρόλος της είναι ισορροπητικός, προστατευτικός, αλλά συνάμα αυστηρός, με ξεκάθαρα όρια. Μια Μητέρα που αποτελεί σημείο αναφοράς αλλά και γείωσης για το αποπροσανατολισμένο Παιδί του 21ου αιώνα.»
Η χρωματική της παλέτα διαπνέεται από ισορροπημένους γήινους τόνους εμπνευσμένους από τον τόπο καταγωγής της, την Κρήτη. Οι φόρμες της, από την άλλη, είναι αυστηρές και ελάχιστες και έχουν τις ρίζες τους στην αφαίρεση, όπου κάθε πλεονάζουσα πληροφορία ή λεπτομέρεια εξαλείφεται, εμπλουτίζοντας τα έργα με μια δωρική ποιότητα. Οι πίνακες και τα έργα της σε χαρτί κατοικούνται από διάφορες αναπαραστάσεις αγγείων, τόσο ιστορικών όσο και φανταστικών. Παρά το περιγραφικό τους περίγραμμα, οι μορφές θεωρούνται ένας επίπεδος χώρος που μπορεί να περικλείει νόημα.
Λίγα λόγια για την Ελένη ΨυλλάκηΗ Ελένη Ψυλλάκη (γενν. 1981) εκπαιδεύτηκε αρχικά ως αρχιτέκτονας και το υπόβαθρο της στην αρχιτεκτονική και τον σχεδιασμό είναι αυτό που επηρεάζει την καλλιτεχνική της πρακτική. Οι πίνακες και τα έργα της σε χαρτί χαρακτηρίζονται από γραμμικό σκίτσο, ευθείες γραμμές, κλιμάκωση, αλλά κυρίως από την αγάπη της για τη συμμετρία.
Η αυστηρή γεωμετρία και η ακρίβεια των έργων της αποτελούν συνέχεια του ελεύθερου σκίτσου που συναντά κανείς στα αρχιτεκτονικά σχέδια. Η χρωματική της παλέτα διαπνέεται από ισορροπημένους γήινους τόνους εμπνευσμένους από τον τόπο καταγωγής της, την Κρήτη. Στα έργα της μπορούμε να διακρίνουμε το μπεζ της πέτρας, το καφέ των κορμών, το χακί της ελιάς και το χρυσαφί των καλοκαιρινών σταχυών. Οι φόρμες, της από την άλλη πλευρά, είναι αυστηρές και ελάχιστες και έχουν τις ρίζες τους στην αφαίρεση, όπου κάθε πλεονάζουσα πληροφορία ή λεπτομέρεια εξαλείφεται, εμπλουτίζοντας τα έργα με μια δωρική ποιότητα. Με αυτόν τον τρόπο, η Ψυλλάκη αρέσκεται να τραβά την προσοχή στα περιγράμματα, τις σκληρές ακμές και την καθαρή τονικότητα της φόρμας.
Οι πίνακες και τα έργα της σε χαρτί κατοικούνται από διάφορες αναπαραστάσεις αγγείων, τόσο ιστορικών όσο και φανταστικών. Παρά το περιγραφικό τους περίγραμμα, οι μορφές θεωρούνται ένας επίπεδος χώρος που μπορεί να περικλείει νόημα. Εδώ, η καλλιτέχνιδα παίζει με τη μορφή του αγγείου και με αυτό που εμπεριέχει, καθώς και με την έννοια του κενού και με ό,τι περικλείει, είτε πρόκειται για κρασί όπως στην αρχαία Ελλάδα είτε για μια ιδέα και ένα συναίσθημα. Τα αγγεία της Ψυλλάκη έχουν πάντα μια είσοδο και μια έξοδο, με την κάτω πλευρά να μένει ανοιχτή και να λειτουργεί ως μεταφορά για την ένωση μεταξύ του θείου και του γήινου.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗΣε δημοπρασία από τον Sotheby’s έργο τέχνης που «φιλοτέχνησε» το ανθρωποειδές ρομπότ Ai-DaΝέες ταινίες: Βραβευμένη στις Κάννες Anora και Τομ Χάρντι στο Venom: Η Τελευταία Πράξη- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ειδήσεις
- Σύγκρουση λεωφορείων στη Θεσσαλονίκη – Πέντε τραυματίες
- γος Παπαδάκης για αδέλφια Δρούλια: «Αν έχετε αδελφική σχέση με τον Κασιδιάρη, να την χαιρόσαστε»
- Θεσσαλονίκη: Δύο λεωφορεία του ΟΑΣΘ συγκρούστηκαν - Πέντε τραυματίες
- Φωτιά στο Πέραμα: Αναφορές για εκρήξεις
- Γάζα: Εκτοπισμένο κοριτσάκι μεταφέρει στην πλάτη του την τραυματισμένη αδερφή του - Δείτε βίντεο
- Άγιος Παϊσιος: Η επιστροφή μετά από δυο χρόνια...
- Ρόδος: Αναστάτωση με εκατοντάδες μετανάστες στους δρόμους -Εχουν στήσει σκηνές στο κέντρο της πόλης [εικόνες]
- Ο Δημήτρης Αντωνίου περιγράφει την απίστευτη εμπειρία του με αστυνομικό: «Με ρώτησε πού είναι το χέρι μου. Άρχισα να το ψάχνω»
- Αμαλιάδα: Πέντε θάνατοι βρεφών στο μικροσκόπιο – Σε βρεφική ηλικία ξεψύχησε και η αδερφή της 24χρονης
- Απεργούν σήμερα εκπαιδευτικοί, λιμενεργάτες και εργαζόμενοι σε επισιτισμό και τουρισμό
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Huffington Post Greece
- Σε δημοπρασία από τον Sotheby’s έργο που «φιλοτέχνησε» το ανθρωποειδές ρομπότ Ai-Da
- Το ΒΒC στο νοσοκομείο που το Ισραήλ λέει πως βρίσκεται το "θησαυροφυλάκιο" της Χεζμπολάχ-Δεν βρήκε τίποτα (βίντεο)
- Αμαλιάδα: Νέος θάνατος βρέφους στο μικροσκόπιο - Κοινός παρονομαστής η 24χρονη
- «Μια Γυναικεία Φιγούρα με Κόκκινη και Μοβ Φορεσιά»: Η νέα εικαστική παρέμβαση της Στέγης
- Απέκτησε ελληνική ιθαγένεια ο γιος του Τζορτζ Μπάλντοκ
- Αμαλιάδα: Και τέταρτος θάνατος βρέφους στο μικροσκόπιο - Κοινός παρονομαστής η 24χρονη
- Τελευταία Νέα Huffington Post Greece
- «Μια Γυναικεία Φιγούρα με Κόκκινη και Μοβ Φορεσιά»: Η νέα εικαστική παρέμβαση της Στέγης
- Το ΒΒC στο νοσοκομείο που το Ισραήλ λέει πως βρίσκεται το "θησαυροφυλάκιο" της Χεζμπολάχ-Δεν βρήκε τίποτα (βίντεο)
- Απέκτησε ελληνική ιθαγένεια ο γιος του Τζορτζ Μπάλντοκ
- Σε δημοπρασία από τον Sotheby’s έργο που «φιλοτέχνησε» το ανθρωποειδές ρομπότ Ai-Da
- Αμαλιάδα: Και τέταρτος θάνατος βρέφους στο μικροσκόπιο - Κοινός παρονομαστής η 24χρονη
- Αμαλιάδα: Νέος θάνατος βρέφους στο μικροσκόπιο - Κοινός παρονομαστής η 24χρονη
- ΤτΕ: «Καμπανάκι» για τα δάνεια σε καθυστέρηση - Σημείωσαν αύξηση
- ΗΠΑ: Ένας νεκρός και 49 μολύνθηκαν από βακτήριο σε μπέργκερ της McDonald’s
- Λίβανος: Μπαράζ βομβαρδισμών στην Βηρυτό - Γάζα: Η μεγάλη έξοδος των απελπισμένων του βορρά
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ειδήσεις
- Ο 25χρονος γιος τους ήταν νεκpός – Όταν όμως άνοιξαν τον υπολογιστή του, αvακάλυψαν την κρuφή ζωή του και έπαθαν σoκ – ΒΙΝΤΕΟ,ΦΩΤΟ
- Βαριά πρόστιμα σε φορείς που δεν θα λάβουν μέτρα για την κυβερνοασφάλεια: Τι προβλέπει νομοσχέδιο
- Σύγκρουση δύο αστικών λεωφορείων στη Θεσσαλονίκη – Πέντε τραυματίες
- Ανοδικές τάσεις στο άνοιγμα του Χρηματιστηρίου Αθηνών
- «Facebook και φασισμός»- Ουίλιαμ Μάλινσον
- Θεσσαλονίκη: Κλείνει σε λίγο ο Περιφερειακός – Για πόση ώρα, σε ποιο σημείο
- Τι προβλέπει ο νέος κανονισμός της Κυβερνοασφάλειας – Ποιες επιχειρήσεις θα πρέπει να συμμορφωθούν
- FT: Ντοκουμέντα αποκαλύπτουν επιθέσεις των IDF με λευκό φώσφορο σε κυανόκρανους