Οδός Παμίσου: Βόλτα στη γειτονιά της Αθήνας του '30
Είναι ένας μικρός δρόμος, δρομάκι κάτω από την Αχαρνών, παράλληλος της Μιχαήλ Βόδα. Απίθανο να περάσεις από εκεί, αν δεν σε φέρνει κάτι συγκεκριμένο. Λίγοι κάνουν τη βόλτα τους σε μια περιοχή που έχει μετατραπεί σε «σάκο του μποξ» για να απορροφά τους κοινωνικούς κραδασμούς όλης της πόλης. Και από την Αγία Μελετίου αν περάσεις, μάλλον δεν θα την διακρίνεις και ακόμα πιο δύσκολα θα της δώσεις τη δέουσα προσοχή. Για αυτή την περιοχή μου μίλησε η Ειρήνη Γρατσία, της οργάνωσης Monumenta .
Πρωτοπήγα
ένα Σάββατο πρωί στη λαϊκή αγορά στη Μιχαήλ Βόδα. Κοσμοπλημμύρα πραγματική.
Η Παμίσου, ασφυκτικά κοντά, ακουμπισμένη στην «πλάτη» των πολυκατοικιών που διαδέχτηκαν τα νεοκλασικά της Βόδα, απόκοσμα ήσυχη, γαλήνια.
Μικρός δρόμος, τον προσπερνάς με δυο δρασκελισμούς, αλλά αν κοντοσταθείς, καταλαβαίνεις, νιώθεις αμέσως.
Η Παμίσου είναι ένα κινηματογραφικό σκηνικό, ζωντανή φωτογραφία της μοντέρνας εκδοχής μιας παρελθούσας Αθήνας.
Δώδεκα σπίτια, όλα τους αντιπροσωπευτικά δείγματα του αθηναϊκού μοντερνισμού στην αρχιτεκτονική, ελληνικού τύπου Bauhaus δηλαδή, το ένα μετά το άλλο, σε αδιάλειπτη συνέχεια συνθέτουν ένα σπάνιο για τα αθηναϊκά δεδομένα αρχιτεκτονικό σύνολο με συναντίληψη καλαισθησίας, ενότητα και συνοχή.
«Σχεδόν όλα τα σπίτια είναι της δεκαετίας του ’30, τα περισσότερα κτίστηκαν μέσα σε μια πενταετία, αλλά και το “10” που κτίστηκε το ’55, τον ίδιο ρυθμό ακολούθησε», λέει ο κ. Δημήτρης Ιωακείμ, ενοικιαστής από το 1979 του “8” της Παμίσου. Εκεί εργάζεται και ζει, ενώ έχει μεγαλώσει δυο στενά δίπλα.
«Κάποιος έκανε την αρχή με το Bauhaus και οι επόμενοι είχαν την διορατικότητα να αντιληφθούν ότι σ’ εναν μικρό δρόμο, αν συνεχίσουν με το ίδιο στυλ θα καταφέρουν μια ομοιομορφία καλαίσθητη. Ο κάθε αρχιτέκτονας πρόσθετε κι ένα δικό του στοιχείο, δεν είναι πανομοιότυπα τα σπίτια αλλά δημιουργήθηκε ένα σύνολο με οργανικό δέσιμο».
Δείχνει το έρκερ, το «σαχνισί» όπως ονομάζεται στην παραδοσιακή αρχιτεκτονική. Πρόκειται για έναν τριγωνικό πρόβολο στον δεύτερο όροφο - επιδέξια πινελιά του αρχιτέκτονα για να προσδώσει στο κτίσμα του και ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό. Από την μοντέρνα είσοδο του σπιτιού παρατηρούμε την γωνιώδη του πρόσοψη στην ταράτσα και, μετά, τα υπόλοιπα κτίρια με τα δικά τους ιδιωματικά γνωρίσματα- η ομοιομορφία της Παμίσου δεν είναι μονότονη όπως συχνά συμβαίνει στη δυτική Ευρώπη και τις ΗΠΑ. Βλέπουμε τις αρ ντεκό εξώπορτες, τα μικρά αλλά κομψά, συμμετρικά μπαλκόνια, το αρτιφισιέλ σοβάτισμα των σπιτιών.
«Οι σοβάδες στις προσόψεις είναι σφυρύλατες, το χτυπούσαν με το χέρι όλο αυτό», μου λέει.
«Πολύ ισχυρός σοβάς που προστάτευε από τις βροχές. Όσο άντεχε δεν τον έβαφαν, όταν με τα χρόνια έφυγε η επίστρωση, αναγκαστικά έπρεπε να βαφτούν, αλλά μ’ αυτά τα απαλά, γήινα χρώματα».
Στην απέναντι πλευρά του δρόμου, το «3», με τα πολλαπλά παράθυρα, στη διάρκεια της Κατοχής επιτάχτηκε από τους Γερμανούς. Έχει 5 δωμάτια στο υπόγειο ενώ τα υπόλοιπα 1- 2, για αυτό επιλέχθηκε ως κρατητήριο της Κομαντατούρας- γίνονταν βασανιστήρια, ακούγονταν οι κραυγές των ανθρώπων ολονυχτίς.
Μπάινουμε στο σπίτι του, μια ξύλινη σκάλα ανεβαίνει προς τον δεύτερο όροφο, ενώ το ταβάνι είναι «στο θεό».
Ψηλοτάβανα σπίτια, 3.30- 3.35 όλα τους, ακολουθούν αυτή την αρχή των νεοκλασικών.
«Ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες σε κρατούν μέσα ευχάριστα, δεν είναι αποπνικτικά. Τα περισσότερα είναι κτισμένα με συνδυασμό οπλισμένου σκυροδέματος και πέτρας, ο σκελετός είναι από μπετόν και οι εξωτερικοί τοίχοι είναι πέτρινοι. Καλές κατασκευές- στους σεισμούς δεν είχαμε σημαντικές ζημιές- αλλά και με αποκλειστικά αξιοποιήσιμους χώρους, μικρούς διαδρόμους και μεγάλα δωμάτια». Σε ένα από αυτά τα δωμάτια μου δείχνει τους σωλήνες της θέρμανσης- «ναι, αυτά τα σπίτια είχαν εσωτερική θέρμανση, καυστήρα κωκ που μετατρέψαμε σε πετρελαίου». Τον ρωτάω για τη συντήρηση των σπιτιών, πόσο απαιτητική είναι σε χρόνο και χρήμα. «Είναι δύσκολη. Αφαίρεση σοβάδων, αλλαγές στις σωληνώσεις και την ηλεκτρική καλωδίωση. Όλα γίνονται αλλά κοστίζουν».
Πώς και η Παμίσου έμεινε ανόθευτη;
Τα σπίτια εδώ, αν δε συμφωνούσαν οι ιδιοκτήτες να πωλούνται τα γειτονικά δύο- δύο, δεν είχαν ενδιαφέρον για τους εργολάβους. Είναι μικρά οικόπεδα, 140- 150 τ.μ. και επειδή είναι στενός ο δρόμος, δεν μπορούσαν να ανέβουν πάνω από 3- 4 ορόφους. Η αντιπαροχή δεν λειτούργησε εδώ γιατί δεν συνέφερε τους εργολάβους. Στη Μιχαήλ Βόδα τα οικόπεδα ήταν μεγαλύτερα και ο δρόμος φαρδύτερος, ο συντελεστής δόμησης ήταν μεγαλύτερος και μπορούσαν να ανέβουν σε ύψος.
Η Παμίσου έχει μείνει σχεδόν αναλλοίωτη, ελάχτιστα κτίσματα και με μικρότεροο αρχιτεκτονικό ενδιαφέρον κατεδαφίστηκαν.
Η Μιχαήλ Βόδα όμως, εμβληματικός, άλλοτε πανέμορφος δρόμος, ρημάχτηκε. Ο κ. Δημήτρης θυμάται σαν τώρα την προηγούμενη εκδοχή της. «Όλα τα σπίτια ήταν δυώροφα, νεοκλασικά τα περισσότερα και ορισμένα Bauhaus. Μέχρι και μετά τον πόλεμο το τέρμα του λεωφορείου της Αχαρνών ήταν στην Αγίου Μελετίου. Από εκεί και πέρα είχε χωράφια και βιλίτσες. Από τις αρχές της δεκαετίας του ’60, με μεγάλη έξαρση από το ’67 και μέχρι το τέλος της Χούντας, τα νεοκλασικά της Βόδα γκρεμιζόταν το ένα μετά το άλλο. Τώρα είναι δακτυλοδεικτούμενα. Θυμάμαι ένα εμβληματικό σπίτι, γωνία Αγίου Μελετίου και Μιχαήλ Βόδα, με εντυπωσιακό προαύλιο χώρο και μαρμάρινη σκάλα στην κεντρική είσοδο. Θυμάμαι τους κήπους αυτών των σπιτιών, με δέντρα και αρωματικά λουλούδια- την άνοιξη ήταν ένα μεθυστικό περιβάλλον. Τότε ο αέρας από την Πάρνηθα και την Πεντέλη έφτανε μέχρι εδώ- μετά, οι πολυκατοικίες έκλεισαν τις διόδους ανακύκλωσης».
«Η ποιότητα ζωής ήταν πολύ καλύτερη, ήμασταν γειτονιά με όλη την έννοια της λέξης, γνωριζόμασταν και υπήρχε το νοιάξιμο του ενός σπιτιού για το άλλο... Μετά πολλοί άνθρωποι που μεγάλωσαν εδώ, εγκατέλειψαν την περιοχή, αρκετοί με τα εύκολα δάνεια των προηγούμενων δεκαετιών. Δεν είχανε και την κουλτούρα για να καταλάβουνε... Νοικιάσανε τα σπίτια τους άκριτα, δεν υπολογίσανε καθόλου τους παλιούς γείτονές τους, θέλανε μόνο να πάρουνε ένα νοίκι για να τσοντάρουνε στην πληρωμή της δόσης του δανείου. Πολλοί κατέστρεψαν έτσι τα σπίτια που πήραν από τους γονείς τους, δεν κάνανε κανέναν έλεγχο αν αντί για τους δύο που το νοίκιαζαν, μετά έμεναν δεκαπέντε μέσα. Υποβαθμίστηκε η περιοχή. Και η καθαριότητα έχει χειροτερέψει, παρά τα υπερβολικά δημοτικά τέλη που επιβαρυνόμαστε. Παλιότερα περνούσαν κάθε μέρα με το «σκουπάκι», μετά μέρα παρά μέρα, τα τελευταία χρόνια μία στις δεκαπέντε...».
Πάντως, η Παμίσου δεν άδειασε από τους παλιούς κατοίκους της, αρκετοί παρέμειναν. Αλλά και στην ευρύτερη περιοχή τα τελευταία χρόνια κάποιοι επιστρέφουν, απόγονοι παλιών ιδιοκτητών οι περισσότεροι. «Φόβο δεν έχουμε. Δεν είμαστε όπως παλιά με τις πόρτες ανοιχτές, διπλοκλειδώνουμε. Θεωρώ όμως ότι εγκληματικότητα έχει όσο παντού, μάλιστα στην Κηφισιά μπορεί να έχει και μεγαλύτερη. Εμείς εδώ δεν είμαστε εύποροι, το ξέρουν αυτό», μου λέει. «Γκέτο δεν είναι. Για ένα διάστημα πριν την κρίση η περιοχή είχε φτάσει στα όριά της- αν δεν είχαμε μείνει, πιθανότατα θα είχε γίνει».
«Είναι διατηρητέα τα σπίτια της Παμίσου;», τον ρωτάω. «Όχι, με μια άδεια κατεδάφισης στην Πολεοδομία, τα ρίχνεις. Η τελευταία κατεδάφιση έγινε το 2004. Και, πλέον, μπορείς να σηκώσεις και 5ώροφο, σε γειτονικά στενά αυτό έχει συμβεί. Νομίζω, όμως, ότι στην παρούσα κρίση οι εργολάβοι θα στραφούν πρώτα σε άλλα φιλέτα. Όταν αυτά εξαντληθούνε, θα έρθουν κι εδώ».
Πρωτοπήγα
Η Παμίσου, ασφυκτικά κοντά, ακουμπισμένη στην «πλάτη» των πολυκατοικιών που διαδέχτηκαν τα νεοκλασικά της Βόδα, απόκοσμα ήσυχη, γαλήνια.
Μικρός δρόμος, τον προσπερνάς με δυο δρασκελισμούς, αλλά αν κοντοσταθείς, καταλαβαίνεις, νιώθεις αμέσως.
Η Παμίσου είναι ένα κινηματογραφικό σκηνικό, ζωντανή φωτογραφία της μοντέρνας εκδοχής μιας παρελθούσας Αθήνας.
Δώδεκα σπίτια, όλα τους αντιπροσωπευτικά δείγματα του αθηναϊκού μοντερνισμού στην αρχιτεκτονική, ελληνικού τύπου Bauhaus δηλαδή, το ένα μετά το άλλο, σε αδιάλειπτη συνέχεια συνθέτουν ένα σπάνιο για τα αθηναϊκά δεδομένα αρχιτεκτονικό σύνολο με συναντίληψη καλαισθησίας, ενότητα και συνοχή.
«Σχεδόν όλα τα σπίτια είναι της δεκαετίας του ’30, τα περισσότερα κτίστηκαν μέσα σε μια πενταετία, αλλά και το “10” που κτίστηκε το ’55, τον ίδιο ρυθμό ακολούθησε», λέει ο κ. Δημήτρης Ιωακείμ, ενοικιαστής από το 1979 του “8” της Παμίσου. Εκεί εργάζεται και ζει, ενώ έχει μεγαλώσει δυο στενά δίπλα.
«Κάποιος έκανε την αρχή με το Bauhaus και οι επόμενοι είχαν την διορατικότητα να αντιληφθούν ότι σ’ εναν μικρό δρόμο, αν συνεχίσουν με το ίδιο στυλ θα καταφέρουν μια ομοιομορφία καλαίσθητη. Ο κάθε αρχιτέκτονας πρόσθετε κι ένα δικό του στοιχείο, δεν είναι πανομοιότυπα τα σπίτια αλλά δημιουργήθηκε ένα σύνολο με οργανικό δέσιμο».
Δείχνει το έρκερ, το «σαχνισί» όπως ονομάζεται στην παραδοσιακή αρχιτεκτονική. Πρόκειται για έναν τριγωνικό πρόβολο στον δεύτερο όροφο - επιδέξια πινελιά του αρχιτέκτονα για να προσδώσει στο κτίσμα του και ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό. Από την μοντέρνα είσοδο του σπιτιού παρατηρούμε την γωνιώδη του πρόσοψη στην ταράτσα και, μετά, τα υπόλοιπα κτίρια με τα δικά τους ιδιωματικά γνωρίσματα- η ομοιομορφία της Παμίσου δεν είναι μονότονη όπως συχνά συμβαίνει στη δυτική Ευρώπη και τις ΗΠΑ. Βλέπουμε τις αρ ντεκό εξώπορτες, τα μικρά αλλά κομψά, συμμετρικά μπαλκόνια, το αρτιφισιέλ σοβάτισμα των σπιτιών.
«Οι σοβάδες στις προσόψεις είναι σφυρύλατες, το χτυπούσαν με το χέρι όλο αυτό», μου λέει.
«Πολύ ισχυρός σοβάς που προστάτευε από τις βροχές. Όσο άντεχε δεν τον έβαφαν, όταν με τα χρόνια έφυγε η επίστρωση, αναγκαστικά έπρεπε να βαφτούν, αλλά μ’ αυτά τα απαλά, γήινα χρώματα».
Στην απέναντι πλευρά του δρόμου, το «3», με τα πολλαπλά παράθυρα, στη διάρκεια της Κατοχής επιτάχτηκε από τους Γερμανούς. Έχει 5 δωμάτια στο υπόγειο ενώ τα υπόλοιπα 1- 2, για αυτό επιλέχθηκε ως κρατητήριο της Κομαντατούρας- γίνονταν βασανιστήρια, ακούγονταν οι κραυγές των ανθρώπων ολονυχτίς.
Μπάινουμε στο σπίτι του, μια ξύλινη σκάλα ανεβαίνει προς τον δεύτερο όροφο, ενώ το ταβάνι είναι «στο θεό».
Ψηλοτάβανα σπίτια, 3.30- 3.35 όλα τους, ακολουθούν αυτή την αρχή των νεοκλασικών.
«Ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες σε κρατούν μέσα ευχάριστα, δεν είναι αποπνικτικά. Τα περισσότερα είναι κτισμένα με συνδυασμό οπλισμένου σκυροδέματος και πέτρας, ο σκελετός είναι από μπετόν και οι εξωτερικοί τοίχοι είναι πέτρινοι. Καλές κατασκευές- στους σεισμούς δεν είχαμε σημαντικές ζημιές- αλλά και με αποκλειστικά αξιοποιήσιμους χώρους, μικρούς διαδρόμους και μεγάλα δωμάτια». Σε ένα από αυτά τα δωμάτια μου δείχνει τους σωλήνες της θέρμανσης- «ναι, αυτά τα σπίτια είχαν εσωτερική θέρμανση, καυστήρα κωκ που μετατρέψαμε σε πετρελαίου». Τον ρωτάω για τη συντήρηση των σπιτιών, πόσο απαιτητική είναι σε χρόνο και χρήμα. «Είναι δύσκολη. Αφαίρεση σοβάδων, αλλαγές στις σωληνώσεις και την ηλεκτρική καλωδίωση. Όλα γίνονται αλλά κοστίζουν».
Πώς και η Παμίσου έμεινε ανόθευτη;
Τα σπίτια εδώ, αν δε συμφωνούσαν οι ιδιοκτήτες να πωλούνται τα γειτονικά δύο- δύο, δεν είχαν ενδιαφέρον για τους εργολάβους. Είναι μικρά οικόπεδα, 140- 150 τ.μ. και επειδή είναι στενός ο δρόμος, δεν μπορούσαν να ανέβουν πάνω από 3- 4 ορόφους. Η αντιπαροχή δεν λειτούργησε εδώ γιατί δεν συνέφερε τους εργολάβους. Στη Μιχαήλ Βόδα τα οικόπεδα ήταν μεγαλύτερα και ο δρόμος φαρδύτερος, ο συντελεστής δόμησης ήταν μεγαλύτερος και μπορούσαν να ανέβουν σε ύψος.
Η Παμίσου έχει μείνει σχεδόν αναλλοίωτη, ελάχτιστα κτίσματα και με μικρότεροο αρχιτεκτονικό ενδιαφέρον κατεδαφίστηκαν.
Η Μιχαήλ Βόδα όμως, εμβληματικός, άλλοτε πανέμορφος δρόμος, ρημάχτηκε. Ο κ. Δημήτρης θυμάται σαν τώρα την προηγούμενη εκδοχή της. «Όλα τα σπίτια ήταν δυώροφα, νεοκλασικά τα περισσότερα και ορισμένα Bauhaus. Μέχρι και μετά τον πόλεμο το τέρμα του λεωφορείου της Αχαρνών ήταν στην Αγίου Μελετίου. Από εκεί και πέρα είχε χωράφια και βιλίτσες. Από τις αρχές της δεκαετίας του ’60, με μεγάλη έξαρση από το ’67 και μέχρι το τέλος της Χούντας, τα νεοκλασικά της Βόδα γκρεμιζόταν το ένα μετά το άλλο. Τώρα είναι δακτυλοδεικτούμενα. Θυμάμαι ένα εμβληματικό σπίτι, γωνία Αγίου Μελετίου και Μιχαήλ Βόδα, με εντυπωσιακό προαύλιο χώρο και μαρμάρινη σκάλα στην κεντρική είσοδο. Θυμάμαι τους κήπους αυτών των σπιτιών, με δέντρα και αρωματικά λουλούδια- την άνοιξη ήταν ένα μεθυστικό περιβάλλον. Τότε ο αέρας από την Πάρνηθα και την Πεντέλη έφτανε μέχρι εδώ- μετά, οι πολυκατοικίες έκλεισαν τις διόδους ανακύκλωσης».
«Η ποιότητα ζωής ήταν πολύ καλύτερη, ήμασταν γειτονιά με όλη την έννοια της λέξης, γνωριζόμασταν και υπήρχε το νοιάξιμο του ενός σπιτιού για το άλλο... Μετά πολλοί άνθρωποι που μεγάλωσαν εδώ, εγκατέλειψαν την περιοχή, αρκετοί με τα εύκολα δάνεια των προηγούμενων δεκαετιών. Δεν είχανε και την κουλτούρα για να καταλάβουνε... Νοικιάσανε τα σπίτια τους άκριτα, δεν υπολογίσανε καθόλου τους παλιούς γείτονές τους, θέλανε μόνο να πάρουνε ένα νοίκι για να τσοντάρουνε στην πληρωμή της δόσης του δανείου. Πολλοί κατέστρεψαν έτσι τα σπίτια που πήραν από τους γονείς τους, δεν κάνανε κανέναν έλεγχο αν αντί για τους δύο που το νοίκιαζαν, μετά έμεναν δεκαπέντε μέσα. Υποβαθμίστηκε η περιοχή. Και η καθαριότητα έχει χειροτερέψει, παρά τα υπερβολικά δημοτικά τέλη που επιβαρυνόμαστε. Παλιότερα περνούσαν κάθε μέρα με το «σκουπάκι», μετά μέρα παρά μέρα, τα τελευταία χρόνια μία στις δεκαπέντε...».
Πάντως, η Παμίσου δεν άδειασε από τους παλιούς κατοίκους της, αρκετοί παρέμειναν. Αλλά και στην ευρύτερη περιοχή τα τελευταία χρόνια κάποιοι επιστρέφουν, απόγονοι παλιών ιδιοκτητών οι περισσότεροι. «Φόβο δεν έχουμε. Δεν είμαστε όπως παλιά με τις πόρτες ανοιχτές, διπλοκλειδώνουμε. Θεωρώ όμως ότι εγκληματικότητα έχει όσο παντού, μάλιστα στην Κηφισιά μπορεί να έχει και μεγαλύτερη. Εμείς εδώ δεν είμαστε εύποροι, το ξέρουν αυτό», μου λέει. «Γκέτο δεν είναι. Για ένα διάστημα πριν την κρίση η περιοχή είχε φτάσει στα όριά της- αν δεν είχαμε μείνει, πιθανότατα θα είχε γίνει».
«Είναι διατηρητέα τα σπίτια της Παμίσου;», τον ρωτάω. «Όχι, με μια άδεια κατεδάφισης στην Πολεοδομία, τα ρίχνεις. Η τελευταία κατεδάφιση έγινε το 2004. Και, πλέον, μπορείς να σηκώσεις και 5ώροφο, σε γειτονικά στενά αυτό έχει συμβεί. Νομίζω, όμως, ότι στην παρούσα κρίση οι εργολάβοι θα στραφούν πρώτα σε άλλα φιλέτα. Όταν αυτά εξαντληθούνε, θα έρθουν κι εδώ».
-- This feed and its contents are the property of The Huffington Post, and use is subject to our terms. It may be used for personal consumption, but may not be distributed on a website.
Keywords
αθηνα, γειτονια, οδος, huffington post, συγκεκριμένο, bauhaus, στυλ, ηπα, σεισμος, κωκ, πετρελαιο, feed, property, huffington, πετρελαιο θερμανσης, Πρώτη ημέρα του Καλοκαιριού, Καλή Χρονιά, εκλογες ηπα, τελος του κοσμου, αδεια, γωνια, δανεια, εγκληματικοτητα, ηπα, κηφισια, λουλουδια, υψος, φωτογραφια, αγορα, ανοιξη, αρχιτεκτονικη, αφαιρεση, γινονται, γονεις, δευτερο, δεντρα, διαστημα, δειχνει, δρομος, δυτικη, δωματια, εγινε, ευκολα, ειρηνη, εννοια, επρεπε, ευρωπη, εφυγε, ζωης, ιδιο, ιωακειμ, κατασκευες, κτισμα, κτιρια, μηνες, μικρο, μπορεις, οικοπεδα, ορια, οπως παλια, πεντελη, περιβαλλον, ποιοτητα, πολεοδομια, πορτες, πρωι, σαββατο, συγκεκριμένο, συνεχεια, συντηρηση, σοβας, σπιτι, σπιτια, στυλ, σωληνες, ισχυρος, χερι, χρημα, bauhaus, δημητρης, δημοτικα, δωσεις, huffington post, huffington, ιδιαιτερο, feed, μεινει, νιωθεις, property, σκελετος, τοιχοι, θερμανση
Τυχαία Θέματα
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ειδήσεις
- Πανικός με Δημοσκόπηση Marc: Εκτός Βουλής πρώτα κόμματα - Τρίτο κόμμα έκπληξη-Κλάματα ο Τσίπρας
- Τινάζεται το σώμα σας μόλις σας παίρνει ο ύπνος; Να τι σημαίνει
- Η «δηλητηρίαση» θα τους κοστίσει το σπίτι τους - Την πάτησε ζευγάρι Βρετανών που μήνυσε ελληνικό ξενοδοχείο
- Η πρώτη αντίδραση του Κωστόπουλου για το σπίτι μετά το ξέσπασμα της Μενεγάκη
- «Ο αδελφός μου εκτελέστηκε με τρεις σφαίρες, ενώ ήταν δεμένος»
- Τον βρήκαν νεκρό τα ξημερώματα στην Κυψέλη
- Γυναίκα έπεσε σε γκρεμό κατά τη διάρκεια πεζοπορίας στα Χανιά
- Η Κρητικιά Κωνσταντίνα αναδείχτηκε Μις Υφήλιος 2017 (photo)
- «Έφυγε» η ξανθιά νεράιδα της Κρήτης
- Formula 1: Η Ferrari επέστρεψε και πέτυχε 1-2 στο Μονακό
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Huffington Post Greece
- Οδός Παμίσου: Βόλτα στη γειτονιά της Αθήνας του '30
- H Ιταλία σταματάει να κόβει κέρματα του ενός και δύο λεπτών του ευρώ
- Ανθρωποκτονία νεαρού άνδρα τα ξημερώματα στην Κυψέλη
- Βροχές και καταιγίδες τα χαρακτηριστικά του καιρού
- Στην Ελλάδα εξουδετερώθηκε ο «τρομοφάκελος» που προορίζονταν για ιταλικό οίκο αξιολόγησης
- Τηλεφωνική επικοινωνία Τσίπρα με τον Λουκά Παπαδήμο
- Handelsblatt: Τουριστική έκρηξη στην Ελλάδα
- Τελευταία Νέα Huffington Post Greece
- Οδός Παμίσου: Βόλτα στη γειτονιά της Αθήνας του '30
- Στην Ελλάδα εξουδετερώθηκε ο «τρομοφάκελος» που προορίζονταν για ιταλικό οίκο αξιολόγησης
- Τηλεφωνική επικοινωνία Τσίπρα με τον Λουκά Παπαδήμο
- H Ιταλία σταματάει να κόβει κέρματα του ενός και δύο λεπτών του ευρώ
- Ανθρωποκτονία νεαρού άνδρα τα ξημερώματα στην Κυψέλη
- Handelsblatt: Τουριστική έκρηξη στην Ελλάδα
- Βροχές και καταιγίδες τα χαρακτηριστικά του καιρού
- Σταθερή η κατάσταση υγείας του Λουκά Παπαδήμου
- Πιθανόν να έχουν διαφύγει μερικά μέλη του δικτύου των βομβιστών στο Μάντσεστερ
- Αντετοκούνμπο σημαίνει ΕΛΛΑΔΑ!
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ειδήσεις
- Γεννηματά: Η Δημοκρατική Παράταξη θα έχει κεντρικό ρόλο στις πολιτικές εξελίξεις
- «Όλοι έχουν ένα αδύναμο σημείο»
- Επική ανατροπή και Ευρώπη για την Ουτρέχτη! [vid]
- Κέρκυρα: Τουρίστας κατέγραψε σε βίντεο μία θαλάσσια «ρουφήχτρα» [vid]
- Τι αποκαλύπτει η γλώσσα του σώματος για το σπρώξιμο του Τραμπ στον Μαυροβούνιο Πρωθυπουργό
- Ρόδος: Φαντάρος πήρε για «σουβενίρ» πυροκροτητή χειροβομβίδας και έσκασε στα χέρια του
- Με τιμές ήρωα, ενταφιάστηκαν τα οστά του Κρητικού Μανούσου Τριανταφυλλίδη που έπεσε στην Κύπρο
- Φώφη: Είναι αναγκαίο να ηττηθεί στρατηγικά ο ΣΥΡΙΖΑ, μαζί του και ο λαϊκισμός
- Οι κανόνες για τους moderators στο facebook: Κάντε το τεστ
- Ηράκλειο: Με τιμές ήρωα η ταφή του Μανούσου Τριανταφυλλίδη που «έπεσε» στην Κύπρο το 1974