Ρήγος, Μανταφούνης, Ερμίρα Γκόρο: Το τρίπτυχο «Human Βehaviour» στην GNO TV
Το Μπαλέτο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στην πρώτη του παραγωγή για την Εναλλακτική Σκηνή παρουσιάζει ένα τρίπτυχο σύγχρονου χορού με τίτλο «Human Βehaviour» στην GNO TV.
Ο Γιάννης Μανταφούνης χορογραφεί το «Point of No Return» σε μουσική Γιώργου Κουμεντάκη, η Ερμίρα Γκόρο χορογραφεί το «Plan B» σε μουσική Δήμητρας Τρυπάνη και ο διευθυντής Μπαλέτου Κωνσταντίνος Ρήγος το «Lieder ohne Worte» σε μουσική Δημήτρη Τερζάκη.
Η παράσταση θα είναι διαθέσιμη στο nationalopera.gr/GNOTV από τις 24 Μαρτίου έως τις 31 Δεκεμβρίου.
Οι χορογραφίες μετεωρίζονται μεταξύ κλασικής
Το Human Βehaviour αρχικά παρουσιάστηκε ως δίπτυχο σύγχρονου χορού για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος τον Οκτώβριο του 2020. Η παραγωγή επρόκειτο να επαναληφθεί -πλέον ως τρίπτυχο με την προσθήκη της χορογραφίας του Κωνσταντίνου Ρήγου- τον περασμένο Φεβρουάριο στην Εναλλακτική, όμως λόγω πανδημίας οι παραστάσεις ανεστάλησαν.
Η παράσταση βιντεοσκοπήθηκε τον Φεβρουάριο, με οκτακάμερο σύστημα τελευταίας τεχνολογίας και ειδική κινηματογραφική σκηνοθεσία, στη σκηνή της Αίθουσας Σταύρος Νιάρχος.
Τα έργα
Point of No Return
Χορογραφία: Γιάννης Μανταφούνης
Μουσική: Γιώργος Κουμεντάκης
Στο Point of No Return, o διεθνώς αναγνωρισμένος χορευτής και χορογράφος Γιάννης Μανταφούνης συνθέτει ένα σύγχρονο χορευτικό έργο με κινησιολογικά στοιχεία βαθιά ριζωμένα στην παράδοση του κλασικού χορού.
Στον τόνο της μουσικής του Γιώργου Κουμεντάκη, οι χορευτές του Μπαλέτου της ΕΛΣ επικεντρώνουν την ερμηνεία τους στη διαφάνεια και την αυθεντικότητα της κίνησης μέσα από το πρίσμα του κλασικού βηματολογίου. Παρότι το ομαδικό βίωμα των σωμάτων τους αντικατοπτρίζει μια άκρως κλασική χορογραφική προσέγγιση, μπορούμε να διακρίνουμε στους ερμηνευτές ένα προσωπικό στίγμα και μια ιδιαίτερα σύγχρονη αντιμετώπιση της παρουσίας και ερμηνείας της κίνησης, εμφανή στοιχεία που σηματοδοτούν την υπογραφή του χορογράφου σε κάθε του νέο έργο.
«Έχοντας ως γνώμονα τον τίτλο της μουσικής σύνθεσης, Point of No Return, το χορευτικό αυτό έργο διαπραγματεύεται την ανάδειξη της κλασικής τεχνικής όπως θα τη χόρευε ένας χορευτής σήμερα, χωρίς όμως να την αλλοιώσει. Η χαρά, η επικοινωνία, η πολύπλοκη χορογραφία και η αμεσότητα των ερμηνευτών είναι κάποια από τα στοιχεία που θα δει και θα μοιραστεί το κοινό μαζί με τους χορευτές», υπογραμμίζει ο Γιάννης Μανταφούνης. Η μουσική του Γιώργου Κουμεντάκη, τόσο στο Point of No Return για κουαρτέτο εγχόρδων (2008, αφιερωμένο στο Kronos Quartet) όσο και στο Typewriter Tune για σόλο βιολί (2004), ακολουθεί τα χνάρια των «ανώνυμων» του δημοτικού τραγουδιού, «ανασυντάσσοντας ή ανασυνθέτοντας παραδοσιακά μουσικά θέματα, διατηρώντας την ενέργεια και τη λεπτότητά τους, την αυθεντικότητα του αρχέγονου μοντέλου τους, τον παλμό και την ψυχή τους».
Συμμετέχουν οι χορευτές του Μπαλέτου της ΕΛΣ
Γυναίκες: Γιοβάνκα Ζάριτς, Έλενα Κέκκου, Μαργαρίτα Κώστογλου, Άννα-Μαρία Μαρκοπούλου, Αγιούκα Νίττα, Ρίνα Σιμάντα, Ελευθερία Στάμου, Ρέα Τσαντούρη
Άνδρες: Στέλιος Κατωπόδης, Γιάννης Γκάντσιος, Κρίστιαν Λούτσε, Άνχελ Μαρτίνεθ Σάντσεθ, Γιάννης Μητράκης, Τζορντάνο Μπότσα, Έλτον Ντιμρότσι, Γιώργος Χατζόπουλος
Μουσικοί
Σόλο βιολί: Αντώνης Σουσάμογλου
Κουαρτέτο εγχόρδων: Αντώνης Σουσάμογλου (βιολί Ι), Ντέιβιντ Μπόγκοραντ (βιολί ΙΙ),
Θανάσης Σουργκούνης (βιόλα), Γιάννης Στέφος (βιολοντσέλο)
Η χορογραφία είναι συμπαραγωγή της ΕΛΣ και της CIE Ioannis Mandafounis.
Plan B
Χορογραφία: Ερμίρα Γκόρο
Μουσική: Δήμητρα Τρυπάνη
Η Ερμίρα Γκόρο, καλλιτέχνις κίνησης και χοροθεάτρου που βρίσκεται πάντοτε σε αναζήτηση νέων μορφών έρευνας και επικοινωνίας των ιδεών της, σημειώνει για τη χορογραφία του έργου Plan B: «Το Plan B είναι ένας χορογραφικός πειραματισμός πάνω σε αυστηρά δομημένες, ασύμμετρες ηχητικές φόρμες. Οι χορευτές κινούνται στον χώρο σε μια συνεχώς μεταβαλλόμενη ροή από το συγκεκριμένο στο αφηρημένο και τανάπαλιν. Plan B, γιατί το Plan A δεν κατέστη δυνατό και το Plan C συμβαίνει ήδη».
Παράλληλα, η συνθέτρια Δήμητρα Τρυπάνη παρομοιάζει τη μουσική της με την «ηχητική αποτύπωση ενός φαντασιακού παιχνιδιού βιντεογκέιμ σε περιβάλλον με ένα μόνο επίπεδο, το οποίο οφείλει να διανύσει ο παίχτης. Μέσα σ’ αυτό το ένα επίπεδο, όμως, υπάρχουν πολλά “δωμάτια-παγίδες”, τα οποία διαδέχονται το ένα το άλλο γρήγορα, απρόσμενα και, συχνά, απροειδοποίητα. Στόχος, φυσικά, είναι να “επιβιώσει” ο παίχτης μέχρι να βγει και από το τελευταίο “δωμάτιο-παγίδα” του παιχνιδιού».
Συμμετέχουν οι χορευτές του Μπαλέτου της ΕΛΣ
Γυναίκες: Έλενα Κέκκου, Αγιούκα Νίττα, Ελευθερία Στάμου, Ρέα Τσαντούρη, Ζωή Σχοινοπλοκάκη
Άνδρες: Γιάννης Γκάντσιος, Γιάννης Μητράκης, Έλτον Ντιμρότσι, Γιώργος Παπαδόπουλος
Μουσικοί
Κουαρτέτο εγχόρδων: Αντώνης Σουσάμογλου (βιολί Ι), Ντέιβιντ Μπόγκοραντ (βιολί ΙΙ),
Θανάσης Σουργκούνης (βιόλα), Γιάννης Στέφος (βιολοντσέλο)
Lieder ohne Worte
Χορογραφία, σκηνικά: Κωνσταντίνος Ρήγος
Μουσική: Δημήτρης Τερζάκης
O διευθυντής του Μπαλέτου της ΕΛΣ Κωνσταντίνος Ρήγος βασίζει τη χορογραφία του τρίτου σκέλους αυτού του «εναλλακτικού ταξιδιού» σε τρία έργα του καταξιωμένου συνθέτη Δημήτρη Τερζάκη, εμπνευσμένα από την αρχαιοελληνική κληρονομιά και τη νεότερη ελληνική ιστορία.
Τα Τραγούδια χωρίς λόγια (Lieder ohne Worte), φωνητικό έργο του 1994 που παρουσιάζεται εδώ στην πρόσφατη (2019) εκδοχή του για σόλο βιόλα, είναι μια αποθέωση της μελωδίας στηριγμένη στο μουσικό σύστημα της αρχαιότητας: «Για να μπορέσουν να αποδοθούν οι απειροελάχιστες μελωδικές αποχρώσεις και οι ταχέως μεταβαλλόμενοι χαρακτήρες», σημειώνει ο συνθέτης, «η ερμηνεία αυτής της σύνθεσης μπορεί και πρέπει να είναι απείρως ελεύθερη, ποιητική, τραγουδιστική, απαγγελτική και, ναι, “παλιομοδίτικη” – όπως στο αρχαίο θέατρο».
Το δεύτερο έργο, Απόηχος της κόλασης Ι (Der Hölle Nachklang I, 1992) για άλτο σαξόφωνο και πιάνο, αποτελεί τη συναισθηματικά φορτισμένη αντίδραση του συνθέτη στην αφόρητη ανάμνηση της γερμανικής κατοχής κατά την παιδική του ηλικία, την περίοδο 1941-1944, ενώ το πρόγραμμα ολοκληρώνεται με το λεπταίσθητο Λόγια του ανέμου (Sprüche im Wind), έργο του 2009 που αποτελείται από δέκα σύντομα «χαϊκού» για βιολί και πιάνο.
Συμμετέχουν οι Α΄ χορευτές του Μπαλέτου της ΕΛΣ
Γυναίκες: Ελεάνα Ανδρεούδη, Αιμιλία Γάσπαρη, Μαρία Κουσουνή
Άνδρες: Γιώργος Βαρβαριώτης, Ντανίλο Ζέκα, Βαγγέλης Μπίκος, Στράτος Παπανούσης, Ίγκορ Σιάτζκο
Μουσικοί: Γκουίντο ντε Φλάβιις (άλτο σαξόφωνο), Στέφανος Νάσος (πιάνο), Αντώνης Σουσάμογλου (βιολί), Αγγέλα Γιαννάκη (βιόλα).
InfoΓια τη μετάδοση του Human Behaviour από την GNO TV προπωλούνται εισιτήρια των 5 ευρώ στην www.ticketservices.gr και στο https://tickets.public.gr/
Με το εισιτήριο των 5 ευρώ ο θεατής:
μπορεί να απολαύσει μέσω του nationalopera.gr/GNOTV την παράσταση στην άνεση του σπιτιού του, στον χρόνο που αυτός θα επιλέξει, από τον υπολογιστή, το ipad, την τηλεόραση ή ακόμα και το κινητό του τηλέφωνο.έχει τη δυνατότητα απεριόριστων προβολών της παράστασης για διάστημα 30 ημερών από την πρώτη προβολή.έχει πρόσβαση στο online πρόγραμμα της παράστασης.H προπώληση ξεκίνησε.
Πληροφορίες: Ταμεία ΕΛΣ 2130885700
ΠΡΙΝ ΦΥΓΕΤΕ...«Η Σχολή των Αθηνών»: Το δάνειο της Γαλλίας για τα 200 χρόνια της ΕπανάστασηςStill Corners: Ενας δίσκος για ό,τι υπάρχει πέρα από αυτά που βλέπουμε και αντιλαμβανόμαστε«Μισαλλοδοξία»: Με φόντο τον άγριο καπιταλισμό και πουριτανισμό των ΗΠΑ του 1915- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ειδήσεις
- Αλλαγή ώρας: Πότε αλλάζουμε τους δείκτες του ρολογιού
- Γιώργος Τσαλίκης : «Ήμουν γονατιστός 4 ώρες και παρακαλούσα τον Θεό να μην με καταλάβει»
- Άνοιξε η πλατφόρμα εμβολιασμού για ευπαθείς ομάδες- Όσα πρέπει να γνωρίζετε
- Θρίλερ με τον 25χρονο που τσιμπήθηκε από κόμπρα: Πώς σώθηκε από το νευροτοξικό δηλητήριο του φιδιού
- Rapid test : Πώς θα τα προμηθευτείτε και πώς γίνονται
- Τα νέα μέτρα και το όχι του Σωτήρη Τσιόδρα στη μεγαλύτερη χαλάρωση
- Σύγκριση ενόπλων δυνάμεων Ελλάδας – Τουρκίας
- Μετακίνηση από δήμο σε δήμο: Ανατροπή με τον κωδικό 6 – Τι ισχύει
- Έφυγε από τη ζωή η πρώτη Ελληνίδα οδηγός ράλι
- COVID «ΜΑΚΡΑΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ»: Ολο και περισσότεροι αναρρώσαντες αντιμετωπίζουν συμπτώματα, που επιμένουν επί μήνες
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Huffington Post Greece
- «Ιστορία χωρίς όνομα» σε online streaming: Το κρυφό πάθος της Π. Δέλτα για τον Ίωνα Δραγούμη
- Ρήγος, Μανταφούνης, Ερμίρα Γκόρο: Το τρίπτυχο «Human Βehaviour» στην GNO TV
- Το πιο επικίνδυνο τυρί του κόσμου
- Οι νικητές των Παγκόσμιων Βραβείων Φωτογραφίας Sony 2021
- Η Ευρώπη μένει πίσω καθώς η αμερικανική οικονομία ετοιμάζεται για εκτόξευση
- «A Time to Kill»: Ο Μάθιου Μακόναχι επιστρέφει στον ρόλο που τον έκανε διάσημο
- Τελευταία Νέα Huffington Post Greece
- Ρήγος, Μανταφούνης, Ερμίρα Γκόρο: Το τρίπτυχο «Human Βehaviour» στην GNO TV
- «Ιστορία χωρίς όνομα» σε online streaming: Το κρυφό πάθος της Π. Δέλτα για τον Ίωνα Δραγούμη
- «A Time to Kill»: Ο Μάθιου Μακόναχι επιστρέφει στον ρόλο που τον έκανε διάσημο
- Το πιο επικίνδυνο τυρί του κόσμου
- Οι νικητές των Παγκόσμιων Βραβείων Φωτογραφίας Sony 2021
- Η Ευρώπη μένει πίσω καθώς η αμερικανική οικονομία ετοιμάζεται για εκτόξευση
- Μπλακάουτ σε WhatsApp, Instagram και Facebook
- Η Τουρκία κατηγορεί με βίντεο την Ελλάδα για 3 νεκρούς μετανάστες στις ακτές της
- Κορονοϊός: Εξι νέες περιοχές στο βαθύ κόκκινο
- Ο Όμιλος ΗΡΑΚΛΗΣ γιορτάζει 110 χρόνια δημιουργίας, πρωτοπορίας και κοινωνικής προσφοράς
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ειδήσεις
- Σάββατο ώρα 11:37 έρχεται η Άνοιξη!
- Γιώργος Τσαλίκης : «Ήμουν γονατιστός 4 ώρες και παρακαλούσα τον Θεό να μην με καταλάβει»
- Πιθανές διμερείς συναντήσεις Άντονι Μπλίνκεν με τον Τούρκο κι άλλους ΥΠΕΞ
- Καθαιρέθηκε ο διοικητής της Κεντρικής Τράπεζας της Τουρκίας
- Εκτέθηκε από την άμυνα ο Παναθηναϊκός
- Covid-19: Πώς κατανέμονται τα 151 κρούσματα της Παρασκευής
- 10 κανόνες που πρέπει να ακολουθείς όταν βγαίνεις με μια επιτυχημένη γυναίκα
- Ασπιρίνες χωρίς λέξη για την ενίσχυση του ΕΣΥ
- Άνοιξη: Η Google την υποδέχεται με ένα doodle
- Ενοίκια-δηλώσεις Covid: Τι θα ισχύσει για τις αποζημιώσεις μειώσεων 30%, αποβιωσάντων και με λάθη στρογγυλοποίησης;