Το έπος της Σαλαμίνας αναβιώνει στο Νομισματικό
Ανάμεσα στα σημαντικά γεγονότα που επιστρέφουν από τη μακρά παρένθεση της πανδημίας, είναι η έκθεση που φιλοξενεί το Νομισματικό Μουσείο της Αθήνας με θέμα τη Ναυμαχία της Σαλαμίνας.
Η ιστορική αναμέτρηση των Ελλήνων και των Περσών, που για πολλούς έκρινε το μέλλον της Ευρώπης, δεν θα μπορούσε να βρει καλύτερη έκφραση από τα τεχνουργήματα ενός μουσείου που λειτουργεί ως όαση στο αθηναϊκό κέντρο.
Τα μικρά σε διάσταση, αλλά μεγάλης τέχνης χρυσά, αργυρά και χάλκινα αρχαία ελληνικά νομίσματα,
Γνωστός στο φιλότεχνο κοινό από εκθέσεις σε μεγάλα μουσεία και χώρους με υψηλό ιστορικό φορτίο (Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, Αρχαιολογικό Μουσείο Τήνου, Μουσείο Βορρέ), ο Παπαμιχαλόπουλος επιμένει να συνομιλεί με την παράδοση, όχι αναπαράγοντας καθιερωμένα μοτίβα ή πρότυπα του παρελθόντος, αλλά φέρνοντάς τα στο δικό του ιδίωμα και σε στενή συνάφεια με τις παραστάσεις της ψηφιακής εποχής.
Το στοιχείο της φρέσκιας, δουλεμένης με τόλμη παραγωγής έργων που προχωρά την εικαστικής μας παράδοση και την επανασυστήνει δημιουργικά, είναι ένα στοιχείο που το πιστώνεται ο ζωγράφος και δικαιολογημένα του δίνει θέση στα εθνικά πολιτιστικά ιδρύματα.
Την τόλμη του αντιλαμβάνεται κανείς στο έργο όπου «ενδύεται» την ιστορική μορφή του Αθηναίου στρατηγού, σαρκώνοντας με χρώμα το μέταλλο που απαθανατίζει τον Θεμιστοκλή.
Σε ένα μνημειακό σύνολο επτά έργων, ο ζωγράφος – στρατηγός αναδύεται μέσα σε χρυσή δόξα για να αντιμετωπίσει τον τερατόμορφο Ξέρξη, σε μια προεικόνιση του καλού και του κακού.
Και παρά την ιδιότυπη, την τόσο δική του εικονογραφία, στο στέρεο, έντονα γραμμικό σχέδιο του καλλιτέχνη μπορούμε να εντοπίσουμε συγγένειες με τις κλασικές παραστάσεις των νομισμάτων που απηχούν τις ναυτικές επιτυχίες των Ελλήνων στα Μηδικά.
Πιο ισχυρή είναι η συνολική εντύπωση που αποκομίζει κανείς από τη «χρυσή θάλασσα» που διατρέχει τα ζωγραφικά έργα.
Είναι απολύτως ταιριαστή με το ιστορικό εκτόπισμα του αρχοντικού του Σλήμαν, λες και οι δημιουργίες του Παπαμιχαλόπουλου ανήκαν πάντα εκεί.
Ο ζωγράφος σημειώνει γι’ αυτή την ενότητα:
«Οι επτά αυτές ζωγραφιές, σε διάλογο με τα αρχαία τεκμήρια και τους θησαυρούς του Νομισματικού Μουσείου Αθηνών, πρέπει να ιδωθούν ως λογικά επακόλουθα, ως συνεπείς απεικονιστικές εκδοχές των αρχαϊκών, ρωμαϊκών και βυζαντινών προτύπων τους, όπως αυτά στεγάζονται παντού στα Μουσεία μας.
Ιδίως στα νομίσματα που ανήκουν στις πλούσιες συλλογές του Ιλίου Μελάθρου και σε αυτή τη συνύπαρξη γραμμάτων, εικόνων και συμβόλων, τα αναγνωρίζει κανείς ως ένα είδος comics avant la lettre, ως ένα προπομπό αυτού του υβριδικού μορφώματος του νεότερου λαϊκού πολιτισμού».
Ο Κωνσταντίνος Παπαμιχαλόπουλος (Αθήνα, 1975) σπούδασε ζωγραφική και χαρακτική στην Α.Σ.Κ.Τ. Συνεργάζεται με την «Athens Review of Books» και με την Ολλανδική De Groene Amsterdammer. ενώ το τελευταίο του έργο αποτελεί μια άκρως εντυπωσιακή εξαώροφη τοιχογραφία στην Πάτρα (στη συμβολή των οδών Κορίνθου και Σαρανταπόρου), με πρωταγωνιστή έναν, έξω από τα συνήθη, Παπαφλέσσα.
Σημαντικό να γνωρίζετε ότι η έκθεση διαρκεί έως τις 31 Μαΐου.
Τη γενική επιμέλεια έχει ο Δρ. Γεώργιος Κακαβάς, διευθυντής του Νομισματικού Μουσείου (Πανεπιστημίου 12).
Ώρες λειτουργίας από Τετάρτη ως Δευτέρα 09.00 – 16.00, Τρίτη κλειστό.
Η προσέλευση των επισκεπτών επιτρέπεται έως και είκοσι (20) λεπτά πριν τη λήξη του ωραρίου λειτουργίας του Μουσείου.
ΠΡΙΝ ΦΥΓΕΤΕΟ Γιάννης Στάνκογλου «Προμηθέας Δεσμώτης» στην ΕπίδαυροΠροδημοσίευση: «Άνθρωπος 4.0» του Δημήτριου ΛακασάΛησμονημένη Εθνοκάθαρση: Η Θεσσαλονίκη στον Αγώνα του 1821- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ειδήσεις
- Προσοχή! Αυτό είναι το σημείο της κουζίνας που τραβάει τις κατσαρίδες - Θα τρελαθείτε (pics)
- Απόπειρα αυτοκτονίας για 22χρονη στη Χαλκίδα μετά από τσακωμό
- Bίντεο με τη μαφία «καίει» τον Ερντογάν
- Εξαπάτησαν 11 άτομα με την πώληση μηχανημάτων στην Κρήτη
- Παγοθήκες: Πώς αλλιώς μπορείτε να τις χρησιμοποιήσετε
- Θεσσαλονίκη: Έλυσε τη σιωπή του ο οδηγός που επιτέθηκε σε επιβάτη μέσα σε λεωφορείο του ΟΑΣΘ (video)
- Σέρρες – Κορονοϊός: Νόσησε και την «ξέγραψαν» οι συγγενείς της – Τραγική ιστορία με το δράμα γυναίκας (video)
- Πάτρα: Τραγικό παιχνίδι της μοίρας- Γιος του Σπύρου Τσιάκαλου ο 33χρονος Νίκος που σκοτώθηκε στην Ακρωτηρίου
- Κορονοϊός: Εφιάλτης δίχως τέλος - Τρεις νεκροί σε λίγες ώρες στο Βόλο
- Η «Ελένη του Πόντου», η τελευταία αντάρτισσα στα βουνά της Σάντας!
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Huffington Post Greece
- Τελευταία Νέα Huffington Post Greece
- Το έπος της Σαλαμίνας αναβιώνει στο Νομισματικό
- Οι πολλές ώρες δουλειάς μας σκοτώνουν - Έρευνα του ΠΟΥ για τους κινδύνους στην υγεία
- Τρένο στην Αϊόβα που μετέφερε επικίνδυνα υλικά εκτροχιάστηκε και τυλίχθηκε στις φλόγες
- Η Παλαιστίνη
- Στέιτ Ντιπάρτμεντ: Μήνυμα προς Τουρκία για τους S-400
- Γουχάν: Ένας νεκρός και πάνω από 60 τραυματίες από ανεμοστρόβιλους
- Μπουρλά: Θετικά στοιχεία για το χάπι ενάντια στον κορονοϊό - Το εμβόλιο της Pfizer καλύπτει όλες τις μεταλλάξεις
- Ιταλία: Άρση καραντίνας στις 16 Μαϊου για τουρίστες από Ευρώπη, Βρετανία και Ισραήλ
- Κορονοϊος: Αποτύπωμα των μετακινήσεων του Πάσχα η τοπική έξαρση κρουσμάτων - Πού παρατηρείται
- Delta Air Lines: Όποιος θέλει να προσληφθεί πρέπει να έχει κάνει εμβόλιο COVID-19
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ειδήσεις
- Στην Ολομέλεια της Βουλής σήμερα το νομοσχέδιο για τη συνεπιμέλεια
- Επιστολή ευρωβουλευτών της ΝΔ για «αναγνώριση της Γενοκτονίας των Ποντίων» προς τον πρόεδρο του ΕΚ
- Έκτακτες διακοπές ΕΥΑΘ – Χωρίς νερό 2 περιοχές στο κέντρο της Θεσσαλονίκης
- H Λέστερ είναι η χαρά μας, είναι η απάντηση στη European Super League
- Ζήνα: Το γεράκι που καταρρίπτει drone και μάχεται κατά της κατασκοπίας και της τρομοκρατίας
- Γενοκτονία Ποντίων: 102 χρόνια από τον ξεριζωμό του ποντιακού Ελληνισμού
- Νήσοι Σολομώντα: Πάνω από 100 βόμβες του Β΄Παγκοσμίου Πολέμου βρέθηκαν σε αυλή
- Πήδηξε από το μπαλκόνι για να μην τον πιάσει με άλλη η γυναίκα του και σκοτώθηκε
- Έξαψη: Κάποιος ανακαλύπτει την κρυψώνα του Μηνά, ο οποίος ισχυρίζεται ότι είναι αθώος