Το «Τέρας» του Γιάννη Βαρελά και η διόγκωση της ταυτότητας του σύγχρονου ανθρώπου
Η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Γιάννη Βαρελά με τίτλο Monster, από τις 6 Ιουνίου έως τις 16 Ιουλίου.
Το νέο σώμα δουλειάς του σύγχρονου Έλληνα εικαστικού εξερευνά την έννοια του «εμμονικού αυτοπροσδιορισμού», αλλά και την κουλτούρα της «διόγκωσης της ταυτότητας του ανθρώπου» στα πλαίσια της παραγωγικής διαδικασίας». Η έκθεση χωρίζεται σε
τέσσερις ενότητες και αποτελείται από ζωγραφικές εγκαταστάσεις, βίντεο και περφόρμανς.
Το έργο του Βαρελά προσεγγίζει τη σύνθετη σχέση μεταξύ του εαυτού και της ταυτότητας μέσα στο πλαίσιο κοινωνικών περιορισμών και επιβολών. Χρησιμοποιεί μια εικονογραφία που παίζει με το ακατέργαστο και το απλοϊκό ως μέσα υπονόμευσης της έννοιας του πώς θα έπρεπε να δείχνει η τέχνη. Έντονα χρώματα, σύμβολα, αφηρημένα και ρεαλιστικά στοιχεία, μορφές και πλάσματα συγχωνεύονται και μεγεθύνονται σαν να έχουν φτιαχτεί από ένα γιγάντιο χέρι σε μια σωματική περφόρμανς. Αφηρημένες εικόνες γίνονται στοιχεία μεγάλης κλίμακας και αυτό που μέχρι πρότινος θα μπορούσε να παραβλεφθεί γίνεται τώρα το επίκεντρο της προσοχής.
Όπως επισημαίνει ο Gianni Jetzer, επιμελητής στο Hishhorn Museum της Ουάσιγκτον: «Τα έργα του Γιάννη Βαρελά εκπέμπουν μια ενέργεια που ηλεκτρίζει. Αποποιούνται οποιαδήποτε επιμέρους προοπτική και προτάσσουν μια αμβλεία οπτική πολλαπλότητας αντί συγκέντρωσης, τονίζοντας την ποικιλομορφία έναντι της ομοιομορφίας, την ισότητα έναντι του προνομίου. Οι πίνακές του λειτουργούν ως κοινή διάλεκτος μεταξύ των γενεών. Υπερβαίνουν ζητήματα προέλευσης, ισχύος ή κοινωνικής θέσης προκειμένου να δημιουργήσουν κοινά πρότυπα ταύτισης. Εξαιρετικά ανοιχτά από τη φύση τους, υποδεικνύουν έναν τρόπο στις επερχόμενες κοινωνίες να αναγνωρίσουν τους “εκτός των τειχών” ως πολύτιμα μέλη της κοινωνίας…»
Ο Γιάννης Βαρελάς (γενν. 1977) ζει και εργάζεται μεταξύ Αθήνας και Λος Άντζελες. Σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας και ολοκλήρωσε το μεταπτυχιακό του στο Royal College of Art του Λονδίνου.
Ανάμεσα στις ατομικές εκθέσεις και πρότζεκτ του περιλαμβάνονται και οι: Black Frames, κατόπιν ειδικής ανάθεσης για το Ωνάσειο Πολιτιστικό Κέντρο Νέας Υόρκης (2017), «New Flags for a New Country – Destroy Elvis», στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση (2016), «New Flags for a New Country», στην γκαλερί The Breeder της Αθήνας (2015), «Sleep My Little Sheep Sleep», στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης του Σινσινάτι (Οχάιο, ΗΠΑ), σε επιμέλεια της Ξένιας Καλπακτσόγλου (2012),«The Oblong Box», στην Kunsthalle Athena, σε επιμέλεια της Μαρίνας Φωκίδη σε συνεργασία με τον ίδιο (2011), «Brandybell Series», στο Autocenter του Βερολίνου (2010), «Blue Soldier – Opera Costumes», στην γκαλερί The Breeder (2009).
Ανάμεσα στις ομαδικές εκθέσεις στις οποίες έχει συμμετάσχει περιλαμβάνονται οι: Fireflies in the Night Take Wing, σε επιμέλεια του Robert Storr, στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (2016), Αμετρία, στο Μουσείο Μπενάκη, βασισμένη σε μια ιδέα του Roberto Cuoghi και με συνδιοργανωτές το Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ και το Μουσείο Μπενάκη (2015), Paper – works from the Saatchi Collection, στη Saatchi Gallery του Λονδίνου (2013), Hell As Pavilion, στο Palais de Tokyo του Παρισιού, σε επιμέλεια της Νάντιας Αργυροπούλου (2013), Βραβείο ΔΕΣΤΕ 2011, στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης (2011), Skin Fruit: Επιλογές από τη συλλογή του Δάκη Ιωάννου, σε επιμέλεια του Jeff Koons, στο New Museum της Νέας Υόρκης (2010), Lebt und arbeitet in Wien III: Stars in a Plastic Bag, στην Kunsthalle της Βιέννης, σε επιμέλεια των Ξένιας Καλπακτσόγλου, Raphaela Platow, Olga Sviblova και Angela Stief (2010), Μπιενάλε του Καΐρου, σε επιμέλεια του Ehab Ellaban (2010), Μπιενάλε της Νέας Ορλεάνης, Prospect 1, σε επιμέλεια του Dan Cameron (2008), Destroy Athens, 1η Μπιενάλε της Αθήνας, σε επιμέλεια των Ξένιας Καλπακτσόγλου, Poka Yio και Αυγουστίνου Ζενάκου (2007).
Έργα του Γιάννη Βαρελά βρίσκονται σε κορυφαίες ιδιωτικές και θεσμικές συλλογές, όπως στη Saatchi Collection του Λονδίνου, στη Συλλογή του Δάκη Ιωάννου στην Αθήνα, στη Zabludowicz Collection του Λονδίνου, στη Συλλογή του Ιδρύματος Ωνάση στη Νέα Υόρκη και στη The Hort Family Collection στη Νέα Υόρκη.
Ο Γιάννης Βαρελάς εκπροσωπείται από την γκαλερί The Breeder.
Το νέο σώμα δουλειάς του σύγχρονου Έλληνα εικαστικού εξερευνά την έννοια του «εμμονικού αυτοπροσδιορισμού», αλλά και την κουλτούρα της «διόγκωσης της ταυτότητας του ανθρώπου» στα πλαίσια της παραγωγικής διαδικασίας». Η έκθεση χωρίζεται σε
Το έργο του Βαρελά προσεγγίζει τη σύνθετη σχέση μεταξύ του εαυτού και της ταυτότητας μέσα στο πλαίσιο κοινωνικών περιορισμών και επιβολών. Χρησιμοποιεί μια εικονογραφία που παίζει με το ακατέργαστο και το απλοϊκό ως μέσα υπονόμευσης της έννοιας του πώς θα έπρεπε να δείχνει η τέχνη. Έντονα χρώματα, σύμβολα, αφηρημένα και ρεαλιστικά στοιχεία, μορφές και πλάσματα συγχωνεύονται και μεγεθύνονται σαν να έχουν φτιαχτεί από ένα γιγάντιο χέρι σε μια σωματική περφόρμανς. Αφηρημένες εικόνες γίνονται στοιχεία μεγάλης κλίμακας και αυτό που μέχρι πρότινος θα μπορούσε να παραβλεφθεί γίνεται τώρα το επίκεντρο της προσοχής.
Όπως επισημαίνει ο Gianni Jetzer, επιμελητής στο Hishhorn Museum της Ουάσιγκτον: «Τα έργα του Γιάννη Βαρελά εκπέμπουν μια ενέργεια που ηλεκτρίζει. Αποποιούνται οποιαδήποτε επιμέρους προοπτική και προτάσσουν μια αμβλεία οπτική πολλαπλότητας αντί συγκέντρωσης, τονίζοντας την ποικιλομορφία έναντι της ομοιομορφίας, την ισότητα έναντι του προνομίου. Οι πίνακές του λειτουργούν ως κοινή διάλεκτος μεταξύ των γενεών. Υπερβαίνουν ζητήματα προέλευσης, ισχύος ή κοινωνικής θέσης προκειμένου να δημιουργήσουν κοινά πρότυπα ταύτισης. Εξαιρετικά ανοιχτά από τη φύση τους, υποδεικνύουν έναν τρόπο στις επερχόμενες κοινωνίες να αναγνωρίσουν τους “εκτός των τειχών” ως πολύτιμα μέλη της κοινωνίας…»
Ο Γιάννης Βαρελάς (γενν. 1977) ζει και εργάζεται μεταξύ Αθήνας και Λος Άντζελες. Σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας και ολοκλήρωσε το μεταπτυχιακό του στο Royal College of Art του Λονδίνου.
Ανάμεσα στις ατομικές εκθέσεις και πρότζεκτ του περιλαμβάνονται και οι: Black Frames, κατόπιν ειδικής ανάθεσης για το Ωνάσειο Πολιτιστικό Κέντρο Νέας Υόρκης (2017), «New Flags for a New Country – Destroy Elvis», στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση (2016), «New Flags for a New Country», στην γκαλερί The Breeder της Αθήνας (2015), «Sleep My Little Sheep Sleep», στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης του Σινσινάτι (Οχάιο, ΗΠΑ), σε επιμέλεια της Ξένιας Καλπακτσόγλου (2012),«The Oblong Box», στην Kunsthalle Athena, σε επιμέλεια της Μαρίνας Φωκίδη σε συνεργασία με τον ίδιο (2011), «Brandybell Series», στο Autocenter του Βερολίνου (2010), «Blue Soldier – Opera Costumes», στην γκαλερί The Breeder (2009).
Ανάμεσα στις ομαδικές εκθέσεις στις οποίες έχει συμμετάσχει περιλαμβάνονται οι: Fireflies in the Night Take Wing, σε επιμέλεια του Robert Storr, στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (2016), Αμετρία, στο Μουσείο Μπενάκη, βασισμένη σε μια ιδέα του Roberto Cuoghi και με συνδιοργανωτές το Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ και το Μουσείο Μπενάκη (2015), Paper – works from the Saatchi Collection, στη Saatchi Gallery του Λονδίνου (2013), Hell As Pavilion, στο Palais de Tokyo του Παρισιού, σε επιμέλεια της Νάντιας Αργυροπούλου (2013), Βραβείο ΔΕΣΤΕ 2011, στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης (2011), Skin Fruit: Επιλογές από τη συλλογή του Δάκη Ιωάννου, σε επιμέλεια του Jeff Koons, στο New Museum της Νέας Υόρκης (2010), Lebt und arbeitet in Wien III: Stars in a Plastic Bag, στην Kunsthalle της Βιέννης, σε επιμέλεια των Ξένιας Καλπακτσόγλου, Raphaela Platow, Olga Sviblova και Angela Stief (2010), Μπιενάλε του Καΐρου, σε επιμέλεια του Ehab Ellaban (2010), Μπιενάλε της Νέας Ορλεάνης, Prospect 1, σε επιμέλεια του Dan Cameron (2008), Destroy Athens, 1η Μπιενάλε της Αθήνας, σε επιμέλεια των Ξένιας Καλπακτσόγλου, Poka Yio και Αυγουστίνου Ζενάκου (2007).
Έργα του Γιάννη Βαρελά βρίσκονται σε κορυφαίες ιδιωτικές και θεσμικές συλλογές, όπως στη Saatchi Collection του Λονδίνου, στη Συλλογή του Δάκη Ιωάννου στην Αθήνα, στη Zabludowicz Collection του Λονδίνου, στη Συλλογή του Ιδρύματος Ωνάση στη Νέα Υόρκη και στη The Hort Family Collection στη Νέα Υόρκη.
Ο Γιάννης Βαρελάς εκπροσωπείται από την γκαλερί The Breeder.
-- This feed and its contents are the property of The Huffington Post, and use is subject to our terms. It may be used for personal consumption, but may not be distributed on a website.
Keywords
μουσείο κυκλαδικής τέχνης, huffington post, ωναση, monster, ιουνίου, αθηνα, royal, art, black, elvis, sleep, οχάιο, ηπα, box, series, blue, opera, night, roberto, saatchi, pavilion, tokyo, skin, iii, stars, olga, athens, νέα, feed, property, huffington, βιντεο, εικονες, μουσειο μπενακη, πλαισιο, χρωματα, ωνασειο, iii, opera, ανωτατη σχολη καλων τεχνων, γινεται, γινονται, δειχνει, εκθεση, εκθεσεις, ενεργεια, εννοια, εργα, επρεπε, τεχνη, ιδεα, ιδιο, ιδρυμα, ιωαννου, μουσείο κυκλαδικής τέχνης, μπενακη, νεα υορκη, νιαρχος, ουασιγκτον, πινακες, συμβολα, σωμα, σχολη καλων τεχνων, φυση, χερι, athens, art, black, royal, huffington post, huffington, feed, ιουνίου, monster, night, stars, olga, pavilion, property, roberto, saatchi, skin, tokyo
Τυχαία Θέματα
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ειδήσεις
- 3 λόγοι για να αρχίσετε το καθημερινό περπάτημα
- 3 συνδυασμοί τροφών που πρέπει να αποφεύγετε
- Δούκισσα Νομικού: Σ’ αγαπώ για πάντα μπαμπάκα μου
- Εξωπραγματική πρόταση για παίκτη του Παναθηναϊκού
- Αποκάλυψη σοκ: Δεκάδες εστιατόρια σε δημοφιλή προορισμό σερβίρουν... σκύλο σε τουρίστες εν αγνοία τους
- Καιρός - Προειδοποίηση Καλλιάνου: Όλα δείχνουν θερμή εισβολή το Σαββατοκύριακο
- Αυτοί είναι οι δυο ισχυρότεροι υπολογιστές και είναι και οι δυο Κινέζικοι
- Πανελλαδικές: Πόσο πέφτουν οι βάσεις και σε ποιες σχολές | Τι δείχνουν τα πρώτα στοιχεία από τη βαθμολόγηση
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Huffington Post Greece
- Ένας άγνωστος καλοκαιρινός παράδεισος στην Κοιλάδα του Αχελώου
- Γιατί συμμετέχω στο «Παραιτηθείτε»
- Αραβικός λύκος καταδιώκει κατσικάκι σε όαση στο Νότιο Ισραήλ. Ποιος θα καταφέρει να επιβιώσει;
- Γερμανία: Ο ηγέτης του SPD Μάρτιν Σουλτς εξαγγέλλει υψηλότερη φορολογία για τους πλούσιους
- Μυτιλήνη: Έχουν ελεγχθεί 1.245 κτίσματα. Από αυτά 555 κρίθηκε ότι μπορεί να χρησιμοποιηθούν και 690 όχι
- Το «Τέρας» του Γιάννη Βαρελά και η διόγκωση της ταυτότητας του σύγχρονου ανθρώπου
- Άρχισε η λειτουργία του Κέντρου Προστασίας γυναικών και παιδιών προσφύγων και μεταναστών στην Αθήνα
- ΤΑΙΠΕΔ: Η σύμπραξη «Deutsche Invest Equity Partners GmbH», «Belterra Investments Ltd.» και «Terminal Link SAS», προτιμώμενος επενδυτής για τον ΟΛΘ
- Τελευταία Νέα Huffington Post Greece
- Το «Τέρας» του Γιάννη Βαρελά και η διόγκωση της ταυτότητας του σύγχρονου ανθρώπου
- Γερμανία: Ο ηγέτης του SPD Μάρτιν Σουλτς εξαγγέλλει υψηλότερη φορολογία για τους πλούσιους
- Αραβικός λύκος καταδιώκει κατσικάκι σε όαση στο Νότιο Ισραήλ. Ποιος θα καταφέρει να επιβιώσει;
- Ένας άγνωστος καλοκαιρινός παράδεισος στην Κοιλάδα του Αχελώου
- Γιατί συμμετέχω στο «Παραιτηθείτε»
- Μυτιλήνη: Έχουν ελεγχθεί 1.245 κτίσματα. Από αυτά 555 κρίθηκε ότι μπορεί να χρησιμοποιηθούν και 690 όχι
- Άρχισε η λειτουργία του Κέντρου Προστασίας γυναικών και παιδιών προσφύγων και μεταναστών στην Αθήνα
- ΤΑΙΠΕΔ: Η σύμπραξη «Deutsche Invest Equity Partners GmbH», «Belterra Investments Ltd.» και «Terminal Link SAS», προτιμώμενος επενδυτής για τον ΟΛΘ
- Την Αθήνα θέλει να επισκεφθεί ο Ερντογάν μέσα στο έτος. Ο διάλογος Γιλντιρίμ με τον πρόεδρο της Δημοκρατίας
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ειδήσεις
- Βόμβες Κοντονή: Δεν θα περάσει ο αποπροσανατολισμός με το Noor1
- Απονομή βραβείων William Stanley Moss για το έτος 2017 στο Πανεπιστήμιο Κρήτης
- SEAT Ibiza: Η 5η γενιά αλλάζει τα δεδομένα στην κατηγορία...
- ΝΔ: Αδιανόητο υπουργός να «χτυπάει» τηλέφωνα μέσα στις φυλακές
- Γαλλία: Σε εξέλιξη επιχείρηση της αστυνομίας στα Ηλύσια Πεδία
- Ιράν: Οι Φρουροί της Επανάστασης έπληξαν 'με επιτυχία' στόχους του ISIS
- Ρήγας: Η πληρωμή των συμβασιούχων θα διασφαλιστεί πλήρως
- Η ΝΔ για τους «Παραιτηθείτε»
- Απετράπη τελευταία στιγμή τρομοκρατική επίθεση στο Παρίσι – Σοκαριστικές εικόνες από το νεκρό δράστη
- Τα tweets του Νίκου Δένδια για το τι συμβαίνει στην πραγματική οικονομία