Υπουργείο Παιδείας: Να κάνετε διευκρινίσεις για το επίμαχο σημείο στην «Ιστορία της Τέχνης»
Διδακτική οδηγία, βάσει της οποίας συνιστάται στους διδάσκοντες να προβαίνουν σε διευκρινίσεις με περισσότερες πληροφορίες στο επίμαχο σημείο του βιβλίου της Γ' Λυκείου «Ιστορία της Τέχνης» που αναφέρεται στα γλυπτά του Παρθενώνα, εξέδωσε το Διοικητικό Συμβούλιο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ). Υπενθυμίζεται ότι ο υπουργός Παιδείας, σχολιάζοντας την αναφορά, είχε ανακοινώσει πως έδωσε εντολή στο ΙΕΠ να προχωρήσει άμεσα στην αποστολή πρότασης προς την αρμόδια διεύθυνση του Υπουργείου Παιδείας
και Θρησκευμάτων, για οδηγίες διδασκαλίας, ώστε οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν το μάθημα «Ιστορία της Τέχνης» της Γ' Λυκείου ώστε να δίνουν τις ορθές πληροφορίες προς τους μαθητές.
Επίσης, συνιστάται η αξιοποίηση του σχετικού διδακτικού υλικού του σχολικού βιβλίου «Έκφραση- Έκθεση της Γ' Γενικού Λυκείου, το οποίο διδάσκονται όλοι οι μαθητές.
Συγκεκριμένα η διδακτική οδηγία σύμφωνα με τα πρακτικά του Δ.Σ του ΙΕΠ έχει ως εξής:
Διδακτική οδηγία σχετικά με αναφορά στα γλυπτά του Παρθενώνα που περιέχεται στο βιβλίο «Ιστορία της Τέχνης» της Γ΄ Γενικού Λυκείου (σελ. 190).
Ο Πρόεδρος ενημερώνει τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου ότι ο Προϊστάμενος του Γραφείου Έρευνας Σχεδιασμού &Εφαρμογών Β΄ κ. Παύλος Μάραντος, έχει καταθέσει προς έγκριση την παρακάτω εισήγηση (αρ. πρωτ. Δ.Σ.: 105 /13-01-2015):
«Στο σχολικό βιβλίο «Ιστορία της Τέχνης» της Γ΄ Γενικού Λυκείου (σελ. 190) γίνεται λόγος στην αρχαία ελληνική γλυπτική και στον βαθμό που αυτή επηρέασε τις αισθητικές αντιλήψεις της Ευρώπης τον 18ο και τον 19ο αιώνα. Η φράση που γράφεται εκεί: « Όμως με τη μεταφορά των μαρμάρων του Παρθενώνα στην Αγγλία από τον λόρδο Έλγιν το 1806…», ενδέχεται να δημιουργήσει παρανοήσεις, καθώς, όπως γνωρίζουμε, δεν πρόκειται απλώς για μεταφορά των γλυπτών στην Αγγλία αλλά για βίαιη απόσπασή τους από το μνημείο του Παρθενώνα, του οποίου αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα. Είναι σαφές ότι η σχετική ενότητα του ανωτέρω σχολικού βιβλίου δεν έχει ως στόχο να δώσει λεπτομερείς πληροφορίες για τον τρόπο απόσπασης των γλυπτών από τον Έλγιν και για τη λεηλασία του μνημείου, αλλά να παρουσιάσει την επίδραση που άσκησε στους ευρωπαίους η ελληνική τέχνη και τον θαυμασμό τους απέναντι σε αυτήν. Ωστόσο, συνιστάται στους διδάσκοντες να διευκρινίσουν το σημείο αυτό, κατά τη διδασκαλία, με περισσότερες πληροφορίες και να αξιοποιήσουν, στο πλαίσιο της διαθεματικής διδασκαλίας, το σχετικό διδακτικό υλικό που περιέχεται στις σελίδες 138-149 του σχολικού βιβλίου «Έκφραση -Έκθεση» της Γ΄ Γενικού Λυκείου, το οποίο διδάσκονται όλοι οι μαθητές. Στις εν λόγω σελίδες δίνονται: εικόνες με λεπτομέρειες των γλυπτών του Παρθενώνα (από τη ζωφόρο, τα αετώματα, τις μετόπες), δημοσιογραφικό υλικό από τον ημερήσιο τύπο που αναφέρεται στο θέμα της βίαιης απόσπασης και απομάκρυνσης των γλυπτών από το μνημείο, ένα σχετικό ποίημα της Κικής Δημουλά από την ποιητική συλλογή «Έρεβος», συνέντευξη του Νικ Φίλντινγκ, δημοσιογράφου της εφημερίδας «Mail of Sunday», με τίτλο «Να επιστραφούν στην Ελλάδα», ένα κείμενο που αναφέρεται στη σχέση Μνημείων και Εκπαίδευσης και στη συμβολή των Δασκάλων στην ευαισθητοποίηση των μαθητών πάνω σε θέματα σχετικά με την πολιτιστική μας κληρονομιά και τέλος ένα δημοσιογραφικό κείμενο από τον ημερήσιο τύπο που αναφέρεται στο πρόγραμμα με τον τίτλο «Το σχολείο υιοθετεί ένα μνημείο». Συνιστάται, επίσης, οι μαθητές να αναζητήσουν επιπρόσθετα στοιχεία (κείμενα, συνεντεύξεις, οπτικοακουστικό υλικό κ.λπ.), και να υποστηρίξουν τεκμηριωμένα την άποψη ότι τα γλυπτά του Παρθενώνα πρέπει να επιστραφούν στη χώρα μας. Έτσι, θα αποκλεισθεί ενδεχόμενη περίπτωση στρέβλωσης των πραγματικών γεγονότων εξαιτίας της παραπάνω φράσης που περιέχεται στο βιβλίο «Ιστορία της Τέχνης», και θα υπάρξει πολύπλευρη ενημέρωση επί του θέματος και ευαισθητοποίηση των μαθητών σχετικά με την προστασία των πολιτιστικών μας αγαθών, που δεν ανήκουν μόνο στη χώρα μας αλλά στην ανθρωπότητα ολόκληρη».
Επίσης, συνιστάται η αξιοποίηση του σχετικού διδακτικού υλικού του σχολικού βιβλίου «Έκφραση- Έκθεση της Γ' Γενικού Λυκείου, το οποίο διδάσκονται όλοι οι μαθητές.
Συγκεκριμένα η διδακτική οδηγία σύμφωνα με τα πρακτικά του Δ.Σ του ΙΕΠ έχει ως εξής:
Διδακτική οδηγία σχετικά με αναφορά στα γλυπτά του Παρθενώνα που περιέχεται στο βιβλίο «Ιστορία της Τέχνης» της Γ΄ Γενικού Λυκείου (σελ. 190).
Ο Πρόεδρος ενημερώνει τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου ότι ο Προϊστάμενος του Γραφείου Έρευνας Σχεδιασμού &Εφαρμογών Β΄ κ. Παύλος Μάραντος, έχει καταθέσει προς έγκριση την παρακάτω εισήγηση (αρ. πρωτ. Δ.Σ.: 105 /13-01-2015):
«Στο σχολικό βιβλίο «Ιστορία της Τέχνης» της Γ΄ Γενικού Λυκείου (σελ. 190) γίνεται λόγος στην αρχαία ελληνική γλυπτική και στον βαθμό που αυτή επηρέασε τις αισθητικές αντιλήψεις της Ευρώπης τον 18ο και τον 19ο αιώνα. Η φράση που γράφεται εκεί: « Όμως με τη μεταφορά των μαρμάρων του Παρθενώνα στην Αγγλία από τον λόρδο Έλγιν το 1806…», ενδέχεται να δημιουργήσει παρανοήσεις, καθώς, όπως γνωρίζουμε, δεν πρόκειται απλώς για μεταφορά των γλυπτών στην Αγγλία αλλά για βίαιη απόσπασή τους από το μνημείο του Παρθενώνα, του οποίου αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα. Είναι σαφές ότι η σχετική ενότητα του ανωτέρω σχολικού βιβλίου δεν έχει ως στόχο να δώσει λεπτομερείς πληροφορίες για τον τρόπο απόσπασης των γλυπτών από τον Έλγιν και για τη λεηλασία του μνημείου, αλλά να παρουσιάσει την επίδραση που άσκησε στους ευρωπαίους η ελληνική τέχνη και τον θαυμασμό τους απέναντι σε αυτήν. Ωστόσο, συνιστάται στους διδάσκοντες να διευκρινίσουν το σημείο αυτό, κατά τη διδασκαλία, με περισσότερες πληροφορίες και να αξιοποιήσουν, στο πλαίσιο της διαθεματικής διδασκαλίας, το σχετικό διδακτικό υλικό που περιέχεται στις σελίδες 138-149 του σχολικού βιβλίου «Έκφραση -Έκθεση» της Γ΄ Γενικού Λυκείου, το οποίο διδάσκονται όλοι οι μαθητές. Στις εν λόγω σελίδες δίνονται: εικόνες με λεπτομέρειες των γλυπτών του Παρθενώνα (από τη ζωφόρο, τα αετώματα, τις μετόπες), δημοσιογραφικό υλικό από τον ημερήσιο τύπο που αναφέρεται στο θέμα της βίαιης απόσπασης και απομάκρυνσης των γλυπτών από το μνημείο, ένα σχετικό ποίημα της Κικής Δημουλά από την ποιητική συλλογή «Έρεβος», συνέντευξη του Νικ Φίλντινγκ, δημοσιογράφου της εφημερίδας «Mail of Sunday», με τίτλο «Να επιστραφούν στην Ελλάδα», ένα κείμενο που αναφέρεται στη σχέση Μνημείων και Εκπαίδευσης και στη συμβολή των Δασκάλων στην ευαισθητοποίηση των μαθητών πάνω σε θέματα σχετικά με την πολιτιστική μας κληρονομιά και τέλος ένα δημοσιογραφικό κείμενο από τον ημερήσιο τύπο που αναφέρεται στο πρόγραμμα με τον τίτλο «Το σχολείο υιοθετεί ένα μνημείο». Συνιστάται, επίσης, οι μαθητές να αναζητήσουν επιπρόσθετα στοιχεία (κείμενα, συνεντεύξεις, οπτικοακουστικό υλικό κ.λπ.), και να υποστηρίξουν τεκμηριωμένα την άποψη ότι τα γλυπτά του Παρθενώνα πρέπει να επιστραφούν στη χώρα μας. Έτσι, θα αποκλεισθεί ενδεχόμενη περίπτωση στρέβλωσης των πραγματικών γεγονότων εξαιτίας της παραπάνω φράσης που περιέχεται στο βιβλίο «Ιστορία της Τέχνης», και θα υπάρξει πολύπλευρη ενημέρωση επί του θέματος και ευαισθητοποίηση των μαθητών σχετικά με την προστασία των πολιτιστικών μας αγαθών, που δεν ανήκουν μόνο στη χώρα μας αλλά στην ανθρωπότητα ολόκληρη».
Keywords
υπουργείο παιδείας, διευκρινίσεις, υπουργείο παιδείας, διευκρινίσεις, υπουργειο, εν λόγω, σελ, mail, ελλαδα, θεμα εκθεσης 2012, εικονες, θεμα, μνημειο, πλαισιο, προγραμμα, αρχαια, βιβλιο, γινεται, διευθυνση, δωσει, εκθεση, ελγιν, ενημερωση, εν λόγω, τεχνη, κειμενο, λεηλασια, λεπτομερειες, ποιημα, σελιδες, σχολειο, τμημα, υπουργος παιδειας, χωρα, παυλος, πληροφοριες, θεματα, υλικο
Τυχαία Θέματα
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ειδήσεις
- ΣΟΚΑΡΙΣΤΙΚΟ: Αυτή είναι 27χρονη ηθοποιός που βρήκαν το πτώμα της να επιπλέει σε δεξαμενή νερού... [photos]
- Δύσκολες ώρες για την Σελίν Ντιόν
- Που υπηρετούσε ο 54χρονος «συνεργάτης» του Ξηρού; Τι δήλωσε ο Υπουργός Β. Κικίλιας;
- Πώς μας φάνηκε η "Εθνική Ελλάδος" του Γιώργου Καπουτζίδη
- AGB: Τεράστια βουτιά στην τηλεθέαση για το δελτίο του Mega
- «Κλειδώνουν» την αυτοδυναμία ΣΥΡΙΖΑ
- AGB: Τι τηλεθέαση έκανε η πρεμιέρα της «Εθνικής Ελλάδος»
- Η Ντόρα Μπακογιάννη φωτογραφήθηκε με τα εγγόνια της!
- Νεκρός βρέθηκε ηλικιωμένος που είχε εξαφανιστεί
- Ο 26χρονος που κατηγορείται για τον φόνο του Μένη Κουμανταρέα
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Huffington Post Greece
- Debate: Οι νέοι υποψήφιοι των κομμάτων μιλούν στη HuffPost Greece
- Ποιος είναι ο δεύτερος συνεργός του Ξηρού: Ο Εκαμίτης που έγινε παραγωγός αλατιού στη Μάνη
- Φιλελεύθερος: Τουρκική «εκστρατεία» κατά της Κύπρου στην Ε.Ε.
- Προφυλακιστέος και ο δεύτερος κατηγορούμενος για τη δολοφονία του Μένη Κουμανταρέα
- Υπουργείο Παιδείας: Να κάνετε διευκρινίσεις για το επίμαχο σημείο στην «Ιστορία της Τέχνης»
- Πέθανε ο καρκινοπαθής που είχε καταδικαστεί για καλλιέργεια μαριχουάνας
- Ο Τζόρτζιο Ναπολιτάνο υπέγραψε την παραίτησή του

- Τελευταία Νέα Huffington Post Greece
- Υπουργείο Παιδείας: Να κάνετε διευκρινίσεις για το επίμαχο σημείο στην «Ιστορία της Τέχνης»
- Πέθανε ο καρκινοπαθής που είχε καταδικαστεί για καλλιέργεια μαριχουάνας
- Φιλελεύθερος: Τουρκική «εκστρατεία» κατά της Κύπρου στην Ε.Ε.
- Ποιος είναι ο δεύτερος συνεργός του Ξηρού: Ο Εκαμίτης που έγινε παραγωγός αλατιού στη Μάνη
- Debate: Οι νέοι υποψήφιοι των κομμάτων μιλούν στη HuffPost Greece
- Ο Τζόρτζιο Ναπολιτάνο υπέγραψε την παραίτησή του
- Προφυλακιστέος και ο δεύτερος κατηγορούμενος για τη δολοφονία του Μένη Κουμανταρέα
- Βίντεο: Τα 7 πράγματα που όλοι απολαμβάνουν αν και είναι αηδιαστικά
- Μηνύματα Ραχόι για τις εκλογές: «Πραγματικός ηγέτης ο Σαμαράς. Χρειάζεται σταθερότητα, όχι αστάθεια»
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ειδήσεις
- Γραφεία με σχεδίαση που κλέβει τις εντυπώσεις
- Δύσκολες ώρες για την Σελίν Ντιόν
- Ποιοι δικαιούνται εκλογική αποζημίωση και πόσα ευρώ ακριβώς θα πάρουν
- Τι σημαίνει η άνοδος του ΦΠΑ για τον τουρισμό
- Ex-minister offer to return Siemens cash at trial’s start
- Μιχελάκης: Απύθμενο το θράσος του Γιώργου Παπανδρέου
- Η Ντόρα Μπακογιάννη φωτογραφήθηκε με τα εγγόνια της!
- Προθεσμία για να απολογηθούν πήραν οι δύο συνεργοί του Ξηρού
- Mάχη για Κάμπελ και πίστη σε Λούτσο
- «Αισθηματίας» διαρρήκτης έκλεψε... τα καναρίνια