Υψηλή Ραπτική στο Παρίσι: Οι γυναίκες σχεδιάστριες που αλλάζουν το «τοπίο» της μόδας

Οι επιδείξεις Υψηλής Ραπτικής (Haute Couture) στο Παρίσι είναι γεγονός.

Ο οίκος μόδαςDior παρουσίασε την Haute Couture συλλογή του για την σεζόν Ανοιξη/ Καλοκαίρι 2020 σε ένα κτήριο ειδικά σχεδιασμένο από την Αμερικανίδα καλλιτέχνη Τζούντι Σικάγο, στους κήπους του Μουσείου Ροντίν.

Η 80χρονη τώρα καλλιτέχνης είχε δημιουργήσει μια μακέτα, πριν από τέσσερις δεκαετίες, με ένα τεράστιο άγαλμα που επιθυμούσε να χτίσει. Το «Female Divine», όπως το ονόμασε, είχε το σχήμα ενός γυμνού γυναικείου

σώματος και είχε σκοπό να εξυμνήσει τον φεμινισμό. Ονειρο της Σικάγο ήταν να δει τον κόσμο να κυβερνάται από γυναίκες.

Το σχέδιό της έμεινε στα αζήτητα, καθώς δεν ήθελε κανείς να χρηματοδοτήσει την κατασκευή του. Που να το φανταζόταν ότι το 2020, η σχεδιάστρια του οίκου Dior, Μαρία Γκράτσια Κιουρί θα πραγματοποιούσε -σχεδόν- το όραμά της, φτιάχνοντας έναν χώρο πασαρέλας εμπνευσμένο από το «Female Divine»; Οι καλεσμένοι απόλαυσαν το σόου μέσα στην «κοιλιά» της ξαπλωμένης γυναίκας.

View this post on Instagram

A post shared by Dior Official (@dior) on Jan 20, 2020 at 5:45am PST

Στο εσωτερικό της κατασκευής, κρέμονταν 21 υφαντά από μια γυναικεία σχολή κεντήματος της Ινδίας (το κέντημα εκεί είναι παραδοσιακά ανδρικό επάγγελμα). Τα συγκεκριμένα πανό έγραφαν ερωτήσεις φεμινιστικού χαρακτήρα (πχ «Θα μπορούσε ο Θεός να είναι γυναίκα;»).

Η ερώτηση, όμως, που αντικατόπτρισε το θέμα της επίδειξης ήταν: «Τι θα γινόταν αν τον κόσμο κυβερνούσαν γυναίκες?»

View this post on Instagram

A post shared by Judy Chicago (@judy.chicago) on Jan 20, 2020 at 7:05am PST

Η Μαρία Γκράτσια Κιουρί έγινε η πρώτη γυναίκα καλλιτεχνική διευθύντρια του οίκου Dior, το 2016. Εκτοτε, στόχος της είναι η προώθηση του φεμινισμού. Εχει δημιουργήσει μπλουζάκια με μηνύματα ισότητας, που πρωτοδιατύπωσαν ποιήτριες και ακτιβίστριες.

Στο συγκεκριμένο σόου, η σχεδιάστρια επιχείρησε να απαντήσει στην ερώτηση: «Αν οι γυναίκες κυβερνούσαν τον κόσμο, τι θα φορούσαν;»

Η απάντηση; Ρωμαϊκού ύφους, χρυσές τουαλέτες από λαμέ υφάσματα και μεταξένια κρόσια, τούλινες δημιουργίες με κεντημένα μοτίβα, τουαλέτες που θυμίζουν φορέματα για χορό βαλς, βραχιόλια- φίδια και χρυσές στέκες με κεντημένα στάχια. Οι ελληνικές επιρροές ήταν εμφανείς.

Πατήστε το βελάκι (στην φωτογραφία) για να δείτε περισσότερα:

View this post on Instagram

A post shared by Dior Official (@dior) on Jan 21, 2020 at 4:22am PST

View this post on Instagram

A post shared by Dior Official (@dior) on Jan 21, 2020 at 2:00pm PST

Επίσης, τα μεταλλικά κοστούμια έκαναν την διαφορά ανάμεσα στις τουαλέτες.

View this post on Instagram

A post shared by Dior Official (@dior) on Jan 21, 2020 at 6:00am PST

Ο χώρος επίδειξης του οίκου Chanelήταν εμπνευσμένος από τον λαχανόκηπο του ορφανοτροφείου, στο οποίο μεγάλωσε η Κοκό Σανέλ. Η σχεδιάστρια, Βιρτζινί Βιάρντ διατηρεί τις vintage και μίνιμαλ κατευθυντήριες που «χάραξε» ο προκάτοχός της, Καρλ Λάτζερφελντ.

View this post on Instagram

A post shared by CHANEL (@chanelofficial) on Jan 22, 2020 at 3:34am PST

Τουαλέτες από δαντέλα και τούλι, δημιουργίες σε μαύρο και λευκό χρώμα και φορέματα με γιακάδες που μοιάζουν με σχολικές στολές κυριάρχησαν στην πασαρέλα.

View this post on Instagram

A post shared by Alexandros Holevas (@alexandros_holevas) on Jan 22, 2020 at 3:02am PST

Γενικότερα, αντικατόπτριζαν τις ενδυμασίες που χαρακτήριζαν την γυναίκα στο παρελθόν.

Η σχεδιάστρια Ελσα Σκιαπαρέλι επέλεξε τον σουρεαλισμό. Τα χαρακτηριστικά γυαλιά- μάτια του Οίκου Schiaparelli έκλεψαν τις εντυπώσεις, όπως και τα εντυπωσιακά κοσμήματα, κεντημένα στα υφάσματα των πολύχρωμων δημιουργιών.

View this post on Instagram

A post shared by Schiaparelli (@schiaparelli) on Jan 20, 2020 at 8:59am PST

Πατήστε το βελάκι (στην φωτογραφία) για να δείτε περισσότερα:

View this post on Instagram

A post shared by Schiaparelli (@schiaparelli) on Jan 20, 2020 at 7:48am PST

Αν και οι περισσότεροι Οίκοι εμπνέονται από το παρελθόν για την Υψηλή Ραπτική, η Αιρις Βαν Χέρπεν επέλεξε τον φουτουρισμό για την συλλογή «Hypnosis». Εμπνευσή της ήταν οι μέδουσες και οι τσούχτρες.

View this post on Instagram

A post shared by Iris van Herpen Official (@irisvanherpen) on Jan 21, 2020 at 5:35am PST

Οι σιλουέτες και οι σχηματισμοί των ρούχων, δημιουργούσαν οπτικές ψευδαισθήσεις, καθώς «στροβιλίζονταν» γύρω από τα σώματα των μοντέλων.

View this post on Instagram

A post shared by Iris van Herpen Official (@irisvanherpen) on Jan 20, 2020 at 12:08pm PST

View this post on Instagram

A post shared by Iris van Herpen Official (@irisvanherpen) on Jan 20, 2020 at 6:05am PST

View this post on Instagram

A post shared by Iris van Herpen Official (@irisvanherpen) on Jan 20, 2020 at 9:22am PST

Είναι φανερό πως οι γυναίκες σχεδιάστριες αφήνουν έντονα το «στίγμα» τους στην μόδα.

ΠΡΙΝ ΦΥΓΕΤΕ... Μέγκαν Μαρκλ: Μεγάλα περιοδικά μόδας επιλέγουν τις καλύτερες εμφανίσεις της Paris Men's Fashion Week: Το στυλ που είδαμε στους δρόμους του Παρισιού Louis Vuitton: Στυλιστικό υπερθέαμα από τον παράδεισο στο Paris Men's Fashion Week
Keywords
Τυχαία Θέματα