Πέμπτη, μέρα για σινεμά – Ποιες νέες ταινίες βγαίνουν στις αίθουσες (video)

Οσκαρικές ταινίες, ονόματα μεγάλων σκηνοθετών αλλά και εμπορικές ταινίες από το παρελθόν κάνουν την εμφάνιση τους την Πέμπτη 16 Ιανουαρίου στον κινηματογράφο.

Ας δούμε τι θα δούμε…

«Η Μπαλάντα του Ρίτσαρντ Τζούελ»

Δραματική ταινία, αμερικανικής παραγωγής του 2019, σε σκηνοθεσία Κλιντ Ίστγουντ, με τους Πολ Γουόλτερ Χάουζερ, Κάθι Μπέιτς, Σαμ Ρόκγουελ, Ολιβια Γουάιλντ, Τζον Χαμ, Νίνα Αριάντα κ.ά.

Ο Κλιντ Ίστγουντ, αν και σύντομα θα γίνει 90 ετών, συνεχίζει να κινηματογραφεί

με ένα πρωτόγνωρο σφρίγος με θέματα που πάντα τον απασχολούσαν, δηλαδή τον κίνδυνο που αντιμετωπίζει ένας απλός άνθρωπος μπροστά σε ένα διεφθαρμένο σύστημα εξουσίας, το οποίο στηρίζεται πολλές φορές από τα αδηφάγα ΜΜΕ για ελκυστικά πρωτοσέλιδα και πρόθυμα στην εξυπηρέτηση συμφερόντων.Eδώ, βασίζεται σε μια αληθινή ιστορία απ’ τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1996 στην Ατλάντα, όπου ο ένας απλός αστυνομικός αποτρέπει μία βομβιστική επίθεση και από ήρωας γίνεται ο βασικός ύποπτος, για τρομοκρατία. Μπορεί ο Ίστγουντ να μην ακολουθεί κατά γράμμα την πραγματική ιστορία, αλλά αυτό δεν είναι εις βάρος του, καθώς ο σκοπός του είναι να αναδείξει το πόσο ευάλωτος είναι ένας άνθρωπος και μάλιστα ένστολος που πιστεύει στο μεγαλείο του «Θείου Σαμ» όταν βρεθεί μπροστά σε ένα βαρύ, γραφειοκρατικό και πολλές φορές διεφθαρμένο σύστημα εξουσίας.

Ο Ίστγουντ, όπως συνηθίζει, εκφράζει τους Αμερικάνους που βρίσκονται μακριά από τα κέντρα εξουσίας, αυτούς που πολλές φορές αγνοούν επιδεικτικά οι ελίτ και το αμερικανικό κράτος. Έτσι, μέσα από την ιστορία του Ρίτσαρντ Τζούελ, ο οποίος μετά την περιπέτεια που πέρασε πέθανε λίγα χρόνια αργότερα από καρδιακή προσβολή, ο Ίστγουντ έχει όλα τα στοιχεία που θα εξυπηρετήσουν τον προβληματισμό του. Ένας άνθρωπος που χτυπιέται βάναυσα από έναν μηχανισμό παραγωγής υπόπτων και έχει ως μοναδικούς συμπαραστάτες τη μητέρα του και ένα φαινομενικά κυνικό δικηγόρο, που γνωρίζει απ’ έξω και ανακατωτά πως λειτουργεί το σύστημα και δεν φοβάται να τα βάλει μαζί του.

Ο Ίστγουντ, για μια ακόμη φορά, θέλει να αφυπνίσει τη μακάρια αμερικανική κοινή γνώμη, να μιλήσει για τον καθημερινό άνθρωπο, να χλευάσει τον κρατικό μηχανισμό, τα κέντρα εξουσίας και τα ΜΜΕ για τον ανθρωποφαγικό τους χαρακτήρα και να ξαναθυμίσει ότι το «αμερικάνικο όνειρο» μπορεί εύκολα να μεταβληθεί σε εφιάλτη.

Μία αδυναμία της ταινίας θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η εντύπωση ότι όλα κάπου τα έχουμε ξαναδεί, με τη διαφορά ότι το αστείο έως τραγικό παρουσιαστικό του ήρωά του, που μπορεί να ξενίζει και να είναι μακριά από τους συνήθεις κινηματογραφικούς ήρωες, αλλά φτάνει στην πραγματικότητα του μέσου καλοκάγαθου Αμερικάνου πολίτη. Ένα χαρακτήρα που υπερασπίζεται εξαιρετικά ο Πολ Γουόλτερ Χάουζερ, ενώ αυτός που κλέβει την παράσταση, με τον αβανταδόρικο ρόλο του δικηγόρου, είναι ο εκπληκτικός Σαμ Ρόκγουελ, που προσεγγίζει τον χαρακτήρα του με την άνεση ενός Τζιν Χάκμαν.

«Η Αλήθεια»

Δραματική ταινία, γαλλικής και ιαπωνικής παραγωγής του 2019, σε σκηνοθεσία του Χιροκάζου Κόρε-Έντα, με τους Κατρίν Ντενέβ, Ζιλιέτ Μπινός, Ιθαν Χοκ, Κλεμεντίν Γκρενιέ, Μανόν Κλεβέλ κ.ά.

Ο σημαντικός σκηνοθέτης Χιροκάζου Κόρε- Έντα, στην πρώτη του ταινία εκτός Ιαπωνίας, αμέσως μετά τους “Κλέφτες Καταστημάτων”, με τους οποίους κέρδισε το Μέγα Βραβείο στις Κάνες, κερδίζει ακόμη ένα στοίχημα, με αυτό το απαλό, χαμηλόφωνο, συγκινητικό δράμα του, έχοντας ως πρωταγωνίστρια την ντίβα του γαλλικού σινεμά Κατρίν Ντενέβ να παίζει λίγο πολύ τον εαυτό της.

Και αυτό διότι η Ντενέβ στην ταινία υποδύεται μία μεγάλη σταρ του γαλλικού σινεμά, ένα είδωλο, που έχει μάθει όλοι να το υπηρετούν και να το εξυμνούν, αλλά που δεν έχει σταθεί μια καλή μάνα στα μάτια της κόρης της (Ζιλιέτ Μπινός), που επιστρέφει από την Αμερική, όπου δουλεύει ως σεναριογράφος, με τον άνδρα της, έναν δευτεροκλασάτο ηθοποιό της τηλεόρασης και με προβλήματα αλκοολισμού και τη μικρή τους κόρη, στο Παρίσι, με αφορμή την έκδοση των απομνημονευμάτων της μητέρας της. Παράλληλα, η διάσημη μητέρα γυρίζει μια ταινία επιστημονικής φαντασίας, με την οποία λόγω του θέματός της θα την κάνει να ξανασκεφτεί το ρόλο της ζωής της, αυτό της μητέρας και να τη φέρει κοντά στην κόρη της.

Μια ταινία που μπορεί να μην έχει δραματικές εξάρσεις, τη στιβαρότητα ενός γυναικείου δράματος, αλλά έχει όλες αυτές τις αποχρώσεις που σκιάζουν και συνάμα φανερώνουν τη δύσκολη σχέση, μεταξύ μητέρας και κόρης και ειδικά όταν η πρώτη είναι πετυχημένη και όλος ο κόσμος γυρίζει γύρω απ’ αυτή. Η γνωστή κόντρα μητέρας-κόρης που εδώ ξεκινά από τα παιδικά χρόνια της δεύτερης, όταν η σταρ μάνα κυνηγά τούς μεγάλους ρόλους και τους έρωτες και δημιουργεί ένα μόνιμο παράπονο στην πρώτη.

Το στόρι, που έχει γράψει ο ίδιος ο Κόρε-Έντα, έχει αναμενόμενα, μια σειρά από κινηματογραφικές αναφορές, όχι ευτυχώς στο επίπεδο επιτραπέζιου παιχνιδιού, αλλά και κουβέντες και στοχαστικούς διαλόγους, που δημιουργούν πλήθος σκέψεων στον θεατή για τις σχέσεις των ανθρώπων, τη ζωή και την τέχνη.

Πέρα από κάποιες κοιλιές που κάνει η ταινία και που επηρεάζει το ρυθμό της, «Η Αλήθεια» είναι ένα ακόμη σημαντικό φιλμ από τον ιάπωνα σκηνοθέτη, που πλέον ανοίγει το δρόμο για μια διεθνή καριέρα.

Η Κατρίν Ντενέβ στον καλύτερό της ρόλο εδώ και χρόνια παίζει απλώς τον εαυτό της, δεν είναι άλλωστε και πολύ δύσκολο για την εμπειρία της, ενώ η Ζιλιέτ Μπινός, στο ρόλο της κόρης, είναι για μια ακόμη φορά συγκλονιστική, με τη νατουραλιστική προσέγγιση και τη δεινότητα που έχει να μεταμορφώνεται από μία σκληρή γυναίκα, αρκετά επηρεασμένη από τη ζωή στη Νέα Υόρκη, σε μια συναισθηματική κόρη που το μόνο που θέλει είναι να σφίξει στην αγκαλιά τη μάνα της. Καλός ο Ίθαν Χοκ στο ρόλο του Αμερικανού ηθοποιού, ενώ η πανέμορφη Κλεμεντίν Γκρενιέ που υποδύεται την ανερχόμενη σταρ, αφήνει υποσχέσεις για ένα λαμπρό μέλλον.

«Aga»

Δραματική ταινία, βουλγαρικής και γαλλογερμανικής παραγωγής του 2019, σε σκηνοθεσία Μίλκο Λαζάροφ, με τους Μιχαήλ Απροσίμοφ, Φεοντόσια Ιβάνοβα, Σεργκέι Εγκόροφ κ.ά.

Ένα μικρό διαμάντι, για την ακρίβεια ένα κομμάτι πάγου, απ’ αυτούς που δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από τους πολύτιμους λίθους, μια κινηματογραφική εμπειρία, μια εξαίσια ταινία που ζεσταίνει την ψυχή, γυρισμένη στο μαγικό τοπίο του Γιατσούκ, στα βάθη της Σιβηρίας. Η δύναμη της ταινίας, πηγάζει από τις πανέμορφες ποιητικής έμπνευσης στατικές εικόνες (σε κάνα δυο σημεία μάλλον υπερβάλει), που εγκλωβίζουν το μεγαλείο της φύσης, αλλά και την απλότητα της ιστορίας: Ένα ζευγάρι ηλικιωμένων που ζει ξεκομμένο από τον “πολιτισμό” και τους ανθρώπους σε πλήρη αρμονία με την άγρια φύση, όπως και οι προπαππούδες τους, παρατηρεί τα θηράματα και τα ψάρια να λιγοστεύουν, όπως και οι πάγοι, ενώ έχει αρχίσει να συνηθίζει τις λεπτές άσπρες γραμμές στο γαλάζιο ουρανό, που αφήνουν πίσω τους τα πολεμικά αεροσκάφη. Η μόνη τους επαφή με τον έξω κόσμο είναι ένας νεαρός που τους επισκέπτεται τακτικά για να τους μεταφέρει ορισμένα ήδη πρώτης ανάγκης και κάποια νέα της κόρης τους που έφυγε για την πιο κοντινή πόλη, το Γιατσούκ, μία από τις παγκόσμιες πρωτεύουσες των διαμαντιών, για να εργαστεί στο αδαμαντωρυχείο. Αυτή η φυγή είναι και η μοναδική πληγή στο ηλικιωμένο ζευγάρι και ειδικά στον πατέρα που δεν την έχει συγχωρέσει.

Μια ταινία που με τον πλέον λιτό τρόπο εμβαθύνει με ευγένεια στον ψυχισμό των ηρώων της και κατορθώνει να μας θυμίσει το ανθρώπινο είδος πριν αλλοτριωθεί από το σύγχρονο τρόπο ζωής και μας γεμίζει σκέψεις ακόμη και ενοχές για το τι έχουμε κάνει στη φύση, πώς έχουμε χαλάσει τη ζωή, πώς έχουμε καταφέρει να γίνουμε η συνέχεια ενός smartphone, που κάπου- κάπου μας χτυπάει το ρεύμα και για λίγο επιστρέφουμε στη φύση μας. Ναι, με κάτι ταινίες σαν την “Aga” και σαν το βουβό κλάμα της κόρης του ζευγαριού στο τέλος, που αντιλαμβάνεται την απώλεια της μάνας, θυμόμαστε ότι είμαστε άνθρωποι.

Τα εύσημα σε όλους τους συντελεστές της ταινίας, αλλά η δουλειά που έχει κάνει στη φωτογραφία ο Καλογιάν Μποζίλοφ είναι πραγματικά ένα θαύμα. Ένα φιλμ από τη Βουλγαρία που θα έπρεπε να ζηλέψουν οι Έλληνες κινηματογραφιστές.

«Ντούλιτλ»

Ταινία φαντασίας, αμερικανικής παραγωγής του 2020, σε σκηνοθεσία Στίβεν Γκέιγκαν, με τους Ρόμπερτ Ντάουνι Τζιούνορ, Αντόνιο Μπαντέρας, Μάικλ Σιν, Τζιμ Μπρόουντμεντ κ.ά.

Διασκεδαστική περιπέτεια φαντασίας για όλη την οικογένεια, σε μια πρωτοκλασάτη παραγωγή, στην οποία πρωταγωνιστεί ο δημοφιλής Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ, στο ρόλο του Δρ. Ντούλιτλ που επικοινωνεί με τους τετράποδους φίλους του, φέρνοντας ξεκαρδιστικά αποτελέσματα. Πρόκειται για μία ακόμη μεταφορά του διάσημου παιδικού μυθιστορήματος, με ήρωα τον Δρ. Ντούλιτλ, τον οποίο πρωτόπαιξε με τεράστια επιτυχία ο Ρεξ Χάρισον το 1967, ενώ 30 χρόνια μετά τον διαδέχθηκε ο Έντι Μέρφι, χωρίς, όμως την ίδια αποτελεσματικότητα.

Στην ταινία του Γκέιγκαν όλα μοιάζουν να λειτουργούν ρολόι, με τους ρυθμούς να τρέχουν, τα γκαγκς και οι ατάκες να πέφτουν σωρηδόν, ο Ρόμπερτ Ντάουνι να το διασκεδάζει, όπως και οι υπόλοιποι ηθοποιοί, αλλά έχεις την αίσθηση ότι είναι ακόμη μία συνταγή του Χόλιγουντ, χωρίς να προσθέτει κάτι στο σινεμά. Πάντως σίγουρα οι μικροί μας φίλοι θα το διασκεδάσουν, γι’ αυτό και η ταινία προβάλλεται και μεταγλωττισμένη αν και χάνει από το πρωτότυπο, καθώς δεν ακούγονται οι φωνές διάσημων ηθοποιών (Κοτιγιάρ, Έμα Τόμσον, Μάλεκ, Ραλφ Φάινς κ.ά) που τις δανείζουν στα χαριτωμένα ζώα.

«Μια Λευκή, Λευκή Μέρα»

(“A White, White Day”) Ψυχολογικό δράμα, ισλανδικής (δανικής και σουηδικής) παραγωγής του 2019, σε σκηνοθεσία Χλίνουρ Πάλμασον, με τους Ίνγκβαρ Σίγκουρντσον, Ίντα Μέκιν Χλινσντότιρ, Χίλμιρ Σνερ Γκούντνασον κ.ά.

Αργόσυρτο ψυχολογικό δράμα από τον Ισλανδό σκηνοθέτη του “Winter Brothers”. Ένα δράμα για την απώλεια, τη θλίψη και την κατάθλιψη αλλά και την οργή που φέρνει τη μανία τής εκδίκησης σε μια ήρεμη κωμόπολη της μακρινής χώρας, που πιστεύεις ότι δεν μπορεί να διαταραχθεί η γαλήνη της ούτε από πυρηνικό πόλεμο.

Ο Πάλμασον κρατώντας αποστάσεις από τον ήρωά του -έναν μεσήλικα αστυνομικό, στα όρια της συνταξιοδότησης, που χάνει τη γυναίκα του σε ένα τροχαίο δυστύχημα και ανακαλύπτει, ενώ τη θρηνεί, ότι είχε εραστή- αφήνει το θεατή να διακρίνει τις λεπτές αποστάσεις των συναισθημάτων και των κρυμμένων μυστικών που μπορεί να πυροδοτήσουν τη φαντασία, τη σκέψη αλλά και την οργή του. Άλλωστε, ο τίτλος της ταινίας είναι εμπνευσμένος από το ισλανδικό γνωμικό που λέει ότι όταν ο λευκός ουρανός χάνεται στο λευκό των χιονισμένων τοπίων, το όριο ανάμεσα στους ουρανούς και τη γη εξαφανίζεται και οι νεκροί μπορούν να επικοινωνήσουν με τους ζωντανούς. Κάτι που βλέπουμε και στο τέλος της ταινίας. Ο εκφραστικός πρωταγωνιστής Ίνγκβαρ Σίγκουρντσον, ο οποίος όταν βγάζει το θηρίο από μέσα του σε κάποια στιγμή έχοντας απέναντί του τον εραστή της γυναίκας του, είναι συγκλονιστικός και τόσο άγριος όσο μια θανάσιμα πεινασμένη αρκούδα.

Μια ενδιαφέρουσα ταινία, που ορισμένες φορές πλατειάζει και σίγουρα θέλει και μία μικρή προσπάθεια για να κατανοηθεί η ψυχοσύνθεση των Ισλανδών,

«Το Λουλούδι της Ευτυχίας»

Θρίλερ επιστημονικής φαντασίας, βρετανικής, αυστριακής και γερμανικής παραγωγής του 2019, σε σκηνοθεσία Τζέσικα Χάουσνερ, με τους Εμιλι Μπίτσαμ, Μπεν Γουίσον, Κέρι Φοξ, Κιτ Κόνορ κ.ά.

Ενδιαφέρουσα αν και άνιση ταινία απ’ την Αυστριακή Τζέσικα Χάουσνερ (“Προσκύνημα στη Λούρδη”) που εδώ στην πρώτη της αγγλόφωνη παραγωγή, φαίνεται ότι δεν μπορεί να ολοκληρώσει τις καλές ιδέες της και μοιάζει αδύναμη να αφηγηθεί αποτελεσματικά την ιστορία της. Το στόρι της βασίζεται σε ένα λουλούδι, κατασκευασμένο στα εργαστήρια, που επηρεάζει θετικά τους ιδιοκτήτες του και μια μετάλλαξή του θα προκαλέσει αντίθετα αποτελέσματα από τον αρχικό σχεδιασμό του. Η Χάουζνερ, που πραγματικά φαίνεται ότι ξέρει να κινηματογραφεί και το έχει αποδείξει, εδώ μάλλον μπλέκεται από τις αλληγορίες της και το πλήθος των μηνυμάτων που θέλει να περάσει, αλλά και να συνδυάσει την επιστημονική φαντασία, με το δράμα και φυσικά το θρίλερ.

Με ύφος υποβλητικό και τα γεμάτα καλοφτιαγμένα πλάνα της, στα οποία κυριαρχούν τα απαλά και ευχάριστα χρώματα της χλωρίδας, που αναδεικνύουν τη ζοφερότητα που υπάρχει από πίσω, η Χάουζνερ θέλει να μιλήσει για την επιδερμική αντιμετώπιση της ευτυχίας αλλά και της τεχνολογίας να προχωρήσει εις βάθος, σε κάτι εν τέλει ανατριχιαστικό που ουσιαστικά μεταλλάσει τους ανθρώπους σε ρέπλικες ευτυχίας σε έναν ιδιότυπο δυστοπικό κόσμο.

Η Έμιλι Μπίτσαμ, στον πρωταγωνιστικό ρόλο είναι ιδιαιτέρως καλή, παίρνει πάνω της τον ανατριχιαστικό τόνο της ταινίας και μάλλον δικαιολογημένα απέσπασε το βραβείο ερμηνείας στο Φεστιβάλ Κανών.

«Bad Boys for Life»

Αστυνομική περιπέτεια, αμερικανικής παραγωγής του 2020, σε σκηνοθεσία Αντίλ Ελ Αρμπί και Μπιλάλ Φαλάχ, με τους Γουίλ Σμιθ, Μάρτιν Λόρενς, Βανέσα Χάτζενς, Αλεξάντερ Λούντβιγκ, Τσαρλς Μίλτον κ.ά.

Περίπου μια από τα ίδια, για το γνωστό σαματατζίδικο αστυνομικό δίδυμο Γουίλ Σμιθ και Μάρτιν Λόρενς, μόνο που εδώ είναι 17 χρόνια μεγαλύτεροι και φανερά βαρύτεροι -όχι σε κιλά- ενώ λείπει και από τη σκηνοθεσία των δυο προηγούμενων ταινιών ο έμπειρος και ικανός Μάικλ Μπέι.

Εδώ ο ατέλειωτος χαβαλές των προηγούμενων ταινιών προσπαθεί να επιβληθεί με το ζόρι, η δράση ακολουθεί συνταγές που ακόμη και οι πλέον φανατικοί του είδους έχουν βαρεθεί να τρώνε και εν τέλει μοιάζει με μία αρπαχτή. Φυσικά, όπως συνήθως, στην τελευταία σκηνή η ταινία υπόσχεται ακόμη μία συνέχεια με τον Σμιθ, αλλά ίσως με άλλον παρτενέρ.

Πηγή: Πέμπτη, μέρα για σινεμά – Ποιες νέες ταινίες βγαίνουν στις αίθουσες (video) - altsantiri

Keywords
video, βγαινουν, σινεμα, ταινιες, νεες ταινιες, πεμπτη, ολυμπιακοί αγώνες, ιθαν χοκ, bad boys, εμφάνιση, μμε, τζιν, ιθαν, δραμα, σταρ, επηρεάζει, φιλμ, νέα, ευγένεια, ρεξ, σωρηδόν, white, θλίψη, μπεν, φοξ, δραση, αποτελεσματα δημοτικων εκλογων 2010, εκλογες 2010 αποτελεσματα , παγκόσμια ημέρα της γυναίκας 2012, Καλή Χρονιά, η ημέρα της γης, Ημέρα της μητέρας, τελος του κοσμου, γνωμικο, αποτελεσματα, ιθαν χοκ, θλίψη, βουλγαρια, γνωμη, γυναικα, δουλεια, εικονες, ζωα, ηθοποιοι, θηριο, θριλερ, καριερα, καταθλιψη, κοντρα, μεγα, μητερα, μμε, ονοματα, πρωτοσελιδα, σταρ, φωτογραφια, χρωματα, ψαρια, αγκαλια, αγωνες, αδυναμια, αμερικη, ανθρωπος, αρμονια, απωλεια, αρκουδα, αφορμη, γινει, γινεται, γραμμα, δυναμη, διδυμο, ευκολα, υπαρχει, εμα, εμφάνιση, εξυπηρετηση, επηρεάζει, επρεπε, επιτυχια, ετων, εφυγε, τεχνη, ζωη, ζωης, ιδεες, ιδια, ειδος, ιθαν, ιντα, ηρωες, υφος, θαυμα, φιλμ, κιλα, κρατικο, κωμοπολη, λευκη, λειπει, λιτο, λορενς, μακρια, ματια, μια απο τα ιδια, μικρο, μπεν, νεα υορκη, τζιν, παντα, ουρανος, οικογενεια, ορια, ουσιαστικα, παιδικα, παρισι, πεθανε, προβληματα, ψυχη, ρεξ, ρευμα, ρολοι, ρολο, σιγουρα, συνεχεια, συντομα, σειρα, σκεψεις, σκηνοθεσια, συνταγη, συγχρονο, σωρηδόν, τιτλος, φαντασια, φεστιβαλ, φυγη, φυση, φυσικα, φτανει, φοξ, φορα, white, ερωτες, ευγένεια, φιλοι, ηρωας, κλαμα, κομματι, λευκο, λουλουδι, μοιαζει, μπροστα, νεκροι, οργη, πληγη, σκηνη, θεματα, θετικα, ζευγαρι
Τυχαία Θέματα