Oculus: Υποσχέσεις για ποιότητα και οικονομία στα προϊόντα της


​H Oculus ανέπτυξε μια μέθοδο που υποστηρίζει ότι εάν την αξιοποιήσουν όσοι αναπτύσσουν παιχνίδια και άλλες εφαρμογές VR θα επιτρέψει σε λιγότερο ικανά από τα ακριβά προτεινόμενα συστήματα υπολογιστών Oculus Ready PC να προσφέρουν την ίδια αψεγάδιαστη καθηλωτική εμπειρία μιας «ζωντανής» εικονικής πραγματικότητας, χωρίς να χάνεται καρέ από τη δράση.

H Oculus απευθύνεται στους developer και αναλύει τη μέθοδο που θα επιτρέψει σε λιγότερο γρήγορες (και λιγότερο ακριβές)

κάρτες γραφικών να αναλάβουν να γεμίσουν το κενό στην εικονική πραγματικότητα.

Ως τώρα, η Oculus συνιστούσε τουλάχιστον NVIDIA GTX 970, μια GPU που φοράνε οι κάρτες γραφικών αξίας τουλάχιστον 350 ευρώ. Ικανή να αντέξει το φόρτο και η AMD 290, μια GPU σε κάρτες κόστους περί τα 400 ευρώ.

Στις ελάχιστες τεχνικές προδιαγραφές αναφέρονται επίσης οι επεξεργαστές της Intel, και συγκεκριμένα οι Core i5-4590, κόστους άνω των 220 ευρώ. Οι ελάχιστες απαιτήσεις σε μνήμη ορίζονται στα 8GB.
Συγκεκριμένα, η Oculus υποστηρίζει ότι εάν αξιοποιήσουν την τεχνική του Asynchronous Spacewarp (ASW) για να εξομαλύνουν τη μετάβαση από το ένα καρέ στο άλλο.

Το Asynchronous Spacewarp (ASW) είναι μια τεχνική εξομάλυνσης του ρυθμού εναλλαγής των καρέ που μειώνει σχεδόν στο μισό το χρόνο της CPU και της GPU που απαιτείται για να παραχθεί σχεδόν το ίδιο αποτέλεσμα VR από το ίδιο περιεχόμενο.

Η τεχνική δεν είναι πανάκεια και οι προγραμματιστές καλούνται να λάβουν υπόψη τους πως ορισμένα προβλήματα θα είναι ορατά εάν επιλέξουν για παράδειγμα να αλλάζουν τάχιστα τη φωτεινότητα στις σκηνές, εάν εξαφανίζεται ένα αντικείμενο από το υπόβαθρο και πρέπει γρήγορα να καλυφθεί το κενό πίσω του, όταν ένα αντικείμενο κινείται γρήγορα δίπλα σε έναν φράχτη ή όταν δεν έχει ληφθεί ιδιαίτερη μέριμνα για μενού που παραμένουν σταθερά στο επάνω μέρος της προβαλλόμενης εικόνας ενώ η κυρίως δράση εξελίσσεται με διαφορετικό, πιο ταχύ ρυθμό.

Πάντως, η Oculus συμπεραίνει ότι η τεχνική αυτή επιτρέπει σε συστήματα με πιο οικονομικά τσιπ γραφικών της AMD και της Nvidia να ικανοποιήσουν τη δίψα των χρηστών τους για μια ικανοποιητική εμπειρία VR.

Οι απαιτήσεις από το PC μετριάζονται, διαμηνύει η Oculus, σημειώνοντας πως κάρτες με AMD GPU της τρέχουσας σειράς RX400 καθώς και προηγούμενες και τρέχουσες εκδόσεις των GPU της nVidia στην οικογένεια GTX 900 ή στην GTX 1000 υποστηρίζουν το Asynchronous Spacewarp, το οποίο ενεργοποιείται αυτόματα όποτε η επίδοση του συστήματος VR σηματοδοτήσει ότι απαιτείται η παρέμβασή του για να εξομαλύνει τη μετάβαση των καρέ και να διατηρήσει ανέπαφη την εμπειρία της εικονικής πραγματικότητας.

Οι τιμές στις κάρτες γραφικών με τις προαναφερόμενες GPU κυμαίνονται γύρω στα 200 ευρώ, τιμή που εξαρτάται και από τη ενσωματωμένη μνήμη.

Keywords
Τυχαία Θέματα