Γεράσιμος Σκαφίδας στο Dnews: «Το ΠΔ 85 απαξιώνει όλους τους καλλιτέχνες, είναι μια ευθεία επίθεση στον πολιτισμό»

Ο ταλαντούχος και πολυπράγμων ηθοποιός, Γεράσιμος Σκαφίδας, μιλά αποκλειστικά στο Dnews.

Ο Γεράσιμος Σκαφίδας αποφοίτησε από το Κολέγιο Αθηνών όπου συμμετείχε στον θεατρικό όμιλο σε σκηνοθεσίες Γ. Ρεμούνδου και Ν. Ξύδα. Σπούδασε πολιτικές επιστήμες στο Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης της Νομικής. Είναι απόφοιτος της δραματικής σχολής του Θεάτρου Τέχνης-Κάρολος Κουν.

Έχει
παίξει, με μεγάλη επιτυχία, στις παραστάσεις:

Το συρματόπλεγμα (Θέατρο 2022) Θησείον, Ενα Θέατρο Για Τις Τέχνες, Οι Μάγισσες του Σάλεμ (Θέατρο 2021) Δημήτρης Χορν, Οι Μάγισσες του Σάλεμ (Θέατρο 2020)Εμπορικόν, Μήδεια (Θέατρο 2020) Εμπορικόν, Ο καλός άνθρωπος του Σετσουάν (Θέατρο 2020) Εμπορικόν, Μήδεια (Θέατρο 2020) Θέατρο Γης, Μήδεια (Θέατρο 2020) Ροές, Μήδεια (Θέατρο 2019)Θησείον, Ενα Θέατρο Για Τις Τέχνες, Ο καλός άνθρωπος του Σετσουάν (Θέατρο 2019) Θησείον, Ενα Θέατρο Για Τις Τέχνες, Ο καλός άνθρωπος του Σετσουάν (Θέατρο 2018) Θησείον, Ενα Θέατρο Για Τις Τέχνες, Λυσσασμένη γάτα (Θέατρο 2017) Θησείον, Ενα Θέατρο Για Τις Τέχνες, Η μουσική που σταμάτησε τον πετροπόλεμο (Θέατρο 2017) Θησείον, Ενα Θέατρο Για Τις Τέχνες, Αμύντας (Θέατρο 2017) Ωδείο Ηρώδου Αττικού, Η ζωή είναι ωραία! (Οδηγός ευδαιμονίας από τον Τσέχωφ) (Θέατρο 2016) Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν - Υπόγειο, Αμύντας (Θέατρο 2016) Ωδείο Ηρώδου Αττικού
Ο Κουλοχέρης του Σποκέιν (Θέατρο 2015) Olvio, Ο μάγος του Οζ (Θέατρο 2015) Θέατρον - Κέντρο πολιτισμού "Ελληνικός κόσμος", Όλιβερ Τουίστ (Θέατρο 2012) Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν Φρυνίχου, Ο έλεγχος του διεθνούς ταμείου (Θέατρο 2010) Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν Φρυνίχου.

Εκτός από το θέατρο, ο Γεράσιμος Σκαφίδας, έχει ασχοληθεί με την σκηνοθεσία αλλά και την παραγωγή θεατρικών παραστάσεων.

Ο ίδιος βέβαια μας αποκάλυψε την αγάπη του για την πολιτική αλλά και τον ρόλο που διαδραματίζει στην ζωή του το τελευταίο διάστημα.

Ακολουθεί ολόκληρη η συνέντευξη:

Πότε αποφάσισες πως θέλεις να ακολουθήσεις τον δρόμο της υποκριτικής;

Το πρώτο ερέθισμα ήταν στο σχολείο. Πήγα στον Δραματικό Όμιλο και θυμάμαι ότι αγάπησα από την πρώτη στιγμή τη διαδικασία του θεάτρου. Όταν Ε έλεος παραστάσεις με τους γονείς μου είχα πάντα την περιέργεια να δω πως φτιάχνεται μια παράσταση. Να μπω στα παρασκήνια και να γνωρίσω την διαδικασία. Από αυτή την περιέργεια άρχισα να αγαπώ το θέατρο. Έμεινα στο Δραματικό Όμιλο μέχρι την 2α Λυκείου . Σταμάτησα για τις Πανελλαδικές και μετά ήρθαν τα χρόνια του Πανεπιστημίου. Τα πρώτα χρόνια αφιερώθηκα στη σχολή που είχα περάσει , το Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης στο ΕΚΠΑ . Ήμουν τυχερός γιατί στα 21 μου οι γονείς μου και το περιβάλλον μου με παρότρυναν να κάνω αυτό που ονειρευόμουν από μικρός. Έδωσα εξετάσεις και πέρασα στη Δραματική Σχολή του Θεάτρου Τέχνης. Έτσι άρχισε το ταξίδι …

Ποια είναι η μεγαλύτερη δυσκολία που αντιμετώπισες κατα τη διάρκεια της καριέρας σου;

Η μεγαλύτερη δυσκολία που έχω αντιμετωπίσει είναι όταν πρέπει να ανέβω στη σκηνή ενώ έχω χάσει κάποιο αγαπημένο μου πρόσωπο. Νομίζω πως είναι μια ιδιαίτερη στιγμή που σχεδόν όλοι οι ηθοποιοί ζουν και θυμούνται. Είναι συγκλονιστική η δύναμη που ανακαλύπτεις ότι υπάρχει μέσα σου ώστε να σταθείς πάνω στη σκηνή.

Θέατρο, τηλεόραση κινηματογράφος. Θα ήθελα να μου τα ιεραρχήσεις.

Θέατρο, Κινηματογράφος, Τηλεόραση

Έχεις συμμετάσχει με πολύ μεγάλη επιτυχία στη σειρά «Φλόγα και Άνεμος», όπου είχες υποδυθεί τον Γιώργο Παπανδρέου (του Γεωργίου). Πως ένιωσες όταν σου έγινε η πρόταση για τον συγκεκριμένο ρόλο;

Νιώθω τυχερός που έπαιξα στη σειρά «Φλόγα και Άνεμος». Όταν με πήρε τηλέφωνο η Ρευνα Εσκενάζυ και μου πρότεινε να συμμετάσχω συγκινήθηκα πραγματικά. Είναι μεγάλη αναμέτρηση για έναν ηθοποιό να υποδυθεί ένα ιστορικό πρόσωπο. Ένας πολύ ιδιαίτερος άνθρωπος που αγαπούμε τους γονείς του παθολογικά και έζησε όλα τα γεγονότα της σύγχρονης ιστορίας μας. Μεγάλη πρόκληση για εμένα και μεγάλη συγκίνηση να τον υποδυθώ.

Σε βλέπουμε στην παράσταση «Οικόπεδα με θέα», ταυτόχρονα είσαι παραγωγός στην παράσταση «Ο Κύκλος». Μίλησε μας για τα έργα.

Φέτος έχω την χαρά να παίζω στην παράσταση «Οικόπεδα με Θέα» σε σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη. Ένα σκληρό έργο που μέσα από το χιούμορ και την ένταση των ηρώων βγάζει την καθημερινή αλλοτρίωση στην οποία μας οδηγεί ένα σύστημα συνεχούς ανταγωνισμού. Ο Μάμετ μεταφέρει ανάγλυφα το περιβάλλον ενός μεσιτικού γραφείο , τις σχέσεις μεταξύ των ηρώων και την ανάγκη επιβίωσης τους με κάθε τρόπο. Ένα σύγχρονο έργο παρότι αναφέρετε στη δεκαετία του 80 που ο κάθε θεατής θα ταυτιστεί με τουλάχιστον έναν ήρωα. Είναι μεγάλη μου τιμή που συνεργάζομαι με τόσο σπουδαίους -δοτικούς- ανοιχτούς συναδέλφους (Γιάννης Μπέζος , Μάκης Παπαδημητριου , Άρης Λεμπεσόπουλος , Θανασσης Κουρλαμπας, Γιαννης Δρακοπουλος, Μάριος Μαριόλος) με τους οποίους έχουμε αποκτήσει έναν όμορφο κώδικα εντός και εκτός σκηνής. Έχω την τιμή να κάνω παραγωγή στην παράσταση «Ο Κύκλος των Χαμένων Ποιητών» σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Ασπιώτη. Μια δύσκολη πρόκληση καθώς έπρεπε να δημιουργηθεί μια παράσταση αντάξια την ταινίας που έχουν στο μυαλό τους οι θεατές. Θεωρώ πως σε αυτή τη δουλειά έχουν όλα λειτουργήσει άψογα. Σπάνιο να συμβεί αλλά εδώ είναι μια τέτοια στιγμή. Όλοι έχουν κάνει ναι προσωπική υπέρβαση. Ηθοποιοί , συντελεστές και τεχνικοί αναπνέουν σαν ένας οργανισμός . Και αυτό είναι συγκινητικό όταν συμβαίνει. Είμαι περήφανος για αυτή την παράσταση και ιδιαίτερα για τους 10 νέους συναδέλφους που επιλέχθηκαν από ακρόαση και πραγματικά κλέβουν την παράσταση. Έχουμε μια στιγμή που 3 ηθοποιοί με πορεία στο χώρο (Ακης Σακελάριου , Τασος Χαλκιάς και Σπύρος Τσεκούρας) έχουν γίνει ένα με 10 νέους ταλαντούχους ηθοποιούς. Έχει και αυτό τη δίκη του ξεχωριστή σημασία.

Ποιος είναι ο ρόλος της πολιτικής στη ζωή σου; Θα ήθελες να ασχοληθείς ενεργά;

Ασχολούμαι πολλά χρόνια με την πολιτική. Θεωρώ πως είναι υποχρέωση μας να συμμετέχουμε και να διαμορφώνουμε ,στο βαθμό που μπορούμε, τα πράγματα. Είναι εύκολο κάποιος απλώς να κάνει κριτική . Το δύσκολο είναι να παλέψει για να αλλάξει κάτι. Να προτείνει διαφορετικά πράγματα και να πάρει την ευθύνη της άποψης του. Βρίσκομαι ιδεολογικά στο χώρο της Σοσιαλδημοκρατίας που στην Ελλάδα εκφράζεται από το ΠΑΣΟΚ . Με την εκλογή του Νίκου Ανδρουλάκη στην προεδρία της παράταξης κινητοποιήθηκα ακόμα περισσότερο. Έχω την τιμή να είμαι στο Πολιτικό Συμβούλιο του ΠΑΣΟΚ και προσπαθώ να βοηθάω σε θέματα πολιτισμού, παιδείας αλλά και της ευρύτερης πολιτικής ώστε να διαμορφωθεί ένας προγραμματικός λόγος που τόσο έχει ανάγκη η σημερινή κοινωνία. Απέναντι στην τοξικότητα αντιπαραβάλλουμε ένα ρεαλιστικό πρόγραμμα με λύσεις για την καθημερινότητα όλων μας. Με γοητεύει ο στίβος της πολιτικής και θεωρώ πως είναι ώρα για τη γενιά μας να αναλάβει την ευθύνες και να κάνει γενναίες αλλαγές.

Το θέατρο δέχεται αλλεπάλληλα χτυπήματα. Πανδημία, #metoo. Ποια είναι η άποψη σου;

Πιστεύω πως πρέπει να είμαστε περήφανοι που υπάρχουν γυναίκες και άνδρες στο χώρο μας που έσπασαν το φόβο και μίλησαν ανοιχτά για ότι τους συνέβει. Μακάρι να είχαν το θάρρος και άλλοι κλάδοι να ακολουθήσουν αυτό το παράδειγμα. Θεωρώ πως οι κρίσεις που πέρασε το θέατρο έχουν δημιουργήσει κάποιες ευκαιρίες . Ευκαιρίες να βάλουμε κανόνες στη δουλειά μας , να προτάξουμε τη συλλογικότητα , να μην φοβόμαστε και να είμαστε ισχυροί απέναντι σε οποία κρίση έρθει ξανά. Ήταν δύσκολα τα χρόνια της πανδημίας . Ανυπόφορα. Όμως φέτος ο κόσμος έδειξε την ανάγκη και την αγάπη του στο θεατρο. Οφείλουμε τώρα να είμαστε ακόμα πιο έτοιμοι για το κοινό. Να τιμήσουμε την επιλογή του να γυρίσει μαζικά στο θέατρο και να είμαστε ακόμα πιο συνεπείς και σωστοί σε ότι κάνουμε.

Τις τελευταίες μέρες βλέπουμε μια μεγάλη κινητοποίηση των καλλιτεχνών μετά το προεδρικό διάταγμα της κυβέρνησης. Πιστεύεις πως η τέχνη οδηγείται στο περιθώριο; Κατά πόσο απειλείται ο καλλιτεχνικός χώρος;

Το ΠΔ 85 απαξιώνει όλους τους καλλιτέχνες. Είναι μια ευθεία-αδικαιολόγητη επίθεση στον πολιτισμό. Ειλικρινά δεν καταλαβαίνω γιατί η κυβέρνηση δεν τροποποιεί ,επι της ουσίας κι όχι επικοινωνιακά, το ΠΔ 85. Αυτή τη στιγμή βρίσκονται υπό κατάληψη οι σκηνές του Εθνικού και του Κρατικού θεάτρου ενώ παραιτήθηκαν και οι καθηγητές τους, η σχολή του Εθνικού έκλεισε για πρώτη φορά μετά από 100 χρόνια συνεχούς λειτουργίας της (δεν έκλεισε ούτε στην κατοχή , ούτε στην περίοδο της δικτατορίας) , όλοι οι καλλιτέχνες βρίσκονται στους δρόμους κάνοντας κινητοποιήσεις . Τι άλλο πρέπει να συμβεί δηλαδή για να ακούσει η κυβέρνηση ; Γιατί τέτοια απαξίωση; Χρειάζεται ένα άλλο μείγμα πολιτικής . Πρέπει να καταλάβουμε ότι ο πολιτισμός είναι ένα κομμάτι της βαριάς βιομηχανίας της χώρας μας. Ας θυμηθούμε τι έλεγε η αείμνηστη Μελίνα Μερκούρη . «Η Ελλάδα πρέπει να πρωταγωνιστεί για τον πολιτισμό. Η Ελλάδα, αυτό είναι η κληρονομιά της, αυτό είναι η περιουσία της και αν το χάσουμε αυτό δεν είμαστε ΚΑΝΕΙΣ.»

Μελλοντικά σου σχέδια

Οργανώνω την σεζόν 2023-2024 στο θεατρο Άνεσις που έχω την τιμή να διαχειρίζομαι τόσο καλλιτεχνικά όσο και οικονομικά. Γενικώς αφήνω το μέλλον να με εκπλήσσει..

#ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ_ΣΚΑΦΙΔΑΣ #ΗΘΟΠΟΙΟΣ #ΘΕΑΤΡΟ #ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Keywords
ευθεια, αθηνα, θεατρο, χορν, πανελλαδικες 2012, εκπα, παπανδρεου, συγκεκριμένο, αρης, ακης, τασος, ελλαδα, ΠΑΣΟΚ, κινηση στους δρομους, παγκόσμια ημέρα της γυναίκας 2012, θεματα πανελληνιων, κυβερνηση εθνικης ενοτητας, νεα κυβερνηση, Καλή Χρονιά, πανελληνιες 2012, εκλογες 2012, βουλευτικές εκλογές 2012, αλλαγη ωρας 2012, εσπα 2021, η ζωη ειναι ωραια, η ζωη, ξανα, κοινωνια, μιλα, γατα, δουλεια, εκπα, ηθοποιοι, ηθοποιος, θαρρος, καθημερινη, μουσικη, προγραμμα, σημερινη, τηλεοραση, τηλεφωνο, ωδειο ηρωδου αττικου, ωρα, αγαπη, ελεος, ανθρωπος, γεγονοτα, γινει, γονεις, διαστημα, δυναμη, δικη, εγινε, ευκολο, ειλικρινα, υπαρχει, εργα, εξετασεις, επρεπε, επιτυχια, ευθυνη, τεχνη, ζωη, ιστορικο, κυβερνηση, κυκλος, μηδεια, μυαλο, παντα, ολιβερ τουιστ, περιβαλλον, ροες, ρολο, σεζον, συγκεκριμένο, σειρα, σκηνες, σκηνοθεσια, στιβος, συγχρονο, σχολειο, τασος, τιμη, τμημα, φορα, χιουμορ, χορν, χαρα, ωδειο, μπεζος, δημητρης, ιδιαιτερα, κινηματογραφος, κομματι, κωνσταντινου, σκηνη, σπυρος, ταξιδι, τυχερος, θεατρο γης, θεματα, χαλκιας
Τυχαία Θέματα
Γεράσιμος Σκαφίδας, Dnews, Το ΠΔ 85,gerasimos skafidas, Dnews, to pd 85