58ο ΦΚΘ: Το ελληνικό σινεμά επανέρχεται στο Σινεμασκόπ
Στην ιδιαίτερη γοητεία που ασκεί το σινεμασκόπ, η προβολή ευρείας εικόνας, στους θεατές αλλά και σε αυτούς που βρίσκονται πίσω από την κάμερα εστίασε το masteclass «2.39:1 - Tο ελληνικό σινεμά επανέρχεται στο σινεμασκόπ» που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 11 Νοεμβρίου 2017, στην αίθουσα Παύλος Ζάννας, στο πλαίσιο του 58ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
Την εκδήλωση, μια διοργάνωση της Ένωσης Ελλήνων Κινηματογραφιστών σε συνεργασία με το Φεστιβάλ, συντόνισε ο διευθυντής φωτογραφίας
Όπως επισήμανε ο κ. Θέος, ο όρος «σινεμασκόπ» αναφέρεται στο αναμορφικό φορμά κινηματογραφικής προβολής ευρείας εικόνας. «Πρόκειται για το πολύ μακρόστενο κάδρο. Αυτό σημαίνει ότι για ύψος οθόνης 1 μ. αντιστοιχεί πλάτος 2.39 μ. Είναι φτιαγμένο για να γεμίζει το οπτικό πεδίο», εξήγησε. Το σινεμασκόπ χρησιμοποιήθηκε κυρίως τη δεκαετία του ΄50 στο Χόλιγουντ από την 20th Century Fox. Στην Ελλάδα γυρίστηκαν ελάχιστες ταινίες με αυτή τη μέθοδο εκείνη την περίοδο, καθώς, όπως είπε ο κ. Θέος, «το σινεμασκόπ ήταν ακριβότερο κι ο ελληνικός κινηματογράφος ήταν πάντα φτωχός».
Όπως πρόσθεσε ο κ. Καραμάνης, το φορμά της ευρείας οθόνης ξεκίνησε με στόχο να τραβήξει τον κόσμο από την τηλεόραση και να τον βάλει ξανά στα σινεμά, καθώς γεμίζει το οπτικό πεδίο και δίνει στον θεατή την αίσθηση ότι «βουτάει στην οθόνη». Για τον λόγο αυτό ακόμη και σήμερα θεωρείται «πιο κινηματογραφικό», όπως είπε. Ιδιαίτερα στα κοντινά πλάνα, συμπλήρωσε ο κ. Θέος, «το σινεμασκόπ επιτρέπει να χωρέσει στο κάδρο και ο περιβάλλων χώρος, δίνοντας παράλληλα βάθος πεδίου».
Οι δύο ομιλητές τόνισαν το εικαστικό ενδιαφέρον που έχουν τα σινεμασκόπ φιλμ, καθώς οι αναμορφικοί φακοί που χρησιμοποιούνται στην ευρεία οθόνη δίνουν συχνά μία ζωγραφική ποιότητα στα κάδρα. Παράλληλα, οι φακοί αυτοί έχουν ιδιαιτερότητες και αρκετές ατέλειες, που όμως ακόμη κι αυτές προσδίδουν έναν ιδιαίτερο χαρακτήρα στις ταινίες που γυρίζονται με τον τρόπο αυτό. «Προκύπτουν κάποιες φορές οπτικά λάθη, π.χ. καμπύλωση πεδίου, στοιχεία που προκαλούν ακόμη και ενθουσιασμό στους διευθυντές φωτογραφίας», είπε ο κ. Θέος. Επιπλέον, όλες αυτές οι ατέλειες αποτελούν κίνητρο για τη δημιουργικότητα και την εφευρετικότητα των κινηματογραφιστών.
Κατά τη διάρκεια του masterclass παρουσιάστηκαν αποσπάσματα τεσσάρων ταινιών που γύρισε τα τελευταία χρόνια ο Χρήστος Καραμάνης σε σινεμασκόπ. Πρόκειται για τα φιλμ Νορβηγία του Γιάννη Βεσλεμέ (2014), Τετάρτη 04.45 του Αλέξη Αλεξίου (2015), Chevalier της Αθηνάς Ραχήλ Τσαγγάρη (2015) και Suntan του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου (2016). Προβλήθηκε επίσης απόσπασμα μιας παλαιότερης ελληνικής ταινίας που γυρίστηκε με τη μέθοδο αυτή, Η πόλη ποτέ δεν κοιμάται του Ανδρέα Τσιλιφώνη (1984).
Ανάμεσα στο κοινό που παρακολούθησε το masterclass ήταν και ο πρόεδρος του Δ.Σ. του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, διευθυντής φωτογραφίας Γιώργος Αρβανίτης, ο οποίος επισήμανε ότι ο ίδιος ξεκίνησε την καριέρα του με σινεμασκόπ δουλεύοντας στη Φίνος Φιλμ. Επίσης παρατήρησε ότι τα τελευταία χρόνια, για διάφορους λόγους, οικονομικούς, τεχνικούς και καλλιτεχνικούς, το φιλμ επανέρχεται κερδίζοντας έδαφος έναντι του ψηφιακού. «Στην περίπτωση του φιλμ το πρωτογενές υλικό παραμένει ανέπαφο για τουλάχιστον 100 χρόνια, πράγμα που δεν συμβαίνει με τους σκληρούς δίσκους», εξήγησε ο ίδιος.
Το masterclass παρακολούθησαν επίσης επαγγελματίες του χώρου, φοιτητές σχολών κινηματογράφου και σινεφίλ.
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ειδήσεις
- Πέθανε ο Ηλίας Κωνσταντάτος
- Στο «σφυρί» υπερκαταστήματα Σκλαβενίτη από το fund Helens Re
- Έρχεται κακοκαιρία - Καταιγίδες και χαλάζι τις επόμενες ώρες
- Αυτο ειναι το νέο μισθολόγιο των Στρατιωτικών και Σωμάτων Ασφαλείας [ΠΙΝΑΚΕΣ]
- Έκτακτο δελτίο ΕΜΥ: Νέα επιδείνωση του καιρού - Τι καιρό θα κάνει στην Εύβοια!
- Ταυτοποιήθηκε ο αλυσοδεμένος άνδρας που βρέθηκε νεκρός στη Χαλκιδική
- Τρέχουν και δεν φτάνουν στον Παναθηναϊκό - Αποχώρηση που πληγώνει όσο καμία άλλη!
- Πλήρωνε 25 ευρώ την ψήφο για να εκλεγεί
- Αποπειράθηκε να αυτοκτονήσει κόβοντας τις φλέβες του με ξυράφι
- Το καυστικό σκίτσο του Αρκά για το πλεόνασμα
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις thestival.gr
- Ο "υπερ-τουρισμός" απειλεί με κατάρρευση την Βενετία
- Τα Βραβεία Αγοράς στο 58ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης
- Γιαννάκης: Σφύριζαν με άλλα κριτήρια οι ρέφερι
- Πόλα Ρούπα και Νίκος Μαζιώτης ξεκινούν απεργία πείνας
- ΠΑΟΚ-Άρης 54-39 (3η περίοδος)
- Δείτε σε VIDEO τα στιγμιότυπα της νίκης του ΠΑΟΚ στο ντέρμπι με τον Άρη
- ΠΡΙΝ ΛΙΓΟ: Πτώση δέντρου στην Άνω Τούμπα
- 58ο ΦΚΘ: Το ελληνικό σινεμά επανέρχεται στο Σινεμασκόπ
- Πόλος έλξης του τουριστικού κλάδου οι Philoxenia - Hotelia
- Τελευταία Νέα thestival.gr
- 58ο ΦΚΘ: Το ελληνικό σινεμά επανέρχεται στο Σινεμασκόπ
- N. Κοτζιάς: Θέλουμε και η Αλβανία να γίνει κράτος - μέλος της EΕ
- Γιαννάκης: Σφύριζαν με άλλα κριτήρια οι ρέφερι
- Σώρρας: Είμαι παρών, δεν πέθανα - Κάποια στιγμή θα εμφανιστώ
- Πώς η Ζήνα Κουτσελίνη "άδειασε" on air την Κωνσταντίνα Σπυροπούλου; (VIDEO)
- Έδεσσα: Χειροπέδες σε 57χρονο για σωματεμπορία
- Πόλα Ρούπα και Νίκος Μαζιώτης ξεκινούν απεργία πείνας
- Δείτε σε VIDEO τα στιγμιότυπα της νίκης του ΠΑΟΚ στο ντέρμπι με τον Άρη
- Τα Βραβεία Αγοράς στο 58ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης
- Μεγάλη επιχείρηση εντοπισμού και ανάσυρσης ορειβάτη κοντά στο Βυθό Βοΐου - Έπεσε σε απόκρημνη πλαγιά
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ειδήσεις
- Αυτή είναι η συνταγή για να κερδίσεις 3-0 την Κροατία!
- Πέρασε αέρας με 0-3 ο ΜΥΤΙΚΑΣ από τον ΑΕΤΟ
- Ο υπουργός Δικαιοσύνης θα μπορεί να αποφασίζει για μεταγωγές κρατουμένων
- Όταν ήμασταν στρατιώτες - Η κόλαση του Μακέιν στη φυλακή του Βιετνάμ
- Μαραθώνιος 2017: Ρεκόρ συμμετοχών με πάνω από 50.000 δρομείς
- Μεγαλειώδης διαδήλωση στη Βαρκελώνη: Ζητούν την αποφυλάκιση των ηγετών τους (vid)
- Ποια μέρη της Ελλάδας προτιμούν οι Τούρκοι τουρίστες
- Πόλεμος ανακοινώσεων ΥΠΕΘΑ-ΝΔ για τη συμφωνία με τη Σ.Αραβία
- Νικητής στο ντέρμπι ο ΠΑΟΚ, 63-57 τον Άρη
- WSJ: Πρώην σύμβουλος του Τραμπ σχεδιάζε την απαγωγή του Γκιουλέν (video)