Ιωάννα Χαστά: Mια Θεσσαλονικιά διαπρέπει στη Νέα Υόρκη
Είναι γνωστό πως η Νέα Υόρκη διαθέτει μια από τις πιο δυναμικές και δραστήριες κοινότητες της ελληνικής ομογένειας. Ίσως λιγότερο γνωστό είναι ότι διαθέτει δύο κέντρα αφιερωμένα στον ελληνικό πολιτισμό, το Greek Cultural Center και το Hellenic Cultural Center, στα οποία Έλληνες καλλιτέχνες ανεβάζουν πολλές ελληνικές θεατρικές παραστάσεις κάθε χρόνο, καθώς και δύο ελληνικά φεστιβάλ κινηματογράφου,
Υπάρχει λοιπόν μεγάλη υποστήριξη για τους ηθοποιούς μας που αποφασίζουν να εργαστούν στη Νέα Υόρκη σε παραγωγές ελληνικές και μη, σε ένα χώρο που είναι βέβαια εξαιρετικά απρόβλεπτος και ανταγωνιστικός, αλλά εξίσου συναρπαστικός.
Κάπως έτσι το σκέφτηκε και η “δικιά μας” Ιωάννα Χαστά από τη Θεσσαλονίκη, όταν τελείωσε τη Σχολή Βιολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης το 2004 και μετακόμισε στη Νέα Υόρκη. Εκεί ολοκλήρωσε το διετές πρόγραμμα σπουδών στη σχολή Lee Strasberg Theater and Film Institute, από όπου αποφοίτησε το 2008.
Μαζί με δύο Έλληνες καλλιτέχνες ίδρυσε την εταιρία Ethos Productions, στο πλαίσιο της οποίας εκτός από παραγωγός, εργάστηκε και ως βοηθός σκηνοθέτη, υπεύθυνη casting και ηθοποιός σε ελληνικές και αμερικανικές θεατρικές παραγωγές της Νέας Υόρκης, όπως για παράδειγμα τη Μαντάμ Σουσού του Δ. Ψαθά σε σκηνοθεσία Χρήστου Αλεξανδρίδη, το Μια Τρελή Τρελή Οικογένεια των Ν. Τσιφόρου και Π. Βασιλειάδη, σε σκηνοθεσία Λαρίσας Αντύπα, την «Ορέστεια» του Αισχύλου σε σκηνοθεσία Λεωνίδα Λοϊζίδη, το «Family Room» του Aron Eli Coleite σε σκηνοθεσία Gwenyth Reitz.
Στη συνέχεια πρωταγωνίστησε σε θεατρικές παραστάσεις, όπως: “Τι 30, τι 40, τι 50” των Α. Γιαλαμά και Κ. Πρετεντέρη σε σκηνοθεσία Νίκου Καρρά, “Βάλ’ τον Υπουργό στην Μπρίζα”, διασκευή της κωμωδίας «Pass the Butler» του Eric Idle σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Αμμοχωστιανού, «Κόκκινη Κλωστή Ξαναδεμένη» σε σενάριο και σκηνοθεσία Φώτη Μπατζά, “Ενα Έξυπνο Έξυπνο Μούτρο” των Ν. Τσιφόρου και Π. Βασιλειάδη σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Αμμοχωστιανού υπό την αιγίδα του Κυπριακού Προξενείου της Νέας Υόρκης.
Η ενασχόληση της με την υποκριτική, της έφερε πρωταγωνιστικούς ρόλους σε ταινίες μικρού μήκους όπως για παράδειγμα: “Eli” της Γιάννας Δελατόλα, 2012, και την υποψηφιότητα για βραβείο πρώτου γυναικείου ρόλου ξενόγλωσσης ταινίας στο διεθνές φεστιβάλ Μαδρίτης 2014, “From the Dust” του Eduardo Garcia Lecuona (2012), “Consequences” της Tiffany Trent (2013), ενώ ενδιάμεσα συμμετείχε και στην τηλεοπτική σειρά «Monumental Mysteries» (A Witch on Hatteras Island,2013) του Travel Channel στον ρόλο της μάγισσας Κόρα , “Nightguard” του Christian Lagalante (2016), “Really Looking” της Kira Bursky (2016).
Η τελευταία ταινία μικρού μήκους στην οποία έχει παίξει έχει τον τίτλο «Στο ίδιο μήκος» (A Feature shared by all) της Μάγιας Κουλέ (Maya Cule, 2017), που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ως προφητική, καθώς οι ήρωες προειδοποιούνται να λειτουργήσουν σε συνθήκες lockdown εντός αεροδρομίου λόγω αναμενόμενης απειλής.
Τα γυρίσματα της ταινίας πραγματοποιήθηκαν στο αεροδρόμιο Λα Γκουάρντια της Νέας Υόρκης. Η ταινία προσεγγίζει τα αεροδρόμια ως τόπους όπου οι οικονομικοί διαχωρισμοί καθορίζουν τις ατομικές εμπειρίες των ταξιδιωτών.
Η σκηνοθέτης ακολουθεί την αναμονή τεσσάρων γυναικών, με τις επιβάτιδες να ανταλλάσουν πληροφορίες, να παίρνουν μέτρα προφύλαξης κατά της επιδημικής γρίπης και να παρακολουθούν ειδήσεις που προειδοποιούν για την προσέλευση ενός σμήνους κουνουπιών αποκαλυπτικών διαστάσεων. Η τελευταία είδηση είναι ένα φαινόμενο που θα μπορούσε να διαταράξει την ομαλή προοπτική του ταξιδιού, αντιπροσωπεύοντας μια αόρατη απειλή σε όλα όσα διαδραματίζονται στην ταινία.
Η συνήθης νευρικότητα του ταξιδιώτη είναι σε συνάρτηση με ήχους, περαστικές εικόνες και απρόσωπες συναντήσεις, ενώ τα smartphoneς παίζουν το ρόλο φρουρού της συναισθηματικής ισορροπίας των ιδιοκτητών τους. Οι ταξιδιώτισσες ανταλλάσουν ρόλους με το προσωπικό του αεροδρομίου σε μια προσπάθεια να αποφύγουν την προσωπική επαφή.
Η κινηματογράφηση δημιουργεί την αίσθηση ντοκιμαντέρ ενώ οι διάλογοι θυμίζουν στιχομυθίες και οι ηθοποιοί κινούνται σαν μέσα σε όνειρο. Η Ιωάννα Χαστά μετακινείται από τον ένα ρόλο στον άλλο και ανταποκρίνεται στους σουρεαλιστικούς διαλόγους με απόλυτη φυσικότητα. Ο Γουώλτερ Μπέντζαμιν (Walter Benjamin) έγραψε «Στις ταινίες αυτό που μετράει είναι ο ηθοποιός να αντιπροσωπεύει τον εαυτό του απέναντι στο κοινό». Απαιτείται από τους ηθοποιούς εξαιρετική μαεστρία και τεχνική στη συγκεκριμένη ταινία ώστε να παρουσιαστούν φυσικοί σαν να μην τους βλέπει η κάμερα και να επιτρέψουν έτσι στο χώρο και τα συμβάντα να διηγηθούν την ιστορία.
Η ερμηνεία της Ιωάννας Χαστά καταφέρνει ακριβώς αυτό με μεγάλη φυσικότητα, αλλά και εκφράζοντας μέσα από τη σιωπή την πολυπλοκότητα κάτω από την επιφάνεια.Η ταινία προβλήθηκε για ένα μήνα στην γκαλερί Company της Νέας Υόρκης και απέσπασε εξαιρετικές κριτικές, μια εκ των οποίων στο γνωστό περιοδικό New Yorker.
Μπορείτε να τη δείτε εδώ: https://vimeo.com/222065000
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ειδήσεις
- Υποχώρησε απότομα πέντε βαθμούς Κελσίου η επιφανειακή θερμοκρασία της θάλασσας. Τι προκάλεσε το σπάνιο καιρικό φαινόμενο;
- Σοβαρή κρίση στη σχέση ζευγαριού της ελληνικής σόουμπιζ! Δεν μένουν πλέον μαζί! Τι συμβαίνει; (pics)
- Δηλητηρίαση από αλκοόλ έδειξαν οι τοξικολογικές για την 14χρονη Κατερίνα από τη Σαντορίνη
- Δηλητηρίαση από αλκοόλ έδειξαν οι τοξικολογικές για την 14χρονη Κατερίνα από τη Σαντορίνη
- Η απομυθοποίηση της Jennifer Lopez: Η φωτό που δείχνει το πραγματικό της σώμα
- Ανακοίνωση για την εξέλιξη της νόσου COVID-19 στη χώρα μας (31/5/2020)
- Κορονοϊός: Δύο νέα κρούσματα στην Ελλάδα
- Ηχηρό μήνυμα Φλώρου στην Τουρκία: Έτοιμοι να συντρίψουμε όποιον μας υποτιμήσει
- Αναζωπύρωση της επιδημίας στη Βόρεια Μακεδονία - Παρατάθηκε η κατάσταση έκτακτης ανάγκης
- Τρία χωριά όνειρο στην Ήπειρο
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις thestival.gr
- Ιωάννα Χαστά: Mια Θεσσαλονικιά διαπρέπει στη Νέα Υόρκη
- Μείωση ΦΠΑ: Ποια προϊόντα και υπηρεσίες θα είναι πιο φθηνά από αύριο
- Πρωτόγνωρες σκηνές στις ΗΠΑ: Bρέθηκε πτώμα άνδρα με μώλωπες στη Μινεάπολη
- Δηλητηρίαση από αλκοόλ έδειξαν οι τοξικολογικές για την 14χρονη Κατερίνα από τη Σαντορίνη
- Χώρες που χρωστούν τα ονόματά τους στην ελληνική γλώσσα
- Η κρεατομηχανή των fake news πιάνει παιδιά, οι "προοδευτικοί" σιωπούν
- Άρση κάθε ηλικιακού περιορισμού στην αθλητική δραστηριότητα της χώρας
- Δύο νέα κρούσματα κορωνοϊού στην Ελλάδα - Κανένας νέος θάνατος
- Απολύσεις ανακοίνωσε η Emirates λόγω της πρωτοφανούς κρίσης που επέφερε η πανδημία
- Τελευταία Νέα thestival.gr
- Ιωάννα Χαστά: Mια Θεσσαλονικιά διαπρέπει στη Νέα Υόρκη
- ΗΠΑ: Ο Τραμπ δεν θα καλέσει την Εθνοφρουρά επί του παρόντος για την καταστολή των ταραχών
- Αναζωπύρωση της επιδημίας κορωνοϊού στα Σκόπια
- Όταν ο Σμιθ... τρέλανε τον Λεμπρόν με την «γκάφα» του αιώνα (VIDEO)
- Η κρεατομηχανή των fake news πιάνει παιδιά, οι "προοδευτικοί" σιωπούν
- Απολύσεις ανακοίνωσε η Emirates λόγω της πρωτοφανούς κρίσης που επέφερε η πανδημία
- Άρση κάθε ηλικιακού περιορισμού στην αθλητική δραστηριότητα της χώρας
- Δηλητηρίαση από αλκοόλ έδειξαν οι τοξικολογικές για την 14χρονη Κατερίνα από τη Σαντορίνη
- Μείωση ΦΠΑ: Ποια προϊόντα και υπηρεσίες θα είναι πιο φθηνά από αύριο
- Εκπρόσωπος Ερντογάν: Δεν ανοίγει προς το παρόν ως τζαμί η Αγιά Σοφιά
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ειδήσεις
- Δολοφονία George Floyd: Εκατοντάδες διαδηλωτές σε Λονδίνο και Βερολίνο
- Corriere della Sera: Ο κορωνοϊός έφερε πιο κοντά Ελλάδα και Ιταλία
- Premier League - Αρνητικά σε κορωνοϊό 1.130 τεστ
- Οι Αμερικανοί εξετάζουν την αποστολή στρατευμάτων στην Τυνησία
- Ο Αλκίνοος Ιωαννίδης live από τον Φάρο του ΚΠΙΣΝ
- Αμπντούλ-Τζαμπάρ: «Ο ρατσισμός στις ΗΠΑ είναι σαν την σκόνη στον αέρα»
- Τεμαχισμένα ζαρκάδια, καρχαρίες στη φορμόλη και εκατομμύρια δολάρια: Έχει η τέχνη όρια;
- Massive, rotating disk Galaxy spotted 12.3 billion light-years away
- Κύπρος: Και δεύτερο πτώμα στην οικία που βρέθηκε μαχαιρωμένη γυναίκα
- Χωριό - «φάντασμα» βρίσκεται βυθισμένο σε λίμνη – Η συγκλονιστική ιστορία του