Η πειρατεία μειώνει τα έσοδα των βιντεοπαιχνιδιών κατά 19% σύμφωνα με νέα μελέτη

Μια νέα μελέτη αποκαλύπτει ότι η πειρατεία λογισμικού μπορεί να μειώσει τα έσοδα των εκδοτών βιντεοπαιχνιδιών κατά 19% κατά μέσο όρο,  κάθε εβδομάδα μετά την κυκλοφορία, εάν είναι διαθέσιμο ένα "σπασμένο" αντίγραφο του παιχνιδιού.

Η έρευνα, που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Entertainment Computing, εξέτασε τις επιπτώσεις της τεχνολογίας προστασίας Denuvo στις πωλήσεις παιχνιδιών για υπολογιστές.

Ο William Volckmann, ερευνητικός συνεργάτης του

Πανεπιστημίου της Βόρειας Καρολίνας, ανέλυσε 86 παιχνίδια που προστατεύονταν από το Denuvo και κυκλοφόρησαν στο Steam μεταξύ Σεπτεμβρίου 2014 και τέλους 2022. Η μελέτη επικεντρώθηκε στις πρώτες 12 εβδομάδες μετά την κυκλοφορία, καθώς αυτή η περίοδος θεωρείται κρίσιμη για τις πωλήσεις των περισσότερων παιχνιδιών.

Η μεθοδολογία του Volckmann βασίστηκε στη σύγκριση των εσόδων πριν και μετά το "σπάσιμο" της προστασίας Denuvo. Καθώς ο χρόνος εμφάνισης ενός "σπασμένου" αντιγράφου δεν μπορούσε να προβλεφθεί με βάση χαρακτηριστικά όπως η τιμή ή οι κριτικές, ο ερευνητής θεώρησε αυτό το γεγονός ως "πρακτικά εξωγενές" και το χρησιμοποίησε για να διαχωρίσει τα έσοδα σε δύο περιόδους: πριν και μετά τη διαθεσιμότητα του "σπασμένου" αντιγράφου.

Λόγω της έλλειψης δημόσια διαθέσιμων δεδομένων πωλήσεων, ο Volckmann χρησιμοποίησε εναλλακτικούς δείκτες για να εκτιμήσει τη σχετική μείωση των πωλήσεων κάθε εβδομάδα μετά την κυκλοφορία. Αυτοί οι δείκτες περιλάμβαναν τον αριθμό νέων κριτικών χρηστών στο Steam και, για single player παιχνίδια, τον μέσο αριθμό ενεργών παικτών.

Τα αποτελέσματα της μελέτης έδειξαν ότι τα σχετικά έσοδα τις εβδομάδες μετά την εμφάνιση ενός "σπασμένου" αντιγράφου ήταν χαμηλότερα σε σύγκριση με τις προβλέψεις για παιχνίδια που παρέμεναν προστατευμένα την ίδια περίοδο. Η επίδραση αυτή ήταν στατιστικά σημαντική (p

Keywords
Τυχαία Θέματα