Το AMD FSR χρησιμοποιεί την τεχνολογία… Lanczos που υπάρχει δεκαετίες τώρα
Όταν η AMD ανακοίνωσε ότι εργαζόταν στην ανάπτυξη του αντίπαλου δέους του Nvidia DLSS με την ονομασία FSR ή FidelityFX Super Resolution, τον δικό της δηλαδή αλγόριθμο βελτιστοποίησης και αναβάθμισης της εικόνας (upscaling) κανείς δεν γνώριζε πως θα λειτουργεί. Θα χρησιμοποιούσε μηχανική εκμάθηση ή κάποια άλλη τεχνική upscaling;
Αν και η AMD ισχυρίστηκε ότι ο αλγόριθμος αναπτύχθηκε
Το παραπάνω ωστόσο δεν σημαίνει ότι η AMD δεν έκανε πολλά περισσότερα πράγματα από την επαναχρησιμοποίηση του αλγόριθμου Lanczos. Το FSR περιλαμβάνει πολλές βελτιστοποιήσεις που του επιτρέπουν να τρέχει ταχύτερα καθώς και ορισμένα νέα φίλτρα που βοηθούν στην αφαίρεση τυχόν ανωμαλιών (halos) που προκαλούνται από το sharpening της εικόνας.
Το σπουδαιότερο ωστόσο από όλα όσα έκανε η AMD με την τεχνολογία FidelityFX Super Resolution είναι ότι «έβαλε πλάτη» για να δημιουργηθεί μία λύση ανοιχτού κώδικα που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί από όλες τις εταιρείες ανάπτυξης παιχνιδιών στις εφαρμογές και στα παιχνίδια τους, με τους developers μάλιστα να μπορούν να την εφαρμόσουν επιλεκτικά μόνο στο 3D rendered περιεχόμενο και όχι παντού -όπως σε κείμενο ή σε στοιχεία του UI. Παρόλα αυτά, κανείς δεν μπορεί να σταματήσει τους developers από το να το χρησιμοποιήσουν για να κάνουν upscale τα πάντα.
Η εταιρεία κατάφερε να πείσει αρκετούς developers να υιοθετήσουν την τεχνολογία της και έτσι σήμερα υπάρχουν τουλάχιστον δύο ντουζίνες παιχνίδια που υποστηρίζουν FSR συμπεριλαμβανομένων και των μηχανών γραφικών Unreal Engine και Unity Engine.
Η Nvidia έχει υιοθετήσει τον αλγόριθμο sharpening και upscaling Lanczos στους drivers της εδώ και αρκετά χρόνια, αν και με τη μορφή φίλτρου. Αν και πιστεύουμε απόλυτα ότι θα μπορούσε να πείσει τους developers -εδώ και πολύ καιρό- να ενσωματώσουν την τεχνολογία Lanczos στα παιχνίδια τους αντί για το temporal upscaling (ή σε συνδυασμό) πίσω στην εποχή Pascal εντούτοις για τους δικούς της λόγους προχώρησε στην ανάπτυξη του DLSS, του δικού της αλγόριθμου βελτιστοποίησης και αναβάθμισης της εικόνας που βασίζεται στη τεχνητή νοημοσύνη και μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο από τις δικές της κάρτες γραφικών. Και για να είμαστε δίκαιοι, το DLSS 2.0 και οι μεταγενέστερες εκδόσεις του λειτουργούν πολύ καλά, αναμφισβήτητα καλύτερα από τoν αλγόριθμο resampling Lanczos. Παρόλα αυτά, το FSR μπορεί να αξιοποιηθεί από οποιαδήποτε κάθε κάρτα γραφικών DirectX 11 ή μεταγενέστερη, ανεξαρτήτου κατασκευαστή, αρχιτεκτονικής κ.λπ.
Γιατί όμως χρειάστηκε τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα για να φτιαχτεί κάτι τέτοιο; Αν μία εταιρεία που βρίσκεται πίσω από ένα από τα δημοφιλέστερα graphics API -π.χ. η Microsoft και το DirectX ή η Khronos και το Vulkan/OpenGL - είχε ενσωματώσει την τεχνολογία Lanczos και την προωθούσε ως μία χρήσιμη λειτουργία στους προγραμματιστές παιχνιδιών πριν από καιρό θα απολαμβάναμε εξαιρετικής ποιότητας γραφικά εδώ και πέντε ή δέκα χρόνια. Όμως τότε, οι χρήστες θα κρατούσαν ένα ή περισσότερα χρόνια παραπάνω τις κάρτες γραφικών τους προτού προχωρήσουν σε αναβάθμιση, και αυτό ενδεχομένως δεν ήταν -τουλάχιστον μέχρι πρόσφατα- προς το συμφέρον των AMD και Nvidia. Σε κάθε περίπτωση, ακόμα και αν πρόκειται για μία τροποποιημένη έκδοση του γνωστού, εδώ και δεκαετίες αλγόριθμου Lanczos, η τεχνολογία FSR ή FidelityFX Super Resolution είναι μία εξαιρετικά χρήσιμη τεχνολογία, από την οποία μπορούν να επωφεληθούν όλοι οι χρήστες.
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Τεχνολογία
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Insomnia
- Τελευταία Νέα Insomnia
- Το AMD FSR χρησιμοποιεί την τεχνολογία… Lanczos που υπάρχει δεκαετίες τώρα
- Η Apple ανακοίνωσε νέα χαρακτηριστικά για το iPhone για την ανίχνευση παιδικής κακοποίησης
- Η 4η σεζόν του Stranger Things έρχεται το 2022
- Ο Firefox έχασε 46 εκατομμύρια χρήστες τα τελευταία 3 χρόνια
- Η Apple θα σαρώνει τις συσκευές iPhone στις ΗΠΑ για φωτογραφίες παιδικής κακοποίησης
- Η 3η γενιά selfie κάμερας κάτω από την οθόνη της Oppo φέρνει καλύτερης ποιότητας φωτογραφίες
- Το PlayStation 5 δεν πωλείται πια με… χασούρα για τη Sony
- Το Spotify δοκιμάζει ένα νέο επίπεδο συνδρομής με διαφημίσεις και κόστος $1 ανά μήνα
- Η Tencent περιορίζει τη διάρκεια παιχνιδιού στα παιδιά στο Honor of Kings
- Το Xbox Game Pass είναι σχεδόν σίγουρο ότι έρχεται στο Android TV
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Τεχνολογία
- Νέο South Park παιχνίδι είναι υπό ανάπτυξη και δεν θα είναι 2D
- Η Take-Two έχει τρία μη ανακοινωμένα ports ή remaster στα σκαριά
- Midsommar - Δείτε δωρεάν μία ξεχωριστή και υπέροχη ταινία τρόμου
- [Προσφορά GoG]: Τέσσερα δωρεάν παιχνίδια για υπολογιστές δώρο από την γνωστή ιστοσελίδα!
- Πρόστιμο $85M στο Zoom για κατάχρηση προσωπικών δεδομένων
- Η Tesla συμφωνεί στον διακανονισμό ύψους $1.5M για την υπόθεση των μπαταριών
- [Προσφορές Android #3]: 16 επί πληρωμή εφαρμογές δωρεάν για λίγες ημέρες
- Νέες εικόνες από τα γυρίσματα της σειράς The Last of Us του HBO
- Shotcut - Δωρεάν και ανοικτού κώδικα πρόγραμμα επεξεργασίας βίντεο
- CoD Black Ops Cold War/Warzone: Νέες μάχες με Season 5