Το πρώτο ψηφιακό αρχείο ιστορίας βιντεοπαιχνιδιών ανοίγει τις πύλες του

13:16 7/2/2025 - Πηγή: Insomnia

Το Ίδρυμα Ιστορίας Βιντεοπαιχνιδιών (VGHF) εγκαινιάζει την πρώτη ψηφιακή βιβλιοθήκη του, προσφέροντας δωρεάν πρόσβαση σε σπάνιο υλικό για την ιστορία των βιντεοπαιχνιδιών.

Το Video Game History Foundation (VGHF) ανακοίνωσε το λανσάρισμα της ψηφιακής του βιβλιοθήκης στη διεύθυνση library.gamehistory.org, προσφέροντας ελεύθερη πρόσβαση σε ένα εκτενές αρχείο ιστορικού υλικού

για τα βιντεοπαιχνίδια.

Η βιβλιοθήκη, που ξεκίνησε να δημιουργείται το 2017, περιλαμβάνει πάνω από 1.500 ψηφιοποιημένα περιοδικά βιντεοπαιχνιδιών, έγγραφα ανάπτυξης παιχνιδιών, σπάνιο προωθητικό υλικό και εμπορικούς καταλόγους. Σύμφωνα με το VGHF, το υλικό περιλαμβάνει μοναδικά έγγραφα από την παραγωγή γνωστών τίτλων όπως η σειρά Myst και υλικό από εταιρείες όπως η Konami και η FromSoftware.



Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στα αρχεία του Mark Flitman, πρώην παραγωγού βιντεοπαιχνιδιών σε εταιρείες όπως η Konami και η Acclaim, τα οποία προσφέρουν μια μοναδική ματιά στην επιχειρηματική πλευρά της βιομηχανίας των βιντεοπαιχνιδιών κατά τη δεκαετία του '90 και του 2000.

Ο Norm Caruso, γνωστός ως Gaming Historian, χαρακτηρίζει τη βιβλιοθήκη ως "τεράστιο πόρο" για την έρευνα, ενώ ο Chris Kohler της Digital Eclipse τονίζει τη σημασία της για τη δημιουργία διαδραστικών ντοκιμαντέρ για παιχνίδια.

Η πλατφόρμα χρησιμοποιεί προηγμένα συστήματα αρχειοθέτησης όπως το ArchivesSpace και το Preservica, ενώ διαθέτει εξειδικευμένα εργαλεία αναγνώρισης κειμένου που καθιστούν όλο το υλικό πλήρως αναζητήσιμο. Το VGHF διευκρινίζει ότι η βιβλιοθήκη ακολουθεί τις οδηγίες δίκαιης χρήσης της αμερικανικής νομοθεσίας περί πνευματικών δικαιωμάτων.

Η Kate Willaert, ιστορικός βιντεοπαιχνιδιών, επαίνεσε την ακρίβεια των χρονολογικών στοιχείων της βιβλιοθήκης, ενώ η Holly Nielsen τονίζει τη σημασία της για μελλοντικούς ερευνητές και ιστορικούς. Το ίδρυμα σχεδιάζει να συνεχίσει να εμπλουτίζει τη συλλογή του και καλεί δημιουργούς παιχνιδιών να συνεισφέρουν υλικό στο αρχείο, ενώ παράλληλα αγωνίζεται για την αλλαγή της νομοθεσίας που περιορίζει την ψηφιακή πρόσβαση σε παλαιά βιντεοπαιχνίδια.


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Keywords
Τυχαία Θέματα