«Γυάλινος κόσμος», live streaming και η τεχνολογία στον Τένεσι Ουίλιαμς
Αυτός ο κόσμος παραείναι εύθραυστος για να ανακαλύπτει διαρκώς νέα καθρεφτίσματα του ειδώλου του στον φανταστικό, κρυστάλλινο μικρόκοσμο της Λόρα Ουίνγκφιλντ.
Από τον Γιώργο ΠαπαγιαννάκηΟ σκηνοθέτης Γιώργος Νανούρης στο σημείωμά του επιχείρησε μια ευλογοφανή διασύνδεση του σύγχρονου εγκλεισμού με το δράμα της μεταπολεμικής αμερικανικής οικογένειας κάτω από τον ζυγό του ονείρου και της ανάγκης για φυγή, ωστόσο τίποτα δεν μπορεί να αποσοβήσει το γεγονός ότι
Η ευφάνταστη όσο και χειρουργικής ακρίβειας εργαλειοθήκη της βιντεολήψης ουδόλως υπονόμευσε την «αύρα» του ζωντανού, απεναντίας μάλιστα, επιχείρησε μια «μεταγλώττιση» και φιλτράρισμα της ποιητικής στόφας του κειμένου. Αυτή η συνθήκη αποδείχτηκε ενδιαφέρουσα, εάν λάβουμε υπόψη ότι ο ίδιος ο Ουίλιαμς είχε προβλέψει για τον «Γυάλινο κόσμο» ένα είδος εμβόλιμων λεζαντών, προκειμένου να τονίζεται σε κάθε σκηνή «συγκεκριμένο σημείο που, από δομική άποψη, είναι και πιο σημαντικό».
Παρ’ όλα αυτά, η χρήση της τεχνολογίας για τον Ουίλιαμς δεν σταματά στον επεξηγηματικό σκοπό των προβολών. Ο Τζέιμς Ρέινολντς επενδύει κατά κόρον στην επιχειρηματολογία για τη λειτουργία των τεχνολογικών μέσων στα έργα του Αμερικανού συγγραφέα, όπου το ηλεκτρικό, το τηλέφωνο, ο κινηματογράφος, το γραμμόφωνο, η τηλεόραση συνιστούν σύμβολα απόδρασης από την πραγματική ζωή και καταβύθισης στο φάσμα των ψευδαισθήσεων. Ειδικά στον «Γυάλινο κόσμο» η τεχνολογία δεν είναι παρά μια τρανή απόδειξη για την περιθωριοποίηση των προσώπων και την απομάκρυνσή τους από θνησιμαία αρχέτυπα, όπως η αστική οικογένεια, για τον κοινωνικό μαρασμό και την επέλαση των ψυχρών εργασιακών σχέσεων. Για τον Τομ Ουίνγκφιλντ «πολλοί σαν αυτόν είναι ποιητές παρά μηχανικοί», «η εγκατάλειψη στις μηχανές είναι μια διαστροφή της ανδρικής φύσης» και η εμμονή του με τον κινηματογράφο αποκρυσταλλώνεται ως μια ιδεατή βίωση της ρήσης του τελευταίου μονολόγου του («να βρω στην κίνηση αυτό που είχε χαθεί στον χώρο»). Όσο για την αδελφή του, Λόρα, η ηλεκτροδυναμική αποδεικνύεται ασύμβατη με το γεμάτο κεριά και φαντασία προσωπικό της σκηνικό και η χρησιμότητα του φωνογράφου της περιορίζεται αποκλειστικά σε ρόλο οχυρού από την αδήριτη πραγματικότητα.
Επανακάμπτοντας στη ζώσα σκηνική λειτουργία, το αποτέλεσμα της σκηνοθεσίας του Εθνικού Θεάτρου άφησε έκθετες τις κομβικές αλληλοπεριχωρήσεις ποίησης και ρεαλισμού, ενώ το στοιχείο της μνήμης που διαπνέει την προβληματική του Oυίλιαμς παρέμεινε ασπόνδυλο: ο Τομ-Κωνσταντίνος Μπιμπής εξέθετε τις θύμησές του χωρίς να τις σκηνοθετεί ενεργητικά στα μάτια του κοινού και χωρίς να συλλαμβάνει τις λεπτές ψυχολογικές διακυμάνσεις σε σχέση τόσο με όσα έχουν ήδη συντελεστεί όσο και με τον παρόντα χρόνο της εξομολόγησης. Η παρουσία της Αννας Μάσχα (Αμάντα) λειτούργησε σε ικανό βαθμό ως ένας εκ των πυλώνων του οικογενειακού δράματος, παρότι έμειναν αναξιοποίητες πολλές ερμηνευτικές αποχρώσεις. Ο Αναστάσης Ροϊλός (Τζιμ) έδωσε ένα δυναμικό δείγμα της εισβολής του έξω κόσμου, επιτρέποντας να διαφανούν και ορισμένες εσώτερες ρωγμές. Τέλος, η Λόρα της Λένας Παπαληγούρα (με βάση την πρόσφατη παραστασιογραφία) θα μπορούσε να καταγραφεί ως η πλέον εμβριθής και λεπτουργική απόδοση μιας απόκοσμης παρουσίας με φωτεινές μύχιες πληγές και με ένα μυστηριακό μεγαλείο, στον αντίποδα της καχεξίας και της ακινησίας της, που, δυστυχώς, στο τέλος τραυματίζεται από ένα γραφικό tableau vivant, ένα ποζάρισμα ανάμεσα σε υπερμεγέθεις… μινιατούρες.
Θεατρολόγος – κριτικός, μέλος της ΕΛΕΚΘΕΠΤΕ
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ειδήσεις
- Σε τροχιά εξόδου από την πολιτική ο Χρήστος Ταραντίλης - Αντίθετος στη λάσπη
- Χαλκιδική: Εξαφανίζουν παραλία - Στο δρόμο οι κάτοικοι
- Ο Γιώργος Λιανός έγινε μπαμπάς για τέταρτη φορά
- Συντάξεις: Έρχονται νέα αναδρομικά από 1.000 έως 21.000 ευρώ για 11-60 μήνες -[αναλυτικοί πίνακες].
- Πυρκαγιά σε κατάστημα στο κέντρο της Αθήνας
- Πότε θα εμβολιαστούν οι ευπαθείς ομάδες – Πώς θα ειδοποιηθούν
- Δημήτρης Λιγνάδης: Δεν βρίσκονται μάρτυρες υπεράσπισης - Λιγομίλητος στη φυλακή
- Ποιοι 18χρονοι πρέπει να υποβάλουν φέτος φορολογική δήλωση
- Εμφύλιος στο ΣΥΡΙΖΑ: Πιάστηκαν στα χέρια σε νομαρχιακή
- Κουφοντίνας: Δεν θέλω να πεθάνω, αλλά...
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Dimokratianews
- «Η Τουρκία θα καταλάβει το Καστελόριζο»
- Βράζει η βάση της Ν.Δ.! Ο Μητσοτάκης «όμηρος» ένοχων μυστικών
- Τουρκική προπαγάνδα σε ελληνικό έδαφος
- Δίκη και Αιδώς
- Πλήρης αποτυχία των πειραματισμών
- Από τον Παλαμά στον Λιγνάδη…
- Το της «Δημοκρατίας» 27/02/2021
- «Γυάλινος κόσμος», live streaming και η τεχνολογία στον Τένεσι Ουίλιαμς
- Η Σακελλαροπούλου στην επέτειο της Α΄ Εθνικής Συνέλευσης στη Νέα Επίδαυρο
- Τελευταία Νέα Dimokratianews
- «Γυάλινος κόσμος», live streaming και η τεχνολογία στον Τένεσι Ουίλιαμς
- Δίκη και Αιδώς
- Η Σακελλαροπούλου στην επέτειο της Α΄ Εθνικής Συνέλευσης στη Νέα Επίδαυρο
- Πλήρης αποτυχία των πειραματισμών
- Βράζει η βάση της Ν.Δ.! Ο Μητσοτάκης «όμηρος» ένοχων μυστικών
- Από τον Παλαμά στον Λιγνάδη…
- Το της «Δημοκρατίας» 27/02/2021
- «Η Τουρκία θα καταλάβει το Καστελόριζο»
- Τουρκική προπαγάνδα σε ελληνικό έδαφος
- Στράτος Σβάρνας στο ΟΠΑΠ Game Time: «Με καθαρό μυαλό και σίγουροι για τη νίκη στο ντέρμπι»
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ειδήσεις
- Μπιμπίλας: θα απαγορευτεί διά ροπάλου η οντισιόν κατά μόνας
- Αλτσχάιμερ: Αυτοί οι «τύποι» ανθρώπων το εμφανίζουν νωρίτερα
- Παγώνη: Δεν έχει νόημα αυτού του είδους το lockdown, να ανοίξουν σχολεία και λιανεμπόριο
- Συρία: Τέσσερα παιδιά έχασαν τη ζωή τους σε πυρκαγιά στον καταυλισμό Αλ Χολ
- Μπιμπίλας για υπόθεση Λιγνάδη: Έχω μείνει άναυδος
- Εγγραφο της ΕΛ.ΑΣ προειδοποιούσε για επιθέσεις σε αστυνομικές υπηρεσίες λόγω Κουφοντίνα
- Έρευνα: Γιατί πρέπει να σταματήσεις να τρως συχνά μακαρονάδες;
- Τραγωδία στην άσφαλτο: Νεκρή 52χρονη - «Καρφώθηκε» ρόδα φορτηγού στο παρμπρίζ της
- Κορονοϊός: Όλα δείχνουν παράταση του lockdown μέχρι τις 15 Μαρτίου - Αγωνία για τις μεταλλάξεις
- SMS 13032: Αυτό το μήνυμα θα στέλνετε για τις αγορές σας - Έτοιμο το νέο σύστημα