Ψηφιακή βόλτα στο Μουσείο

Ψηφιακή βόλτα στο Μουσείο 28.12.2017Τέχνες

1.743.820 ευρώ για τις εικονικές επισκέψεις στην Ακρόπολη

Από τη
Γιώτα Βαζούρα

Θέλετε να θαυμάσετε την εντυπωσιακή ζωφόρο του Παρθενώνα ή τις περίφημες αρχαϊκές Κόρες που κοσμούν το Μουσείο της Ακρόπολης μονάχα με ένα κλικ στον υπολογιστή σας; Σε λίγο καιρό το παραπάνω σενάριο θα είναι εφικτό μέσα από το Ψηφιακό Μουσείο Ακρόπολης, για τη δημιουργία του οποίου έγινε

χθες ένα σημαντικό βήμα.

Οπως ανακοινώθηκε από την Περιφέρεια Αττικής, προ ημερών έπεσαν οι υπογραφές για την ένταξη της πράξης «Δημιουργία Ψηφιακού Μουσείου Ακρόπολης στο Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αττικής 2014-2020» και στον Αξονα Προτεραιότητας 02 «Διάδοση και Ανάπτυξη Καινοτόμων Προϊόντων και Υπηρεσιών των ΜΜΕ με τη χρήση ΤΠΕ». Πρόκειται για ένα μεγαλεπήβολο έργο, συνολικού προϋπολογισμού 1.743.820 ευρώ, το οποίο προβλέπει τη δημιουργία μιας πολυδιάστατης ιστοσελίδας, στα πρότυπα μεγάλων μουσείων του εξωτερικού, για το Μουσείο της Ακρόπολης, που θα επιτρέπει στον χρήστη να γνωρίζει καλύτερα τους θησαυρούς του πολιτιστικού οργανισμού.

Οι «αίθουσες»

Πώς θα είναι διαρθρωμένες όμως οι «αίθουσες» του ψηφιακού μουσείου;
Οπως έχει γίνει γνωστό, σερφάροντας στην ιστοσελίδα θα μπορεί να βρίσκει κανείς πληροφορίες για τον οργανισμό αλλά και για την οργάνωση της επίσκεψής του σε αυτό καθώς και πληροφορίες για την πλούσια συλλογή έργων τέχνης, τα οποία ξεπερνούν τα 10.000 στον αριθμό.

Μάλιστα, μέσα στον συγκεκριμένο ιστοχώρο θα υπάρξει και διαδικτυακό «εικονικό» μουσείο, όπου ο επισκέπτης θα μπορεί να προγραμματίσει την επίσκεψή του σύμφωνα με τα προσωπικά του ενδιαφέροντα, να δημιουργήσει τη δική του «συλλογή» επιλέγοντας αντικείμενα της αρεσκείας του αλλά και να αλληλεπιδράσει με μια από τις διαδραστικές πολυμεσικές εφαρμογές που θα δημιουργηθούν για χρήση τόσο στον φυσικό χώρο του μουσείου όσο και στο διαδίκτυο.

Τα παιδιά, φυσικά, στο ψηφιακό αυτό μουσείο θα έχουν το δικό τους ξεχωριστό στέκι, μια παιδική λέσχη μέσω της οποίας θα μπορούν να ξεναγηθούν και να γνωρίσουν τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό παίζοντας διαδραστικά και ψυχαγωγικά παιχνίδια.
Το έργο ακόμη προβλέπει την ανάπτυξη 24 διαδραστικών και διαδικτυακών ψηφιακών εφαρμογών σε δύο γλώσσες (ελληνικά και αγγλικά) με την προμήθεια και την εγκατάσταση του απαραίτητου εξοπλισμού για την παρουσίαση και την υποστήριξη των εφαρμογών στον φυσικό χώρο του μουσείου.

Τέλος, θα δημιουργηθεί ακόμη μια ιδιαίτερα σημαντική εφαρμογή για τη διαχείριση των πολυμεσικών αυτών εφαρμογών (back office) από το προσωπικό του μουσείου αλλά και την εκπαίδευση των εργαζομένων, προκειμένου να είναι σε θέση να χειρίζονται και να ενημερώνουν τις εφαρμογές και τις εγκαταστάσεις.

Keywords
Τυχαία Θέματα