«Το γυμνό χωράει στην τέχνη»

«Το γυμνό χωράει στην τέχνη»18.12.2018Τέχνες

Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου παρουσιάζει από σήμερα στη Στέγη το νέο έργο του, μια ωδή στη χορογράφο Πίνα Μπάους

Από τη
Γιώτα Βαζούρα

Μετά το Βούπερταλ ήρθε η σειρά της Αθήνας. Εννέα χρόνια μετά τον αιφνίδιο θάνατο της Πίνα Μπάους ο Δημήτρης Παπαϊωάννου αποδέχθηκε την πρόταση του Χοροθεάτρου της, που έχει έδρα το Βούπερταλ, να ετοιμάσει μια μοναδική χορογραφία για λογαριασμό της εμβληματικής ομάδας. Το έργο, στο οποίο γεφυρώνεται το σύμπαν της διάσημης δημιουργού με την καλλιτεχνική ιδιοσυγκρασία του διαπρεπούς Ελληνα, έκανε την πρεμιέρα του τον περασμένο Μάιο στο Βούπερταλ και σήμερα αρχίζει στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, που έχει αναλάβει και τη συμπαραγωγή του.

Με αφορμή την έναρξη των παραστάσεων -θα διαρκέσουν έως τις 21 Δεκεμβρίου- χθες το μεσημέρι ο Ελληνας χορογράφος και μέλη της ομάδας της Πίνα Μπάους μίλησαν στους δημοσιογράφους για το «New Piece 1 - Since she», τα εισιτήρια του οποίου έκαναν φτερά από τις πρώτες ώρες της προπώλησης.

«Δεν ήμουν ποτέ φίλος με την Πίνα Μπάους. Την ήξερα και την έβλεπα, ενώ είχαμε πρωτογνωριστεί στην Κωνσταντινούπολη. Είναι χαρακτηριστικό πως κατά το ήμισυ η ομάδα αποτελείται πια από χορευτές που ποτέ δεν είχαν γνωρίσει τη σπουδαία χορεύτρια και χορογράφο» σχολίασε ο κ. Παπαϊωάννου, περιγράφοντας την παράσταση ως «μια σειρά από ισορροπίες, από οπτικές απάτες και εφευρέσεις με διάφορα σημεία, τα οποία είχαν ως στόχο να δημιουργήσουν μια συναισθηματική εμπειρία στους θεατές μου. Εξάλλου, αυτό αναζητώ τα τελευταία χρόνια στις δουλειές μου».

Οπως τόνισε ο διεθνούς φήμης Ελληνας χορογράφος, αν και γνώριζε εξαρχής ότι η ενασχόλησή του με το συγκεκριμένο έργο θα ήταν δύσκολη υπόθεση, εντούτοις δεν θα μπορούσε σε καμία περίπτωση να αρνηθεί αυτή την άκρως δελεαστική πρόταση.

«Δεν θα μπορούσα»

«Δεν θα μπορούσα να ανεχτώ τον εαυτό μου στο νεκροκρέβατό μου, αν δεν το έκανα» είπε χαρακτηριστικά.

Για μια «συνάντηση ιδιαίτερα συμπυκνωμένη, στην οποία ενώνονται δύο διαφορετικές καλλιτεχνικές οντότητες (σ.σ.: της Πίνα Μπάους και του Δημήτρη Παπαϊωάννου) έκανε λόγο η διευθύντρια των προβών Μπάρμπαρα Κάουφμαν, ενώ και οι υπόλοιποι τρεις χορευτές που βρέθηκαν μαζί του στο πάνελ υποστήριξαν ότι η γνωριμία τους με τον Ελληνα χορογράφο υπήρξε ιδιαίτερα σημαντική.
Πάντως, σε αυτό που όλοι συμφώνησαν ήταν ότι το γυμνό σώμα, το οποίο πρωταγωνιστεί και σε αυτή την παράσταση, «όταν δεν είναι χυδαίο, έχει τη θέση του στη τέχνη, κάτι που συμβαίνει από τα προϊστορικά χρόνια». Μάλιστα, ερωτηθείς αν και σε αυτή την παράστασή του θα είναι ιερόσυλος, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου απάντησε ότι «λόγω υπερβολικής αγάπης γι' αυτήν, είναι πολύ λιγότερο από όσο θα ήθελε».

Διθύραμβικές κριτικές από τον ξένο Τύπο

Η χορευτική παράσταση, η πρώτη που κάνει ο Ελληνας δημιουργός χωρίς την ομάδα του, έχει χαρακτηριστεί από τον ξένο Τύπο «ένα μικρό θαύμα», «ένας ιδιοφυής φόρος τιμής», «μια συγκινητική ωδή στην Πίνα Μπάους», αλλά και «μια παράσταση σαν γλυκό ταξίδι στα άδυτα όπου συναντάμε ζωντανή και γεμάτη ευφορία την ίδια την Πίνα Μπάους», ενώ ο ίδιος ο Παπαϊωάννου παρομοιάζεται με «μάγο του χορού».

Keywords
Τυχαία Θέματα