«Τόσκα» του Τζάκομο Πουτσίνι
Η παραγωγή που σκηνοθέτησε το 2007 ο Νίκος Πετρόπουλος μετά από πρόσκληση του τότε καλλιτεχνικού διευθυντή Στέφανου Λαζαρίδη επιστρέφει.
Τοποθετημένη την περίοδο του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου στην Ρώμη, η παράσταση υπογραμμίζει το στοιχείο της βίας και του σαδισμού, ενώ επιτρέπει στα ακραία συναισθήματα να εκφραστούν με ακόμα μεγαλύτερη ένταση. Στην Β΄ Πράξη της όπερας ο εκβιασμός της πρωταγωνίστριας από τον λάγνο αξιωματικό Σκάρπια και η σκηνή κατά την οποία η Τόσκα τον φονεύει αποκτούν διαστάσεις θρίλερ. Η ασπρόμαυρη αισθητική της παραγωγής και οι υποβλητικοί φωτισμοί δίνουν
Ο Στέφανος Λαζαρίδης σημείωνε για την παραγωγή: «Η μετατόπιση του ιστορικού πλαισίου δεν επηρεάζει το βασικό θέμα της όπερας, που αφορά τα συναισθήματα και τις επιθυμίες των τριών βασικών χαρακτήρων. Φιλοδοξεί όμως να φέρει στο νου εικόνες πολύ πιο οικείες σε όλους μας, από συνθήκες που οι παλιότεροι έχουν ζήσει και οι νεότεροι έχουν ακούσει από αφηγήσεις και δει μέσα από ντοκιμαντέρ και τον κινηματογράφο. Συνθήκες οριακές, που αποτελούν τη βάση για τις συγκρούσεις που πραγματεύεται η όπερα του Πουτσίνι».
Η «Τόσκα» του Νίκου Πετρόπουλου επιστρέφει στο πλαίσιο του αφιερώματος στον σπουδαίο Έλληνα σκηνοθέτη και σκηνογράφο Στέφανο Λαζαρίδη, η θητεία του οποίου στην καλλιτεχνική διεύθυνση του οργανισμού υπήρξε κομβικής σημασίας για την ποιοτική αναβάθμιση της ΕΛΣ.
Στον ρόλο του Σκάρπια ντεμπουτάρει ο Δημήτρης Τηλιακός, ενώ στον ρόλο του τίτλου η Τσέλια Κοστέα.
Μουσική διεύθυνση: Λουκάς Καρυτινός
Σκηνοθεσία-σκηνικά-κοστούμια: Νίκος Σ. Πετρόπουλος
Αναβίωση σκηνοθεσίας: Ίων Κεσούλης
Φωτισμοί: Τζουζέππε ντι Ιόριο
Διεύθυνση χορωδίας: Αγαθάγγελος Γεωργακάτος
Διεύθυνση παιδικής χορωδίας: Κωνσταντίνα Πιτσιάκου
Φλόρια Τόσκα: Τσέλια Κοστέα
Μάριο Καβαραντόσσι: Πάβελ Τσέρνοχ – Δημήτρης Πακσόγλου
Βαρόνος Σκάρπια: Δημήτρης Τηλιακός
Νεωκόρος: Βαγγέλης Μανιάτης
Τσέζαρε Αντζελόττι: Τάσος Αποστόλου
Σαρρόνε: Διονύσης Τσαντίνης
Σπολέττα: Χρήστος Κεχρής
Δεσμοφύλακας: Χρήστος Αμβράζης
Με την Ορχήστρα, την Χορωδία και την Παιδική Χορωδία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής
Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος Εθνικής Λυρικής Σκηνής
Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος
Από 26 Ιανουαρίου έως 9 Φεβρουαρίου
«Μποέμ», «Τόσκα» – Έκθεση αφιερωμένη στον Στέφανο Λαζαρίδη
Κατά την καλλιτεχνική περίοδο 2017/18 πραγματοποιείται αφιέρωμα στον αείμνηστο σκηνοθέτη, σκηνογράφο και πρώην καλλιτεχνικό διευθυντή της ΕΛΣ Στέφανο Λαζαρίδη με τις παραγωγές «Μποέμ» και «Τόσκα», καθώς και μεγάλη έκθεση αφιερωμένη στο έργο του σε Ελλάδα και εξωτερικό, σε συνεργασία με το Μορφωτικό Ίδρυμα της Εθνικής Τράπεζας. Εδώ να σημειωθεί ότι τις προηγούμενες ημέρες παρουσιάστηκε η όπερα «Μποέμ», που σημείωσε ανεπανάληπτη επιτυχία. Η έκθεση πραγματοποιείται στο αίθριο του 4ου ορόφου της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδας στο ΚΠΙΣΝ και αποτελεί μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ, της ΕΒΕ, της ΚΠΙΣΝ Α.Ε. και του ΜΙΕΤ.
O Στέφανος Λαζαρίδης, ένα σπουδαίο κεφάλαιο για την ευρωπαϊκή όπερα, θεωρείται διεθνώς από τους πλέον εμβληματικούς και επιδραστικούς αναμορφωτές του είδους. Ο Λαζαρίδης, ένας «ρομαντικός κυνικός», όπως του άρεσε να αυτοαποκαλείται, ξεκινούσε πάντα από μια ιδέα, με βάση την οποία δημιουργούσε ένα ολόκληρο σκηνικό σύμπαν. Η φιλοσοφία του συνοψιζόταν στην έκφραση με την οποία περιέγραφε την προσέγγισή του στην όπερα: «distorted traditionalism», κάτι σαν «δημιουργικός επαναπροσδιορισμός της παράδοσης». Στα τριάντα χρόνια που εργάστηκε στην Εθνική Όπερα της Αγγλίας στο Λονδίνο, πρότεινε στο βρετανικό αλλά και στο παγκόσμιο κοινό παραγωγές που σήμερα θεωρούνται ιστορικές. Η στενή του συνεργασία με τον σπουδαίο Ντέιβιντ Πάουντνυ, εκτός από τις παραγωγές στο Λονδίνο, είχε ως αποτέλεσμα τρεις εμβληματικές παραγωγές στο Φεστιβάλ του Μπρέγκεντς. Δεν του άρεσαν τα μεγάλα θέατρα (Κόβεντ Γκάρντεν, Βιέννη κ.λπ.), διότι τα θεωρούσε εργοστάσια και ανέλαβε την Λυρική επειδή ήταν μικρή και θα μπορούσε να δουλέψει τα έργα στην κάθε τους λεπτομέρεια. Το έκανε πράγματι: ασχολιόταν μέχρι και με την τελευταία λεπτομέρεια.
Σε διάστημα που αποδείχτηκε εξαιρετικά σύντομο, μόλις μία καλλιτεχνική περίοδο, έθεσε τις βάσεις για τον μετασχηματισμό της Εθνικής Λυρικής Σκηνής από περιφερειακό θέατρο σε έναν οργανισμό ο οποίος θα συνομιλεί ισότιμα με σημαντικά λυρικά θέατρα σε όλο τον κόσμο.
Αντιμετωπίζοντας την όπερα πρωτίστως ως θέαμα, έδωσε μεγάλη σημασία στην σκηνοθεσία των έργων, θέλοντας να αποφύγει την μουσειακή αναπαράσταση και επιλέγοντας μια γλώσσα η οποία θα μπορούσε να απευθυνθεί σε ένα σύγχρονο κοινό. Πίστευε σε διαχρονικά ενδιαφέρουσες σκηνοθεσίες και γι’ αυτό ήδη από την πρώτη του καλλιτεχνική περίοδο επέλεξε να παρουσιάσει σε νέες σκηνοθεσίες έργα του βασικού ρεπερτορίου, όπως η «Τόσκα», η «Μποέμ», η «Κάρμεν», η όπερα «Ορφέας και Ευρυδίκη». Παράλληλα, είχε σκοπό να παρουσιάσει στο αθηναϊκό κοινό διάσημες παραστάσεις, ξεκινώντας από την όπερα «Ο Νίξον στην Κίνα» του Τζον Άνταμς στην σκηνοθεσία του Πήτερ Σέλλαρς.
Εξίσου σημαντικό υπήρξε για τον Λαζαρίδη το μουσικό μέρος. Γι’ αυτό προχώρησε στην διεύρυνση της τάφρου της ορχήστρας στο θέατρο Ολύμπια, ώστε να μπορέσουν να παιχτούν με τον αρμόζοντα τρόπο όπερες με αυξημένες συμφωνικές απαιτήσεις.
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ειδήσεις
- Το φάρμακο εναντίον του καρκίνου βρέθηκε,αλλά είναι φθηνό και δεν το χορηγούν!
- «Ευχές» να πεθάνει το πρώτο μωρό του 2018!
- Θέλετε η καρδιά σας να είναι υγιής; Δείτε ποιες τροφές θα πρέπει να εντάξετε στη διατροφή σας!
- Τρία πράγματα που μπορεί να κρύψει ένας άνδρας από μία γυναίκα
- «Δεν ήθελα να τους σκοτώσω αλλά να τους τιμωρήσω, άκουγα φωνές»
- Σκυλίτσα καθόταν επί δύο εβδομάδες δίπλα στο πτώμα της ιδιοκτήτριάς της
- Απίστευτη προσφορά της Aegean – Ισχύει μέχρι 12 Ιανουαρίου
- Παναθηναϊκός: Αυτός έπεσε στο τραπέζι για Μολέδο και αρνήθηκε ο ΠΑΟΚ
- Παρουσιάστρια «τρέμει» για το… αμαρτωλό παρελθόν της
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις iApopsi
- Τα δίνει… όλα για Μολέδο!
- «Μούφα έξοδος και σικέ το παιχνίδι με το Σκοπιανό»
- Ο αγγελοδιάβολος και οι δημοκρατικές διαδικασίες
- Αυτά είναι τα νέα διόδια στη «Νέα Οδό»
- Ο «γιατρός» αποδείχτηκε απατεώνας και συνελήφθη
- Απαραίτητη η αύξηση του κατώτατου μισθού, λέει ο Χαρίτσης
- «Δεν είμαστε Β. Κορέα και Βενεζουέλα», η απάντηση του Ποταμιού στη συνέντευξη Μπαζιάνα
- Αποκλειστικό: Η μόνη αλήθεια για τον xωρισμό Παπαδοπούλου-Πηλαδάκη και τη σχέση με Ψωμόπουλο
- «Τόσκα» του Τζάκομο Πουτσίνι
- Παπαθανασίου: «Δύσκολη αλλά αναγκαία η εθνική συνεννόηση»

- Τελευταία Νέα iApopsi
- «Τόσκα» του Τζάκομο Πουτσίνι
- Η εθνική παραζάλη του Μακεδονικού
- Ο Κώστας Φορτούνης ευχαριστεί τον Τάκη Λεμονή
- «Μούφα έξοδος και σικέ το παιχνίδι με το Σκοπιανό»
- Ο αγγελοδιάβολος και οι δημοκρατικές διαδικασίες
- ΠΑΕ Παναθηναϊκός: «Το πλάνο εξυγίανσης προχωρά…»
- 12.500 φίλαθλοι στη σημερινή προπόνηση της Μπαρτσελόνα!!
- Αποκλειστικό: Η μόνη αλήθεια για τον xωρισμό Παπαδοπούλου-Πηλαδάκη και τη σχέση με Ψωμόπουλο
- Τα δίνει… όλα για Μολέδο!
- Παπαθανασίου: «Δύσκολη αλλά αναγκαία η εθνική συνεννόηση»
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ειδήσεις
- Δεν αλλάζει το πλάνο του Παναθηναϊκού
- Ζουράρις: Σχολικές εκδρομές στο Αγαθονήσι & όνομα McDonalds στα Σκόπια!
- Τι είναι τα «Σάγια» που αναβιώνουν κάθε χρόνο στην ιστορική κοινότητα της Ν. Καρβάλης;
- ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟ: Ήθελαν να "εξάγουν" στην Ευρώπη χιλιάδες "μαϊμού" ρούχα μέσω Πάτρας - Συνελήφθη Έλληνας οδηγός
- Ποτάμι: Το θράσος των ανθρώπων της εξουσίας
- Σκυλίτσα έμεινε δύο βδομάδες δίπλα στη νεκρή ιδιοκτήτρια της
- «Πόρτα» Μακρόν σε Ερντογάν για την ένταξη της Τουρκίας στην ΕΕ
- "Απομονωμένη και χωρίς στρατηγική η χώρα μας στο μεταναστευτικό"
- Αυξήθηκαν οι οφειλές στην εφορία τον Νοέμβριο - Ξεπέρασαν τα 100 δισ. ευρώ
- Ρατσιστικό μένος αντί ευχών για το πρώτο μωρό του 2018 στην Αυστρία