Ο Λάζαρος προαναγγέλλει το θαύμα των θαυμάτων
Ο Λάζαρος δεν ήταν ο μοναδικός νεκρός που ανέστησε ο Χριστός. Πριν από αυτόν ο Θεάνθρωπος είχε αναστήσει και άλλους νεκρούς, όπως λ.χ. τον υιό της χήρας Ναΐν και την θυγατέρα του αρχισυναγώγουΙαείρου. Τις αναστάσεις αυτές η Εκκλησία μας τις μνημονεύει στα σχετικά Ευαγγέλια (βλ. αντιστοίχωςΛουκά ζ, 11, Ματθ. θ΄ 23 επ.) και τις συναριθμεί μεταξύ των πολλών άλλων σπουδαίων θαυμάτων που πραγματοποίησε στην Ιουδαία ο Ναζωραίος.
Την ανάσταση όμως του Λαζάρου την εορτάζει ιδιαίτερα. Όχι μόνο,
Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι μεταξύ του πλήθους των θεατών της ανάστασης του Λαζάρου ήσαν αφ’ ενός μεν κάποιοι εκ των Γραμματέων και Φαρισαίων που παρακολουθούσαν κατά πόδα την δράση του Χριστού, αφ’ ετέρου δε μερικοί Έλληνες, έμποροι ή ταξιδιώτες στην Ιουδαία, οι οποίοι ευρίσκοντο στην περιοχή του θάυματος εκείνη την ημέρα και προσκολλήθηκαν πίσω από το πλήθος που κατευθύνετο στο μνημείο. Για την παρουσία αυτών μάς βεβαιώνουν οι σχετικές ευαγγελικές περικοπές. Για τους πρώτους ο Ευαγγελιστής Ιωάννης (ια΄, 17 επ.) αφήνει να εννοηθεί ότι η ανάσταση του Λαζάρου ήταν κόλαφος προς τους Γραμματείς και τους Φαρισαίους, αφού σεδίαζαν να σκοτώσουν άμεσα τον μόλις αναστημένο από τον Χριστό Λάζαρο, διότι ήταν η αιτία να προσχωρούν μαζικά στην Διδασκαλία του Ναζωραίου πολλοί από τους Ιουδαίους, που συγκλονίσθηκαν από το θαύμα που είδαν. Για τους Έλληνες θεατές, που και αυτοί εξεπλάγησαν με αυτό που είδαν, η ανάσταση του Λαζάρου ήταν το κίνητρο της πρωτοβουλίας τους να πλησιάσουν τους Μαθητές του Χριστού και να ζητήσουν να δουν τον Ιησού, όπως επίσης μας βεβαιώνει για αυτό ο Ευαγγελιστής Ιωάννης (ιβ, 20). Κρατούμε εδώ το περιστατικό αυτό της παρακολούθησης της ανάστασης του Λαζάρου από Έλληνες ταξιδιώτες της Ιουδαίας επιφυλασσόμενοι να το διασυνδέσουμε πιο κάτω με την μεταβολή της στάσης που αρχικά έδειξαν οι Αθηναίοι στον Απόστολο Παύλο, όταν αυτός ευρισκόμενος στην Αθήνα ανέβηκε στο Βήμα της Αγοράς, για να τούς μιλήσει για την σταυρό-αναστάσιμη Διδασκαλία του Χριστού. Πολλοί ακροατές του τον αντιμετώπισαν με δυσπιστία, ενώ οι Επικούρειοι και οι Στωικοί εξ αυτών τον εχλεύασαν (Πράξεις Αποστόλωνιζ, 18 επ, 32), καθώς σχολιάζοντας μεταξύ τους όσα άκουγαν μιλούσαν για την «μωρία του κηρύγματος», στην οποία αναφέρεται ο Απόστολος Παύλος στην Α προς Κορινθίους επιστολή του (α΄ 18 επ.).
Η ανάσταση του Λαζάρου είναι κατά τούτο διδακτική, διότι αποτελεί τον προάγγελο της Ανάστασης του Χριστού. Μάς δείχνει τον Θεό, αφού μόνον Αυτός μπορεί να καταργήσει τους νόμους της φθοράς, που μας διέπουν και να νικήσει τον θάνατο. Τα γράφω αυτά εδώ, διότι ακούμε πολλούς σήμερα να μιλούν για τον Χριστό και να δηλώνουν ότι δεν πιστεύουν στην Ανάστασή Του. Δικαίωμά τους αναφαίρετο και καθ’ όλα σεβαστό. Η σχέση του καθενός με τον Θεό είναι προσωπική υπόθεση. Ή, όπως έλεγε η σοφή αγράμματη μητέρα μου, «ο καθένας την ψυχή του την έχει χώρια». Τα δόγματα – και αυτόν τον χαρακτήρα έχει για την Χριστιανική Διδασκαλία η Ανάσταση του Χριστού – ή τα δέχεσαι, εάν τα πιστεύεις ή τα απορρίπτεις. Και επ’ αυτού ουδεμία συζήτηση μπορεί να γίνει, διότι θα είναι διάλογος μεταξύ κωφών. Ενώ λοιπόν τα δόγματα είναι ζήτημα εσωτερικής στάσης του καθενός από εμάς απέναντι σε αυτά, δεν ισχύει το ίδιο και για τα γεγονότα. Τα αδιαμφισβήτητα δηλ. περιστατικά που έλαβαν χώρα σε ορισμένο τόπο και σε ορισμένο χρόνο. Αυτά δεν υπόκεινται στη εσωτερική σου διάθεση να τα δεχθείς ή να τα απορρίψεις. Δεν μπορείς δηλ. να πεις ότι δεν πιστεύω ότι έγινε η Επανάσταση του Εικοσιένα. Άλλο ασφαλώς το ζήτημα ότι μπορείς να προσδώσεις στο αδιαμφισβήτητο αυτό γεγονός την δική σου ερμηνεία ως προς τα αίτια και τις επιδιώξεις της Εθνεγερσίας. Γεγονοτικό χαρακτήρα έχει η ανάσταση του Λαζάρου. Όχι μόνο, διότι την μνημονεύουν τα Ευαγγέλια, αλλά διότι την είδαν τα πλήθη που υπήρξαν αυτόπτες μάρτυρες αυτής. Θα εξειδικεύσουμε την αναφορά μας στα «πλήθη», διότι είναι αόριστη και συνεπώς μη πειστική, αφού πρώτα υπογραμμίσουμε εδώ με έμφαση ότι η ανάσταση του Λαζάρου επιμαρτυρεί την Ανάσταση του Χριστού. Μόνον ο Θεός μπορεί να ανασταίνει νεκρούς. Και αφού ο Χριστός ανέστησε τον Λάζαρο, όπως πριν από αυτόν και ορισμενους άλλους, ήταν Αληθινός Θεός. Επομένως είναι λογικό να γίνει δεκτό ότι ανέστησε και τον Εαυτό Του, όπως είχε προαναγγείλει, διότι ο Θεός δεν χωράει σε μνήματα. «Χριστός ανέστη εκ νεκρών, θανάτω θάνατον πατήσας και τοις εν τοις μνήμασιζωήν χαρισάμενος», διακηρύσσει προς όλους ο αναστάσιμος παιάνας.
Ας επιστρέψουμε τώρα στους «πολλούς» που είδαν την ανάσταση του Λαζάρου. Ανάμεσά τους ήσαν, όπως είπαμε, και ορισμένοι Έλληνες περιηγητές, οι οποίοι, μόλις μαθεύτηκε ότι ο Απόστολος Παύλος βρισκόταν στην Αθήνα και μίλησε στους ακροατές του για την ανάσταση των νεκρών,παρενέβησαν προφανώς μετά την διάλυσή τους και τούς είπαν ότι αυτά που άκουγαν δεν είναι για γέλια, αλλά μια συγκλονιστική πραγματικότητα που την είδαν με τα μάτια τους, καθώς παρακολούθησαν τον Χριστό να ανασταίνει ένα άνθρωπο τέσσερις ημέρες πεθαμένο. Έτσι άλλαξαν στάση η Αθηναίοι απέναντι στην σταυρο-αναστάσιμη Διδασκαλία του Χριστού και άνοιξε η «κοίτη» του Χριστιανισμού στην ειδωλολατρική Αθήνα. Εκτός όμως από τους Έλληνες, αυτόπτες μάρτυρες της ανάστασης του Λαζάρου και κατ’ επέκταση προσκυνητές της Ανάστασης του Χριστού ήσαν τα νέφη των μαρτύρων ή των παιδιών τους, που γαλουχήθηκαν από τους γονείς τους στην αλήθεια του Θεανθρώπου, όπως την βίωσαν σε άμεση προσωπική επαφή με τα γεγονότα, και γι’ αυτό δεν δίσταζαν να θυσιάσουν την ζωή τους για τον Χριστό. Δεν ομολογούσαν πίστη σε μια ιδεολογία. Αλλά σε ένα αληθινό Θεό. Πόσο όμορφα μάς το λέει αυτό ο Απόστολος Παύλος στην προς Εβραίους επιστολή του (ια΄ 33 επ.): «Οι πατέρες ημών δια πίστεως κατηγωνίσαντο βασιλείας, έφραξαν στόματα λεόντων, έσβεσαν δύναμη πυρος.., ίνα κρείττονος αναστάσεως τύχωσιν». Έτσι ήσαν οι αληθινοί Χριστιανοί τότε. Όχι σαν εμάς σήμερα που μας δρακούλεψε ο ορθολογισμός στον μηδενισμό. Γιατί όμως να γυρίζουμε είκοσι τόσους αιώνες πίσω; Δεν βλέπουμε, τί γίνεται με την κληρονομιά της Εθνεγερσίας σήμερα; Πριν ακόμη συμπληρωθούν διακόσια χρόνια από αυτήν, αποποιηθήκαμε ήδη τις παρακαταθήκες της. Τα προδώσαμε, δυστυχώς, όλα. Καιτην πίστη στον Χριστό και την πίστη στην Πατρίδα.Ποιά Ελλάδα παραλάβαμε και ποιά Ελλάδα θα παραδώσουμε στα παιδιά μας; Καταντήσαμε χειρότεροι και από τον άσωτο υιό της παραβολής. Αυτός τουλάχιστον μετανόησε και βρήκε τον δρόμο της επιστροφής, ενώ εμείς βαδίζουμε αμετανόητοι στην οδό της απωλείας.
The post Ο Λάζαρος προαναγγέλλει το θαύμα των θαυμάτων appeared first on Dogma.
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ειδήσεις
- Σφακιανάκης: Εσκεμμένα έβαλε η Πισπιρίγκου το τάμπλετ στον τάφο της Τζωρτζίνας – Τα 10 στοιχεία που αναζητούν οι αρχές
- SILVER ALERT! Εξαφανίστηκε με το μωρό της!
- Το κόλπο για να κοιμηθείτε μέσα σε 1 λεπτό αν έχετε αϋπνία
- Πάτρα 3 παιδιά: “Είμαστε αντιμέτωποι με ένα «έγκλημα ζωής» και με δύο ανθρώπους που είναι εντελώς ανίκανοι και άσχετοι” λέει ο Δ.Σούρας
- Πανσέληνος Απριλίου: Αυτά τα τρία ζώδια επηρεάζονται περισσότερο
- ΕΝΦΙΑ: Βήμα - βήμα πώς να εκτυπώσετε το εκκαθαριστικό
- Έντι Ράμα: Επεισόδιο σε αεροπλάνο - Τον απομάκρυναν από την πτήση
- Ρούλα Πισπιρίγκου: Το άλλοθι που προσπάθησε να «χτίσει» όταν έμαθε για την κεταμίνη
- Πάτρα: Ανοιχτά τα καταστήματα σήμερα Κυριακή των Βαΐων
- Μυστήριο με την ξαφνική εμφάνιση σοβαρής ηπατίτιδας σε μικρά παιδιά
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις dogma
- Τελευταία Νέα dogma
- Ο Λάζαρος προαναγγέλλει το θαύμα των θαυμάτων
- Ανοιξιάτικες και Σαρακοστιανές Λαϊκές Τελετουργίες Α’
- Γαβριηλία: Η Γερόντισσα της αγάπης
- Σάββατο του Λαζάρου: Προεόρτια της Κυριακής των Βαΐων
- Τί απέγινε ο Λάζαρος μετά το θαύμα της ανάστασής του
- Η Μονή Ευαγγελιστρίας στο Ζαγόρι
- Σήμερα τιμάται η Ανάσταση του Λαζάρου
- Σήμερα 16 Απριλίου εορτάζουν οι Αγίες: Αγάπη, Ειρήνη και Χιονία
- Σάββατο του Λαζάρου: Κάλαντα – έθιμα Λαζαρίνες και «λαζαράκια»
- Το παρασκήνιο της διαδοχής στην Αρχιεπισκοπή Κύπρου
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ειδήσεις
- ΟΗΕ: ενάντια στο διεθνές δίκαιο το σχέδιο Τζόνσον για τους πρόσφυγες
- Βόλος: Έκρυβαν τα ναρκωτικά σε χωματερή – Έξι συλλήψεις
- Πόλεμος στην Ουκρανία: Πώς αναμένεται να επιτεθεί ο Πούτιν
- Mega: Οι ακολουθίες της Μεγ. Παρασκευής και του Μεγ. Σαββάτου ζωντανά από τη Μητρόπολη Πειραιά
- Εικόνες βγαλμένες από θρίλερ στη Σανγκάη: «Κανείς δεν μπορεί να κυκλοφορήσει»
- Ολυμπιακός-Δόξα: Να «κλειδώσουν» την παραμονή...
- Σκέρτσος: Μελετάμε μηχανισμό για την απορρόφηση των αυξήσεων στην ενέργεια, ανακοινώσεις τον Μάιο
- Πάτρα: Νέα στοιχεία για τον θάνατο της 9χρονης από τον ιατροδικαστή Λέων
- Φίλιπ Πλέιν: Ο πασίγνωστος σχεδιαστής απαλλάχθηκε από κατηγορίες περί ομοφοβίας